Beste medezoekers,Na een klein reisje van België, ben ik terecht gekomen in Limburg. En wel bij de bekende Jvlivs(John). Jvlivs ken ik zelf al 13 jaar en vind hem persoonlijk een sympathieke gozer. Altijd in voor een gezellig praatje op een zoekdag, waar John ook altijd aanwezig is.
Veel leesplezier gewenst.
1: Wat is jou naam en nickname op het forum? En wie heeft jou nickname verzonnen?Mijn naam is John, en ik kom uit Kerkrade. Mijn nickname op het forum is Jvlivs. (En niet Jelvis zoals sommige weleens zeggen – Hahahaha). Die naam heb ik niet hoeven te verzinnen. Mijn wens was om een denarius van Jvlivs Caesar te vinden. (Vandaar Jvlivs).
2: Hoe ben jij op dit forum terecht gekomen? En wat vind je van dit forum?Ben natuurlijk direct na de afsplitsing, eigenlijk al ervoor, door Chris en Boebba geinformeerd worden, en hier terecht gekomen. Je gaat natuurlijk met je vrienden mee verhuizen.
Het is natuurlijk een fantastisch forum, met veel kennis en uiteraard ook de nodige humor!!!!
3: Hoelang zoek jij al met een metaaldetector? En met welk merk detector zoek jij?Ik zoek al zo’n 16-17 jaar.
Ik ben toen de tijd begonnen met een C-Scope 770, en zoek nu al zo’n 6-7 jaar met een Explorer 2.
Ik heb ook nog een White’s Eagle spectrum, en een Fisher CZ-6A – erfstuk van mijn vader.
4: Heb jij wel is geholpen op een opgraving? En wat was jou ervaring daarmee?Ik heb zo’n 6-7 jaar geleden geholpen met de opgraving van een Romeinse villa te Kerkrade.
Het was een prachtige ervaring. Helaas kon ik niet tot het einde van de opgraving meehelpen, daar mijn schoonmoeder toen overleed.
Enkele weken geleden heeft men mij gevraagd om in het centrum van Kerkrade 3 dagen mee te
helpen, maar het was helaas voor mij onmogelijk om ook maar een halve dag vrij te nemen. Baalde ontzettend hiervan, en ik hoop dat ik in de toekomst nog eens ergens kan meehelpen.
5: Zoek jij alleen op het land? Of ook in het water?Ik zoek ook wel eens heel af en toe op het strand of in het water.
Ik heb speciaal hiervoor een waadpak en een waadschep aangeschaft. Ik weet wel zeker, dat water zoeken nooit mijn belangrijkste zoekterrein zal worden. (Wat een werk om een ring uit het zand te krijgen als het water tot bijna aan de borst heb staan, en het bijna het waadpak inloopt – Hahaha).
6: In welke provincie woon en zoek jij?Ik woon in Kerkrade. (Dat is een provincie apart, en die ligt in Nederlands Limburg).
Ik zoek eigenlijk overal!!!! Maar het liefst in Limburg en Utrecht.
7: Heb jij wel eens in het buitenland gezocht? Zo ja, welk(e) land(en)?Oh ja, heb al gezocht in Italië, Frankrijk, België, Duitsland en Engeland.
Mijn voorkeur gaat toch uit naar Engeland!!!! Pfff. Wat een prachtige grote velden, en je kunt overal iets vinden. En zilveren middeleeuwse munten liggen daar dus echt overal!!!
8: In welk land zou jij nog eens graag willen zoeken?Zou toch weer eens graag naar Engeland willen gaan zoeken.
9: Waar kan jij enorm van balen omtrent onze hobby?Natuurlijk, zoals al zovelen hebben gemeld, van andere zoekers die de gaten niet dichtmaken!!!
En heel vaak ligt de rotzooi die ze opgegraven hebben naast het gat.
10: Wat doe jij met je vondsten?Op dit forum plaatsen.
