|
|
Het is nu 03 maart 2026, 18:50
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 18 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Michel
|
 PC harde schijf cleaner
Het is misschien oud vuil waarmee ik hier aankom, maar ik was gisteren bij mijn zoon en die vertelde me dat ik het programma "free download Ccleaner" moest downloaden om mijn harde schijf op te kuisen van oude bestanden. Ik heb inderdaad opgemerkt dat, zelfs als men de map "tijdelijke bestanden" leegmaak, er nog altijd bestanden op de schijf blijven. Ik had een HD van 40 Gb zo goed als vol met het gevaar dat ze zou crashen en verstond niet met wat dat die schijf zo vol was. Heb gisteren het programma geïnstalleerd en heb op 2 uur tijd al 3 Gb herwonnen ! Iemand daar ervaring mee ??? Michel 
|
| 25 jul 2008, 10:22 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
 Re: PC harde schijf cleaner
Michel schreef: Het is misschien oud vuil waarmee ik hier aankom, maar ik was gisteren bij mijn zoon en die vertelde me dat ik het programma "free download Ccleaner" moest downloaden om mijn harde schijf op te kuisen van oude bestanden. Ik heb inderdaad opgemerkt dat, zelfs als men de map "tijdelijke bestanden" leegmaak, er nog altijd bestanden op de schijf blijven. Ik had een HD van 40 Gb zo goed als vol met het gevaar dat ze zou crashen en verstond niet met wat dat die schijf zo vol was. Heb gisteren het programma geïnstalleerd en heb op 2 uur tijd al 3 Gb herwonnen ! Iemand daar ervaring mee ??? Michel  Hallo Michel,.. Ik heb er geen ervaring mee maar het is logisch dat het helpt dit is goede info,..bedankt grt bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 25 jul 2008, 14:58 |
|
 |
|
Johan
|
Mijn ervaring is dat je het best zo min mogelijk van die zogenaamde behulpzame tools kunt installeren. Als schijfruimte echt zo'n probleem is, dan de-installeer je je software die je niet gebruikt via het configuratiesherm, en dan bij software.
Verder zijn deze tools vaak voorzien van lastige en irritante software, die bijvoorbeeld je webbrowser beinvloeden door middel van bijvoorbeeld werkbalken of plugins die je eigenlijk niet wil hebben..
Maar dat is ieder voor zich..
Ik zeg altijd zo, als je niet ziek bent, ga je ook niet naar de dokter, installeer dus niet zomaar van die zogenaamde 'clean' software, als je pc nog in orde is.
|
| 25 jul 2008, 16:05 |
|
 |
|
Michel
|
|
| 25 jul 2008, 16:06 |
|
 |
|
Michel
|
@ Johan, Ik heb niets van neveneffekten, maar de éne software is ook de andere niet. Ik gebruik deze die mijn zoon gebruikt voor zijn PC in het leger. Moet wel veilig zijn dus ! Rare beestjes die PC's...... Michel 
|
| 25 jul 2008, 16:11 |
|
 |
|
Johan
|
Het openbaar ministerie en defensie hebben hun automatisering uitbesteedt, dus dat zegt verder ook niets over veiligheid van software Maar dit is (na enig onderzoek) toch wel een betrouwbare tool, het installeert wel standaard de YAHOO toolbar, welke je tijdens de installatie ook uit kunt vinken, voor informatie klik hier: http://www.computertotaal.nl/web/Artike ... 01.507.htmen voor de laatste software klik hier: http://tweakers.net/meuktracker/17927/c ... 09600.htmlDus als je het installeert, zorg dan wel dat je de optie 'yahoo toolbar' uitvinkt, want je wilt natuurlijk geen extra software installeren, maar juist je PC opruimen 
|
| 25 jul 2008, 16:32 |
|
 |
|
Michel
|
Citaat: defensie hebben hun automatisering uitbesteedt, dus dat zegt verder ook niets over veiligheid van software (Ik zie niet wat hier komisch aan is !!....) Ik heb het wel over het belgisch leger. Mijn zoon is officier ontmijner en heeft dus wel heel betrouwbaar materieel nodig. Voor zover ik weet gebruik ik ook zijn anti-virus systeem (F-Secure) en heb helemaal geen last nog problemen mee. Er kan veel gepraat worden over software. Het enige wat ik wou doen is mijn ervaring mede delen op gebied van het opruimen van internet temporary files omdat deze veel plaats innemen als men het niet in het oog houdt. Ik ben verder zeer tevreden over mijn installatie en heb er geen problemen mee. Michel 
|
| 25 jul 2008, 17:10 |
|
 |
|
dagobert
|
|
| 25 jul 2008, 18:03 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Johan schreef: Mijn ervaring is dat je het best zo min mogelijk van die zogenaamde behulpzame tools kunt installeren. Als schijfruimte echt zo'n probleem is, dan de-installeer je je software die je niet gebruikt via het configuratiesherm, en dan bij software.
