|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 20:25
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
fragment wrijfschaal /Drag 45
| Auteur |
Bericht |
|
tjenne
|
 fragment wrijfschaal /Drag 45
Hallo,
Gisteren mooi fragment van een TS wrijfschaal gevonden. Lengte 14 cm. De korrels om de binnenzijde ruw te maken zijn mooi zichtbaar.
Groeten, Etienne
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 28 aug 2008, 13:15 |
|
 |
|
Defixio
|
 Re: fragment wrijfschaal Dragendorf 45
Hoi Etjenne idd een terra sigillata wrijfschaal fragment. Zo te zien aan de slijtage van het grind en de standring is hij een tijdje gebruikt.
150 tot 250 na Chr
|
| 28 aug 2008, 13:30 |
|
 |
|
dagobert
|
 Re: fragment wrijfschaal /Drag 45
Zou het niet eens tijd worden dat je ook met een detector gaat zoeken?? Of doe je dat al?? Zo niet,waarom dan niet? Wat zal je een hoop mooie metaaltjes vinden zeg. Elke keer kom je toch met heel bijzonder spul op het forum.
Dagobert
|
| 28 aug 2008, 13:53 |
|
 |
|
tjenne
|
Hallo,
Defixio, bedankt voor de Drag. determinatie.
Dagobert, ik zoek eveneens met een metaaldetector maar de metalen vondsten vallen zwaar tegen, zelfs op een terrein waar je mirakelvondsten op zou verwachten. Verder concentreer ik mij natuurlijk volgens de beschikbare tijd op de voor mij interessantste voorwerpen. Ik ga geen veld aflopen voor een paar munten als ik elders mooiere vondsten kan doen.
Beste groeten,
Etienne
|
| 28 aug 2008, 14:08 |
|
 |
|
Defixio
|
Etjenne, mijn zoekmaat kan het zo mooi zeggen "jij zoekt scherven en heb af en toe een munt als bijvondst". Ik weet hoe het is: Romeinse munten liggen niet dik gezaaid en om dan (mooi) scherf materiaal te vinden is dan ook prima...
|
| 28 aug 2008, 15:50 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|