Logo
Het is nu 03 jun 2026, 22:10

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
 Mensen met interesse in militariazoeken in Vlaanderen. 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Mensen met interesse in militariazoeken in Vlaanderen.
Hier een tip voor de mensen die houden van het zoeken naar militaria: in Adegem/Maldegem, langsheen de expressweg N49 Antwerpen-Zeebrugge net voor de brug aan de verbrandingsoven wordt momenteel gewerkt aan een nieuw industrieterrein :pol

Wat wel leuk is, is dat er enorme proefsleuven zijn getrokken met de kraan op verschillende plekken ten velde, en dat uitgerekend die plekken het strijdtoneel waren in zowel de bange meidagen van 1940 alsook de nagolven van gevechten in 1944... deze velden liggen naast het Schipdonkkanaal en zijn werkelijk maagdelijk. Dus ook wel middeleeuws te vinden én Romeins! Lastig om te zoeken, het is sinds jààààààren grasland en er zijn nooit gewassen op verbouwd, ik weet wat ik zeg, ik groeide op in die buurt.
Vandaag na m'n zoektocht aan de Nederlandse kust snel even gepasseerd, de eertse sleuf was het al prijs, een verfrommelde aluminium munitiekist met een patronenband voor de MG42 en enkele holle ladingen-geweergranaten, heb alles laten liggen, dit is niks meer voor mezelf, militaria is verleden tijd voor mij.

De akkers zijn staatsdomein sinds kort (onteigeningen) maar je kan er vrij op tijdens het weekend, geen haan die er naar je zal kraaien. De proefsleuven en opgehoopte aarde zijn duidelijk te zien aan de rechterzijde van de expressweg, als je komt uit richting Maldegem naar richting Antwerpen. :sd

17 apr 2010, 21:51
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Mensen met interesse in militariazoeken in Vlaanderen.
altijd handig een paar koges

17 apr 2010, 23:27
Profiel

Antwoord met een citaat
de ed schreef:

ja, want sedert die chimpansee-epidemie dreigt er een bananentekort en is er een burgerwacht opgetrommeld gewapend met mauser grendelgeweren :07

17 apr 2010, 23:32
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
apen oorlog

17 apr 2010, 23:39
Profiel

Antwoord met een citaat
de ed schreef:
apen oorlog

Neen Ed....apenJACHT!!! :07

17 apr 2010, 23:40
Profiel

Antwoord met een citaat
la taupe schreef:
de ed schreef:

ja, want sedert die chimpansee-epidemie dreigt er een bananentekort en is er een burgerwacht opgetrommeld gewapend met mauser grendelgeweren :07

grinn

18 apr 2010, 00:07
Profiel

Antwoord met een citaat
Aah, van het meetjesland? we zijn buren; ben een waaslander :sd

Ik weet dat zowat waar de gleuven liggen veel steentijd-sites worden geprospecteerd. En nog wat verder naar Knokke ligt één en ander aan Romeins :03

Minelab Manticore

18 apr 2010, 01:36
Profiel

Antwoord met een citaat
Klopt Radiohead! Dat Romeins ligt vooral in de streek rond Sint-Rita en Middelburg en veel middeleeuws in Damme.....maar als ze je daar te grazen nemen met een detector...... :pol

18 apr 2010, 12:40
Profiel

Antwoord met een citaat
Hoi

Ben er nog nooit wezen zoeken eigenlijk omdat ik vermoed dat de bodem condities daar verre van goed zijn voor het oude brons. Al heb ik ondertussen geleerd dat er een zandrug ligt waar het grootste deel van de Romeinse bouwwerken op gezet zijn, wat natuurlijk weer interessant is. En hier en daar zie je vondsten opduiken op de fora uit dat gebiedje die toch nog fatsoenlijk zijn. Overlaatst las ik een pdf over bronstijd sites in dat gebied :ls

grt

Minelab Manticore

18 apr 2010, 15:20
Profiel

Antwoord met een citaat
la taupe schreef:
Hier een tip voor de mensen die houden van het zoeken naar militaria: in Adegem/Maldegem, langsheen de expressweg N49 Antwerpen-Zeebrugge net voor de brug aan de verbrandingsoven wordt momenteel gewerkt aan een nieuw industrieterrein :pol

Wat wel leuk is, is dat er enorme proefsleuven zijn getrokken met de kraan op verschillende plekken ten velde, en dat uitgerekend die plekken het strijdtoneel waren in zowel de bange meidagen van 1940 alsook de nagolven van gevechten in 1944... deze velden liggen naast het Schipdonkkanaal en zijn werkelijk maagdelijk. Dus ook wel middeleeuws te vinden én Romeins! Lastig om te zoeken, het is sinds jààààààren grasland en er zijn nooit gewassen op verbouwd, ik weet wat ik zeg, ik groeide op in die buurt.
Vandaag na m'n zoektocht aan de Nederlandse kust snel even gepasseerd, de eertse sleuf was het al prijs, een verfrommelde aluminium munitiekist met een patronenband voor de MG42 en enkele holle ladingen-geweergranaten, heb alles laten liggen, dit is niks meer voor mezelf, militaria is verleden tijd voor mij.

De akkers zijn staatsdomein sinds kort (onteigeningen) maar je kan er vrij op tijdens het weekend, geen haan die er naar je zal kraaien. De proefsleuven en opgehoopte aarde zijn duidelijk te zien aan de rechterzijde van de expressweg, als je komt uit richting Maldegem naar richting Antwerpen. :sd

Hey la taupe,

Hoe graaf jij eigenlijk met die kromme pootjes :07 :07 :07 :07 :07 :07 :07 :07 :07 :07 :07

Groeten,
LUA :07

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

20 apr 2010, 16:38
Profiel

Antwoord met een citaat
:07 ....wel Lua, heel diep en heel veel :03

20 apr 2010, 16:42
Profiel

Antwoord met een citaat
hahahaha...maffe belges..tof hoor zo...ga doooor!...Trouwens Ge; 1; ben blij dat je nog leeft! 2; goud en zilver waren toch de beste kleuren?????....laat dat brons dan maar rotte ,zou`k zegge :oooo :oooo ....wanneer gaan we??????? :zwaarrd:

20 apr 2010, 16:46
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]