|
|
Het is nu 03 maart 2026, 13:10
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Rowin
Geregistreerd: 05 jan 2011, 18:47 Berichten: 12 Woonplaats: Halsteren
|
 Even voorstellen!
Mijn naam is Rowin, 21 jaar en ben woonachtig in Halsteren (bij Bergen op Zoom).
Al vanaf kleins af aan interesseerde ik me erg voor geschiedenis. Ik had al het een en ander gelezen over metaaldetectie, maar toen op een dag, in 2002, mijn moeder in het bos onze honden uitliet kwam zij een man tegen die onze mooie hobby aan het beoefenen was. Ze vertelde over mijn interesse en ik mocht bij hem langskomen om te kijken naar zijn vondsten en zijn metaaldetector en om zijn verhalen aan te horen. Ik stond dezelfde middag nog op de stoep. Na dit bezoek was ik eigenlijk al verkocht. Wat ik me nog kan herinneren is dat ik zeker een aantal nachten niet goed kon slapen door alle mooie fantasiën over het vinden van de grootste schatten ooit. Ach, het blijkt anders, maar niet minder mooi!
Om de hobby te leren kennen ben ik begonnen met een simpele detector. Al snel werd ik gepakt door het zoeken en in 2004 kocht ik een 2e hands White's XLT, waar ik tot op heden nog mee op pad ga. Ook kocht ik een jaar later een magneet, waar ik tot op heden door tegenvallende resultaten niet vaak mee op pad ben geweest. Maar ik ben van plan dit zeer binnekort een nieuwe kans te geven.
Via de eerder genoemde man kwam ik in contact met de assistent-archeoloog van Bergen op Zoom, welke mij uitnodigde eens bij een opgraving en in het Gemeentelijk Archeologisch Depot te komen kijken. Dit hoefde hij natuurlijk geen 2e keer te zeggen en al snel ging ik op bezoek. Wat was dat geweldig allemaal om te zien! Het werd nog mooier voor me toen ik als 12-jarige mocht mee gaan helpen met opgravingen en bijv. het plakken en restaureren van op opgravingen gevonden aardewerk. Tijdens de opgravingen heb ik veel geleerd over de geschiedenis van de stad Bergen op Zoom en natuurlijk archeologie zelf. Ik vond het prachtig om o.a. een aantal skeletten op te graven, beerputten uit te scheppen, funderingen uit verschillende periodes bloot te leggen en ik was zelfs een van de gelukkigen die Romeinse munten mocht ontdekken bij het schaven van een vlak dat later een offervennetje bleek uit de Romeinse Tijd. Dit vrijwilligerswerk heb ik tot 2006 volgehouden, maar vanaf dat moment vroegen school en sport dermate veel tijd en energie dat ik het erbij moest laten.
Het is nu alweer een hele tijd geleden dat ik ben gaan zoeken en eigenlijk in z'n geheel bezig ben geweest met de hobby. School, sport en andere tijdrovende interesses/hobby's zijn daar de grootste veroorzakers van geweest. Maar het is me altijd blijven trekken en met meer vrije tijd in het vooruitzicht, aangezien ik gestopt ben met 3 x in de week voetbal, kan ik niet wachten om weer aan de slag te gaan met mijn metaaldetector!
Aangenaam!
Rowin
_________________ Groeten, Rowin! Zoekt met: White's XLT, Vond in 2011: 6 munten & 8 voorwerpen Graag trotseer ik regen en wind, om te kunnen zoeken wat ik vind!
|
| 07 jan 2011, 02:02 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
 Re: Even voorstellen!
Mooi verhaal,en  bij dit superforum 
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 07 jan 2011, 02:10 |
|
 |
|
frenk
ERELID
|
welkom rowin op het forum en een leuke tijd hier gewenst 
_________________ Gezocht hondenpenningen Franse en Duitse regiments knopen gezocht
|
| 07 jan 2011, 09:34 |
|
 |
|
Maurits
|
Hoi Rowin.
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 07 jan 2011, 09:36 |
|
 |
|
Ramsbrug
Beheerder
|
Rowin, van harte welkom! Groet, Vincent 
_________________ Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld, men verzuimt slechts om ze toe passen...... Met een detector in de hand, komt men door het ganse land.
|
| 07 jan 2011, 11:10 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 07 jan 2011, 13:52 |
|
 |
|
kraft.der.bewegung
Geregistreerd: 05 jan 2011, 16:30 Berichten: 133 Woonplaats: Arnhem-oost
|
welkom en veel succes hier op de site 
_________________ relic hunter
|
| 07 jan 2011, 14:10 |
|
 |
|
Hans1971
|
Welkom hier, en veel forumplezier toegewenst 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 07 jan 2011, 15:16 |
|
 |
|
dagobert
|
Welkom op het forum.
Dagobert
|
| 07 jan 2011, 15:32 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Hoi Rowin welkom in ons midden  fijne tijd hier op het forum gewenst mvg Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 07 jan 2011, 20:55 |
|
 |
|
Marco
|
Welkom hier 
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
|
| 07 jan 2011, 23:15 |
|
 |
|
Rowin
Geregistreerd: 05 jan 2011, 18:47 Berichten: 12 Woonplaats: Halsteren
|
Bedankt allen voor jullie reacties!
_________________ Groeten, Rowin! Zoekt met: White's XLT, Vond in 2011: 6 munten & 8 voorwerpen Graag trotseer ik regen en wind, om te kunnen zoeken wat ik vind!
|
| 08 jan 2011, 15:22 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
Welkom Rowin veel plezier op het forum gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 08 jan 2011, 21:50 |
|
 |
|
van Otterloo
|
Mooi verhaal Rowin en welkom op het forum  Hoop snel eens een mooie vondst van je te zien  . Grt, Addie  .
_________________ Wat volgt, staat altijd in verband met wat eraan voorafging
|
| 09 jan 2011, 00:08 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|