|
|
Het is nu 03 maart 2026, 20:40
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|
Kampen/ Arendschelling Z.J.
| Auteur |
Bericht |
|
dagobert
|
 Kampen/ Arendschelling Z.J.
Diameter: ? Gewicht (massa): ? Materiaal: Zilver. Beste medezoekers, Vorige week een geluksdag van mij. Op een nieuwe akker vondst ik 4x zilver in 2 uurtjes. Daarvoor alleen maar met de auto op pad om een geschikte akker te vinden.  Maar gelukkig vond ik een mooi akkertje. Na een minuut of 10 vond ik al meteen een zilveren lakzegel stempel  5 meter daar naast een Rijderschelling en 5 meter daarnaast twee stukjes van een Arendschelling. Het is mijn eerste Arendschelling, dus ben best teleurgesteld dat ie niet heel is. De stukjes lagen twee meter van elkaar af. Als deze heel was geweest,.........................dan was het een topper geweest. Dagobert
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 24 maart 2011, 20:27 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Arendschelling gevonden. Nou ja, stukjes.
ja ik heb ook zo stuk je 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 24 maart 2011, 20:28 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7121 Woonplaats: Silversun
|
Gadver Dago deze had zeker heel moeten zijn  zo scherp man gr Niels.,
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 24 maart 2011, 20:29 |
|
 |
|
zandhaas
|
toch mooi gevonden dagobert dagobert schreef: Arendschelling gevonden. Nou ja, stukjes. de ed schreef: ja ik heb ook zo stuk je  samen even puzzelen en lijmen dan 
|
| 24 maart 2011, 23:06 |
|
 |
|
bennie
|
1 van Campen
|
| 24 maart 2011, 23:10 |
|
 |
|
Jvlivs
Geregistreerd: 16 apr 2008, 19:33 Berichten: 7089 Woonplaats: Kerkrade
|
Hey Dagobert, Ptvdr!!! Da's is zonde!!!!! Was inderdaad een super munt geweest!!! Zonde man!!! Maar het is er toch weer een!!!! En de kans dat de volgende heel is, is nu weer veel groter!! Dago, toch horen zulke munten er gewoon bij, of we nu willen of niet. Toch gefeliciteerd met deze munt, en vele groeten, John.
_________________ A Casa, sulla divane, si trova niente!!!!!!
|
| 26 maart 2011, 11:57 |
|
 |
|
vogel
Geregistreerd: 01 jan 2009, 15:16 Berichten: 101 Woonplaats: Bij Utrecht
|
dagobert schreef: Diameter: ? Gewicht (massa): ? Materiaal: Zilver. Beste medezoekers, Vorige week een geluksdag van mij. Op een nieuwe akker vondst ik 4x zilver in 2 uurtjes. Daarvoor alleen maar met de auto op pad om een geschikte akker te vinden.  Maar gelukkig vond ik een mooi akkertje. Na een minuut of 10 vond ik al meteen een zilveren lakzegel stempel  5 meter daar naast een Rijderschelling en 5 meter daarnaast twee stukjes van een Arendschelling. Het is mijn eerste Arendschelling, dus ben best teleurgesteld dat ie niet heel is. De stukjes lagen twee meter van elkaar af. Als deze heel was geweest,.........................dan was het een topper geweest. Dagobert Appart, 24 maart om 21.50 uur schreef je dit nog: Die twee stukjes horen volgens mij ook bij elkaar. Maar heb alle mogelijke geprobeerd, en krijg het niet passend. Volgens mij moeten er nog meer stukjes op die akker liggen? Van het weekeind maar is heel voorzichtig zoeken op die plek. Dagobert
|
| 26 maart 2011, 17:49 |
|
 |
|
dagobert
|
vogel schreef: dagobert schreef: Diameter: ? Gewicht (massa): ? Materiaal: Zilver. Beste medezoekers, Vorige week een geluksdag van mij. Op een nieuwe akker vondst ik 4x zilver in 2 uurtjes. Daarvoor alleen maar met de auto op pad om een geschikte akker te vinden.  Maar gelukkig vond ik een mooi akkertje. Na een minuut of 10 vond ik al meteen een zilveren lakzegel stempel  5 meter daar naast een Rijderschelling en 5 meter daarnaast twee stukjes van een Arendschelling. Het is mijn eerste Arendschelling, dus ben best teleurgesteld dat ie niet heel is. De stukjes lagen twee meter van elkaar af. Als deze heel was geweest,.........................dan was het een topper geweest. Dagobert Appart, 24 maart om 21.50 uur schreef je dit nog: Die twee stukjes horen volgens mij ook bij elkaar. Maar heb alle mogelijke geprobeerd, en krijg het niet passend. Volgens mij moeten er nog meer stukjes op die akker liggen? Van het weekeind maar is heel voorzichtig zoeken op die plek. Dagobert Vaag Dagobert
|
| 26 maart 2011, 18:02 |
|
 |
|
bennie
|
bennie schreef: 1 van Campen Nogmaals, een arendschelling van Campen
|
| 26 maart 2011, 20:10 |
|
 |
|
Tonnie
|
Zoals Bennie al zegt het is er 1 van Campen.
Bron:Officiele catalogus zilveren munten 1576-1795 (deel2)
Groetjes Tonnie
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 26 maart 2011, 20:15 |
|
 |
|
dagobert
|
Bennie Tonnie, Bedankt voor de dtm. Dagobert
|
| 26 maart 2011, 20:20 |
|
 |
|
Maurits
|
Scherp stuk.. Citaat: zilveren lakzegel stempel Is deze al schoon ook? Staat hij op het forum? (ik ben een weekje weg geweest)
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 26 maart 2011, 20:27 |
|
 |
|
dagobert
|
Maurits schreef: Scherp stuk.. Citaat: zilveren lakzegel stempel Is deze al schoon ook? Staat hij op het forum? (ik ben een weekje weg geweest) Hierbij: viewtopic.php?f=121&t=26763Dagobert
|
| 26 maart 2011, 20:36 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|