|
|
Het is nu 03 maart 2026, 19:50
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|
Romeins kast of meubelbeslag
| Auteur |
Bericht |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28575 Woonplaats: Kerkrade
|
 Romeins kast of meubelbeslag
hallo beste forum-vrienden. hier nog een vond van het weekend,,,een romeins beslagstukje afmetingen: 15 lang en het bloempje heeft een diameter van 19 mm. metaal=brons bijzonderheden: wat ik al in de titel noemde 'Romeins kast of meubelbeslag' kan ook zomaar een slotbeslag zijn. grt Coinhunter chris-kerkrade 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 13 sep 2010, 22:16 |
|
 |
|
dagobert
|
 Re: Romeins kast of meubelbeslag
Tja,..............Kist/kast of meubelbeslag?? Kan volgens mij alle kanten op?? Is het wel Romeins? Dit soort nagels is lange tijd in gebruik geweest.
Dagobert
|
| 13 sep 2010, 22:21 |
|
 |
|
van Otterloo
|
Houd het maar op kast of meubelbeslag Chris.Slotbeslag heeft meestal een kleine opening voor een spie aan het uiteinde van het pennetje en is ook niet zo puntig. Grt, Addie  .
_________________ Wat volgt, staat altijd in verband met wat eraan voorafging
|
| 13 sep 2010, 22:22 |
|
 |
|
benjamino
|
hoi Chris weer mooi gevonden man groetjes Benjamino 
|
| 13 sep 2010, 22:22 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
hoi @ Gerard & Addie & Benjamino,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, dank voor de zeer snelle reactie van Otterloo schreef: Houd het maar op kast of meubelbeslag Chris.Slotbeslag heeft meestal een kleine opening voor een spie aan het uiteinde van het pennetje en is ook niet zo puntig. Grt, Addie  . klopt Addie,ik heb er een hoop van gevonden en deze hebben een opening voor een spie waarmee hij aan de binnenkant van de deur mee vast gezet werd. grt Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
|
| 13 sep 2010, 22:25 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Hoi,.. hoe kom je erbij dat dit romeins is,..niet alles wat op een romeinse akker word gevonden hoeft romeins te zijn,..er zijn nog hordes volksstammen die na de romeinen geleeft hebben,..en ook op deze akkers/site`s hebben rond gehuppelt,. hij lijk mij eerder een middeleeuwer,. siernagel 14e-15e eeuw,.. Mvg Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 13 sep 2010, 22:37 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
ook goede avond,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Bertoninus schreef: Hoi,..hoe kom je erbij dat dit romeins is,.. ik weet het niet 100% zeker daarom heb ik hem in dagvondsten onder metalen vondsten geplaatst  ,,,hoe weet je dat ik deze op een Romeinse akker heb gevonden Bertoninus schreef: hij lijk mij eerder een middeleeuwer,. siernagel 14e-15e eeuw,.. ja zou ook kunnen zou ik nog veel blijer mee zijn,want die zijn veel zeldzamer grt Chris PS IK ZIE NET DAT DIE VERTINT IS DEDEN ZE DAT IN DE MIDDELEEUWEN OOK
|
| 13 sep 2010, 23:02 |
|
 |
|
van Otterloo
|
Het staat natuurlijk helemaal los van deze nagel Chris,maar ik weet wel dat de meeste 15e eeuwse sleutels zijn vertint  . Grt, Addie.
_________________ Wat volgt, staat altijd in verband met wat eraan voorafging
|
| 14 sep 2010, 21:15 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
hoi @ Addie,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, dank voor je aanvulling ik weet gewoon dat dit 100% Romeins is ,,,gezien de stijl en vertinning ervan  ik heb nog niet de moeite gedaan om een voorb. te vinden,maar die zullen gewis ergens te vinden zijn. Bertoninus schreef: hoe kom je erbij dat dit romeins is,..niet alles wat op een romeinse akker word gevonden hoeft romeins te zijn,..er zijn nog hordes volksstammen die na de romeinen geleeft hebben,..en ook op deze akkers/site`s hebben rond gehuppelt,. Bert dit weet ik als geen ander dat niet alles Romeins is wat je op een Romeinse site vind en ik vind het een overbodige conclussie van de kant van jou. ik denk als je bij Romeinse beslag kijkt zul je zeer veel sneller een voorb dan hebben dan bij Middeleews grt Chris ps iemand anders nog een suggestie,,dan hoor ik het graag
|
| 17 sep 2010, 12:09 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Ha die Chris bedankt voor de uitleg ik heb van deze,..(jou vondst) er al een stuk of 3 gevonden en wel op een middeleeuwse akker,..waar helemaal geen romeins te vinden is,..dus mvg Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 17 sep 2010, 13:59 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
|
| 17 sep 2010, 16:29 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|