|
|
Het is nu 20 apr 2026, 22:45
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|
Nieuw veldje met militaria.
| Auteur |
Bericht |
|
la taupe
|
 Nieuw veldje met militaria.
Vandaag met m'n liefje gaan wandelen op de grens met Zeeland, veel te warm natuurlijk, maar best wel interessant... sinds kind ken ik de verhalen van een groot veld dat er op het einde van de tweede wereldoorlog een regiment van de Duitse SS had gelegen voor langere periode en er ook in de pan is gehakt door de Canadese troepen, heb er echter nooit gezocht en naar mijn weten is het veld nooit bebouwd geweest, ik weet er al een goeie dertig jaar paarden en soms schapen op lopen, meer niet. Vandaag passeerde ik er dus, ernaast ligt een wandelbosje, en tot m'n grote verbazing is het veld volledig beplant met maïs, ik gelijk even de kantjes van het maïsveld bekeken en ja hoor, het ligt er vol met oorlogszooi.....op amper vijf minuutjes tijd vond ik er een handvol Duitse 7,92x57mm Mauser patronen en hulzen, stukken kapotgereten munitiekisten, onderdelen van geschutskoepels en een verfromfraaide 26,5mm Duitse aluminium lichtkogel... Behalve militaria liggen er ook veel scherven, nieuwe tijd, maar zeker en vast de moeite om na de oogst eens met de MD over te zwaaien. Wordt vervolgd... 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door la taupe op 04 jul 2010, 19:57, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 04 jul 2010, 19:47 |
|
 |
|
la taupe
|
 Re: Nieuw veldje met militaria.
2.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 04 jul 2010, 19:48 |
|
 |
|
la taupe
|
3.
|
| 04 jul 2010, 19:54 |
|
 |
|
dagobert
|
Is zeker niet mijn ding, maar ik wens je wel succes met je nieuwe zoekstek.
Dagobert
|
| 04 jul 2010, 20:08 |
|
 |
|
la taupe
|
Dank je Dago, mijn ding ook niet meer zo, maar ben altijd razend nieuwsgierig hè... 
|
| 04 jul 2010, 20:09 |
|
 |
|
dagobert
|
la taupe schreef: Dank je Dago, mijn ding ook niet meer zo, maar ben altijd razend nieuwsgierig hè...  Voor wat ga je dan eigenlijk? Welke vondst kan jou dan nog blij maken? Een mooie Duitse ring lijkt mij ook wel wat hoor. Dagobert
|
| 04 jul 2010, 20:12 |
|
 |
|
la taupe
|
Wel, kanonskogels vind ik het allerleukste om te vinden (in België en Nederland dan) liever dan munten, fibulae, juwelen of andere voorwerpen. Noem me een gek, voor de meesten is het maar een ijzeren bal hè In het buitenland ga ik 200% voor Middeleeuws-Keltisch-Romeins natuurlijk, maar hier heb ik het wel eventjes gehad met nieuwe stekjes zoeken, wat me hier nu nog blij maakt is het per toeval vinden van iets, ongeacht wàt, tijdens een wandeling in de natuur. Hoogtijd om te beginnen met magneetvissen denk ik zo 
|
| 04 jul 2010, 20:19 |
|
 |
|
bennie7
Geregistreerd: 16 apr 2008, 16:59 Berichten: 6425 Woonplaats: Roerdalen the Netherlands
|
hoi, david prachtig mooie foto's. en zijn dat Engelse of Duitse munitie grt
_________________ [color=#000000][b]@@@MIJN PASSIE ZIJN GESPEN (Liefdevolle schnallen,boucle, buckles, gespen giften zijn natuurlijk ooooo zo leuk )@@@
|
| 04 jul 2010, 21:14 |
|
 |
|
la taupe
|
Duits Benny, Mauserpatronen kaliber 7,92x57mm 
|
| 04 jul 2010, 22:15 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
mooi kogel 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 04 jul 2010, 22:30 |
|
 |
|
king
|
la taupe schreef: Wel, kanonskogels vind ik het allerleukste om te vinden (in België en Nederland dan) liever dan munten, fibulae, juwelen of andere voorwerpen. Noem me een gek, voor de meesten is het maar een ijzeren bal hè In het buitenland ga ik 200% voor Middeleeuws-Keltisch-Romeins natuurlijk, maar hier heb ik het wel eventjes gehad met nieuwe stekjes zoeken, wat me hier nu nog blij maakt is het per toeval vinden van iets, ongeacht wàt, tijdens een wandeling in de natuur. Hoogtijd om te beginnen met magneetvissen denk ik zo  ook ik ben nog op zoek naar me eerste kanons kogel 
_________________ de groetjes van king minelab safari,,tesoro tiger shark,,ace 250,,power magneet
neem ook eens een kijkje op onze site. http://metaaldetectieforum.nl/forum.php
|
| 10 jul 2010, 22:04 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|