| Auteur |
Bericht |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: XP Goldmaxxpower -> Minelab E-Trac
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 14 dec 2010, 23:36 |
|
 |
|
detector.be
|
Ik ga volledig akkoord met wat Chris schrijft. Bij temperaturen onder de 3 a 4 graden heeft de goldmaxx geen diepgang meer. Ik spreek hier uit eigen ervaring en de ervaring van 2 van mijn zoekmaten. Beiden hebben de goldmaxx ingeruild voor de E-trac. De E-trac doet het altijd. Er is geen betere. Zelfs op de fabrieksinstelling doet hij het uitstekend.
|
| 15 dec 2010, 00:31 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
ook ik sluit mij bij Chris zijn uitleg aan. de E-trac is superrrr De ED , jij zoekt op all-metal , dus jou detector piept op alles (ook klein ijzer). tja , dan graaf je veel als je dat op de E-trac instelt graaf je van gat naar gat en kom je geen meter vooruit gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 15 dec 2010, 22:01 |
|
 |
|
ADVENTIS
Geregistreerd: 29 aug 2010, 15:53 Berichten: 405 Woonplaats: Brugge - West-Vlaanderen , BELGIË
|
|
| 15 dec 2010, 22:18 |
|
 |
|
bubba
|
staatslot kopen 
|
| 15 dec 2010, 22:21 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
bubba schreef: ook ik sluit mij bij Chris zijn uitleg aan. de E-trac is superrrr De ED , jij zoekt op all-metal , dus jou detector piept op alles (ook klein ijzer). tja , dan graaf je veel als je dat op de E-trac instelt graaf je van gat naar gat en kom je geen meter vooruit gr bubba  nee dan heb je nog nooit met de xp cold max gelopen dat denk je maar dat is niet zo ik neem je niks kwalijk johan heb van middag op het strand gelopen met rich 86 muntjes
|
| 15 dec 2010, 22:24 |
|
 |
|
bubba
|
ha ED gelukkig neem jij mij niets kwalijk de goldmaxx of e-trac moet jou ook passen he elke smaak verschilt de 1 kiest nike de ander zweert bij adidas gr bubba 
|
| 15 dec 2010, 22:27 |
|
 |
|
Marco
|
jullie weten er veel vanaf hoe kun je de grootte van een object met de e-trac bepalen ???
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
|
| 15 dec 2010, 22:30 |
|
 |
|
Ramsbrug
Beheerder
|
bubba schreef: ook ik sluit mij bij Chris zijn uitleg aan. de E-trac is superrrr De ED , jij zoekt op all-metal , dus jou detector piept op alles (ook klein ijzer). tja , dan graaf je veel als je dat op de E-trac instelt graaf je van gat naar gat en kom je geen meter vooruit gr bubba  Van gat naar gat, krijg je loopgraven van! 
_________________ Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld, men verzuimt slechts om ze toe passen...... Met een detector in de hand, komt men door het ganse land.
|
| 15 dec 2010, 22:36 |
|
 |
|
bubba
|
idd loopgraven 
|
| 15 dec 2010, 22:37 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
bubba schreef: ha ED gelukkig neem jij mij niets kwalijk de goldmaxx of e-trac moet jou ook passen he elke smaak verschilt de 1 kiest nike de ander zweert bij adidas gr bubba  ha bubba als ik het geld had kocht ik ook zo md bubba weet je waar het hem in zit dat de meeste hem niet kunnen instellen ik heb een jaar nodig gehad om hem te leren kennen
|
|
 |
|
EXPLORER
Geregistreerd: 13 maart 2009, 10:02 Berichten: 197 Woonplaats: velsennoord
|
ook ik ben zeer te spreken over de E-Trac maar dat mag ook wel na mn laatste vondsten zelfs op een net omgeploegde akker trek ik er nog een ring uit , ik had al in geen jaren meer een zilveren vijf cent gevonden en met de E-Trac pak ik er twee in een week.
voor mij kan hij niet meer stuk echt een topper!!
groetsels marijn
_________________ groetjes martijn
ik heb dyslectie overwonnen! ik maak nog steets taalfouten....maar het maakt me geen donder meer uit....
