| Auteur |
Bericht |
|
john b
Geregistreerd: 03 aug 2009, 22:26 Berichten: 1268 Woonplaats: schalkwijk (houten)
|
 minelab vraag (probleem)
kan het juiste topic niet vinden hoi minelab e-trac bezitters ik zit met een probleem ben nu twee dagen even aan het zoeken ik loop met alles open om de meeste diepte te pakken op dit akkertje eventuele setting kan ik vermelden het probleem is op een bepaalde strook in die akker zit heel veel storing (lijkt op schrikdraad of kabel in de grond) nu is mijn detector daar al zeker een keer of 3 uit zijn eigen uit gegaan en ook weer aan tja spook detector ook heb ik hem zelf weer aan moeten zetten zou dit kunnen komen door een soort overload van de detector of zou er iets anders aan de hand kunnen wezen het gebeurt verder niet alleen op dat stuk btw als ik op die plek kom wijzig ik de instelling naar trash high en ground Difficult groeten john
|
| 21 feb 2011, 19:34 |
|
 |
|
Highlander
|
 Re: minelab vraag (probleem)
Hi jhon hij mag normaal niet uitgaan ook niet bij overload gebeurt dit vaker dan zou ik ermee terug gaan Gr. Highlander
_________________ Gr. Highlander
|
| 21 feb 2011, 20:15 |
|
 |
|
Hans1971
|
Een soort kleine bermudadriehoek op een akker.
Zou het niet weten, zou niet uit mogen gaan. Ook niet als er veel ijzer ligt. Een stroomkabel zou kunnen, maar op een akker?
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 21 feb 2011, 20:19 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
Inruilen voor een DEUS, zit niks anders op helaas  hij is overleden. Geintje hoor geen idee wat mis is, maar zomaar uitgaan is niet goed . 
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 22 feb 2011, 01:55 |
|
 |
|
EXPLORER
Geregistreerd: 13 maart 2009, 10:02 Berichten: 197 Woonplaats: velsennoord
|
lijkt op overload ijzer en dan denk ik aan een stalen zand verplaatsingsbuis. probeer het eens bij een putdeksel als test anders denk ik dat hij terug moet groet martijn
_________________ groetjes martijn
ik heb dyslectie overwonnen! ik maak nog steets taalfouten....maar het maakt me geen donder meer uit....
|
| 22 feb 2011, 08:15 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Denkelijk is er niets mis met de MD het is gewoon overload,..hij slaat dicht en als je van die grote overloadplek weg loopt doet hij het weer mvg Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 22 feb 2011, 10:31 |
|
 |
|
Highlander
|
Hi Bert er zit een klein verschilletje in hij slaat niet alleen dicht maar gaat ook uit, en dat mag normaal gesproken niet(volgens mij  ) gr. highlander
_________________ Gr. Highlander
|
| 22 feb 2011, 10:35 |
|
 |
|
john b
Geregistreerd: 03 aug 2009, 22:26 Berichten: 1268 Woonplaats: schalkwijk (houten)
|
ik loop wel met hele gevoelige setting
sens manuel 30 +3
audio tres 12 voor mij genoeg meeste lopen denk ik 15 vol 30 gain 28 response smooth (lekker langzaam zwaaien) tone multy conduct var 30 lim 30 treshold 1
expert deep on recov of tras meestal low soms naar hich ground neutral soms dif noiscansel bijna altijd op 2 soms 4
pref 15 pinpoint normal on on open scherm soms een balkje weg onder
dus is wel gevoelig veel geluid maar zo hoor ik het het beste
