|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 jun 2026, 20:24
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
bikernico
|
 foto camera kapot
Hoi collega's 1 van mijn mannen heeft mijn digitale camera , canon A430 geleend bij het vissen. Helaas is hij toen nat/vochtig geworden en nu is hij zo dood als een piep. Hij doet niets meer ook niet als ik hem op de pc aansluit, er gaat zelfs geen lampje meer branden. Heb zelf wel zin om hem los te sleutelen Hebben jullie nog hints & tips, of is een andere kopen de beste optie groeten Nico
|
| 13 apr 2010, 13:47 |
|
 |
|
dagobert
|
 Re: foto camera kapot
Hey Nico,
De beste tip die ik je kan geven is het volgende: Open de camara en blaas alles droog met een fohn. Blaas langer dan dat je nodig denkt te hebben. Niet te heet anders kunnen er misschien dingen kapot gaan door de hitte.
Als dit niet meer help kun je de camera waarschijnlijk wel op je buik schrijven.
Dagobert
|
| 13 apr 2010, 16:18 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
gooi die maar weg nico
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 13 apr 2010, 16:58 |
|
 |
|
ernie
|
altijd vervelend zoiets. maar je bent net te laat . ik heb gisteren die van mij verkocht ivm aanschaf spiegelreflex camera. het was een canon g11 en dat is echt een grote aanrader, hij heeft maco tot wel 1cm van het voorwerp af. niet goedkoop maar wel een top toestel.
gr ernie
|
| 13 apr 2010, 17:26 |
|
 |
|
gmaxx2
Geregistreerd: 23 apr 2009, 20:21 Berichten: 135 Woonplaats: Utrecht
|
Als de camera nat is geweest moet je absoluut NIET de camera meteen aan willen zetten, dat zal de camera vaak voorgoed onherstelbaar maken(lees kortsluiting veroorzaken)!!!
Zorg dat hij absoluut 100% droog is van binnen voordat je de camera probeert aan te zetten, openen en blazen met een phone is een uitstekend idee. Geduld hebben is noordzakelijk, als je geluk hebt is hij nadat het vocht is weggetrokken weer operatief.
|
| 13 apr 2010, 18:19 |
|
 |
|
bikernico
|
Thanks voor alle reacties. Helaas had hij hem al weer aan gezet, niets gezegd en na een week pakte ik hem weer, zo dood als een pier Hoezo wie de jeugd heeft, heeft de toekomst Ik probeer hem wel eens los te pakken. zal er wel niets aan kunnen zien, hij stinkt ook niet.....gewoon kapo groeten uit Apeldoorn Nico
|
| 13 apr 2010, 21:29 |
|
 |
|
johoo
|
bikernico schreef: Thanks voor alle reacties. Helaas had hij hem al weer aan gezet, niets gezegd en na een week pakte ik hem weer, zo dood als een pier groeten uit Apeldoorn Nico tja een week nat denk dat het einde oefening is je moet meteen de batterij(en) verwijderen mijn detector is al 2x in het water gerold heb toen gelijk de batterij er uit getrokken en na openen en goed drogen deed alles het nog en zoek er nu nog mee
|
| 14 apr 2010, 09:22 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|