|
|
Het is nu 13 jun 2026, 11:11
|
Gouden munten Thread. Plaats hier je gouden munt
| Auteur |
Bericht |
|
dagobert
|
 Re: Gouden munten Thread. Plaats hier je gouden munt
bubba schreef: hoe ze aan die zeven jaar komen snap ik wel Dago maar het klopt niet hoe vaak zoek je , hoe secuur , met welke detector. en waar = ook van belang voldoe je aan deze factoren , is de kans dat je er 1 vind (of meerdere) een stuk groter gr bub  Het PPK heeft ooit eens bijgehouden hoeveel munten er per jaar gevonden werden. En in 1997 hebben ze dat een tijd bij gehouden. Waren toen 7000 zoekers. En daar hadden ze een gemiddelde over genomen. Dit geldt alleen wat er aangemeld werd!!! Dit is mij verteld door Bouke jan. Dagobert
|
| 28 feb 2010, 21:59 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7770 Woonplaats: Belgica
|
In onze hobby moet je het geluk een beetje afdwingen, een handje helpen zeg maar 
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 28 feb 2010, 22:02 |
|
 |
|
dagobert
|
radiohead schreef: In onze hobby moet je het geluk een beetje afdwingen, een handje helpen zeg maar  Zo is dat!! Maar wat Johan zegt: Je hebt zoekers die veel zoeken,dus meer kans op gouden munt. En je hebt zoekers die weinig zoeken. Minder kans op gouden munt. Ze hebben alle zoekers en alle munten berekend. Het gaat ds niet per zoeker. Maar alle zoekers bij elkaar. En dan moet het wel aangemeld zijn. Dagobert
|
| 28 feb 2010, 22:04 |
|
 |
|
Henri
|
op een vrijdagmorgen fietste ik naar school en zag dat ze de aardappelen op 1 van mijn favorite veldjes aan het rooien waren. smiddags er weer langs. de kopakkers waren er af en aan bijde kanten de eerste banen en ja hoor 2 zoekers waren er al .snel naar huis piestok mee op de fiets weer heen en piepen maar. eerst maar eens bij die anderen kijken, niet veel een paar muntjes en wat musketballen. nu zelf maar aan de gang. na een uur 2 duiten en daarna een leuk kledinghaakje. toch leuk. eens naar onderen piep duitje 2 meter verder een zacht geluidje en ja hoor een stukje blik............ nee dus een Goldie die helemaal opgevouwen was.ik heb eerst het thuisfront eens gebeld. en daarna met een goed gevoel verder gepiept.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Xp goldmax Tesoro Tejón Tesoro compadre Minelab unox 800
|
| 02 maart 2010, 22:38 |
|
 |
|
Henri
|
nog 1 had mijn nieuwe detector besteld (Tejon) en de Dealer (Wilko Rook , Flevodetectors) zou hem komen brengen zodat wij samen een keer zouden kunnen zoeken. eerst de stok eens in elkander zetten en even piepen in het begin een duitje even verder weer een duit en na een half kreeg ik weer een piep folie dacht ik toen ik het op de grond zeg vallen maar toen ik even beter keek sprong ik een gat in de lucht en ben naar wilko toe gerend en liet hem zien terwijl ik nog een gat in de lucht sprong
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 02 maart 2010, 22:44 |
|
 |
|
van Otterloo
|
Hoi Henri,op jou leeftijd al met twee gouden plakken thuis komen is wel hééééél byzonder lijkt me.In ieder geval van harte gefeliciteerd met dit resultaat  . Grt, Addie.
_________________ Wat volgt, staat altijd in verband met wat eraan voorafging
|
| 02 maart 2010, 22:48 |
|
 |
|
dagobert
|
Henri, Mooie verhalen en net zulke mooie gouden munten. Mag ik je harlekijk bedanken voor het plaatsen. Dagobert
|
| 03 maart 2010, 00:41 |
|
 |
|
Henri
|
van Otterloo schreef: Hoi Henri,op jou leeftijd al met twee gouden plakken thuis komen is wel hééééél byzonder lijkt me.In ieder geval van harte gefeliciteerd met dit resultaat  . Grt, Addie. of het bijzonder is weet ik niet maar leuk is het wel 
|
| 03 maart 2010, 22:03 |
|
 |
|
dagobert
|
Zijn er nog mensen die een mooie gouden munt willen plaatsen hier?
