Logo
Het is nu 21 apr 2026, 06:40

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
 Nog wat Romeinse scherfjes van de stort 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Nog wat Romeinse scherfjes van de stort
Zondag nog even teruggegaan naar het stortje waar ik maar sigillata blijf vinden. In middels is het bijna op z'n eind daar en ik verwacht dat ik er na dit weekeind nooit meer kan zoeken ivm bouwen.
Binnenkort maar eens de balans opmaken van mijn vondsten daar.

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

18 feb 2011, 22:43
Profiel

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nog wat Romeinse scherfjes van de stort
Hoi Archeo

das even balen kerel,..dat ze die huizen maar op de markt gaan bouwen

kan je nog even vooruit :05

mvg Bert

18 feb 2011, 22:48
Profiel

Antwoord met een citaat
Jammer dat het bijna voorbij is Erwin, je hebt er toch heel leuk gevonden.
Ook nu weer leuje TS-scherven maar ik zie ook een scherf van een schubbeker en waarschijnlijk een scherf van een gezichtsurn.
Hopelijk heb je al een neiuwe stort in gedachten zodat we nog langer van je vondsen kunnen genieten.

Groetjes,
Henk.

19 feb 2011, 15:23
Profiel

Antwoord met een citaat
Ja bert, balen! Maar ja stortjes komen en gaan het hoort er nu eenmaal bij. Toch vind ik het voorbij gaan van stortjes stiekem ook wel de kick van het bergen van leuke vondsten. Het geeft mij echt het idee dat ik voorwerpen veilig stel die anders vrijwel nooit meer het daglicht zullen zien.

Legionair schreef:
Ook nu weer leuje TS-scherven maar ik zie ook een scherf van een schubbeker en waarschijnlijk een scherf van een gezichtsurn.
Hopelijk heb je al een neiuwe stort in gedachten zodat we nog langer van je vondsen kunnen genieten.

Groetjes,
Henk.

Ik dacht ook al dat het een scherf van een schubbeker moest zijn. Ik heb er nog wel een paar meer van gevonden daar. Wanneer waren deze bekers eigenlijk in de mode Henk?
Ik heb nog geen nieuwe stort op het oog, maar doordat ik dit stortje heb, heb ik ook geen tijd om te speuren. Maar ik heb er vertrouwen in dat ik er binnenkort wel weer eentje vind. In de tussentijd ga ik gewoon weer de akkers op hier. Morgen ga ik voor de laatste keer en dan ga ik mijn detector vreselijk uitlaten.

Groet,

Erwin

19 feb 2011, 21:13
Profiel

Antwoord met een citaat
archeonist schreef:
Ja bert, balen! Maar ja stortjes komen en gaan het hoort er nu eenmaal bij. Toch vind ik het voorbij gaan van stortjes stiekem ook wel de kick van het bergen van leuke vondsten. Het geeft mij echt het idee dat ik voorwerpen veilig stel die anders vrijwel nooit meer het daglicht zullen zien.

Legionair schreef:

Groetjes,
Henk.

Ik dacht ook al dat het een scherf van een schubbeker moest zijn. Ik heb er nog wel een paar meer van gevonden daar. Wanneer waren deze bekers eigenlijk in de mode Henk?
Ik heb nog geen nieuwe stort op het oog, maar doordat ik dit stortje heb, heb ik ook geen tijd om te speuren. Maar ik heb er vertrouwen in dat ik er binnenkort wel weer eentje vind. In de tussentijd ga ik gewoon weer de akkers op hier. Morgen ga ik voor de laatste keer en dan ga ik mijn detector vreselijk uitlaten.

Groet,

Erwin

Ze zijn geproduceerd tussen A.D. 40 - 110 en worden typologisch ondergebracht als Stuart 1. De datering komt strek overeen met de rest van je vondsten, dus je hebt een vroeg stukje Romeins weten te REDDEN, anders was het verloren gegaan :goezo: :goezo: :goezo:

19 feb 2011, 21:57
Profiel

Antwoord met een citaat
Super Henk, ik hoopte al dat het die periode zou zijn. Nu ben ik nog bezig te achterhalen waar de grond vandaan komt, is lastig trouwens. Als ik alles geinventariseerd heb ga ik alle informatie bij de desbetreffende archeoloog afgeven. Ik hoop maar dat ze er wat mee kunnen...

19 feb 2011, 22:16
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]