|
|
Het is nu 03 maart 2026, 19:09
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Hans1971
|
 Lood reinigen??
Wie weet hoe je het beste lood kan reinigen? Ik heb al de volgende tips gelezen: - in de parafinne. - in een glas water met steradent. Zou hem wel kunnen poetsen met een tandenborstel maar ben bang dat je beschadigingen aanbrengt. Wat zijn jullie tips en kan je hiervan ook voorbeelden laten zien van voor en na de behandeling. Ik denk dat er wel meerdere zoekers in geintresseerd zijn. Alvast bedankt voor jullie reacties Groeten Hans
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 05 okt 2010, 17:25 |
|
 |
|
XpSven
Geregistreerd: 16 apr 2010, 11:13 Berichten: 2016 Woonplaats: Lanaken (Oost-Limburg °België° )
|
 Re: Lood reinigen??
Tip die ik van Travis heb geleerd.
Leg hem enkele daagjes in huishoudazijn. Hierdoor krijgt ie een mooie kleur. Onhthou wel dat de witte laag er dan vanaf gaat.
Groetjes...
_________________ I always say: " Who doesn't search, shall find nothing "
|
| 05 okt 2010, 17:40 |
|
 |
|
dagobert
|
Inderdaad in een bakje water leggen met een Steradent tablet erbij. Al het vuil zal weg bruisen. En de witte patina blijft erop zitten. Hierna zou je het loden voorwerp kunnen insmeren en poetsen met ouderwetse kachel poets. Vraag anders ook even aan MDgek. Die gebruikt ook kachel poets. Dagobert Kijk hier ook even. Het is al een thread van het begin van het forum dus door wat fouten in het verleden missen er een paar foto,s. Maar het is volgens mij nog duidelijk. Link: viewtopic.php?f=170&t=813
|
| 05 okt 2010, 19:17 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
dagobert schreef: Inderdaad in een bakje water leggen met een Steradent tablet erbij. Al het vuil zal weg bruisen. En de witte patina blijft erop zitten. Hierna zou je het loden voorwerp kunnen insmeren en poetsen met ouderwetse kachel poets. Vraag anders ook even aan MDgek. Die gebruikt ook kachel poets. Dagobert Kijk hier ook even. Het is al een thread van het begin van het forum dus door wat fouten in het verleden missen er een paar foto,s. Maar het is volgens mij nog duidelijk. Link: viewtopic.php?f=170&t=813dat het kachelzwart
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 05 okt 2010, 19:27 |
|
 |
|
Hans1971
|
dagobert schreef: Inderdaad in een bakje water leggen met een Steradent tablet erbij. Al het vuil zal weg bruisen. En de witte patina blijft erop zitten. Hierna zou je het loden voorwerp kunnen insmeren en poetsen met ouderwetse kachel poets. Vraag anders ook even aan MDgek. Die gebruikt ook kachel poets. Dagobert Kijk hier ook even. Het is al een thread van het begin van het forum dus door wat fouten in het verleden missen er een paar foto,s. Maar het is volgens mij nog duidelijk. Link: viewtopic.php?f=170&t=813Bedankt Dago, steradent ga ik proberen. Even het lood bij oma haar kunstgebit doen Kachelpoets had ik al, zag al een aantal maanden het resultaat bij Rich. Maar wil de rotzooi eerst goed verwijderd hebben. 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 05 okt 2010, 19:55 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Hans1971 schreef: dagobert schreef: Inderdaad in een bakje water leggen met een Steradent tablet erbij. Al het vuil zal weg bruisen. En de witte patina blijft erop zitten. Hierna zou je het loden voorwerp kunnen insmeren en poetsen met ouderwetse kachel poets. Vraag anders ook even aan MDgek. Die gebruikt ook kachel poets. Dagobert Kijk hier ook even. Het is al een thread van het begin van het forum dus door wat fouten in het verleden missen er een paar foto,s. Maar het is volgens mij nog duidelijk. Link: viewtopic.php?f=170&t=813Bedankt Dago, steradent ga ik proberen. Even het lood bij oma haar kunstgebit doen Kachelpoets had ik al, zag al een aantal maanden het resultaat bij Rich. Maar wil de rotzooi eerst goed verwijderd hebben.  kachel zwart heet dat niet vergeten meer 
|
| 05 okt 2010, 20:07 |
|
 |
|
Hans1971
|
|
| 05 okt 2010, 20:09 |
|
 |
|
dagobert
|
Hans1971 schreef: dagobert schreef: Inderdaad in een bakje water leggen met een Steradent tablet erbij. Al het vuil zal weg bruisen. En de witte patina blijft erop zitten. Hierna zou je het loden voorwerp kunnen insmeren en poetsen met ouderwetse kachel poets. Vraag anders ook even aan MDgek. Die gebruikt ook kachel poets. Dagobert Kijk hier ook even. Het is al een thread van het begin van het forum dus door wat fouten in het verleden missen er een paar foto,s. Maar het is volgens mij nog duidelijk. Link: viewtopic.php?f=170&t=813Bedankt Dago, steradent ga ik proberen. Even het lood bij oma haar kunstgebit doen Kachelpoets had ik al, zag al een aantal maanden het resultaat bij Rich. Maar wil de rotzooi eerst goed verwijderd hebben.  Harde tandenborstel(na de Steradent methode) gebruiken kan trouwen ook geen kwaad. Lood patina kan heel wat hebben. Dagobert
|
| 05 okt 2010, 20:10 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
vasulinev gaat ook super goed man
wat ik veel zie altijd maar dat loon onderde kraan
dan beet lood uit word het wit van kleur ik kan het altijd zien als het onderde kraan is geweest
Laatst bijgewerkt door de ed op 05 okt 2010, 20:27, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 05 okt 2010, 20:17 |
|
 |
|
dagobert
|
de ed schreef: koken van lood gaat ook super word ook mooi schoon er van  Ed,..........dat moet je niet zeggen man  Er zitten ook veel nieuwe leden op het forum die denken dat het serieus is. Ik zie het al voor me. Tinnen lepels, loden gewichten, perlgrims insignes, enz,....Zo in de pan, en koken maar. Niet luisteren naar DeEd mensen. Lood heeft namelijk een laag smeltpunt!!! Dagobert
|
| 05 okt 2010, 20:22 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
|
| 05 okt 2010, 20:28 |
|
 |
|
Hans1971
|
Top allemaal. Bedankt voor de reacties allemaal. Hoop dat anderen hier ook wat aan hebben. 
|
| 06 okt 2010, 20:45 |
|
 |
|
Mat
|
Gesmote parafine of kaarsvet gebruikten wij voor loden lassen schoon te maken bij de PTT. Nu gebruiken ze nog blokken parafine om dit te doen. Gr Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 06 okt 2010, 20:49 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|