Dagobert
|
| 20 maart 2010, 13:54 |
|
 |
|
kleidigger
|
hier dan 2 van mij.... uit mijn favo periode!! Moeilijk te vinden.. Jammer genoeg zit in die van dorestad niet veel goud.. Maaruh het zit erin 
|
| 20 maart 2010, 18:36 |
|
 |
|
kleidigger
|
o ja deze dus nog... 
|
| 20 maart 2010, 18:37 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi All Kijk maar naar mijn avatar, dit is een aureus van Titus. Lang lang geleden gevonden, te lang eigenlijk, word weer eens tijd. Groetjes Gerrit
|
| 20 maart 2010, 18:41 |
|
 |
|
kleidigger
|
krokdundee schreef: Hi All Kijk maar naar mijn avatar, dit is een aureus van Titus. Lang lang geleden gevonden, te lang eigenlijk, word weer eens tijd. Groetjes Gerrit Ik gun het je van harte Gerrit!!! Misschien nog in Engeland!
|
| 20 maart 2010, 18:42 |
|
 |
|
dagobert
|
Kleidigger en Gerrit, Bedankt voor het plaatsen. Mooie aanvulling voor het forum Dagobert Oh ja,.....................Gerrit zijn gouden munt.
|
| 20 maart 2010, 19:09 |
|
 |
|
speerpunt
|
willem vd akker schreef: Het is al bijna weer een jaar geleden, op 16 april om precies te zijn. De alphense stort ligt nog vers in het geheugen van Hannibal, de Ed en mij en nog van een aantal andere trouwe alphenzoekers. Omdat het zoeken toch in ons bloed zit, trekken we er trouw elke zaterdag op uit. De akkers in onze omgeving zijn al kaal geplukt door ons en wie weet nog meer. Maar toch ....je weet maar nooit!!! Han en ik rijden langs de ons bekende stekkies. De boeren zijn ook weer uit hun "winterslaap" en zien de lente weer aankomen. Ploegen, ploegen en nog eens ploegen. Er zijn ook al akkers ingezaaid, dus daar kunnen en mogen we niet meer op. Na enig rondrijden en twijvelen besluiten Han en ik de juiste akker gevonden te hebben. Dit is ons akkertje van vandaag. Hij is wel geploegd en ook lastig begaanbaar, maar beter iets dan niets... We zijn er klaar voor en lopen gebroederlijk de akker op...... Han pakt de rechterkant en ik loop langzaam naar het midden. Na zo'n vijftig meter zie ik in de verte een mooi rond wit voorwerp liggen. Daar moet ik maar eens langzaam naar toe lopen, denk ik, misschien wel een speelschijfje of iets dergelijks.... Ik kom dichterbij en zie de kleur veranderen in de bekende kleur van een vijtigeurocent.....zeker uit de tractor getrilt, hoor ik me nog denken. Een paar stappen en ik kan hem oprapen. Achteloos raap ik haar op in de veronderstelling dat mijn gedachten goed waren......He geen euromunt?? Ik wrijf de aarde van de munt en er komt een wapen tevoorschijn....draai hem om...en ik zie een "franse kop". Even is het stil......Han loopt zo'n twintig meter van me van daan. Zonder dat ik het besef roep ik: "Han volgens mij heb ik goud!!!!"" De eerste reactie die ik hoorde was een droge "Ja hoor". Voordat ik het wist stond ik bij m'n trouwe zoekmaat. De verse munt verdween vrijwel direct in zijn hand. "Ja, dat is GOUD". "Weet je het zeker?" vroeg ik om al mijn twijvels weg te nemen. "Tuurlijk, gefeliciteerd man!!!!" De schouderkloppen vlogen om mijn oren en mijn hart voelde ik kloppen, alsof hij mij ook wilde feliciteren. Tjonge wat een heerlijk gevoel!!! De rest van de dag was een lange roes, een heerlijke roes. Ik kon alleen nog maar zingen op die akker, zingen en nog meer zingen. De tekst: "It's a beautifull day!!!, It's a beautifull day en dat nog duizend keer "It's a beautifull day". Ik denk dat Han me nog nooit zo gelukkig heeft gezien en ik hoop dat hij er ook van heeft genoten. Daarna natuurlijk het showen van de gouden rakker thuis, en aan iedereen die het wilde zien en ook aan de mensen die het niet wilden zien... Ook m'n eerste gouden munt gelijk geplaatst op dit fantastische forum, met alle welgemeende felicitaties vandien. Nog een paar dagen nafeesten dus... Ik hoop dat vele zoekers dit minimaal een keer in hun zoekcarriere mogen ervaren. Het is zo lekker  en dat gun ik jullie allemaal!!  Willem vd Akker Weer mooi verteld Willem Groetjes Rob
|
| 20 maart 2010, 22:13 |
|
 |
|
joppie
penningmeester
|
dit is mijn eerste uit Engeland , van dezelfde akker als waar wilhelm de zijne heeft gevonden  . gr.joppie.
|
| 21 maart 2010, 00:27 |
|
 |
|
dagobert
|
Jos, Ook jij bedankt voor het plaatsen van je gouden munt Dagobert
|
| 21 maart 2010, 00:57 |
|
 |
|
Doede Wiersma
Geregistreerd: 21 apr 2009, 09:07 Berichten: 383 Woonplaats: Soest
|
En natuurlijk hoort de mijne er ook bij... greets 
_________________ https://www.instagram.com/metal_detecting_soest/
|
| 06 apr 2010, 17:58 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
mooi
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 06 apr 2010, 18:01 |
|
 |
|
dagobert
|
Doede, Ook jij bedankt voor het plaatsen van je prachtige gouden munt. Dagobert
|
| 06 apr 2010, 18:02 |
|
 |
|
dagobert
|
Zijn er nog mensen die deze thead levendig willen houden door een gouden munt te plaatsen met een leuk verhaaltje erbij??