|
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
bubba schreef: idd loopgraven  ja met een e trekker wel 
|
| 15 dec 2010, 22:38 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
EXPLORER schreef: ook ik ben zeer te spreken over de E-Trac maar dat mag ook wel na mn laatste vondsten zelfs op een net omgeploegde akker trek ik er nog een ring uit , ik had al in geen jaren meer een zilveren vijf cent gevonden en met de E-Trac pak ik er twee in een week.
groetsels marijn hoe marijn ha rich wil ook een cold max kopen
|
| 15 dec 2010, 22:48 |
|
 |
|
bubba
|
Klopt ED een goldmax en of e-track zijn detectors die je moet leren gebruiken. veel zoekers verwachten meteen topvondsten te vinden met een nieuwe detector,maar hebben het geduld niet met instellen. en al helemaal niet om de detector te leren gebruiken. dan zegt men al gauw ( ku.. detector) een e-track is een digitale detector met zeer veel mogelijkheden.(ook overbodige) stel je hem verkeerd in dan heb je er niet veel aan. stel je hem goed in dan wil je niet anders meer. dus een goede detector ,maar ook een goede zoeker er achter bepaald het succes. gr bubba ( minelab heeft mij bijna een jaar gekost voor ik hem door had) 
|
| 15 dec 2010, 22:49 |
|
 |
|
EXPLORER
Geregistreerd: 13 maart 2009, 10:02 Berichten: 197 Woonplaats: velsennoord
|
de ed schreef: EXPLORER schreef: ook ik ben zeer te spreken over de E-Trac maar dat mag ook wel na mn laatste vondsten zelfs op een net omgeploegde akker trek ik er nog een ring uit , ik had al in geen jaren meer een zilveren vijf cent gevonden en met de E-Trac pak ik er twee in een week.
groetsels marijn hoe marijn ha rich wil ook een cold max kopen des te meer blijft er voor mij liggen das lullig ik mag eigenlijk niks verkeerds over de gold max zeggen want ik heb er geen ervaring mee. gr martijn
_________________ groetjes martijn
ik heb dyslectie overwonnen! ik maak nog steets taalfouten....maar het maakt me geen donder meer uit....
|
| 15 dec 2010, 23:02 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
EXPLORER schreef: de ed schreef: EXPLORER schreef: ook ik ben zeer te spreken over de E-Trac maar dat mag ook wel na mn laatste vondsten zelfs op een net omgeploegde akker trek ik er nog een ring uit , ik had al in geen jaren meer een zilveren vijf cent gevonden en met de E-Trac pak ik er twee in een week.
groetsels marijn hoe marijn ha rich wil ook een cold max kopen des te meer blijft er voor mij liggen das lullig ik mag eigenlijk niks verkeerds over de gold max zeggen want ik heb er geen ervaring mee. gr martijn er kom een pb ha ha 
|
| 15 dec 2010, 23:04 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
bubba schreef: Klopt ED een goldmax en of e-track zijn detectors die je moet leren gebruiken. veel zoekers verwachten meteen topvondsten te vinden met een nieuwe detector,maar hebben het geduld niet met instellen. en al helemaal niet om de detector te leren gebruiken. dan zegt men al gauw ( ku.. detector) een e-track is een digitale detector met zeer veel mogelijkheden.(ook overbodige) stel je hem verkeerd in dan heb je er niet veel aan. stel je hem goed in dan wil je niet anders meer. dus een goede detector ,maar ook een goede zoeker er achter bepaald het succes. gr bubba ( minelab heeft mij bijna een jaar gekost voor ik hem door had) 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 15 dec 2010, 23:22 |
|
 |
|
XpSven
Geregistreerd: 16 apr 2010, 11:13 Berichten: 2016 Woonplaats: Lanaken (Oost-Limburg °België° )
|
Heeft de goldmaxx geen diepgang meer bij temperaturen onder de 3-4graden 
_________________ I always say: " Who doesn't search, shall find nothing "
|
| 16 dec 2010, 14:56 |
|
 |
|
Marco
|
je schep ook niet bij -4 graden 
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
|
| 16 dec 2010, 15:34 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28580 Woonplaats: Kerkrade
|
het is niet gelijk -4 graden,maar uit betrouwbare bronnen en kenners heb ik gehoord dat als het rond het vriespunt is deze detectors falen,ook bij zeer nattegrond raken deze machiene's overstuur.
maar xp bezitters laat je jullie niet al veel meeslepen in deze kwestie,hij heeft ook heel veel goede eigenschappen en dat zie je aan de vondsten die ze ermee pakken.