las wel op minelab forum dat er meerdere typen met soms van die rare uitvallen waren meestal was het een accu probleempje vuile contacten heb dus nu even die contactpunten schoongemaakt waren inderdaad wel vuil sleep meestal ook wel een extra mee in me zijzak dus zullen best wel vuil kunnen worden
de grond is nu vet bevroren dus zal nu niet kunnen lopen om te testen hoe of wat
groeten john
|
| 22 feb 2011, 11:07 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Ha die John Mikel heeft gelijk Als jou detector uitvalt heeft dat een andere reden en dat heeft niets met die overload te maken,..ik zou eens de contacten van jou baterijpack schoonmaken,..alle plaatjes en de veren maar ook binnen in de steel waar het pack in gaat,. de veren boven op het baterijpack die ronde plaatjes opschuren,..maak jou baterijen eens schoon,..meestal is het dan opgelost,..doet hij het dan nog stuur hem maar op,..dan zit er ergens een kabel breuk,.of een scheurtje in de printplaat,..en dat kan je testen met een ijsspray mvg Bert
|
| 22 feb 2011, 13:25 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Hoi als je aan de veren wil komen moet je een beetje van het kapje af halen anders kan je niet aan de veren zie voorbeeld heb je een oplaadbaar baterijpack dan alleen de plaatjes bovenaan en de veren in de steel,..je moet hem wel openschroeven mvg Bert
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 22 feb 2011, 13:34 |
|
 |
|
pauke
|
ik heb een tijdje geleden ook een soort probleem gehad met mijn e trac. bij mij begon hij onder het zoeken ook wel eens uit te vallen. tot hij op een gegeven moment onder het zoeken het begintune zonder tussenposen begon af te spelen. ik heb hem toen meteen af gezet,en hij was daarna niet meer aan te krijgen. op aanraden van mijn dealer(Geesink)moest ik het een keer opnieuw proberen maar dan niet met oplaadbare. ik kreeg hem toen wel aan de gang maar kreeg een konstante toon van hoog naar laag en het was over met mijn e tac,helemaal niks meer. ik heb hem toen terug gestuurd naar de dealer,die kon hem ook niet maken het was niet dat batterij probleem. hij is toen terug geweest naar de fabriek en na 3-4 weken heb ik een nieuwe terug gekregen. toch netjes opgelost vindt ik.
groeten Pauke
|
| 27 feb 2011, 12:32 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ik denk dat daar een hoop goud ligt dat kan hij niet meer aan dus graven 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 27 feb 2011, 13:08 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
John , is de detector NAT geweest zo ja , dan moet je hem in de buurt van een verwarming zetten en de BESCHERMHOES van het kastje afhalen gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 27 feb 2011, 22:03 |
|
 |
|
Candelscope
|
Hallo.
Ik gebruik ook een FBS detector.
Tijdje geleden deed ie hetzelde : OFF gaan zonder verwittiging en met pas opgelade NiMh batterijen.
De oorzaak was doodsimpel : slechte kwaliteit batterijen. Tijdje met alkalines gezocht, dan goede oplaadbare gekocht ven ReCyco (GP, ondanks 2100 Mah geven ze langer "full power" dan 2700's van hetzelfde merk), en probleem was weg.
C.
