|
|
Het is nu 03 maart 2026, 19:15
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
jeroen V.
|
 Grotere schijf téjon
Ik heb nu de standaard geleverde schijf bij mijn téjon. Maar zit te denken aan een extra schijfje... Welk is een ideale grote voor toch nog op de akkers te zoeken met weinig verlies van fijngevoeligheid en ijzermaskering??
Groeten!
_________________ sommigen hebben alle kennis, althans dar denken ze.
Bedankt voor de determinaties en reacties
Tot ziens
Foto's gepost door jeroen V. blijven eigendom van Jeroen V.
|
| 28 mei 2010, 10:28 |
|
 |
|
bennie7
Geregistreerd: 16 apr 2008, 16:59 Berichten: 6489 Woonplaats: Roerdalen the Netherlands
|
 Re: Grotere schijf téjon
hoi, ik zou het niet weten maar er zal wel iemand zijn op het forum. die jouw hier wel een antwoord op zal geven. grt
_________________ [color=#000000][b]@@@MIJN PASSIE ZIJN GESPEN (Liefdevolle schnallen,boucle, buckles, gespen giften zijn natuurlijk ooooo zo leuk )@@@
|
| 29 mei 2010, 08:16 |
|
 |
|
mart hoffmann
|
Hoi Jeroen, ik zou je adviseren om de elleptische schotel erbij te nemen welke bij de Lobo ST wordt geleverd.
groeten, Mart
|
| 29 mei 2010, 08:30 |
|
 |
|
jeroen V.
|
mart hoffmann schreef: Hoi Jeroen, ik zou je adviseren om de elleptische schotel erbij te nemen welke bij de Lobo ST wordt geleverd.
groeten, Mart Zoekschijf ( Coil-10EW-G )25 cm Wide Scan elliptisch (lange kabel) € 179.00Die dus, mart? Die gaan goed op gemineraliseerde grond lees ik? Wat is het verschil tov de standaard schotel van de téjon (ik vermoed dat dat de 25cm concentrisch is :D)
Tot ziens
|
| 29 mei 2010, 14:54 |
|
 |
|
J-P de zoeker
|
jeroen V. schreef: mart hoffmann schreef: Hoi Jeroen, ik zou je adviseren om de elleptische schotel erbij te nemen welke bij de Lobo ST wordt geleverd.
groeten, Mart Zoekschijf ( Coil-10EW-G )25 cm Wide Scan elliptisch (lange kabel) € 179.00Die dus, mart? Die gaan goed op gemineraliseerde grond lees ik? Wat is het verschil tov de standaard schotel van de téjon (ik vermoed dat dat de 25cm concentrisch is :D) Hello! Zoek zelf ook met een Tejon, en heb ook een eliptische schotel bijgekocht. En deze vindt ik zeer goed op stort/akkers... JP
_________________ Ainmoal n Grunninger, altied n Grunninger!
|
| 29 mei 2010, 16:08 |
|
 |
|
dagobert
|
J-P de zoeker schreef: jeroen V. schreef: mart hoffmann schreef: Hoi Jeroen, ik zou je adviseren om de elleptische schotel erbij te nemen welke bij de Lobo ST wordt geleverd.
groeten, Mart Zoekschijf ( Coil-10EW-G )25 cm Wide Scan elliptisch (lange kabel) € 179.00Die dus, mart? Die gaan goed op gemineraliseerde grond lees ik? Wat is het verschil tov de standaard schotel van de téjon (ik vermoed dat dat de 25cm concentrisch is :D) Hello! Zoek zelf ook met een Tejon, en heb ook een eliptische schotel bijgekocht. En deze vindt ik zeer goed op stort/akkers... JP Jij moet eerst leren zoeken pik. Ervaring bij mij op te vragen Dagobert
|
| 29 mei 2010, 18:08 |
|
 |
|
mart hoffmann
|
Hoi Jeroen, het verschil zit 'm vooral in het type schotel. Deze elleptische schotels zijn dubbel D schijven.
groeten, Mart
|
| 29 mei 2010, 21:57 |
|
 |
|
jeroen V.
|
Hzb van daag 3 zilveren munten op 2 uur tijd bovengehaald... Moet ik ervaring op doen  ? Bedankt mart! Ik ga het na mijn examens eens rustig bekijken waar het verschil juist zit, jeb het eenz ergens gelezen in handboek voor de zoekers. Maar dan weet ik weer wat doen deze zomer!
Tot ziens
|
| 29 mei 2010, 22:44 |
|
 |
|
hapjes
Geregistreerd: 22 mei 2009, 22:28 Berichten: 591 Woonplaats: heerde
|
Mischien is er wel een zoeker bij je in de buurt met ook een tejon met verschillende zoekschijfen. Dan kun je wat proberen.
mvg hapjes
|
| 30 mei 2010, 19:08 |
|
 |
|
Dax
ERELID
|
Hey Jeroen,
De elliptische schijf is niet echt groter dan de standaard "spider" .... qua vondsten op een doorsnee akker is er volgens mij geen verschil (4 zoekers 2 ell 2spider, voor zover je de vondsten dan kan vergelijken) wel doet de elliptische schijf het beter op een stortje of zwaar vervuilde grond (toch nog iets betere discriminatie volgens mij) , waar ik ze ook zeer handig vind is op graanstoppels , de spider haakt overal achter, de elliptische heeft geen openingen.
Mvg, Danny
|
| 30 mei 2010, 19:39 |
|
 |
|
jeroen V.
|
Dax schreef: Hey Jeroen,
De elliptische schijf is niet echt groter dan de standaard "spider" .... qua vondsten op een doorsnee akker is er volgens mij geen verschil (4 zoekers 2 ell 2spider, voor zover je de vondsten dan kan vergelijken) wel doet de elliptische schijf het beter op een stortje of zwaar vervuilde grond (toch nog iets betere discriminatie volgens mij) , waar ik ze ook zeer handig vind is op graanstoppels , de spider haakt overal achter, de elliptische heeft geen openingen.
Mvg, Danny Bedankt Danny! Ik blijf met de standaard schotel zelfs achter maisstengels hangen, enorm irrtant vind ik. Misschien dan toch de elleptische erbij kopen want heb enkele sterk geminiraliseerde veldjes. Voornamelijk door "verse" kippenmest die ze erop gooien, ik merk dat dit veel valse signalen geeft. En jammer genoeg gebruikt men dat hier meer en meer. Weet iemand misschien of het tegen de valse signalen door die mest tegen kan (=minder valse signalen)? Bedankt allen! Groeten
Tot ziens
|
| 31 mei 2010, 16:48 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|