|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 19:09
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Mako
Geregistreerd: 29 jun 2009, 12:56 Berichten: 452 Woonplaats: aruba
|
 allerlei muntjes
Hoi allemaal, mijn vader is op bezoek en heeft mijn muntenalbum meegenomen, dat lag al zo'n jaar of 30 op zijn zolder, sommige zijn in slechte staat, ik heb iets gelezen over vaseline, nou dat hebben we hier wel op het eiland, moet ik de munten zo in een potje vaseline steken? 
_________________ "" Assum est, inquit, versa et manduca."
|
| 14 jun 2010, 02:48 |
|
 |
|
dagobert
|
 Re: allerlei muntjes
Het gaat er helemaal om wat voor munten het zijn? Zilver kun je in het citroenzuur leggen. En daarna opwrijven met maagzout. Maar houd er wel rekening mee dat je dan je hiermee de natuurlijke patina weg haalt. KOperen munten met een natuurlijke patina zou ik ook zo laten zoals ze zijn. Je kunt ze wel een vaseline behandeling geven. Kan op zich geen kwaad. Gouden munten moet je naar mij opsturen Dagobert
|
| 14 jun 2010, 10:44 |
|
 |
|
Mako
Geregistreerd: 29 jun 2009, 12:56 Berichten: 452 Woonplaats: aruba
|
Gouden munten moet je naar mij opsturen  . Kom die maar zelf halen, het zijn voornamelijk munten die ik in de jaren 70 heb gevonden op het scheveningse strand, en heb gevonden in libanon, toen ik daar in '79 en'80 ons land mocht "verdedigen"  sommigen zijn helemaal wit, en sommigen hebben een dikke groene koek.
_________________ "" Assum est, inquit, versa et manduca."
|
| 14 jun 2010, 12:24 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
Heb je niet een foto Mako 
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 14 jun 2010, 16:48 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|