|
|
Het is nu 03 maart 2026, 20:27
|
White's DFX of Garret GTI 2500
| Auteur |
Bericht |
|
WouterElvira
|
 White's DFX of Garret GTI 2500
Ik wil graag een goede metaaldetector aanschaffen en ben aan het twijfelen eigelijk tussen 2 metaaldetectoren, namelijk de white's DFX of de Garret GTI2500. Hebben jullie ervaring met deze metaaldetectoren en wat is jullie mening ? Ik hoor van jullie. Alvast bedankt. Groetjes, Wouter
|
| 23 jul 2010, 13:27 |
|
 |
|
dagobert
|
 Re: White's DFX of Garret GTI 2500
Je wilt toch een goede detector aanschaffen?? Waarom dan een van deze detectoren??
Ik zie dat je nieuw bent op dit forum, welkom dus. Maar het is eigenlijk leuker om je eerst voor te stellen. Dan zou ik je de tip mee geven welke detector het beste bij jou past. Er zitten op dit forum een heel hoop mensen die jou precies de weg kunnen wijzen naar een goede detector.
Niet elke detector is b.v geschikt voor de grondsoort waar jij in wil zoeken. Waar wil je precies naar zoeken met een detector? Deze hobby lijkt makkelijk, maar ervaring is toch een pre,...
Dagobert
|
| 23 jul 2010, 13:59 |
|
 |
|
WouterElvira
|
Hoi Dagobert, Ik zal mij inderdaad eventjes netjes voorstellen. MIjn naam is Wouter van den Bos ben 32 jaar en woonachtig in Benthuizen. Ik heb een lieve vriendin en 2 leuke honden en mijn vriendin en de honden zijn mijn grootste hobby's maar metaaldetectie staat met stip op nummer 3. Ik zoek nu een jaar met een metaaldetector, de prizm 3 en garret ace 250. Ik heb wel wat leuke vondsten gedaan maar ik heb het idee dat ik veel oversla. Vandaar dat ik op zoek ben naar een detector die wat meer kan. Ik ben teverden over beide detectoren maar het zijn nu eenmaal beginnersdetectoren en ik ben serieus bezig om mij wat meer in het detectorwereldje te storten, ben namelijk aardig verslaafd geraakt Vandaar dit bericht en de white's dfx hoor ik veel goede verhalen en omdat ik de ace 250 een goed detector vind, zou ik graag willen weten of de GTI 2500 iets is. Graag hoor ik van je. Woute
|
| 23 jul 2010, 14:19 |
|
 |
|
Pelgrim
|
welkom op het forum Woute! Pelgrim
|
| 23 jul 2010, 14:46 |
|
 |
|
dagobert
|
WouterElvira schreef: Hoi Dagobert, Ik zal mij inderdaad eventjes netjes voorstellen. MIjn naam is Wouter van den Bos ben 32 jaar en woonachtig in Benthuizen. Ik heb een lieve vriendin en 2 leuke honden en mijn vriendin en de honden zijn mijn grootste hobby's maar metaaldetectie staat met stip op nummer 3. Ik zoek nu een jaar met een metaaldetector, de prizm 3 en garret ace 250. Ik heb wel wat leuke vondsten gedaan maar ik heb het idee dat ik veel oversla. Vandaar dat ik op zoek ben naar een detector die wat meer kan. Ik ben teverden over beide detectoren maar het zijn nu eenmaal beginnersdetectoren en ik ben serieus bezig om mij wat meer in het detectorwereldje te storten, ben namelijk aardig verslaafd geraakt Vandaar dit bericht en de white's dfx hoor ik veel goede verhalen en omdat ik de ace 250 een goed detector vind, zou ik graag willen weten of de GTI 2500 iets is. Graag hoor ik van je. Woute Ook besmet geraakt met het detectorvirus Wat je moet weten is toch wel het volgende. De DFX en de GTI 2500 zijn al wat oudere modellen, maar kunnen zo wie zo nog goed mee hoor. Zou toch het volgende nog van je willen weten. Waar zoek je naar? Welke grondsoort? Dit is erg belangrijk! Dagobert
|
| 23 jul 2010, 14:48 |
|
 |
|
dagobert
|
