Logo
Het is nu 03 maart 2026, 21:05

Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Ongenode gasten 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Ongenode gasten
Beste zoekers,

Het is me al twee keer overkomen dat ik een ringslang ben tegengekomen. Je zou zeggen dat dit niet zo erg is maar als je in het water zoekt en er zwemt zo,n beestje langs je benen schrik je jezelf helemaal te pletter. Het gaat hier om de Maarsenveense plassen,het water is heel helder en schoon. Langs de kant is veel begroeing waar ze zich kunnen schuilhouden.

Waar ik me ook te pletter van schok is het volgende(ook toevallig in de Maaseveenseplassen). Was dus een keer aan het zoeken daar,zwemt er ineens een hele dikke karper langs mijn benen. Je wil het niet weten zeg. Ik sprong zowat boven het water uit. En voor de mensen die daar wel is op karper vissen? Er zitten daar geen kleintjes!!! Wat ik alleen niet snap? Karpers zijn zeer schuw en toch zwemmen ze op zijn tijd wel is tegen je benen aan.

Het volgende dier dat je kan laten schikken als je in het water zoekt is de zoetwaterkreeft(Veel in de randmeren) Die zwemmen niet tegen je aan maar die schieten met hun staart hard tegen je benen aan. Soms denk je dan dat je aangevallen word door een snoek omdat de klap van de staart heel hard aankomt.

Verder ben ik wel is aangevallen door eenden en een zwaan,maar dit liep gelukkig altijd goed af.

Wat je al niet tegenkomt in het water als je even lekker aan het zoeken bent. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben????

Dagobert

10 jul 2008, 12:27
ForumJoker

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ongenode gasten
je kan goed goochelen dagobert eeste slang en nu hier :ls

10 jul 2008, 12:34
Profiel
Antwoord met een citaat
de ed schreef:
je kan goed goochelen dagobert eeste slang en nu hier :ls

Ja Ed, het ging over een slangs maar mijn verhaal werd weer eens te lang. Waar gaat het dan nog over?
Heb dan maar een nieuwe topic geopend.

Dagobert

10 jul 2008, 12:38

Antwoord met een citaat
gewoon stoppen met zoeken, dat is geen doen zo met die

beesten :oooo

gr ad

10 jul 2008, 14:22
Profiel
Antwoord met een citaat
Hi Gerard, die slangen ben ik ook wel eens vaker tegengekomen in Loosdrecht, je schrikt dan echt als zo'n kopje boven het water uit komt of als er 1 voor je neus voorbij komt. Onlangs in een watertje waar je het niet verwacht (Henschotermeer) een joekel van een vis zien voorbij zwemmen, je schrikt je echt de pleuris.

10 jul 2008, 19:42

Antwoord met een citaat
Hoi Dagobert,

Ben jij zo vaak door verchillende dieren worden aangevallen.
OHHHH. Dat verklaart een hoop!!!!!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Prachtig om die ringslangen te zien zwemmen. (Heel elegant!!!).

Effe een vraagje: Zoek jij in het water in een zwembroek???
Ik zoek met waadpak. Dan voel je zoiets niet.

Kreeften kunnen inderdaad hard slaan met hun staart als ze wegzwemmen.

Ik ben wel eens worden aangevallen door wespen / hoornaar / pitbull / herdershond en zo'n 30 FC Twente supporters,
maar het is telkens goed afgelopen hoor. :lol: :lol: :lol: :lol:
Die FC Twente supporters konden hard rennen. (Wegrennen dan wel te verstaan).

Groeten,

John.

10 jul 2008, 22:02
Profiel
Antwoord met een citaat
Jvlivs schreef:
Hoi Dagobert,

Ben jij zo vaak door verchillende dieren worden aangevallen.
OHHHH. Dat verklaart een hoop!!!!!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Prachtig om die ringslangen te zien zwemmen. (Heel elegant!!!).

Effe een vraagje: Zoek jij in het water in een zwembroek???
Ik zoek met waadpak. Dan voel je zoiets niet.

Kreeften kunnen inderdaad hard slaan met hun staart als ze wegzwemmen.

