|
|
Het is nu 05 maart 2026, 14:48
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
indian
Geregistreerd: 11 sep 2008, 20:53 Berichten: 558 Woonplaats: Hardenberg
|
 akkertraining
Dag manne, Gister een halve dag geflexd en ter invulling getraint voor de grote zoekdag in Zwartemeer. Een mooie es gelopen met veel piepjes. Maar liefst 140 items uitgegraven. het moet een dorstig volk zijn geweest welke deze akker bewoond hebben. Niet minder dan 26 (delen van) treklipjes  verrijkten mijn vondsten, verder 16 muntjes, 1 zilveren duppie en oa een VoC duit, een stuk van een zilverenbroche??, 4 non metals en 93 allerhande vondsten. De rug en graafspier zijn dus flink opgewarmd, kwas er blij van dat ik daarna nog even naar mijn werk kon om uit te rusten. merkteken broche lijkt op een gezichtje. grt Indian...ugh  en tot zaterdag.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ desiderum constans cavo thesarus grandis et infinitus humus transissulanos
|
| 09 maart 2011, 12:35 |
|
 |
|
clemens
Geregistreerd: 15 aug 2010, 21:08 Berichten: 657 Woonplaats: Soest
|
 Re: akkertraining
Donders, je hebt echt veel opgegraven. Zou dit niet te vaak doen, dit oefenen, straks heb je last van je rug en kan je niet meer meedoen. Trouwens, ik ben van plan alles op te graven op de zoekdag, dus doe maar weer lekker rustig aan.
_________________ wroet in aarde met een Safari
|
| 09 maart 2011, 13:22 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
leuk 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 09 maart 2011, 13:22 |
|
 |
|
indian
|
En nog even het zilvermerkje...19e eeuws??  Ik denk engels merkje. grt Indian...ugh 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ desiderum constans cavo thesarus grandis et infinitus humus transissulanos
|
| 09 maart 2011, 13:41 |
|
 |
|
Joop
|
Dit keurtje betekent dat het voorwerp in Schoonhoven is gekeurd. Als je een datering wil moet je op zoek naar een jaarletter op het voorwerp.
_________________ XP Deus en zelfbouw detectoren
|
| 09 maart 2011, 16:46 |
|
 |
|
indian
|
Bedankt Joop  , waar heb je dat gevonden, letter kan ik niet vinden, kben r ook nog niet uit of het een broche was, kan ook een schoengesp zijn geweest. grtn indian...ugh 
|
| 10 maart 2011, 20:35 |
|
 |
|
jan de zuuker
Geregistreerd: 13 sep 2008, 18:47 Berichten: 62 Woonplaats: marknesse
|
Mooi gevonden Indian,je bent er klaar voor zie ik! 
|
| 12 maart 2011, 20:37 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|