|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 19:13
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Weer Keltische muntschat gevonden in Limburg
| Auteur |
Bericht |
|
Theodorus
Geregistreerd: 22 maart 2010, 21:24 Berichten: 175 Woonplaats: Zjwaamerlandj
|
 Weer Keltische muntschat gevonden in Limburg
|
| 08 okt 2010, 17:01 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Weer Keltische muntschat gevonden in Limburg
GOED GEDAAN Theodorus
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 08 okt 2010, 17:45 |
|
 |
|
kleidigger
|
zal dus niet lang meer duren dat je niet meer in limburg mag zoeken. Net zoals in nijmegen.
Hoe meer van deze berichten hoe eerder
|
| 08 okt 2010, 18:21 |
|
 |
|
dagobert
|
Over dom geschreven,.......
In Limburg is opnieuw een Keltische muntschat gevonden. Amateur-archeoloog Peter Peeters uit Reuver houdt de locatie geheim zolang het onderzoek in het gebied nog niet is afgerond. Ook vreest hij dat schatgravers de plek zullen verstoren als die bekend wordt. Het gaat om 23 munten, waaronder vier gouden en drie zilveren. Ze waren waarschijnlijk eigendom van een leider van de Eburonen.
Deze Keltische stam woonde zo'n 2000 jaar geleden in een gebied tussen de Maas en de Rijn. De munten zijn vanaf zondag voor het eerst te zien in het Gemeentemuseum 'Het land van Thorn' in Thorn. Eerder werden in Echt en Amby Keltische muntschatten gevonden.
Vier gouden en drie zilveren. Dat maakt bij mij geen 23 munten hoor. Dat maakt bij mij een totaal van 7. Of zal de rest brons zijn??
Maar goed,.........................je zal het geluk maar hebben om zoiets te vinden.
Dagobert
|
| 08 okt 2010, 18:52 |
|
 |
|
Theodorus
Geregistreerd: 22 maart 2010, 21:24 Berichten: 175 Woonplaats: Zjwaamerlandj
|
kleidigger schreef: zal dus niet lang meer duren dat je niet meer in limburg mag zoeken. Net zoals in nijmegen.
Hoe meer van deze berichten hoe eerder Dat hoop ik toch dat dit NIET zal gebeuren! 
|
| 08 okt 2010, 20:29 |
|
 |
|
ALFABOY
Geregistreerd: 18 apr 2008, 11:07 Berichten: 2821 Woonplaats: kerkrade
|
Theodorus schreef: kleidigger schreef: zal dus niet lang meer duren dat je niet meer in limburg mag zoeken. Net zoals in nijmegen.
Hoe meer van deze berichten hoe eerder Dat hoop ik toch dat dit NIET zal gebeuren!  Tja als de staat in de gaten krijgt dat ze ergens geld mee kunnen verdienen Maarja pak het aantal zoekers x het aantal uren wat in deze hobby wordt gestoken=een zeer kleine kans dat je wat vindt.(als ik het voor het geld moest doen met mijn vondsten kom ik mischien op een uurloon van 50 eurocent per uur) Volgende keer maar niet meer aanm......geen slapende honden wakker maken Maar goed dat is mijn mening Gr Alfa 
|
| 08 okt 2010, 20:44 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
dan gaan we toch wat anders doen
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 08 okt 2010, 21:10 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
Ik denk dat hij hier beter tot zijn recht komt!
_________________ nog wat gevonden recentelijk?
|
| 08 okt 2010, 21:41 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|