Re: Grondbalans Minelab xterra 505
longlex schreef:
Ik zoek nu al een poosje met de xterra 505 en heb het idee dat de grondbalansfunctie niet goed werkt.(of ik doe echt iets fout)
Grondbalans aanzetten en de schotel op en neer bewegen om vervolgens zo in te stellen, dat je een vrij neutrale toon krijgt. Zo zou het toch moeten?
Bij mij heb veranderd de toon namelijk amper. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Dat heb ik soms ook bij de lobo. Het zou kunnen dat de detector nog een oude instelling bewaard heeft. Dus aanzetten, zoeken kan dan in principe meteen, zonder de grondbalans uit te voeren.
Ik pomp mezelf ook af en toe een ongeluk, maar basistoon ho maar. Je zoekt dan op dezelfde grond en die had ik nog in zijn geheugen staan(denk ik zelf hoor). Ging ik dan op een andere grondsoort zoeken? Dan ging het grond balansen ineens wel goed(vaag dus

)
Let er op, dat de detector maar heel weinig tijd heeft om te balansen. Dit kan in enkele seconden gedaan zijn zonder dat je er erg in hebt. Zelfde grond als daarvoor.
Wat ook belangrijk is: Draai de theshold knop zo veel open tot het geluid aanzwelt. Draai dan niet door!
Ik hoop dat je er wat aan hebt?? Ik heb ook vaak hetzelfde probleem.
Dagobert