|
|
Het is nu 04 jun 2026, 19:11
|
ZO EN WAT WILLEN JULLIE ALS VERWENDE ZOEKERS NOG VINDEN
| Auteur |
Bericht |
|
Muta Abundantia
|
 Re: ZO EN WAT WILLEN JULLIE ALS VERWENDE ZOEKERS NOG VINDEN
_________________ nog wat gevonden recentelijk?
|
| 04 jan 2011, 22:08 |
|
 |
|
Mat
|
Ik wil nog zoiets vinden. Gr mat
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 04 jan 2011, 22:11 |
|
 |
|
lucky nero
Geregistreerd: 15 apr 2008, 22:27 Berichten: 5316 Woonplaats: landgraaf
|
hoi mat is dat die uit bochholz? gr. lucky nero 
|
| 04 jan 2011, 22:12 |
|
 |
|
Mat
|
lucky nero schreef: hoi mat is dat die uit bochholz? gr. lucky nero  Yep, Heb toevallig het boekje met een DVD gekregen van het Cultureel Erfgoed. Mischien bekende die daar achter de touwen staan? GR Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 04 jan 2011, 22:23 |
|
 |
|
peter regter
|
kokerbijl vlakbijl gouden kelt gouden romein gouden romeinse ring middeleeuwse gouden munt diameter meer als 3 cm nog verschillende kralen bronzen armbanden en enkelen gouden ongeveer 300 voor de jaartelling veel dikke romeinse bronzen munten in top conditie ok nog enkele zilveren munten liefst meer als 3 cm doorsnede misschien nog wat gouden kleine munten van ongeveer het jaar 500 en een paar zilveren mooi dolk met inscriptie 1300 een hele latene armband zou ook wel iets zijn glaskralen met goud draad een gouden fibula (ongeveer 10 gram ) ook een paar hele romeinse terra schalen en bekers ook wat romeins glas een romeins diploma allerlei gouden sieraden van af middeleeuw 's tot ver voor de jaartelling en een kluis met 6.000.000 euro in biljetten van 50 de rest vind ik wel in 2012 
_________________ groeten peter regter http://www.regter.be/
|
| 04 jan 2011, 23:14 |
|
 |
|
Hans1971
|
Hans1971 schreef: Ook ik heb een verlanglijstje, een aantal heb ik pasgeleden eraf kunnen halen. Vond nl in engeland mijn eerste fibula en romeins muntje. 1: gouden munt, maakt niet uit welke. 2: keltische munt 3: middeleeuwse penning 4: mooie gave kruik 5: bikkel 6: compleet pijlgewicht 7: muntschatje 8: kanonskogel 9: zilveren vingerhoed met namen erin gegraveerd 10: mooie zilveren gesp 11: pijpenwroeter/stamper 12: zegelstempel 13: muntgewicht in superstaat 14: complete romeinse/keltische haarnaald. Nou dit is het wel zo`n beetje. Ben benieuwd wat ik dit seizoen van mijn lijst af kan halen.  Zat even te kijken in mijn lijstje, maar nummer 5 bikkel heb ik gevonden, nummer 9 heb ik gevonden enkel zonder namen, nummer 11 heb ik gevonden stamper en nummer 12 een zegelstempel heb ik gevonden. Gaat toch lekker zo in 2011 Hoe gaat het met de rest van de lijstjes ???
