|
|
Het is nu 03 maart 2026, 17:36
|
ik weet het niet meer hoor...
| Auteur |
Bericht |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7888 Woonplaats: Belgica
|
 ik weet het niet meer hoor...
het nieuwe seizoen breekt aan. nu ik een redelijke periode met een tesoro deleon heb gezocht wil ik toch overstappen op een andere detector. ik ben tamelijk tevreden, maar heb toch sterk het gevoel dat ik redelijk wat mis met deze detector. uren en uren en uren ben ik al aan het vergelijken en kijken tussen de modellen welke voor mij in aanmerking kunnen komen. ik wil verder gaan met zoeken naar romeins, en niets anders dan romeins. dit voornamelijk op akkers, zo nu en dan een stortje (zal niet veel voorkomen) ik wil er niet meer aan uitgeven dan een 850 euro. ik ben druk aan het twijfelen tussen de volgende modellen: - tesoro cortes - xp gold maxx power - garrett gti 1500 - minelab quattro mp (tot nu toe mn favoriet) wat zouden jullie (romeinen vreters) me adviseren aub? grt 
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 26 aug 2008, 15:26 |
|
 |
|
Joop
|
 Re: ik weet het niet meer hoor...
Al de Fisher F75 geprobeerd?
_________________ XP Deus en zelfbouw detectoren
|
| 26 aug 2008, 15:30 |
|
 |
|
radiohead
|
niet zelf nee, maar ik ga wel eens op pad met iemand die hem heeft. eerlijk gezegd weet ik niet wat ik er van moet denken.
materiaalkeuze van die detector lijkt wat minder bv. zou je dit model (wat betreft prestaties) verkiezen boven bv de cortes/quattro ?
grt
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 26 aug 2008, 15:37 |
|
 |
|
lampie
|
Ik zoek de laaste tijd met een wolftrax en dat bevalt erg goed groet lambert
_________________ YOU NEVER KNOW Minelab ctx 3030 the best that man can get
|
| 26 aug 2008, 15:43 |
|
 |
|
radiohead
|
hoi dat is ongeveer dezelfde als de lobo geloof ik. die zou dan weer wat minder presteren qua diepgang, in vergelijking met de cortes als ik me niet vergis grt
Minelab Manticore
|
| 26 aug 2008, 15:56 |
|
 |
|
Joop
|
radiohead schreef: niet zelf nee, maar ik ga wel eens op pad met iemand die hem heeft. eerlijk gezegd weet ik niet wat ik er van moet denken.
materiaalkeuze van die detector lijkt wat minder bv. zou je dit model (wat betreft prestaties) verkiezen boven bv de cortes/quattro ?
grt Ik ken de cortes/quattro niet maar ik heb jarenlang met een XP-gmaxx gezocht en de F75 is vele malen beter. Meer vondsten en meer klein spul. Geen detector voor de beginner.
_________________ XP Deus en zelfbouw detectoren
|
| 26 aug 2008, 16:00 |
|
 |
|
radiohead
|
ok de f75 zal ik in plaats van de xp "noteren" die quattro heb ik eigenlijk ook nog niet te veel van gehoord, de sovereign daarentegen weer wel. misschien is die te overwegen? - f75 - sovereign gt - gti 1500 - cortes
Minelab Manticore
|
| 26 aug 2008, 16:10 |
|
 |
|
dagobert
|
radiohead schreef: ok de f75 zal ik in plaats van de xp "noteren" die quattro heb ik eigenlijk ook nog niet te veel van gehoord, de sovereign daarentegen weer wel. misschien is die te overwegen? - f75 - sovereign gt - gti 1500 - cortes Ik zoek heb een tweedehands Cortes voor je te koop. Nou,eigenlijk een showmodel. Beschermschotel zit er ook op. Geef maar een pb als je interesse hebt? Dagobert
|
| 26 aug 2008, 16:59 |
|
 |
|
Highlander
|
