|
|
Het is nu 03 maart 2026, 19:51
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
jvdbei
|
 Oude Duivenringen!
Hallo Iedereen Mijn Naam is Johnny en ik verzamel nu zo'n 30 jaar oude ringen van postduiven. Nu zal iedereen wel denken wat moet hij daar nou mee! Ik heb er nu rond de 150.000 uit 93 verschillende landen.Mijn oudste is van 1896 uit Engeland!Er is zelfs een internationale ringenverzamelaarsclub. http://groups.yahoo.com/group/pigeonringcollectors/ er zijn ongeveer 130 leden uit alle delen van de wereld waar ik ringen mee ruil,eens in de 3 jaar hebben we een meeting om alles te laten zien.Ik heb een musseumpje van 4 bij 4 meter gebouwd om allles te laten zien, zo nu en dan stel ik ze ook tentoon en licht de historie toe waar de ring vandaan komt en van wie,Wist je dat er voor de oorlog er wel 30 verschillende duivenbonden waren met hun eigen ringenuitgifte?Van deze ringen mis ik er nog heel veel!Ik heb zelfs een ring van 1934 met een hakenkruis er op uit Duitsland gehaald,Gereuild met 8 jonge duiven. Dus heb je oude ringen,gooi ze niet weg,Maar stuur ze naar mij,ik kan ze goed gebruiken. Groet Johnny uit Friesland
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 01 okt 2010, 09:37 |
|
 |
|
Travis
|
 Re: Oude Duivenringen!
met of zonder poot?  grapje indrukwekkende collectie heb je daar 
|
| 01 okt 2010, 09:45 |
|
 |
|
jvdbei
|
Travis schreef: met of zonder poot?  grapje indrukwekkende collectie heb je daar  Oh ja, nog vergeten te melden. Ik krijg van alle lokale poeliers alle duivenringen van de duiven die geslacht worden. Maar daar ben ik er nog niet mee,ik krijg ze namelijk met poot en al!Ze knippen de poot door bij het kniegewricht en dan wil de ring er niet af,dus elke week ben ik aan het pootje knippen om de ringen er af te schuiven! Wat een hobby... 
|
| 01 okt 2010, 10:19 |
|
 |
|
willem vd akker
Geregistreerd: 13 jul 2008, 19:37 Berichten: 4275 Woonplaats: leiden
|
Aparte hobby  Wel leuk om meer van de geschiedenis te weten  Willem vd Akker
|
| 01 okt 2010, 13:07 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Zo dat is het werk Johnny dat gaat jou zeker wat ringetjes opleveren suc6 ermee mvg Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 01 okt 2010, 15:40 |
|
 |
|
jvdbei
|
willem vd akker schreef: Aparte hobby  Wel leuk om meer van de geschiedenis te weten  Willem vd Akker Als er iemand een ring heeft en die wil hem mij wel geven, dan vertel ik de hele geschiedenis er bij vooral bij de ringen van voor de oorlog kan ik heel nauwkeurig zeggen waar hij vandaan komt en wanneer ze voor het eerst en laatst zijn uitgegeven. Dus kijk allemaal in de kast,oude doos,of ergens anders. Ik zou er zeer blij mee zijn Groet johnny van der Bei
|
| 01 okt 2010, 17:07 |
|
 |
|
de prakker
Geregistreerd: 18 mei 2008, 18:44 Berichten: 729 Woonplaats: voorhtuizen
|
Komt goed
Kom ze nog gedurig tegen, Zend je adres even naar me dan kan ik ze opsturen.
Gr.
De prakker
_________________ Http://www.houtworm-boktorbestrijding.nl[url][/url]
Http://www.jacht-outdoorkleding.nl[url][/url]
ALS HET NIET GAAT ZOALS HET MOET. DAN MOET HET MAAR ZOALS HET GAAT.
|
| 01 okt 2010, 20:30 |
|
 |
|
Mat
|
Hoi Johnie, Jammer maar ik heb mijn ringen al aan iemand anders gegeven. Vroeger zaten er 2 man die deze spaarden. Eentje heette gerard, dat weet ik nog. Gr Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 01 okt 2010, 21:33 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
en de ander gerrit
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 01 okt 2010, 21:53 |
|
 |
|
jvdbei
|
Mat schreef: Hoi Johnie, Jammer maar ik heb mijn ringen al aan iemand anders gegeven. Vroeger zaten er 2 man die deze spaarden. Eentje heette gerard, dat weet ik nog. Gr Mat Jammer.. Mocht je nou weer eens iets tegenkomen,dan hou ik me van harte aanbevolen 
|
| 02 okt 2010, 09:19 |
|
 |
|
Guusgeluk
Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:47 Berichten: 2631 Woonplaats: linschoten
|
hallo jvdbei, pbeeee je adres maar ff. Ik heb er nog een aantal. gr guusgeluk
_________________ zoek en gij zult vinden[
|
| 02 okt 2010, 21:34 |
|
 |
|
ivoduivenring
|
Hallo ik ben ongeveer een jaar geleden begonnen met het sparen van ringen omdat ik toen wat ringen van mijn opa kreeg ben ik er geintereseerd in geraakt dus misschien omdat u zoveel ringen heeft heeft u er wel wat over die u misschien aan een jeugdige verzamelaar wil schenken + misschien wat info over ringen over het algemeen? bij voorbaat dank,
Groetjes Ivo(15jaar),
|
| 22 okt 2012, 20:32 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|