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 30 maart 2011, 19:50 |
|
 |
|
dagobert
|
Hans1971 schreef: Hans1971 schreef: Ook ik heb een verlanglijstje, een aantal heb ik pasgeleden eraf kunnen halen. Vond nl in engeland mijn eerste fibula en romeins muntje. 1: gouden munt, maakt niet uit welke. 2: keltische munt 3: middeleeuwse penning 4: mooie gave kruik 5: bikkel 6: compleet pijlgewicht 7: muntschatje 8: kanonskogel 9: zilveren vingerhoed met namen erin gegraveerd 10: mooie zilveren gesp 11: pijpenwroeter/stamper 12: zegelstempel 13: muntgewicht in superstaat 14: complete romeinse/keltische haarnaald. Nou dit is het wel zo`n beetje. Ben benieuwd wat ik dit seizoen van mijn lijst af kan halen.  Zat even te kijken in mijn lijstje, maar nummer 5 bikkel heb ik gevonden, nummer 9 heb ik gevonden enkel zonder namen, nummer 11 heb ik gevonden stamper en nummer 12 een zegelstempel heb ik gevonden. Gaat toch lekker zo in 2011 Hoe gaat het met de rest van de lijstjes ??? Gaat lekker met jou Hans, Mijn wens is nog niet uitgekomen. Ik wou graag een maagdelijk akkertje met Romeinse en middeleeuwse vondsten. Denk dat dit nooit meer gaat gebeuren? Iedereen zoekt namelijk zo,n akkertje. Dagobert
|
| 30 maart 2011, 20:04 |
|
 |
|
Jelle
Geregistreerd: 14 feb 2010, 03:35 Berichten: 342 Woonplaats: Gorinchem
|
Wat ik wil vinden?
Een lot van de lottojackpot. En het lot is het goede lot et 27 1/2 miljoen erop... Genoeg wat ik wil vinden?
_________________ JA ik ben gek, NEE het komt nooit meer goed!
|
| 31 maart 2011, 22:04 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Jelle schreef: Wat ik wil vinden?
Een lot van de lottojackpot. En het lot is het goede lot et 27 1/2 miljoen erop... Genoeg wat ik wil vinden? moet jij niet na bed nee hoor je hebt gelijk
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 31 maart 2011, 22:18 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
Hans1971 schreef: Hans1971 schreef: Ook ik heb een verlanglijstje, een aantal heb ik pasgeleden eraf kunnen halen. Vond nl in engeland mijn eerste fibula en romeins muntje. 1: gouden munt, maakt niet uit welke. 2: keltische munt 3: middeleeuwse penning 4: mooie gave kruik 5: bikkel 6: compleet pijlgewicht 7: muntschatje 8: kanonskogel 9: zilveren vingerhoed met namen erin gegraveerd 10: mooie zilveren gesp 11: pijpenwroeter/stamper 12: zegelstempel 13: muntgewicht in superstaat 14: complete romeinse/keltische haarnaald. Nou dit is het wel zo`n beetje. Ben benieuwd wat ik dit seizoen van mijn lijst af kan halen.  Zat even te kijken in mijn lijstje, maar nummer 5 bikkel heb ik gevonden, nummer 9 heb ik gevonden enkel zonder namen, nummer 11 heb ik gevonden stamper en nummer 12 een zegelstempel heb ik gevonden. Gaat toch lekker zo in 2011 Hoe gaat het met de rest van de lijstjes ??? Ik heb de gouden munt nog niet gevonden Hans 
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 31 maart 2011, 22:19 |
|
 |
|
Hans1971
|
Blijven volhouden Cees, eens zullen we er een vinden. Je krijgt een  van me als je er een vind 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 31 maart 2011, 22:48 |
|
 |
|
Travis
|
Ik een romeinse strijdwagen 
|
| 01 apr 2011, 08:02 |
|
 |
|
Grand Master
Geregistreerd: 05 okt 2009, 07:38 Berichten: 319 Woonplaats: Friesland
|
tja da is een hele mooie vraag wat willen jullie als verwende zoekers nog vinden , ik heb op verlanglijstje mog 1 ding staan, al 31 jaar zoek ik al naar 1 muntje en die ik nog wil vinden en dat is een 1/4 ruiter groot van de heren van Kuinre,, dit ene verlangen doet mij gewoon doorzoeken.jaar in jaar uit  ik zeg altijd maar zo :T'KOMT WEL, als je maar lang genoeg doorzoekt. en dat doe ik, zo lang mijn gezondheid het toe laat en daar ben ik echt verwend mee geweest , uitleg: waarom nu nog alleen dat ene muntje. 30 jaar geleden heb ik meegeholpen aan de opgraving van het roofridderslot de Stins van Voorst bij Zwolle. daar zag ik het muntje voor het eerst ,punt gaaf en zo mooi ,toen heb ik al gezegd die wil ik ook eens vinden.4 keer had ik hem bijna ,mijn 1/4 ruitergroot, maar helaas waren die van (Hameland) margaretha en jan van henegouwen.. ... misschien vanmiddag ik zal `vanmiddag weer gaan zoeken T´KOMT WEL Groeten Dick
_________________ zoeken is zoeken als je -het- nog niet gevonden hebt - T'KOMT WEL-. gewoon doorzoeken
|
| 01 apr 2011, 09:25 |
|
 |
|
JOHANP
|
Voorwerpen die zeldzaam zijn of een grote geschiedkundige waarde hebben Dit is een lijstje die waarschijnlijk nog wel even actueel blijft, want zoeken komt het momenteel niet van. Laatste jaar denk ik 2 x of zo. 
|
| 01 apr 2011, 14:57 |
|
 |
|
keltje71
|
Als ik zo lees wat de meeste nog willen vinden, dan heb ik niets te klagen in de 10 jaar dat ik (met de detector) zoek. Maar wat ik nog heel graag zou willen vinden is een keltische gouden munt en/of een godenbeeldje. Maaaaar, ik ben ook gelukkig met een pot vol met goud of zilver. Én, een joekel van een schijffib.... tja zo kan ik nog uren doorgaan  Onze wensen raken niet op, en zoals het spreekwoord zegt: Het bezitten is het einde van het begeren. Blijf dromen gr keltje
|
| 04 apr 2011, 21:02 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Hans1971 schreef: Hans1971 schreef: Ook ik heb een verlanglijstje, een aantal heb ik pasgeleden eraf kunnen halen. Vond nl in engeland mijn eerste fibula en romeins muntje. 1: gouden munt, maakt niet uit welke. 2: keltische munt 3: middeleeuwse penning 4: mooie gave kruik 5: bikkel 6: compleet pijlgewicht 7: muntschatje 8: kanonskogel 9: zilveren vingerhoed met namen erin gegraveerd 10: mooie zilveren gesp 11: pijpenwroeter/stamper 12: zegelstempel 13: muntgewicht in superstaat 14: complete romeinse/keltische haarnaald. Nou dit is het wel zo`n beetje. Ben benieuwd wat ik dit seizoen van mijn lijst af kan halen.  Zat even te kijken in mijn lijstje, maar nummer 5 bikkel heb ik gevonden, nummer 9 heb ik gevonden enkel zonder namen, nummer 11 heb ik gevonden stamper en nummer 12 een zegelstempel heb ik gevonden. Gaat toch lekker zo in 2011 Hoe gaat het met de rest van de lijstjes ??? gaaT LEKKER HANS ZO
|
| 14 apr 2011, 20:49 |
|
 |
|
Hans1971
|
de ed schreef: Hans1971 schreef: Hans1971 schreef: Ook ik heb een verlanglijstje, een aantal heb ik pasgeleden eraf kunnen halen. Vond nl in engeland mijn eerste fibula en romeins muntje. 1: gouden munt, maakt niet uit welke. 2: keltische munt 3: middeleeuwse penning 4: mooie gave kruik 5: bikkel 6: compleet pijlgewicht 7: muntschatje 8: kanonskogel 9: zilveren vingerhoed met namen erin gegraveerd 10: mooie zilveren gesp 11: pijpenwroeter/stamper 12: zegelstempel 13: muntgewicht in superstaat 14: complete romeinse/keltische haarnaald. Nou dit is het wel zo`n beetje. Ben benieuwd wat ik dit seizoen van mijn lijst af kan halen.  Zat even te kijken in mijn lijstje, maar nummer 5 bikkel heb ik gevonden, nummer 9 heb ik gevonden enkel zonder namen, nummer 11 heb ik gevonden stamper en nummer 12 een zegelstempel heb ik gevonden. Gaat toch lekker zo in 2011 Hoe gaat het met de rest van de lijstjes ??? gaaT LEKKER HANS ZO Ja, kanonskogel kan ook al van de lijst af 
|
| 14 apr 2011, 21:24 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja dat kan je wel zeggen nu nog een zwaart 
|
| 14 apr 2011, 23:02 |
|
 |
|
Hans1971
|
Hans1971 schreef: Ook ik heb een verlanglijstje, een aantal heb ik pasgeleden eraf kunnen halen. Vond nl in engeland mijn eerste fibula en romeins muntje. 1: gouden munt, maakt niet uit welke. 2: keltische munt (gevonden  ) 3: middeleeuwse penning 4: mooie gave kruik 5: bikkel (gevonden  ) 6: compleet pijlgewicht 7: muntschatje (gevonden  ) 8: kanonskogel (gevonden  ) 9: zilveren vingerhoed met namen erin gegraveerd (gevonden zonder namen  ) 10: mooie zilveren gesp 11: pijpenwroeter/stamper (gevonden  ) 12: zegelstempel (gevonden  ) 13: muntgewicht in superstaat 14: complete romeinse/keltische haarnaald. Nou dit is het wel zo`n beetje. Ben benieuwd wat ik dit seizoen van mijn lijst af kan halen.  Heb er dus al wat gevonden het afgelopen jaar, mag wel een nieuw lijstje gaan maken. 
|
| 02 dec 2011, 16:25 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
|
| 02 dec 2011, 19:25 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7768 Woonplaats: Belgica
|
Leuk onderwerp is dit Eigenlijk ben ik al dik tevreden. Toch blijft er nog één voorwerpje over dat ik graag zou vinden: een gouden Kelt. De rest van m'n lijstje heb ik al mogen afstrepen. Iets om naar uit te kijken he. Tegen de tijd dat ik die munt gevonden heb verzin ik wel weer een nieuwe lijst 
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 02 dec 2011, 19:29 |
|
 |
|
koudi
Moderator
Geregistreerd: 22 apr 2011, 20:52 Berichten: 5401 Woonplaats: silvolde
|
Wapens uit WO2 vind ik geweldig om te vinden . Maar het niet weten wat er onder je schotel komt dat is de kick .... verder vind ik alles geweldig om te vinden .
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 02 dec 2011, 19:42 |
|
 |
|
ronnymacaroni
Geregistreerd: 03 apr 2011, 11:37 Berichten: 887 Woonplaats: Streken van Brugge ~BELGIE~
|
1) Dikke vette Sestertius 2) Middeleeuws deniertje 3) Volledige fibel 4) Volledige kleipijp 
_________________ Als het maar oud is!
|
| 02 dec 2011, 19:44 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11199 Woonplaats: Maastricht
|
Mijn lijstje: (ik zal zeker gaan zoeken sinterklaas) 1. Keltische torques. De graf bijzettingen zullen erbij liggen. Gordelgarnituur, zwaard, speer, schild, fibula's en een gouden voor de poortwachter. Het aardewerk en glas en... 2. Een gouden munt. (Keltisch, Romeins of middeleeuws) 3. SS Totenkopf petembleem van een Duitse SS officier uit de tweede wereldoorlog... Kan er nog vele toevoegen....  Maar dit is het voor nu wel... The chase is better than the catch zeggen ze wel... MAAR VINDEN ZAL IK ZE.... Al is het het laatste wat ik doe... Groeten, Cyril
|
| 02 dec 2011, 20:08 |
|
 |
|
jeroen V.
|
_________________ sommigen hebben alle kennis, althans dar denken ze.
Bedankt voor de determinaties en reacties
Tot ziens
Foto's gepost door jeroen V. blijven eigendom van Jeroen V.
|
| 02 dec 2011, 20:15 |
|
|