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 16 dec 2010, 15:59 |
|
 |
|
kimball
Moderator
Geregistreerd: 02 aug 2008, 20:46 Berichten: 3983 Woonplaats: Noordgouwe
|
Ik loop ook al wat jaartjes met minelab (E-trac). In het begin had ik de neiging om 'm tegen een boom kapot te slaan Nu zou ik geen andere willen Overal inzetbaar in alle extreme omstandigheden. Nadeel: redelijk zwaar. (Als ik lang ga zoeken hang ik 'm aan m'n harnas.) Op "gewone" akkers haal ik er niet meer uit als mijn XP zoekmaten. Sterker nog: qua munten verslaan ze me. Maar dit komt misschien omdat ik vaker moet graven/zoeken op vnl kleine voorwerpjes en dus tijdsverlies heb? En die XP-ers graven ook diep ..... Bij beide dus plussen en minnen. Maar ik blijf toch maar lekker, bij m'n E-trekker 
_________________ Ik verzamel duiten, oorden en muntgewichten uit Zeeland. Mijn verzameling is helaas nog niet compleet...
|
| 16 dec 2010, 17:28 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
coinhunter chris schreef: het is niet gelijk -4 graden,maar uit betrouwbare bronnen en kenners heb ik gehoord dat als het rond het vriespunt is deze detectors falen,ook bij zeer nattegrond raken deze machiene's overstuur.
maar xp bezitters laat je jullie niet al veel meeslepen in deze kwestie,hij heeft ook heel veel goede eigenschappen en dat zie je aan de vondsten die ze ermee pakken. waar om vinden we dan zo veel in de winter 
|
| 16 dec 2010, 20:37 |
|
 |
|
Camari69
|
Hoi Hannes,
Ik zoek nog niet zo lang, maar heb ook een XP Gold Maxx Power net zoals mijn neef Bacchus en Andre Curfs de broer van de alom bekende Paul Curfs, welke ik op een akkertje ben tegen gekomen. Een hele sympatieke man en gaf me meteen al enkele goede tips.
Zelf ben ik iemand die voor ik een aankoop doe goed onderzoek verricht (bij mijn familie en vriendenkring sta ik bekend als iemand heb je bijv. een wasmachine, tv e.a. nodig vraag het aan Camari69/ Dimitri), dat wil niet zeggen dat ik altijd zogenaamd het beste produkt kies, maar wel het beste produkt dat bij jou past gezien je budget en doel van gebruik.
Een toepasselijk voorbeeld is als volgd :
Een Miele wasmachine is de duurste en gaan uit ervaring het langste mee (dus duurzaam), waarom hij is gemaakt om 10 tot 15 wasbeurten per week te doen, maar dat heb je helemaal niet nodig, want je hebt maar maximaal 5 wasbeurten per week dan voldoet een Bosch, AEG, Blomberg, Bauknecht en nog vele andere merken ook voor een stuk minder geld, dus uiteindelijk bepalen meerdere factoren een goede aankoop.
Ik ben van mening wil je de allerbeste allround (akkers, bos en strand) detector dan kom je op de Minelab E-Trac en/ of Explorer SE Pro uit en zoals ik die vooral op akkers naar munten zoekt kom je op de XP Gold Maxx Power uit.
Bij mijn keuze heb ik gekozen voor het feit dat een anologe detector vooral op (kleine) munten een snellere reactietijd heeft dan, welke digitale detector dan ook.
Tot slot geef ik je nog een persoonlijk tip mee doe je aankoop van een detector bij een zaak die veel of alle profesionele gangbare merken aanbiedt, want die zullen je eerder een goed advies geven dan iemand die enkel de duurdere merken verhandeld.
groetjes,
Dimitri
|
| 16 dec 2010, 22:53 |
|
 |
|
bubba
|
ha Dimitri leuke vergelijking met de wasmachine maar ook de e-track is een echte (mini) munten vinder hoor. nogmaals , mits je hem goed instelt gr bubba 
|
| 16 dec 2010, 22:57 |
|
|