|
| 11 maart 2011, 08:00 |
|
 |
|
john b
|
ik heb de detector naar de hoofddealer opgestuurd dus voorlopig maar even met de fisher f4 weer lopen
gr john
|
| 11 maart 2011, 09:50 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
bubba schreef: John , is de detector NAT geweest zo ja , dan moet je hem in de buurt van een verwarming zetten en de BESCHERMHOES van het kastje afhalen gr bubba  
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 11 maart 2011, 13:05 |
|
 |
|
john b
|
sorry bubba zie het nu pas
nee ik loop zelden of nooit in de regen en ik heb een beschermhoes ik haal ook altijd de accu er uit en laat de rubberdop open tot ik weer gaat zoeken heb zelf al vanalles schoongemaakt en gedaan maar hij bleef het toch doen dat afsluiten en opstarten minimaal een keer of 3 in een paar uurtjes tis gewoon vervelend dus ze kijken hem maar lekker even na
gr john
|
| 12 maart 2011, 22:33 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Hoi John Nee man als de md kuren krijgt ligt het aan de stroomtoevoer of de veren van jou pack zijn in gedrukt en komen niet goed meer aan jou baterijen,trek ze uit..of ze zijn vies en je moet ze schoonmaken,..thats it  als je baterijen te dik zijn en kunnen niet schuiven in jou pack krijg je ook probelmen,..dat heb je met 2600 MA baterijen ze zijn dikker,..hoe meer MA hoe dikker de baterij de minelab is vocht bestendig,..hij kan goed tegen regen,..dus dat is het punt ook niet,.het is geen WHITE's  als er een druppelvalt mvg Bert
|
| 12 maart 2011, 22:50 |
|
 |
|
kimball
Moderator
Geregistreerd: 02 aug 2008, 20:46 Berichten: 3981 Woonplaats: Noordgouwe
|
Ik heb nu 2 jaar mijn Etrac en daarvoor zo'n 4 jaar minelab. Zoek zonder beschermkap en woon in Nederland ..... Soms zit er wat condens achter de display maar heb daarvan nooit storingen gehad. Wel heb ik met sommige battery packs dat ze niet goed contact maken. Eén pack doet het altijd.... Kan aan het gele vergrendelingetje zitten die aan de battery pack zit? Als die niet goed vergrendeld kan de pack iets terugschieten en geen goed contact meer maken. Groet Stef
_________________ Ik verzamel duiten, oorden en muntgewichten uit Zeeland. Mijn verzameling is helaas nog niet compleet...
|
| 12 maart 2011, 23:21 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Klopt Kimball soms moet je de vergrendeling een beetje helpen mvg Bert
|
| 13 maart 2011, 11:04 |
|
 |
|
detector.be
|
Ik heb momenteel ook problemen met de E-trac. Van in begin krijg ik af en toe (ieder half uur ongeveer) een speciale toon . Het is net een bezettoon van een telefoon en alle ander geluid valt weg. Dit gedurende een 5 tal seconden. Daarna is alles weer normaal. De laatse tijd word de tresholdtoon onder het zoeken luider en luider terwijl hij dan ook vervelende nevengeluiden produceerd. Na een 10 tal minuten gaat hij dan plotseling over op de normale geluidssterkte. Ondanks dit probleem kan ik (zij het iest moeilijker) toch verder zoeken. Gisteren is hij ook een tiental keren uitgevallen. Soms ging hij vanzelf terug aan en soms moest ik hem terug aanzetten. Ik denk dat ik hem toch maar eens opstuur.
|
| 13 maart 2011, 11:28 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Zooo dat zijn dingen die zijn niet normaal Rob
stuur maar op die handel,.heb je hem eens gereset
mvg Bert
|
| 13 maart 2011, 11:41 |
|
 |
|
john b
|
vandaag is mijn vriend weer thuis gekomen
ik kan niet zo goed engelands maar dit hebben ze gedaan
replaed resistor cap on pcb, realigned and tesed to spec
iets vervangen nu maar hopen dat die het weer vanouds doet das het belangrijkste
gr john
|
| 31 maart 2011, 13:02 |
|
 |
|
detector.be
|
Die van mij op 14 maart op de post gedaan. Kreeg vandaag bericht dat mijn detector nu pas opgestuurd is. Was blijven liggen bij detect.nl. Dj Laan heeft mij vandaag onmiddellijk een vervang etrac opgestuurd. Morgen heb ik die in huis Voor goede service moet je bij D.J Laan zijn.
Goedemiddag Rob, Jouw defecte E-TRAC is bij Gert Gesink blijven liggen en gaat pas deze week naar Ierland. Ik heb hier nog een gebruikte E-TRAC liggen. Zal ik je die zolang uitlenen? Graag hoor ik z.s.m. van je zodat je snel weer kunt zoeken! Excuses voor dit ongemak. Vr.groet, Dirk Jan
|
| 31 maart 2011, 23:46 |
|
|