|
|
Het is nu 04 maart 2026, 13:45
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
Magneetvissen, wie heeft tips?
| Auteur |
Bericht |
|
archeonist
|
 Magneetvissen, wie heeft tips?
Morgen ben ik eindelijk eens een hele dag vrij en omdat het mooi weer wordt, wil ik weer eens gaan magneetvissen. Ik vraag mij af wat nu de beste kansen geeft op iets leuks. Ik woon in Renkum trouwens, bij Arnhem.
|
| 07 maart 2011, 11:37 |
|
 |
|
van Otterloo
|
 Re: Magneetvissen, wie heeft tips?
Dat lijkt me een mooie omgeving om de magneet uit te laten.De beste lokaties zijn stadsgrachten.Zoveel te groter de stad,des te groter het succes. Grt, Addie  .
_________________ Wat volgt, staat altijd in verband met wat eraan voorafging
|
| 07 maart 2011, 11:45 |
|
 |
|
archeonist
|
Hoi Addie, hebben wij grachten dan? 
|
| 07 maart 2011, 11:47 |
|
 |
|
van Otterloo
|
archeonist schreef: Hoi Addie, hebben wij grachten dan?  Ik ken Renkum verder niet,maar je vraagt wat het beste resultaat geeft en dat zijn stadsgrachten  . In ieder geval veel succes Grt, Addie  .
_________________ Wat volgt, staat altijd in verband met wat eraan voorafging
|
| 07 maart 2011, 11:50 |
|
 |
|
archeonist
|
van Otterloo schreef: archeonist schreef: Hoi Addie, hebben wij grachten dan?  Ik ken Renkum verder niet,maar je vraagt wat het beste resultaat geeft en dat zijn stadsgrachten  . In ieder geval veel succes Grt, Addie  . Haha, ja klopt, ik zal eens kijken. Anders zal ik eens uitwijken naar Doesburg ofzo, dat is redelijk in de buurt.
|
| 07 maart 2011, 11:55 |
|
 |
|
dagobert
|
Grachten zijn op zich wel goed maar dan moeten ze wel uitgebaggerd zijn.
Maar de beste kans maak je zo dicht mogelijk bij een oude stad. En het liefst dat het water stroomt. Hierdoor krijgt modder geen kans om te blijven liggen. Het wordt afgevoerd met de stroming mee.
Als je voeld dat je magneet in de modder zakt kun je er zo goed als weg gaan.
Succes.
Dagobert
|
| 07 maart 2011, 19:06 |
|
 |
|
Ramsbrug
Beheerder
|
Tip van de week; Vergeet geen touwtje aan je magneet te knopen Veel succes morgen! Groet, Vincent 
_________________ Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld, men verzuimt slechts om ze toe passen...... Met een detector in de hand, komt men door het ganse land.
|
| 07 maart 2011, 19:29 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
dagobert schreef: Grachten zijn op zich wel goed maar dan moeten ze wel uitgebaggerd zijn.
Maar de beste kans maak je zo dicht mogelijk bij een oude stad. En het liefst dat het water stroomt. Hierdoor krijgt modder geen kans om te blijven liggen. Het wordt afgevoerd met de stroming mee.
Succes.
Dagobert goed zo dagobert zo is dat kijk is of er ook handel is geweeste een markplein vroeger ging alles per boot veel succes 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 07 maart 2011, 20:09 |
|
 |
|
archeonist
|
dagobert schreef: Grachten zijn op zich wel goed maar dan moeten ze wel uitgebaggerd zijn.
Succes.
Dagobert Hoi Dagobert, Ik heb inmiddels al wat opties hier in de buurt, ik ga mijn best doen, bedankt! ramsbrug schreef: Tip van de week; Vergeet geen touwtje aan je magneet te knopen Veel succes morgen! Groet, Vincent  Een touwtje? 
|
| 07 maart 2011, 21:23 |
|
 |
|
Marcus Sofilius
Geregistreerd: 03 sep 2012, 14:13 Berichten: 201 Woonplaats: Limburg
|
Misschien wel de beste tip! Koop een stevige schoffel met een extra lange stevige steel (+- 3a4 meter) deze steel moet je zelf maken van metalen buizen , de steel kun je in 2 of 3 delen maken (is makkelijk voor het vervoer) , bevestig op de binnenkant van de schoffel een rij neodymium ring magneten +- 60mm doorsnede met een trekkracht van +- 120 kilo (er passen 2 of 3 naast elkaar) bevestig ook een stevige hijs oog aan de andere kant van de magneet, maak er een stevig stuk touw aan vast van +- 10 meter, deze hoop je niet nodig te hebben (is voor de zekerheid als je metaal te zwaar weegt en de steel afbreekt, kun te tenminste toch zonder zelf het water in te moeten je magneet los trekken) maak wel het einde van het touw vast aan je lijf. Wat is nu de truck! gewoon lekker over de bodem heen schoffelen, diep door het slijk! en maar hopen dat je wat binnen haalt! Waarom een schoffel gebruiken en niet gewoon een magneet met een stuk touw? Als je de magneet over de bodem heen trekt met een stuk touw bereik je alleen de toplaag van de bodem, oude metalen zijn al lang diep onder het slijk verdwenen en trek je zelfs niet met de sterkste magneet uit het slijk. Mocht je magneten nodig hebben kan ik je daar wel aan helpen voor een redelijke prijs. 
|
| 11 apr 2013, 20:47 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|