|
|
Het is nu 04 maart 2026, 10:53
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|
Gesp-broche -halffabrikaat - Ca:1350-1400
| Auteur |
Bericht |
|
Duitje
Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:43 Berichten: 157 Woonplaats: Egmond
|
 Gesp-broche -halffabrikaat - Ca:1350-1400
Tijdje geleden ook dit tinnen dingetje gevonden. Zou dit een fragment van een insigne kunnen zijn? Ik twijfel, want ik vind hem wel erg strak... Hoop dat jullie het msischien weten 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 02 jul 2008, 18:59 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
 Re: Insgine ?
Hoi Duitje,
Ik gekoof zeker dat het een insigne is,..heeft er een gaatje in gezeten dan is het een ring broch,..dateren 1300-1400
mooie vondst kees,
grt bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 02 jul 2008, 19:20 |
|
 |
|
Duitje
|
@Bert Er heeft geen gaatje in gezeten..... Wel tof dit!!!! dacht echt dat het iets 19e eeuws zou zijn.... niet dus!!!
|
| 02 jul 2008, 20:00 |
|
 |
|
Michel
|
Mag ik even de diameter en de dikte weten van dat objekt. Dit gelijkt heel sterk op die loden spinsteentjes die veelal voorkomen in Frankrijk ! Zie ook : http://www.la-detection.com/dp/message-48447.htmMichel 
|
| 02 jul 2008, 20:14 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
dit is geen spinsteentje michel de lijst van een insigne lijkt mij ook een goede optie BERT staan deze niet in jou boek gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 02 jul 2008, 20:35 |
|
 |
|
dagobert
|
En graag een foto van de andere kant. Zitten hier giet streepjes op dan gaat het waarschijnlijk om een insigne.
Dagobert
|
| 02 jul 2008, 21:06 |
|
 |
|
aureum
|
graag een foto van de achterkant...want ik denk ook dat het om een gesp brooch gaat
|
| 02 jul 2008, 23:39 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Hoi allemaal,
De achterkant staat waarschijnlijk niets op Leon,
ik heb het wat beter bekeken het kan ook nog een omlijsting zijn,
en dan zit de datering rond 1350-1400,..nou volgens Kees zit er geen gaatje in,. dan is het geen ring broch,.
een match kan ik niet vinden wel veel die er op lijken,..kees het voorwerp is van tin druk het eens plat,het is zacht,..hou het even onder een hete kraan,
grt bert
|
| 03 jul 2008, 10:04 |
|
 |
|
Michel
|
Ik blijf er toch bij dat een minimum aan afmetingen zouden kunnen helpen. Ik spreek hier over de diameter, de dikte van het stuk en de diameter van de opening. Normaal moet dat bij elke identificatie aanvraag erbij zijn.
|
| 03 jul 2008, 12:28 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Michel schreef: Ik blijf er toch bij dat een minimum aan afmetingen zouden kunnen helpen. Ik spreek hier over de diameter, de dikte van het stuk en de diameter van de opening. Normaal moet dat bij elke identificatie aanvraag erbij zijn. Tuurlijk Michel daar ben ik het mee eens, Michel,...identificatie aanvraag, zodadelijk heb je de vingers in de knoop hahaha,. ik bedoel Dtm Duitje badmuts waar blijf je met die maten,.. grt bert
|
| 03 jul 2008, 13:13 |
|
 |
|
aureum
|
ik ga toch voor een gespbrooch waar het gaatje of sleufje voor de naald nog niet in is gemaakt, want als hij vlak is op de achterkant ga ik er nog meer voor....
mvg leon
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 03 jul 2008, 14:22 |
|
 |
|
Bertoninus
|
aureum schreef: ik ga toch voor een gesp brooch waar het gaatje of sleufje voor de naald nog niet in is gemaakt, want als hij vlak is op de achterkant ga ik er nog meer voor....
mvg leon Ja Leon, als je het zo bekijkt ga ik met je mee, goed gezien,..wat zou het ook anders geweest moeten zijn ik heb nog een paar uur liggen zoeken,..en ik kom steeds weer bij de gespen uit. grt bert
|
| 03 jul 2008, 16:10 |
|
 |
|
Duitje
|
Bedankt voor de reacties!! Het kan zijn dat er een gaatje in heb gezeten, maar ik denk het eigenlijk niet, er zit daar een scheur en daardoor lijkt het of er een gaatje in zit Diameter: 24cm dikte: 1cm
|
| 04 jul 2008, 09:40 |
|
 |
|
woesel
|
|
| 08 aug 2009, 08:23 |
|
|