11: Wie is of zijn jou zoekmaat(en)?Dat zijn er veel. Diegene waar ik het eerst mee zocht, maar die ik helaas nu nog maar heel weing zie is Nandvs. Vroeger zocht ik ook heel veel met Krokdundee, Ambianvs & Antoninvs & Bertvs.
En de laatste jaren zijn mijn vaste zoekmaten natuurlijk Coinhunter Chris, Aureum(Breezer), Boebba, Joppie, Frenk, Lucky Nero, bacchus.
12: Wat is jou grootste wens omtrent onze hobby?Dat we deze hobby nog lang mogen uitoefenen.
13: Wat vind jij van de toenemende zoek verboden in Nederland?Als het hierbij om een monument gaat kan ik me dit heel goed voorstellen, en heb ik er wel vrede mee. Maar om nu meteen een verbod / APV voor een hele gemeente in te stellen vind, ik ook weer sterk overdreven.
14: Wat is jou ervaring met boeren?Ik heb bijna alleen maar goede ervaringen met landeigenaren. Er zijn er zelfs enkele hier in de buurt, waar ik nog op ingezaaide akkers mag lopen. (Wel bij Winter tarwe, niet als bieten / mais in ingezaaid). Ik ga wel altijd effe van te voren aanbellen zodat ze weten dat ik er rondloop.
Echter in Voerendaal is een landeigenaar waar ik vroeger 3 maal heb aangebeld en geprobeerd heb om toestemming te krijgen om op zijn land te mogen zoeken. Iedere keer kreeg ik als antwoord nu niet, kom maar eens een andere keer terug. Na die 3de maal heb ik het opgegeven. Mijn zoekmaten krijgen wel iedere keer toestemming. (Zal wel aan mijn uiterlijk liggen).
15: Kom jij op georganiseerde zoekdagen?Vroeger heel veel. Tegenwoordig ook nog af en toe, maar wel veel minder. Ga liever met enkele zoekmaten zelf een dagje in het weekend zoeken.
16: Ben jij lid van de DDA, Coinhunters of andere club?Ja, van de DDA en de Coinhunter.
17: Wat hoop jij ooit nog eens te vinden?Een zilveren Relikwie kruis. Je weet wel, met zo’n Jezus gravure erin. Pfff. Die vind ik toch
zo mooi!! Zo’n 10 jaar geleden heb ik eens een verlanglijstje gemaakt met de 3 topvondsten die ik ooit wenste te vinden. Op 3 stond zo’n kruisje. Na al die jaren heb ik nummer 1 en 2 allang gevonden maar nummer 3, zo’n kruisje wil maar niet lukken!!!
18: Wat is jou mooiste vondst tot nu toe? Met foto graag. Ik ben echt een muntenman. En vind dus persoonlijk mijn Augustus denarius mijn allermooiste munt. Dit komt ook door de kwaliteit van deze munt.
19: Vind jij van jezelf dat jij een goede zoeker bent?Vroeger was ik wel een goede zoeker. Toen vond ik regelmatig mooie vondsten.
Tegenwoordig ben ik, geloof ik dan, niet meer zo’n goede zoeker. Ik vind namelijk veel minder.
20: Aan wie geef jij het interview door? En waarom?Dit is alleen bij mij(Dagobert) bekent. Over 14 dagen het interview van.

Zijn er mensen die zelf niet zoeken met een metaaldetector. Maar toch graag een interview willen omtrent hun werk of relatie met dit forum. Stuur mij(Dagobert) een pb. Dan zal ik proberen een extra interview te maken.
John bedankt voor dit interview

Lees ook de vorige interviews:
viewforum.php?f=372De volgende personen zijn geïnterviewd:
Bert(Bertoninus)
Leon(Aureum)
Extra interview!Niels(Not)
Jan Pieter(J-P de zoeker)
Pieter(Madelinus)
Edwin(de ed)
Van Otterloo(Addie)
Cees(Ceesou)
Danny(Bacchus)