|
|
Het is nu 03 maart 2026, 06:57
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
kwolle
|
 Kwolle
Loop hier ook al een poosje op dit forum te struinen te struinen , dus wordt wel eens tijd mezelf voor te stellen... Kwolle is Willem , 36 jr jong en over een dikke week precies vijf jaar getrouwd met Janda Martha. We hebben een dochtertje die zo zes wordt en nog een tweeling die eind vh jaar 4 worden , van beiden één. Drukke boel dus thuis. Sinds de lagere school eigenlijk al zoekende naar alles wat uit de grond komt , samen met mijn toenmalige achterbuurjongen. Enkele jaren later ook veel het veld in geweest met een oom van mij. De overhaling naar stenen is toen eigenlijk begonnen. Eerst veldkeien en mineralen (ook nog een soort van cursus van gevolgd toendertijd) en daarna fossielen. Je slaapkamertje raakte ook zo snel vol van al die keien natuurlijk , dus moest er een alternatief worden gezocht..  . Zo is langzaam de interesse er ingeslopen naar die vuursteentjes die zo mooi lang , dun en recht waren. Sommige waren erg scherp en er waren bij met heel herkenbare vormen als gebruiksvoorwerp. Je vond ze en nam ze mee tijdens het zoeken naar fossielen , pijpekoppen , scherven en dat soort dingen. Toen het duidelijk werd dat veel van die vuurstenen dus echt gebruiksvoorwerpen waren , ben ik eigenlijk alleen maar door blijven zoeken naar dit soort steentjes. Samen nog steeds met mijn oom , vroegere achterbuurjongen en nog een leeftijdsgenoot met diezelfde interesse. We zijn bij een steentjesclub gegaan (werkgroep steentijd friesland) en zeer veel gezien en geleerd aldaar. Na enkele jaren hadden een paar van ons het daar wel gezien , aangezien we op den duur niets anders meer deden dan andermans collecties schoon maken. Ook het uitgaansleven met de vele toebehoren en experimenten heeft er aardig ingehakt , waardoor de zoektochten naar stenen wat minder frequent werd. Dit heeft geduurd tot de geboorte van ons eerste. Het uitgaan was voorbij , maar de zoektochten werden nog sporadischer.. Nu hebben we de eerst en de tweeling redelijk in de macht en het zoeken naar de steentjes is weer 100 % !!  Gelukkig maar want er is nog steeds genoeg te vinden. Ook vissen is altijd een grote passie geweest. Eigenlijk is elke vis die in het H2O rondzwemt wel leuk om te vangen , maar karpers , zeelten en roofvissen zijn toch wel favo !!! Dat is bij de meesten zo dacht ik..  Naast het gezin , stenen , vissen en werken luister ik graag naar brute muziek , met name viking- en folkmetal (kan gebeuren) en bezoek ook graag een concertje. Werk kan ik kort over zijn , want dat is geen hobby van mij.... van vroeger naar nu : ambtenaar bij het waterschap , asfalt- en wegenbouw laborant en technoloog , ambtenaar bij Rijkswaterstaat , betonlaborant en binnenkort betontechnoloog met met de reden om hoofd laboratorium en betoncentrale te worden bij het het grote beton-elementen makende bedrijf waar ik nu werk. Dit was ff zo vluchtig ik kon , over wie ik ben en wat ik doe... dus vraag me nou straks niet van , wie is die Kwolle eigenlijk , hier staat het. Veel forumplezier toegewenst iedereen...  (lus ik ook graag , soms te graag  )
|
| 12 aug 2008, 23:55 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28574 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Kwolle
hoi Willem,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, indrukwekkend gezin,hobby en werk heb je mooi om meer te weten dan een naam alleen,zo heb je een hele andere kijk op iemand waar je uitsluitend allen maar teks mee uitwisseld ik hoop dat je nog veel mooie stene werktuigen en andere dingen mag vinden en het belangrijkte dat je gezin wordt behoed voor ziektes en kwalen,of andere onaangename dingen,dus wens ik jullie veel gezondheid en geluk toe. grt chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 13 aug 2008, 00:29 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Zeer mooi verhaal Kwolle,
betontechnoloog pas maar op dat je geen betonarcheoloog word,..hahaha
grt Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 13 aug 2008, 00:31 |
|
 |
|
kwolle
|
Ik hoop toch niet , Bert , dat ik zo oud ga worden om archeoloog in de betonologie te worden.. dat zou niet best wezen. T zou ook niet goed zijn om langer te leven dan de ontworpen levensduur van de beton die ik maak.... Dan heb ik toch ergens een foutje gemaakt  en zal ik vaak ff apeldoorn moeten bellen...  Hahahahahaha
|
| 13 aug 2008, 18:49 |
|
 |
|
kwolle
|
Speciaal voor Bert... vergat ik toch bijna te vermelden da'k ook nog een schuur vol oude kreidlers heb en hier graag toerritjes mee rijdt. Het sleutelen en opknappen van deze brommers is al zo gewoon geworden , dat ik het bijna over het hoofd zie.. hahahahaha
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 13 aug 2008, 19:00 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Mooi Kwolle,
als ik dat embleem zie gaan mijn haren recht op mijn hoofd staan,
ik kan het niet laten,..vind je dat gek als je je halve jeugd er mee gespeeld hebt,
grt bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 13 aug 2008, 20:38 |
|
 |
|
Jvlivs
Geregistreerd: 16 apr 2008, 19:33 Berichten: 7089 Woonplaats: Kerkrade
|
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ A Casa, sulla divane, si trova niente!!!!!!
|
| 13 aug 2008, 20:46 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 13 aug 2008, 20:51 |