op de cortez na heb ik ze allemaal gehad samenvattend: F75. erg goede machine door zijn frequentie erg happig op de kleine spulletjes, nadeel het materiaal laat naar mijn mening erg te wensen over, niet elke F75 heeft dezelfde kwaliteitstandaard(sommige storen en sommige weer niet), hoewel dat gedeeltelijk opgelost zou moeten zijn met de versies uit dit jaar, dus bij aankoop goed controleren op het registratienummer(navragen bij de verkoper) Sov-GT. een erg goede relichunter, ook objecten die zo groot zijn als een kleine munt(10mm) laten zich ook goed detecteren, nadeel zijn gewicht en het storen bij hoogspanningsleidingen of kabels GTI 1500 een goede allrounder, maar naar mijn mening een beetje verouderd, nadeel wat aan de zware kant en de diepgang is minder(zie de Belgie tests) Quatro waarschijnlijk de beste all-rounder van al deze opgenoemde detectoren bijna overal inzetbaar, nadeel zijn gewicht en stroomverbruik XP Goldmaxx Power ik zou je deze detector alleen willen adviseren als je ervaring hebt met detectoren, maar als je deze eenmaal onder de knie hebt dan zijn er weinig Detectoren die deze Goldmaxx kunnen evenaren op het gebied van de romeinen  en ik zou hem dan ook op gelijke hoogte als de Explorer willen stellen wat zijn bekwaamheid aangaat, daarin tegen is hij lichter, en verbruikt veel minder stroom, de optionele kabellose koptelefoon is een verademing, nadeel hij zou storen bij schrikdraad(heb ik noch niet meegemaakt),.... dit was eventjes een beknopte samenvatting, gr. Highlander
_________________ Gr. Highlander
|
| 26 aug 2008, 17:14 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
mooi antwoord highlander 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 26 aug 2008, 17:24 |
|
 |
|
radiohead
|
bedankt voor de reacties! het is een persoonlijke overweging die je moet maken, rekening houdende met de voor en nadelen die alle detectors met zich meebrengen. advies van mensen die de detectors kennen is natuurlijk enorm belangrijk. ik ga er nog eens rustig een paar nachtjes over slapen en zal de uiteindelijke keuze zeker laten weten. grt 
Minelab Manticore
|
| 26 aug 2008, 18:44 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja radiojo het alle belangrijkste is de man achter de md hoe vaak heb ik het al meegemaakt dat ze met een goed md zochten en ze lieten het nog leggen veel succes met de keuzen 
|
| 26 aug 2008, 21:02 |
|
 |
|
Roon
Geregistreerd: 17 apr 2008, 21:03 Berichten: 156 Woonplaats: Hoensbroek
|
Om van een De Leon over te stappen naar een Cortes is GELD weggooien, want ze lopen beide op dezelfde printplaat.
_________________ Groetjes,
Roon
http://www.detectortest.info
|
| 28 aug 2008, 00:40 |
|
 |
|
Roon
|
Ga ook mee met Highlander, ware het niet dat ik NIET gecharmeerd ben van de Quatro, kijk de testbaan er maar op na, de Quatro is niet meer en minder dan een digitale Sovereign (vraag maar na bij Minelan Ierland). Volledig eens met de Goldmax Power (chip versie 3) mits je ervaring hebt 
Roon
|
| 28 aug 2008, 00:43 |
|
 |
|
dagobert
|
Roon schreef: Om van een De Leon over te stappen naar een Cortes is GELD weggooien, want ze lopen beide op dezelfde printplaat. Hey Roon, Ben ik helemaal niet mee eens. Hij gaat dieper op grotere voorwerpen. Met een lage disc pakt ie hele kleine voorwerpen(ook diep). Was in eerste instantie ook niet tevreden totdat iemand mij vertelde hoe ik met deze detector om moest gaan. Ik was verbaast van de prestaties. Het is de disc die vaak te hoog word gezet bij deze detector!!! Dagobert
|
| 28 aug 2008, 00:46 |
|
 |
|
Roon
|
Nou dan informeer maar eens bij Tesoro (wellicht kun je beter bij Pentechnic navragen, die repareert veel detectors).
En waarom zou ie dieper gaan op grote voorwerpen ??? is de zoekschijf of de frequentie volgens jouw verschillend ???????
Roon
|
| 28 aug 2008, 00:54 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja dagobert daar om zeg ik de man acht de md moet het doen
|
| 28 aug 2008, 00:54 |
|
 |
|
Roon
|
Klopt Ed, want beide hebben ze een Disc. zowel de Cortes als de De leon, dus eigenlijk onzin wat Dagobert schrijft. 
Roon
|
| 28 aug 2008, 00:59 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
|
| 28 aug 2008, 01:02 |
|
 |
|
dagobert
|
Roon schreef: Nou dan informeer maar eens bij Tesoro (wellicht kun je beter bij Pentechnic navragen, die repareert veel detectors).
