Beste medezoekers,
Toen ik nog lekker kon zoeken(voor de ijzel en de sneeuw) Merkte ik dat mijn Lobo,tje valse signalen maakte bij elke zwaai die ik deed. Ik dacht meteen aan een kabelbreuk en heb op een gegeven moment een ander schoteltje er onder gezet.
Nu komt het. Krijg ik met dat schoteltje ook vals signaal. Nu moest ik maar is even kijken wat er aaan de hand was.
Na veel rommelen met de kabel kwam ik er achter dat bij allebei de schotels de breuk vlak achter het stekertje van het kastje zat. Is het wel kabelbreuk dacht ik

. Bij allebei op dezelfde plek??
Omdat ik er niet uit kwam heb ik Wilhelm bos(Midholland detectoren) opgebeld met de vraag of ik bij hem kon langs komen. Dit was geen probleem,ik kon meteen langs komen.
Toen ik bij Wilhelm aankwam kreeg ik een cola,tje en praten we even bij over het detector wereldje.
In eerste instantie was het allemaal heel vreemd. Vals signaal bij de contactdoos/stekker.
Na veel rommelen even de stekkers bloot leggen. Toch maar even opnieuw solderen. En ja hoor,.....1 schotel was weer oke

.
Vroeg me af waarom het bij allebei was. En je geloofd het of niet? In allebei de schotel kabels zat een breuk. Hoe groot is de kans dat diot gebeurt.
Al met al,.....alles is weer piekfijn in orde.
Toen ik aan Wilhelm vroeg wat de schade was(afrekenen). Zei hij tegen mij,.........Dit valt onder service.
En service was het. Twee uur is ie bezig geweest. En dat helemaal voor nop,en nog twee extra kabeltjes gekregen voor de batterijen.
Wilhelm,via deze weg nogmaals mijn dank naar jouw.
Dagobert