Verder zijn deze tools vaak voorzien van lastige en irritante software, die bijvoorbeeld je webbrowser beinvloeden door middel van bijvoorbeeld werkbalken of plugins die je eigenlijk niet wil hebben..
Ik zeg altijd zo, als je niet ziek bent, ga je ook niet naar de dokter, installeer dus niet zomaar van die zogenaamde 'clean' software, als je pc nog in orde is. Helemaal mee eens Johan als die handel goed loopt,.. afblijven. grt bert,.........PS, Gerard, defragmenteren maakt niet schoon kerel,..het haalt alleen de open ruimtes tussen de bestanden uit,..je schuift alles weer tegen elkaar aan,
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 25 jul 2008, 19:20 |
|
 |
|
Michel
|
|
| 25 jul 2008, 20:03 |
|
 |
|
Peepplaza
|
CCleaner gebruik ik op mijn oude windows pc al een paar jaar en werkt naar mijn idee perfect, het draaid nog even snel als toen als je het mij vraagd en meestaal 1x per week zet ik CCleaner even aan en daarna defragmenteren.
|
| 25 jul 2008, 22:49 |
|
 |
|
dagobert
|
bertoninus schreef: Johan schreef: Mijn ervaring is dat je het best zo min mogelijk van die zogenaamde behulpzame tools kunt installeren. Als schijfruimte echt zo'n probleem is, dan de-installeer je je software die je niet gebruikt via het configuratiesherm, en dan bij software.
Ik zeg altijd zo, als je niet ziek bent, ga je ook niet naar de dokter, installeer dus niet zomaar van die zogenaamde 'clean' software, als je pc nog in orde is. Helemaal mee eens Johan als die handel goed loopt,.. afblijven. grt bert,.........PS, Gerard, defragmenteren maakt niet schoon kerel,..het haalt alleen de open ruimtes tussen de bestanden uit,..je schuift alles weer tegen elkaar aan, Dom dom,.......ik bedoelde formateren. Dat maakt ook heel schoon. Dagobert
|
| 25 jul 2008, 22:53 |
|
 |
|
Michel
|
Nu heb ik ook het virtueel geheugen aan gepast !!! Gaaf  mijn oude bak draaid als nieuw !!! Michel 
|
| 26 jul 2008, 12:37 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ik doe met de pc me vitrine opruimen wat een troep zit er in een vitrine zeg dat ruimt op
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 26 jul 2008, 19:51 |
|
 |
|
Nandus
Geregistreerd: 18 apr 2008, 09:22 Berichten: 1654 Woonplaats: Noord-holland
|
Wanneer moet ik mij computer opschonen? Als ik hem aanzet, dan duurt het bijna 2 minuten voordat ik het net op kan of is dat normaal?
Groeten,
Nandus
|
| 27 jul 2008, 17:08 |
|
 |
|
Michel
|
Hallo Nandus, PC opschonen kan eens geen kwaad vooral als het al een tijdje geleden is en hij intens gebruikt is geweest. De starttijd hangt uiteraard ook af van de software dat je op je PC hebt. Je moet ook even kijken of je jevirtuel geheugen optimaal gebruikt ( kijken via configuratiescherm - systeem - geavanceerd - prestaties bekijken op de knop Instellingen). Je kunt de grootte eventueel aan passen als het nodig is. Michel 
|
| 27 jul 2008, 17:20 |
|
 |
|
Nandus
Geregistreerd: 18 apr 2008, 09:22 Berichten: 1654 Woonplaats: Noord-holland
|
|
| 27 jul 2008, 20:17 |
|
 |
|
kees
|
ik ben meestal te ongeduldig voor dit soort zaken en als het bakkie aan staat dan moet ik bezig..maar ik zal ook dat programma eens proberen vd week..deze pc draait momenteel als een trein op een grindpad 
|
| 28 jul 2008, 23:46 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 18 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|