|
|
|
|
|
|
Het is nu 04 jun 2026, 00:21
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
vraag over vondst aanmelding
| Auteur |
Bericht |
|
john b
Geregistreerd: 03 aug 2009, 22:26 Berichten: 1268 Woonplaats: schalkwijk (houten)
|
 vraag over vondst aanmelding
hoi
ik vraag me iets af ik meld mijn vondsten aan bij de provinciaal archeoloog eens in de zoveel tijd ik meld bv een fibula zus een zo wat ander romeins spul en ook wat van die rare muntjes die ik gevonden had van 13 de eeuws
nu vraag die altijd wel waar ik het romeins heb gevonden ongeveer dan doe ik zo'n kaartje of foto erbij met de plek en coordinaten maar doet hij eigenlijk ook wat met die munten of moet ik die weer appart melden bij het geldmuseum want daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin meer in na wat andere ervaringen waar ik nooit ook maar enige reactie op heb gekregen
ik denk zelf dat ik het goed heb gedaan ik heb het aangemeld of zie ik het verkeerd???
gr john
|
| 09 maart 2011, 17:36 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: vraag over vondst aanmelding
hier in zuidholland is het zo als ik een munten meld krijgt prov archeoloog het ook te horen
dus als ik een romeins munt vond in alphen dan meld ik hem bij geldmuseum
en frits kleinhuis krijgt het te horen van het geldmuseum waar ik hem gevonden had
de rest van de spullen melde ik wel bij hem dan kwam hij bij mijn thuis om foto s te maken
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 09 maart 2011, 18:08 |
|
 |
|
zandhaas
|
ik heb nog niet bij het muntmuseum gemeld, en ben dat ook niet van plan.
in de wet staat dat een vondst die van historisch belang is gemeld moet worden bij de burgemeester van de vondstlocatie, en een munt valt daar onder. de burgemeester heeft daarvoor de stadsarcheoloog in dienst die hem daarin representeert. en hij staat weer in contact (formeel eronder geloof ik) met de provinciale archeoloog. de stadsarcheoloog heeft mij ooit ook prima geinformeert dat dat melden zo ook goed is, en over wat hij graag gemeld zit en wat niet hoeft. ik meld bij de stadsarcheoloog en ga er vanuit dat hij de informatie doorgeeft aan wie het wil/behoort hebben. daarmee heb ik mijn burgerplicht vervuld. voor zover ik telkens begrepen heb naar volle tevredenheid (ik kreeg geen klachten of aanvullingen).
|
| 09 maart 2011, 23:38 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
zandhaas schreef: ik heb nog niet bij het muntmuseum gemeld, en ben dat ook niet van plan.
in de wet staat dat een vondst die van historisch belang is gemeld moet worden bij de burgemeester van de vondstlocatie, en een munt valt daar onder. de burgemeester heeft daarvoor de stadsarcheoloog in dienst die hem daarin representeert. en hij staat weer in contact (formeel eronder geloof ik) met de provinciale archeoloog. de stadsarcheoloog heeft mij ooit ook prima geinformeert dat dat melden zo ook goed is, en over wat hij graag gemeld zit en wat niet hoeft. ik meld bij de stadsarcheoloog en ga er vanuit dat hij de informatie doorgeeft aan wie het wil/behoort hebben. daarmee heb ik mijn burgerplicht vervuld. voor zover ik telkens begrepen heb naar volle tevredenheid (ik kreeg geen klachten of aanvullingen). maak niet uit haas als je het meld is het goed en als je het niet meld is het ook goed
|
| 10 maart 2011, 00:35 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20727 Woonplaats: utrecht
|
een melding bij de provinciaal archeoloog is voldoende John. gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 10 maart 2011, 11:21 |
|
 |
|
Mat
|
Het beste is om een vondst bij de stadsarcheoloog te melden, tenminste als de vondst gedaan is in zijn stad. Wordt de vondst niet in zijn stad gedaan, dan komt de provinciale archeoloog in de kijker. Bij het geldmuseum heb ik dus ook nog nooit iets aangemeld, dat wordt door de Arch. dienst gekoppeld. En een museum is toch iets anders dan beheer van het Erfgoed. Zo doe ik dat al jaren en werkt 100% goed.
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 10 maart 2011, 11:45 |
|
 |
|
john b
Geregistreerd: 03 aug 2009, 22:26 Berichten: 1268 Woonplaats: schalkwijk (houten)
|
dank jullie voor de reacties en ik weet genoeg
groeten john
|
| 10 maart 2011, 12:24 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Mat schreef: Het beste is om een vondst bij de stadsarcheoloog te melden, tenminste als de vondst gedaan is in zijn stad. Wordt de vondst niet in zijn stad gedaan, dan komt de provinciale archeoloog in de kijker. Bij het geldmuseum heb ik dus ook nog nooit iets aangemeld, dat wordt door de Arch. dienst gekoppeld. En een museum is toch iets anders dan beheer van het Erfgoed. Zo doe ik dat al jaren en werkt 100% goed. zo is dat mat zelf als ik me spullen laat schoonmaken of heel laat maken word er door dat bedrijf ook nog gemeld aan provinciale archeoloog frits kleinhuis zegt munten wil hij niet zien dan zegt hij meld het maar bij het geldmuseum dan krijg ik ze wel te zien met beschrijving van het geldmuseum top dat zo kerel bij je thuis komt bierje er bij
|
| 10 maart 2011, 13:39 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|