Voor de beste informatie stuur ik je toch door naar Wilhelm bos ( http://www.detector.nl/Het is naar mijn mening de beste dealer van Nederland. Hij zal je eerlijk behandelen, en zijn service is top!!! Denk er zo ie zo rustig over na. Het zou zonde zijn als je een detector koopt die niet geschikt is voor jou. Dagobert
Laatst bijgewerkt door dagobert op 23 jul 2010, 15:08, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 23 jul 2010, 14:54 |
|
 |
|
Highlander
|
....Dago heeft gelijk:-) maar goed hier wat puntjes, beide detectoren zijn goede detectoren maar in zekere zin ook wat verouderd dat wil overigens niet zeggen dat ze slecht zijn integendeel alleen mocht je ze nieuw willen kopen betaal je meestal de hoofdprijs terwijl je voor minder geld zeker een evenwaardige al dan wel niet een betere detector kunt kopen, de DFX is als het ware een digitale detector net zoals de GTI bij beide heb je verschillende instel mogelijkheden hierbij spant de DFX de kroon ik zou deze detector wat dat aangaat ook zeker niet een beginneling willen aanraden, ik zou de DFX willen voortrekken op roman sites terwijl de GTI met zijn 7,2 KHZ goed te noemen is voor Militaria een ander voordeel van de GTI is dat je hierop een diepzoeker kunt aansluiten om grotere objecten in grootere dieptes te vinden b.v. een helm e.d. De DFX is beter uitgebalanceerd en weegt minder dan de GTI en in mijn ogen zijn bij de DXF hoogwaardige materialen gebruikt die tegen een stootje kunnen:-). De DFX is multifunctioneel inzetbaar door zijn variabele KHZ instellingen van 3,2 tot 15,7 KHZ(uit mijn hoofd:-) In een direct diepte vergelijk tussen beide detectoren(in de standaard uitvoering) zal de GTI het onderspit delven in bijna alle disciplines, ook in de prijs kwaliteit verhouding is naar mijn mening de DFX de betere, daar integen is de GTI veel makkelijker in te stellen en hoef je niet een compleet boekwerk door te lezen om de detector in te stellen. Een nadeel bij de GTI was/is de witte schotel, door het heen en weer bewegen van de schotel liet heel vaak de koperen draad in de schotel los waardoor deze elke keer piepjes van zich gaf ook als er niets onder de schotel lag. Tip voor een beginnende zoeker, laat beide detectoren links liggen en kijk eens naar de firma XP, deze heeft goede detectoren voor beginnende zoekers met een erg goede diepgang voor rond de 500 euro. Of kijk naar een gebruikte Whites MXT of M6, of een Tesoro! Om precies de juiste detector voor jou te bepalen is het van belang te weten waarnaar je zoekt, militaria? muntjes?
gr. Highlander
_________________ Gr. Highlander
|
| 23 jul 2010, 15:05 |
|
 |
|
WouterElvira
|
Hoi Highlander,
Ook bedankt voor je reactie, hier kan ik zeer veel mee. Ik ben meer een munten freak dan een militaria zoeker.
De reden dat ik dit ook vraag is omdat ik de beide detectoren aangeboden heb gekregen en een boek doorlezen is ook geen probleem maar je hoort zoveel verschillende meningen en naar mijn mening zijn dit wel hele sterke merken en het digitaal aflezen vind ik ook wel fijn.
Wouter
|
| 23 jul 2010, 15:14 |
|
 |
|
dagobert
|
Oh wacht,.....het ging dus om kiezen? Dan zou ik toch voor de DFX gaan. Deze detector is een goede allrounder Dagobert
|
| 23 jul 2010, 15:20 |
|
 |
|
WouterElvira
|
Nou ja, kiezen.. Het zijn voor mij 2 hele nieuwe detectoren waar ik niet de kennis van heb. Het is niet zo dat ik die specifiek moet nemen. Ik denk sowieso dat ik maar eens langs midholland detectoren langs ga. Bedankt voor je reactie in ieder geval. Goed weekend. 