Ik ben wel eens worden aangevallen door wespen / hoornaar / pitbull / herdershond en zo'n 30 FC Twente supporters,
maar het is telkens goed afgelopen hoor. :lol: :lol: :lol: :lol:
Die FC Twente supporters konden hard rennen. (Wegrennen dan wel te verstaan).

Groeten,

John.

Tuurlijk John,jij wel.

Ik zoek ook in een waadpak hoor. Maar je schrikt je echt de pokke als er ineens een ringslang voorbij komt zwemmen. Het wemeld er namelijk van in die plas. Dat ze elegant zwemmen is zeker zo. Alleen het koppie steekt boven water uit en de rest is onder water.

En die zoetwaterkreeftjes vallen je echt aan.Ze gebruiken hun staart om mossels mee open te breken. Maar tegen je waadbroek is ook geen pretje.Je verwacht het gewoon niet dus je schrikt je echt een ongeluk. Nu weet ik dat het kan gebeuren,maar schrik nog elke keer.

Dagobert

10 jul 2008, 22:09

Antwoord met een citaat
He Dagobert ik hoorde Maarssenveense plassen dat is bij mij om de hoek ik heb daar een bootje liggen in de trekgaten en vaar daar wel eens heen om te zwemmen maar niet om te zoeken en ja daar zitten zeker grote jongens (karpers) zelf een keer daar een van 28 pond gevangen als die tegen je aan zemt lig je om heb je trouwens daar nog wat gevonden zoek je zeker op het onbetaalde van de maarssenveen ik heb een keer gevraagd of ik bij het betaalde mocht zoeken (strand) geen probleem zij het duikerscentrum half uurtje zoeken en werd weg gestuurd door zo boswachter werd al gezocht zij hij en als ze wat vinden geven ze het netjes af zij hij ik mocht daar niet zoeken
groet Rene.

10 jul 2008, 22:17
Profiel

Antwoord met een citaat
Hoi Dagobert,

Nou dat had ik niet verwacht dat je die kreeften door het waadpak voelt.
Ik heb er vroeger eens een gevangen in het kanaal. (Je weel wel met zo'n netje).
In de emmer gedaan en toen wilde ik hem langzaam van achteren aanraken. (Niet van voren - door de scharen).
Tjonge die sloeg met die staart. :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo

Ik ben me rot geschrokken en ik was meteen genezen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :ls :ls :ls !!!! :lol: :lol: :lol: :lol:

Die krengen slaan dus echt hard, en zwemmen best wel snel.
Ik zou ook schrikken en zeker ook als je opeens zo'n slang ziet langszwemmen.
Je verwacht het niet en loopt lekker rustig , geeft niet waar, en opeens beweegt er iet naast jou, of loopt iets tegen jou op.

Vele groeten,

John.

10 jul 2008, 22:18
Profiel
Antwoord met een citaat
Rene Verhoef schreef:
He Dagobert ik hoorde Maarssenveense plassen dat is bij mij om de hoek ik heb daar een bootje liggen in de trekgaten en vaar daar wel eens heen om te zwemmen maar niet om te zoeken en ja daar zitten zeker grote jongens (karpers) zelf een keer daar een van 28 pond gevangen als die tegen je aan zemt lig je om heb je trouwens daar nog wat gevonden zoek je zeker op het onbetaalde van de maarssenveen ik heb een keer gevraagd of ik bij het betaalde mocht zoeken (strand) geen probleem zij het duikerscentrum half uurtje zoeken en werd weg gestuurd door zo boswachter werd al gezocht zij hij en als ze wat vinden geven ze het netjes af zij hij ik mocht daar niet zoeken
groet Rene.

Ja,die boskabouter ken ik ook ja. Wat een L.L zeg. Die denkt echt dat ie daar onze lieve heer is. Tegen mij zei die ook al dat er gezocht werd en dat ik er niet mocht zoeken. Ik denk dat ie een deal hebt gemaakt met de gasten die daar zoeken. Dat heb je ook wel bij Romeinse/middeleeuwse akkers,alleen voor geld mag je erop. Of de geen die daar zoekt vraagt het alleenrecht tegen betaling,hufters zijn dat!!!

En wat die karpers betreft. Ik lag ook bijna omver. Ik wist niet wat me overkwam man. Zullen wel geschrokken zijn en met de hele groep ervandoor,tegenmijn been aan. Je zou bijna zeggen,he!!,je hebt toch ogen in je kop zitten. Maar die ogen zijn naar onderen gericht,Vandaar.Denk ik???

