|
|
Het is nu 03 maart 2026, 20:24
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Defixio
|
 Tinnen lepel
Wie weet hoe ik een tinnen lepel uit een beerput het beste kan schoonmaken...zwarte drab zit erop.
|
| 02 jul 2008, 22:51 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
 Re: Tinnen lepel
Defixio schreef: Wie weet hoe ik een tinnen lepel uit een beerput het beste kan schoonmaken...zwarte drab zit erop. Laat zien die handel Maurits,.. dan pas kan je oordelen, grt bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 02 jul 2008, 23:09 |
|
 |
|
Defixio
|
Hahaha Bert ik heb hem even met een sopje en schuursponsje gedaan wel wat krassen zoals je ziet maar das niet zo erg toch? Ik kom niet verder met het stempeltje erop, is er iemand die het kent? (morgen bij daglicht een betere foto) De bak en steel zijn gebroken...kwam zo uit de put maar het is een schone breuk dus dat komt ook wel goed...je vind het maar he?!
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 02 jul 2008, 23:13 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Hoi Defixio,
Plaats mogen maar wat nieuwe foto`s, dan kijken we wel verder
het moet te determineren zijn toch,..en je kan hem altijd laten maken
grt bert
|
| 02 jul 2008, 23:24 |
|
 |
|
Axel
|
Defixio schreef: Hahaha Bert ik heb hem even met een sopje en schuursponsje gedaan wel wat krassen zoals je ziet maar das niet zo erg toch? Ik kom niet verder met het stempeltje erop, is er iemand die het kent? (morgen bij daglicht een betere foto) De bak en steel zijn gebroken...kwam zo uit de put maar het is een schone breuk dus dat komt ook wel goed...je vind het maar he?! Hoi Defixio,,tin nooit met een schuursponsje doen,,zelfs als je het uit de grond haalt niet het zand eraf wrijven als het niet hoeft. Alleen met water afspoelen,,zo houd je een prachtige,,veelal goud/groene patina erop zonder beschadiging. Bij dit stuk is het niet zo`n probleem,,maar als je gaaf (compleet) tin vind kun je het beter met zand/grond erop meenemen en thuis afspoelen.
_________________ Mvg Axel
|
| 03 jul 2008, 00:52 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Hoi Axel,
Daar kan ik mij wel mee vinden,..eigelijk normaal tin is zacht dus pas op wat je doet,.nooit zandstralen hahaha
grt bert
|
| 03 jul 2008, 13:11 |
|
 |
|
Defixio
|
Eehhh tsja...das een goede les voor de volgende keer. Merkje lijkt mij gekroonde bloem/roos.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 03 jul 2008, 16:13 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
ha DEF schuren van vondsten (nooit doen) schuren /dremelen het zou verboden moeten worden het is een gekroond roosmerk ,en ik vermoed dat hij eind 16 ,, begin 17 eeuws zal zijn gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 03 jul 2008, 19:19 |
|
 |
|
Defixio
|
Aan aardewerk kwam er eerste helft 17e eeuw (1600-1650) uit die put dus je ziet het weer scherp.
|
| 03 jul 2008, 19:29 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|