|
| 23 jul 2010, 15:24 |
|
 |
|
dagobert
|
WouterElvira schreef: Nou ja, kiezen.. Het zijn voor mij 2 hele nieuwe detectoren waar ik niet de kennis van heb. Het is niet zo dat ik die specifiek moet nemen. Ik denk sowieso dat ik maar eens langs midholland detectoren langs ga. Bedankt voor je reactie in ieder geval. Goed weekend.  Graag gedaan. Kom je nog een keer langs om je vondsten te plaatsen?? Dagobert
|
| 23 jul 2010, 15:27 |
|
 |
|
Highlander
|
Hi Wouter dan heb ik een goede tip voor jou ga op zoek naar een Minelab E-track of een Minelab SE, ik denk dat dit de detectoren zijn die aan jou behoeftes kunnen voldoen ook omdat je niet een newbie bent maar er al een jaartje hebt opzitten:-) Ik heb e verschillende gehad maar naar mijn mening kan op dit moment niets tippen aan de Minelab E-track, en ik geloof dat er velen zijn die dit kunnen onderstrepen:-) Succes en gr. Highlander
_________________ Gr. Highlander
|
| 23 jul 2010, 15:29 |
|
 |
|
dagobert
|
Highlander schreef: Hi Wouter dan heb ik een goede tip voor jou ga op zoek naar een Minelab E-track of een Minelab SE, ik denk dat dit de detectoren zijn die aan jou behoeftes kunnen voldoen ook omdat je niet een newbie bent maar er al een jaartje hebt opzitten:-) Ik heb e verschillende gehad maar naar mijn mening kan op dit moment niets tippen aan de Minelab E-track, en ik geloof dat er velen zijn die dit kunnen onderstrepen:-) Succes en gr. Highlander Zeker een top detector die E-trac, maar dan moet je ook E-trac centen hebben he. Misschien heeft Wouter die centen helemaal niet en kan hij een GTI 2500 of een dfx overnemen voor een mooi prijsje? Dagobert
|
| 23 jul 2010, 15:38 |
|
 |
|
WouterElvira
|
Hoi Highlander en Dagobert, Ben er nog niet uit hoor, gaat eerst maar eens langs midholland detectoren en ik laat me even goed voorlichten. Bedankt voor jullie reacties. Goed weekend.
|
| 23 jul 2010, 15:47 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja dat is al de 2 de x dat ik die vraag zie op piep piep stond hij al maar je ben er nog niet uit zie ik
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 23 jul 2010, 16:04 |
|
 |
|
WouterElvira
|
Wat een toeval dat deze vraag ook op "pieppiep" staat Ik ben er inderdaad nog niet uit. Wouter
|
| 23 jul 2010, 16:06 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Highlander schreef: Hi Wouter dan heb ik een goede tip voor jou ga op zoek naar een Minelab E-track of een Minelab SE, ik denk dat dit de detectoren zijn die aan jou behoeftes kunnen voldoen ook omdat je niet een newbie bent maar er al een jaartje hebt opzitten:-) Ik heb e verschillende gehad maar naar mijn mening kan op dit moment niets tippen aan de Minelab E-track, en ik geloof dat er velen zijn die dit kunnen onderstrepen:-) Succes en gr. Highlander als je het geld heb zou ik de tip van Highlander doen je moet wel leergierie zijn
|
| 23 jul 2010, 16:11 |
|
 |
|
WouterElvira
|
Leergierig is geen probleem maar de e-track is wel erg duur, een beetje te duur op het moment. Maar ik hoor niemand over de GTI 2500, dus het zal wel een white's worden denk ik. Misschien inderdaad een M6 of een XLT 
|
| 23 jul 2010, 16:19 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
md gek heeft wel GTI 2500, vraag het daar is aan
waar wel je gaan zoeken
ik zou niet voor de xlt gaan dan kan je beter de dfx of de m6
|
| 23 jul 2010, 16:23 |
|
 |
|
WouterElvira
|
Waarom kan ik beter voor de M6 of de DFX gaan ?
|
| 23 jul 2010, 16:43 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
een dfx is een verbeter de xlt
|
| 23 jul 2010, 16:46 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
vraag 1 waar wil je zoeken vraag 2 hoe veel geld heb je over voor een md
|
| 23 jul 2010, 16:49 |
|
 |
|
Maurits
|
Hoi Wouter, je kan hem gelijk testen in Benthuizen op de nieuwe voetbalvelden die ze gaan aanleggen daar.
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 23 jul 2010, 17:03 |
|
 |
|
peter regter
|
dfx is bagger 
_________________ groeten peter regter http://www.regter.be/
|
| 23 jul 2010, 17:44 |