|
|
Het is nu 05 maart 2026, 04:25
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|
Gezichtsurn van Geverfde Waar
| Auteur |
Bericht |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5743 Woonplaats: Ewijk
|
 Gezichtsurn van Geverfde Waar
Het koste me 5 dagen van ingespannen graven maar het was alleszins de moeite waard. Niet geheel compleet maar toch zo'n 60% en bijna heel het gezicht. De urn staat nu bij de restaurateur om afgewerkt te worden en zodra die terug is krijgen jullie het resultaat te zien. Typologisch is de urn onder te brengen als Niederbieber 31 en de datering ervan is: eind eerste/begin tweede eeuw.
Groetjes, Legionair
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 12 maart 2010, 16:26 |
|
 |
|
la taupe
|
 Re: Gezichtsurn van Geverfde Waar
|
| 12 maart 2010, 17:29 |
|
 |
|
FAR BEYOND DRIVEN
|
Ik ook! Topvondst man. Ik hoop dat de ontbrekende 40% netjes kan worden aangebracht! Leuk trouwens al die aardewerk vondsten! En leerzaam!
_________________ Omdat archeologie een verhaal vertelt.
|
| 12 maart 2010, 19:44 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 mooi gedaan
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 12 maart 2010, 19:45 |
|
 |
|
Maurits
|
Ja mooie Legionair, ik kende dit soort urnen alleen in ruwwandig (een fragment van Han staat op het forum) en niet in geverfd waar. Ondanks de 60% een stuk waar ik jaloers op ben.
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 14 maart 2010, 20:02 |
|
 |
|
Legionair
|
Voor mij was het ook een volslagen verrassing Maurits want ik kende ze ook alleen maar in ruwwandige waar en heb tot dusverre nog steeds geen paralel kunnen vinden in de boeken en ik heb er aardig wat. Dus je kunt je voorstellen dat ik bij elke scherf die ik opdiepte een ontzettend gelukkig gevoel had. Ik hoop dat die op korte termijn terugkomt van de restaurateur en dat ik jullie dan het eindresultaat kan laten zien. Groetjes, Legionair
Laatst bijgewerkt door Legionair op 15 maart 2010, 20:42, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 15 maart 2010, 16:28 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Maurits schreef: Ja mooie Legionair, ik kende dit soort urnen alleen in ruwwandig (een fragment van Han staat op het forum) en niet in geverfd waar. Ondanks de 60% een stuk waar ik jaloers op ben. nooit jaloers zijn op een ander
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 15 maart 2010, 17:25 |
|
 |
|
Maurits
|
Het lijkt er op dat het stuk ook niet die zij-oren heeft...het stuk is nu bij jan wakker?
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 15 maart 2010, 22:30 |
|
 |
|
Legionair
|
Goed gezien Maurits, de zij-oren zitten er niet bij. In de pot zit nog een klein scherfje met of een stuk van het oor of van de mond maar ik weet zeker dat idd. Jan er een prachtig stuk van gaat maken. Was ik al verbaasd een gezichtsurn van geverfde waar te hebben gevonden, vandaag ging mijn broek helemaal omlaag, 2 scherven van een totaal andere urn en ook weer in geverfde waar. Nu is het bekend dat er op het terrein waar ik bezig ben een handwerkers-kwartier lag, er stond vlakbij ook een Gallo-Romeinse omgangstempel, maar ik zit denkelijk nu op een pottenbakkers-afvalkuil anders kan ik het niet verklaren. Hopelijk komt er van deze ook nog meer boven de grond.
Groetjes, Legionair
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 17 maart 2010, 18:12 |
|
 |
|
Maurits
|
Ook een gezichtsurn? Zie ik een wenkbrauw?
|
| 17 maart 2010, 20:34 |
|
 |
|
Legionair
|
[quote="Maurits"]Ook een gezichtsurn? Zie ik een wenkbrauw?[/quote idd. een wenkbrauw Maurits, nu nog een knipoog 
|
| 17 maart 2010, 21:23 |
|
 |
|
Maurits
|
Werkplaats...kan best! Mooie scherven!
|
| 17 maart 2010, 21:45 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|