En ja,ik zoek op die open plekjes in het water. Heeft wel wat goud en zilver opgelevert Maar het loopt daar heel snel diep.

Maare,vraagje? Jij hebt dus een bootje. Gaan wij lekker op dat strandje zoeken van de boskabouter. Whahahahaha.......hij heeft er niets over te zeggen. Je moet alleen het terein op en dat mogen ze wel verbieden. Via het water niet. Water is niet hun eigendom,whahahahaha............samen delen zeg ik maar zo.... :iu :iu :pp :pp :oo

Dagobert

10 jul 2008, 22:29

Antwoord met een citaat
dagobert schreef:
Rene Verhoef schreef:
groet Rene.

Ja,die boskabouter ken ik ook ja. Wat een L.L zeg. Die denkt echt dat ie daar onze lieve heer is. Tegen mij zei die ook al dat er gezocht werd en dat ik er niet mocht zoeken. Ik denk dat ie een deal hebt gemaakt met de gasten die daar zoeken. Dat heb je ook wel bij Romeinse/middeleeuwse akkers,alleen voor geld mag je erop. Of de geen die daar zoekt vraagt het alleenrecht tegen betaling,hufters zijn dat!!!

En wat die karpers betreft. Ik lag ook bijna omver. Ik wist niet wat me overkwam man. Zullen wel geschrokken zijn en met de hele groep ervandoor,tegenmijn been aan. Je zou bijna zeggen,he!!,je hebt toch ogen in je kop zitten. Maar die ogen zijn naar onderen gericht,Vandaar.Denk ik???

En ja,ik zoek op die open plekjes in het water. Heeft wel wat goud en zilver opgelevert Maar het loopt daar heel snel diep.

Maare,vraagje? Jij hebt dus een bootje. Gaan wij lekker op dat strandje zoeken van de boskabouter. Whahahahaha.......hij heeft er niets over te zeggen. Je moet alleen het terein op en dat mogen ze wel verbieden. Via het water niet. Water is niet hun eigendom,whahahahaha............samen delen zeg ik maar zo.... :iu :iu :pp :pp :oo

Dagobert

Dagobert mijn boot is beschikbaar voor je hoor elektromotor erop en we zijn er in een paar minuten bij deze ben je uitgenodigd ik heb geen onderwater detector maar ik wel eens een keer zien hoe je dat doet ik hoor wel van je. groet Rene

10 jul 2008, 22:38
Profiel
Antwoord met een citaat

Dagobert[/quote]

Jeh ik mee, ik mee

Bedoelen jullie Coen van Beusekom .... hoofd sectie exploitatie en toezicht, Ik heb daar ook al eens om toestemming gevraagd en precies hetzelfde verhaal :evil:

10 jul 2008, 22:39
Antwoord met een citaat
Peepplaza schreef:

Dagobert

Jeh ik mee, ik mee

Bedoelen jullie Coen van Beusekom .... hoofd sectie exploitatie en toezicht, Ik heb daar ook al eens om toestemming gevraagd en precies hetzelfde verhaal :evil:[/quote]

Druk op quote om een bepaalt persoon aan te spreken Danny. Dan hoef je niet alles over te schrijven. Van mij mag je mee hoor,het is mijn boot niet. En of ie Coen van huppeldepup heet,dat weet ik niet. Maar een ding weet ik wel. Volgens mij zoekt hij daar of hij vangt een bedrag daarvoor.

Dagobert

10 jul 2008, 22:46
Antwoord met een citaat
Rene Verhoef schreef:
dagobert schreef:
Rene Verhoef schreef:
groet Rene.

Dagobert

Dagobert mijn boot is beschikbaar voor je hoor elektromotor erop en we zijn er in een paar minuten bij deze ben je uitgenodigd ik heb geen onderwater detector maar ik wel eens een keer zien hoe je dat doet ik hoor wel van je. groet Rene

Geen onderwaterdetector??? Hoeft geen probleem te zijn. Als je een detector hebt waar het kastje vanaf kan,kun je het kastje om je nek hangen. Moet je wel even een waadbroek/surfpak kopen. En een waadschep.

