|
|
Het is nu 03 maart 2026, 19:08
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
Wat ik maar dat jongetje :(
| Auteur |
Bericht |
|
fabietech
|
 Wat ik maar dat jongetje :(
|
| 17 nov 2010, 17:54 |
|
 |
|
dagobert
|
 Re: Wat ik maar dat jongetje :(
Misschien wat makkelijker.
Jongetje vindt miljoenenschat ESSEX - Een jongetje dat samen met zijn vader door een veld liep met een metaaldetector, heeft per toeval een gouden hanger gevonden die vermoedelijk meer dan drie miljoen euro op zal brengen.
Please Wait ...
De driejarige James Hyatt uit het Britse Essex is nog te jong om te begrijpen hoe belangrijk zijn vondst is. “Mijn zoon is één van de grootste mazzelaars ooit”, aldus Jason Hyatt, de vader van James.
Trots
James, zijn vader en zijn opa liepen door een veld in het nabijgelegen Hockley, toen plotseling de metaaldetector begon te piepen. “James was zo trots toen hij na het graven aan kwam lopen met een gouden hanger”, meent vader Jason. “We hadden geen schatkaart, want alleen piraten gebruiken schatkaarten”, aldus James in The Daily Mail.
De hanger is een relikwieënkastje uit de zestiende eeuw. Het kastje, voor 73 procent bestaande uit puur goud, werd in die tijd gebruikt om heilig verklaarde relieken in te bewaren. Op de voorkant staat een afbeelding van de Heilige Maagd Maria. Ter wereld bestaan er slechts vier van dit soort kastjes.
Opbrengst naar kinderen
De vondst zal door het British Museum worden getaxeerd en vervolgens worden opgenomen in de collectie. “Als we hier geld mee verdienen, dan gaat dat naar de kinderen”, aldus de vader van James. Omdat de hanger gevonden is in een veld van een privé-eigenaar, zal de opbrengst gedeeld moeten worden tussen James en de eigenaar van het veld. Mail dit artikel.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 17 nov 2010, 18:17 |
|
 |
|
Marco
|
3 meloen leuro ? Nahh
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
|
| 17 nov 2010, 18:48 |
|
 |
|
Tonnie
|
je zult het maar vinden gewoon top 
|
| 17 nov 2010, 19:39 |
|
 |
|
Hans1971
|
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 17 nov 2010, 20:12 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
3 miljoen lijkt mij wat overdreven maargoed tis een mooie vondst 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 17 nov 2010, 20:14 |
|
 |
|
fabietech
|
bubba schreef: 3 miljoen lijkt mij wat overdreven maargoed tis een mooie vondst  Haha telegraaf bericht he :)
|
| 18 nov 2010, 00:15 |
|
 |
|
kleidigger
|
bubba schreef: 3 miljoen lijkt mij wat overdreven maargoed tis een mooie vondst  Dat is engeland Bubba, ik verbaas me ook altijd! Als je hier zo een vondst doet is het maar 3000 euro waard. Vind je het in Engeland is het meteen over het milljoen waard 
|
| 18 nov 2010, 11:05 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
geloof er geen barst van deze kan nooit 3 miljoen opbrengen gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|