Impressie Balkan trip November 2010
Beste medezoekers,
Deze keer gingen Rene,Adbas,Jaco en ik ons geluk eens beproeven in de Balkan. We moesten allemaal lekker vroeg bij rene zijn huis zijn om een half uur later te vertrekken richting Adbas. Die pikte we ook nog even op omdat hij in de richting van de van de grens woonde.
Al gauw zaten we in Duitsland en de sterke verhalen bleven natuurlijk niet uit. Mogen jullie raden waar het over ging? Over onze hobby natuurlijk.
Toen we op plaatst van bestemming aankwamen gingen we snel slapen want de dag daarop zouden we meteen gaan zoeken. De eerste dag gingen we naar het follisen veld. En dit veld heeft niet zomaar die naam gekregen zeg! Ik denk dat we de man zo gemiddeld een stuk of 40 follisen hadden gevonden die dag. Helaas zijn deze muntjes vaak van een slechte kwaliteit zodat je ze thuis in een bakje kunt doen om de boel op te leuken. Gelukkig zaten er ook een paar bij die zeker de moeite waard zijn om in je munten album te doen. Het weer zat ons trouwens ook mooi mee. Regelmatig met t-shirt gezocht.
Al met al was iedereen tevreden, want wie vind er nou 40/50 follisen op 1 dag?
Toen het donker werd zijn we naar het huisje gereden waar de vrouw van rene al met een gekookt potje klaar te stond.
DE volgende dag zou een topdag worden. Maar die topdag werd eigenlijk een geluksdag.
Twee van de mooiste velden waren al ingezaaid met wintertarwe, dus we moesten op pad om iets nieuws te vinden.
Op een gegeven moment kwamen we aan bij een zeer grote akker. Die er erg aantrekkelijk uitzag. Het lag immers aan de overkant van de bottenberg.
Toen we met zijn vieren het land op liepen hadden we binnen een uur nog niets gevonden. Tot rene ineens zei dat ie een follis had gevonden. De nieuwe hotspot was snel gevonden/ontdekt.
Met zijn 4en hebben we deze nieuwe hotspot helemaal afgezocht,....en niet zonder resultaat!! Vele fibels lagen hier te wachten om uit de grond gepiept te worden. En dat deden we natuurlijk erg graag(Rene heeft wat foto,s)(De mijne is helaas kapot gegaan).
Om het nu even kort te houden. We hebben in totaal 4 dagen gezocht,..en toch wel aardig gevonden. En dat terwijl de mooiste akkers al ingezaaid waren.
Ik vond het erg gezellig om met deze manen op pad te gaan in de Balkan.
Ik wil Rene en de jongen. Maar niet te vergeten rene zijn vrouw bedanken dat ik er een keer bij mocht zijn. Top mensen
Dagobert