Wie volgt?
Dagobert
|
| 01 mei 2010, 21:20 |
|
 |
|
sjoho
|
Oke dan plaats ik wel mijn derde gouden munt. Ik was die zomer ziek geweest, waarvan een maand op bed gelegen. Voordat ik ziek werd al een tijd geen leuke vondsten gedaan, dus de hobby zat, net als nu, wat in het slop. Toen ik begin oktober weer een beetje op mijn benen kon staan ben ik op een akker gaan zoeken waar ik al wat leuke dingetjes had gevonden. Kon het ongeveer een uur volhouden met het nodige klamme zweet, maar had het niet nodig. Binnen een half uur had ik deze lambertusgulden van Luik  . Ben ook meteen gestopt. Een week later heb ik er op vrijwel dezelfde plek een zilveren reaal gevonden. Ben het trouwens niet met degenen eens die zeggen dat je goud vindt als je maar voldoende zoekt of als je een goede zoeker bent. Ik heb er nu drie gevonden, maar voor het zelfde geld had ik ze alle drie gemist. En met wat geluk had ik er nu 10 gehad. Ik zoek veel, heel veel, bijna dagelijks en in het weekend vele uren. Veel en lang zoeken levert zoiets niet op. De drie gouden munten heb ik alle drie puur toevallig en in korte tijd gevonden. Statistisch krijg je wel een soort gemiddelde, maar per persoon kan het sterk verschillen, ongeacht of je veel of weinig zoekt... Hopelijk komt bij mij snel de 4e gouden munt. En dan de 5e etc 
|
| 01 mei 2010, 21:55 |
|
 |
|
dagobert
|
sjoho,
Bedankt voor het verhaal. En het plaatsen van je mooie gouden munt.
Dagobert
|
| 01 mei 2010, 22:11 |
|
 |
|
dagobert
|
Ter aanvulling zal ik ook nog twee gouden munten plaatsen.
Het verhaal is bij velen bekent. De muntschat uit 2002 tijdens de mkz crisis.
Ik kocht in 2002 een nieuwe Lobo supertraq. Ben deze detector gaan uitproberen in een oud park bij mij in de buurt. Toen ik daar een tijd aan het zoeken was wou ik eigenlijk naar huis toe gaan omdat ik alleen maar kleine snippertjes vond van een cola blikje wat door de grasmaaier verspreid was. De ene na de andere snipper pakte ik op. Op een gegeven moment kreeg ik een knalsignaal waarvan ik dacht dat dit de bodem van het blikje moest zijn. Ik stak mijn schep met kracht in de grond, en toen ik de schep naar achteren deed scheurde de grond open en rolde er een ronde schijf uit. Ik pakte de ronde schijf op met de gedachte van die bodem in mijn hooft. Ik keek eens naar die schijf en zag dat het een hele dikke zilveren munt was. De grootste die ik ooit had gevonden.
Ik haalde de schotel nogmaals over het gat en kreeg opnieuw signaal. Ik haalde een heuse muntschat uit de grond. De muntschat bestaat uit totaal 38 munten met een gewicht van bijna 1 kilo!! In de muntschat zaten gelukkig ook twee gouden munten. Het zijn 2/ 2 reaalstukken van Spanje. Geslagen tussen 1555/1598.
Dagobert
|
| 01 mei 2010, 22:39 |
|
 |
|
dagobert
|
De volgende munt heb ik gevonden tijdens het duiken met perslucht.
Ik was er al een aantal jaren aan het zoeken(uiteindelijk tot aan mijn neusgaten en op mijn tenen lopend) tot er niets meer te vinden was. Omdat ik mijn duikbrevet heb behaald kon ik dus verder dan waar een ander normaal kan zoeken.
Ik ging op een diepte zwemmen waar ik niet meer kon staan en liet me naar de bodem zakken. Toen ik mezelf naar voren liet vallen heb ik de detector aangezet en zwaaide met de schotel over de bodem. Ik kreeg gelijk een signaal en begon de grond op dat signaal weg te halen. Tot mijn stomme verbazing zag ik een gouden munt tevoorschijn komen.
Het is een Gouden 5 dollar stuk uit 1882
Dagobert
|
| 01 mei 2010, 23:02 |
|
|