Dagobert

10 jul 2008, 22:49
Antwoord met een citaat
Citaat:
Druk op quote om een bepaalt persoon aan te spreken Danny

Ik weet het maar ging wat fout bij weghalen
Ik heb wel een detector maar geen tweede waadschep.
Water is momenteel niet koud maar wel als je 2 uur achter elkaar erin staat.

10 jul 2008, 22:54
Antwoord met een citaat
Peepplaza schreef:
Citaat:

Danny ruikt weer goud hoor!!!!

Waadschep kost nu zo,n 150 Euro???
Maakt niet uit want dat hebby er zo uit.

Dagobert

10 jul 2008, 22:57
ForumJoker

Antwoord met een citaat
wat is L.L
is dat lange lul
ik was nog een keerje aan het zoeken
graaf ik een ringslang op

10 jul 2008, 22:59
Profiel

Antwoord met een citaat
dagobert schreef:
Peepplaza schreef:
Citaat:

Danny ruikt weer goud hoor!!!!

Dagobert

DFX heb ik waadpak heb ik allen nog een waadschep waneer gaan we :oooo

10 jul 2008, 23:00
Profiel
Antwoord met een citaat
morgen avond :07

10 jul 2008, 23:10
Antwoord met een citaat

Dagobert[/quote]
DFX heb ik waadpak heb ik allen nog een waadschep waneer gaan we :oooo[/quote]

Ik zou zeggen na de zomer? Hopen dat het dan nog een mooie zomer mag worden anders zal er niet veel liggen. Met de DFX kun je niet het water in,lees Danny zijn berichten ook even,die heeft nog een detector over om te zoeken.
Waadschep zal je dan even moeten kopen of lenen.

En trouwens, Als dat zwembad zondag dicht is,dan kan ie ook wel hoor.

Dagobert

10 jul 2008, 23:11
Antwoord met een citaat
Peepplaza schreef:
morgen avond :07

Nee Danny!!! :pol :pol :pol Dan heeft hij nog geen waadschep :cry: :cry: :cry: Overmorgen ook niet :grin: :grin: :07 :07

Ik wacht wel af wanneer het kan.

Dagobert

10 jul 2008, 23:13

Antwoord met een citaat
dagobert schreef:

Dagobert

DFX heb ik waadpak heb ik allen nog een waadschep waneer gaan we :oooo[/quote]

Ik zou zeggen na de zomer? Hopen dat het dan nog een mooie zomer mag worden anders zal er niet veel liggen. Met de DFX kun je niet het water in,lees Danny zijn berichten ook even,die heeft nog een detector over om te zoeken.

Dagobert[/quote]
We moeten dan op het onbetaalde met de boot want het betaalde is afgezet met drijflijnen zodra je met je boot over de drijflijnen bent wordt je terug gestuurd maar op het onbetaalde heb je ook verschillende stukken waar ik wel met de boot kan komen ik vaar jullie er graag heen en om te kijken of een onderwater detector ook iets voor mij is vrijdag avond kan ik niet zaterdag zondag geen probleem
groet Rene.

10 jul 2008, 23:28
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
VEEL succes mannen

10 jul 2008, 23:46
Profiel
Antwoord met een citaat
Rene Verhoef schreef:
dagobert schreef:

Dagobert

DFX heb ik waadpak heb ik allen nog een waadschep waneer gaan we :oooo

Dagobert[/quote]
We moeten dan op het onbetaalde met de boot want het betaalde is afgezet met drijflijnen zodra je met je boot over de drijflijnen bent wordt je terug gestuurd maar op het onbetaalde heb je ook verschillende stukken waar ik wel met de boot kan komen ik vaar jullie er graag heen en om te kijken of een onderwater detector ook iets voor mij is vrijdag avond kan ik niet zaterdag zondag geen probleem
groet Rene.[/quote]

Dan word het zaterdag of zondag. Moet even kijken of ik dan kan. Ik geef je wel een PB,je.

Dagobert

10 jul 2008, 23:48
Antwoord met een citaat
de ed schreef:
VEEL succes mannen

Dank je wel ED. Ik hoop alleen niet dat ik die ringslangen weer tegen kom. Of een dikke karper die tegen mijn benen aanzwemt.

Dagobert

10 jul 2008, 23:49
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende