|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 19:19
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
Frisia/ Bezemstuiver uit 1629
| Auteur |
Bericht |
|
dagobert
|
 Frisia/ Bezemstuiver uit 1629
Diameter: ? Gewicht (massa): ? Materiaal:Zilver
Beste medezoekers,
Wie het kleine niet eer. Is het grote niet Weerd.
Hierbij een bezemstuiver van Friesland:
Dagobert
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 13 apr 2011, 21:16 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Nog een 1 stuiverstuk van vorige week
ja mooi dagobert guus heeft er zo potje voor kan je hem er zo in doen
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 13 apr 2011, 21:21 |
|
 |
|
Bone Idle
Geregistreerd: 22 apr 2008, 22:04 Berichten: 598 Woonplaats: Heerenveen
|
Hij 's fijn Dago, prachtig muntje  .  , Dick
_________________ De groeten van Loes......
|
| 14 apr 2011, 00:25 |
|
 |
|
XpSven
Geregistreerd: 16 apr 2010, 11:13 Berichten: 2016 Woonplaats: Lanaken (Oost-Limburg °België° )
|
Prachtige munt dagobert jij vind meer zilvere munten, dan ik koperen vind 
_________________ I always say: " Who doesn't search, shall find nothing "
|
| 15 apr 2011, 16:40 |
|
 |
|
dagobert
|
XpSven schreef: Prachtige munt dagobert jij vind meer zilvere munten, dan ik koperen vind  Ik zal je een geheim vertellen. Ik ga ook als een race auto over dat veld hoor. Met maar 1 doel,......zilver vinden. En je detector afstellen zodat hij het kleinste kruimeltje pakt. Dan is het ook niet zo erg als je wat sneller zwaait. Komt er ook nog bij kijken dat, op die akkers waar ik zoek. Daar werd zo,n 300/400 jaar stadsafval op gegooid om de grond te bevruchten. Dan is het ook niet zo raar dat er veel munten en voorwerpen liggen. Waar ik zoek is in de omgeving van een grote stad. Dus vele mensen moesten van hun afval af. Op die akker bast het ook van de scherven en pijpenkoppen. Na een dagje zoeken heb ik meestal een pijpje of 10/15. Bedankt voor je reactie. Dagobert
|
| 15 apr 2011, 16:47 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
XpSven schreef: Prachtige munt dagobert jij vind meer zilvere munten, dan ik koperen vind  wat dagobert bedoel dat hij heel veel ervaring heeft en dag bert is zeker niet gek hij wet heel veel mooie plekjes hij doet er ook veel tijd in ja en dan is dit het resltaat dagobert kan gewoon goed zoeken
|
| 15 apr 2011, 16:59 |
|
 |
|
dagobert
|
de ed schreef: XpSven schreef: Prachtige munt dagobert jij vind meer zilvere munten, dan ik koperen vind  wat dagobert bedoel dat hij heel veel ervaring heeft en dag bert is zeker niet gek hij wet heel veel mooie plekjes hij doet er ook veel tijd in ja en dan is dit het resltaat dagobert kan gewoon goed zoeken Dat wil ik ook nou weer niet zeggen. Dat ik wat meer ervaring heb zou kunnen. Maar ik denk dat iedereen wel kan zoeken. Maar inderdaad, ik heb in het verleden erg veel tijd gestoken in het zoeken van (ik noem het maar even zo) rijke akkers. Ook heb ik wel eens op de bonnefooi een akker bezocht. En daar kwam zo goed als weinig vanaf. Maar 1 ding is duidelijk. Ik mag de laatste tijd zeker niet klagen. Dagobert
|
| 15 apr 2011, 17:09 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
inderdaat jij en ik mogen niet klagen
ook al zoek ik niet veel meer
|
| 15 apr 2011, 17:16 |
|
 |
|
Tonnie
|
Hallo Daogbert, Mooie bezemstuiver Bron: Officiele catalogus zilveren munten 1576-1795 (deel2)Groetjes Tonnie
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 16 apr 2011, 19:05 |
|
 |
|
dagobert
|
 Re: Frisia/ Bezemstuiver uit 1629
Bedankt voor de reacties en de dtm. Dagobert
|
| 16 apr 2011, 21:41 |
|