En waarom zou ie dieper gaan op grote voorwerpen ??? is de zoekschijf of de frequentie volgens jouw verschillend ??????? Ik zeg niet dat ie dieper gaat dan elke andere detector. Ik zoek zelf met de Lobo en de tejon. Als ik alles afgezocht heb ga ik er met de Cotes nog eens overheen en vind dan alsnog de grotere voorwerpen. Stukken lood die uiteraard een goede geleiding hebben vind ik dan het meest. Maar ook bv een Romeinse bronsen sleutel die ik met de lobo en tejon heb laten liggen. Ik heb deze detector uitgeleend in Engeland en stelde de detector zelf in. Later bleek dat ik de disc te hoog had staan. Hij was gaten aan het graven zo diep!!! Maar helaas door de te hooge disc lied ie de kleine voorwerpen liggen. Was helaas te laat. Want het weekeind was afgelopen. Heb de info van een Cortes zoeker. Hij zegt dat de meeste mensen te hoog discrimineren. Dat is de reden dat ie niet goed geboekt staat als een goede detector. Op ijzer zou ie geluid maken maak op het displai staat duidelijk ijzer,geen edel dus. Al met al. Een prima detector voor elke akker. Dagobert
|
| 28 aug 2008, 01:06 |
|
 |
|
Roon
|
Geloof best dat ie prima is, maar je probeert een Cortes te promoten boven een De Leon en ik schrijf dat dit weg gegooid geld is daar ze beide met dezelfde print werken, dus eigenlijk ga je er NIET op vooruit als je een De Leon ruilt voor een Cortes.
Zal het nog sterker beweren..... de De Leon gaat THEORETISCH DIEPER dan de Cortes, WAAROM??????????????????????? vul jij dit maar in..........
Roon
|
| 28 aug 2008, 01:10 |
|
 |
|
dagobert
|
Roon schreef: Geloof best dat ie prima is, maar je probeert een Cortes te promoten boven een De Leon en ik schrijf dat dit weg gegooid geld is daar ze beide met dezelfde print werken, dus eigenlijk ga je er NIET op vooruit als je een De Leon ruilt voor een Cortes.
Zal het nog sterker beweren..... de De Leon gaat THEORETISCH DIEPER dan de Cortes, WAAROM??????????????????????? vul jij dit maar in.......... Ik ben geen detector techneut  Maar een detector word niet zomaar op de markt gebracht. Het enige wat ik kan zeggen is het volgende. De discknop van de Cortes klopt niet. Hij moet lager dan je gevoel. En dan blijkt dat ie dieper/gevoeliger is dan dat je denkt. Ik had ook zo iets van  Dit is echt een k.t detector. Maar later bleek toen ik de disc lager zette naar aanleiding van een corteszoeker de detector beter presteerde. Dat de cortes dezelfde printplaat heeft als de Leon dat weet ik niet. Ik ben immers geen spesialist. Wat mij wel opviel is het volgende: Als je een ring(gordijnring,ring) Onder je schotel heb. Geeft de Cortes geen signaal. Wel als je hem er hoger overheen haalt. Dit vind ik een minpunt van de cortes.!!! Dagobert
|
| 28 aug 2008, 01:21 |
|
 |
|
Roon
|
TJA........... 
Roon
|
| 28 aug 2008, 01:26 |
|
 |
|
dagobert
|
Roon schreef: TJA...........  Is maar mijn ervaring met de cortes hoor  Ik vervloekte ook deze detector,totdat een Corteszoeker mij deze ervaring mededeelde. Later bleek hij wel gelijk te hebben. Er staan plaatjes op de discknop. Ijzer,bliklipjes,enzz....Dit klopt niet bij de Cortes!!! Het moet in de practijk lager zijn. Vandaar. Het gaat immers niet over een Nederlandse afstelling!! Graag nog je mening hier over?? Dagobert
Laatst bijgewerkt door dagobert op 28 aug 2008, 01:34, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 28 aug 2008, 01:33 |
|
 |
|
Roon
|
Kijk hier maar eens, Wilhelm is ook een autoriteit op detector gebied http://www.detector.nl/detectoren/tesoro.htmlHier kan ik ook nog staven dat....
Roon
|
| 28 aug 2008, 01:34 |
|
|