|
|
Het is nu 03 maart 2026, 19:19
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
@ aardvarken alias Robbie,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
| Auteur |
Bericht |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28575 Woonplaats: Kerkrade
|
 @ aardvarken alias Robbie,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
smakelijk eten,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, n a v de reinigingsoperatie van de munt van bacchus door aardvarken gedaan hier de de gereinigsde munt van bacchus  bood Robbie zijn diensten ook aan mij aan ,dat zal ik ook zeker doen ik een groot aantal munten die in slechte conditie verkeren(patina) ik heb een stiuk of 5 munten van Nero en Germanicus die zeer slechte en pokkelige patina hebben,zie het voorb. grt coinhunter chris-kerkrade 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 21 feb 2011, 18:37 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: @ aardvarken alias Robbie,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 21 feb 2011, 18:39 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
ha Chris dit is gewoon met electrolyse gereinigd dat kun jezelf ook ,maar of je het ook wilt ik heb ook een Nero eens zo gereinigd ,maar weet niet of ik het vaker zal doen want het verliest zijn oude uitstraling vind ik gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 21 feb 2011, 21:49 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Ben ik met jou eens Bub kan iedereen zelf,..en gemakkelijk staat uitbundig beschreven hier op het forum mvg Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 21 feb 2011, 21:55 |
|
 |
|
Aardvark
Geregistreerd: 05 okt 2008, 19:00 Berichten: 885 Woonplaats: Voerendaal
|
Zeker Johan en Bert, ben het met jullie eens. Dit doe je ook alleen met munten die er niet slechter op kunnen worden. Grt Aardvark 
_________________ De pleuris is reeds uitgebroken...
|
| 22 feb 2011, 07:59 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28575 Woonplaats: Kerkrade
|
hallo,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, tuurlijk is altijd een bepaald risico om een munt te verkloten en je krijg er nooit meer de patina die erop zou moeten zitten bij herpatineren , nu heb je van die gasten die met bouwmodel verf potjes de munt een flinke lik ermee geven ,maar daardoor verlies je veel detailles mee. en door het electrolyse verminder de waarde meer dan ¾ of in een gunstige geval ½ in ieder geval. maar in sommige gevallen kan het electrolyse er weer voorzorgen dat de munt aantrekkelijker door word en juist schoonheid terug keerten daardoor ook de prijs omhoog schroeft . een munt zonder patina oogt miscchien wel mooi voor sommige ,maar de oudheid en originaliteit is voorgoed verdwenen ,of je zou hem zo,n duizend jaar in grond terug moeten stoppen. het is een keuze die ieder voor zich zelver maak en het is een gewetensvraag of je het doet of niet ,zie de munt in de bijlagen en de onderstaande munt. misschien is hij in de oudere staat mooier dan de nieuwe staat als hij geelectolyse zou onder gaan ik weet het niet zeker ,maar volgens mij heb ik ook eens gekloot met onderstaande munt ,kan hem effen niet boven water halen   grt Chris 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 23 feb 2011, 16:09 |
|
 |
|
Mat
|
coinhunter chris schreef: niemand een mening  Jawoel iche, Vind die met die groene patin toch veel duidelijker en ook veel mooier en echter. GR Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 23 feb 2011, 17:27 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|