|
|
Het is nu 04 jun 2026, 09:55
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 23 berichten ] |
|
De meest gehate man is niet meer
| Auteur |
Bericht |
|
dagobert
|
 De meest gehate man is niet meer
Beste medezoekers,
Het einde van het begin? Of het begin van het einde?
De liquidatie van Osama bin Laden, een reconstructie
maandag 2 mei 2011 12:22
Jarenlang speurden de Amerikanen de onherbergzame gebergten in Pakistan en Afghanistan af op zoek naar Osama bin Laden. Ze vonden en doodden hem uiteindelijk in een villa niet ver van de hoofdstad Islamabad. Hoe is deze operatie in zijn werk gegaan?
Aan de liquidatie van Bin Laden ging jarenlang spionwerk vooraf.
Amerika heeft eindelijk weer iets te vieren De dood van Osama bin Laden pakt ongetwijfeld positief uit voor de populariteit van president Barack Obama, al kan de grimmige stemming van het electoraat daar snel een eind aan maken Lees het Elsevier-commentaar van Rik Kuethe
De Amerikaanse krant The New York Times heeft een reconstructie gemaakt, waaruit blijkt dat er in augustus 2010 een essentiële doorbraak was.
Een door Bin Laden vertrouwde koerier, die al jaren door Amerikaanse spionnen werd gezocht, werd eindelijk gelokaliseerd in een compound 50 kilometer ten noorden van Islamabad.
Belangrijk iemand De koerier bleek een van de weinige vertrouwelingen te zijn van Bin Laden, die verder weinig tot geen gebruik maakte van moderne communicatiemiddelen.
Het complex was zo groot dat Amerikaanse officials vermoedden dat het niet alleen maar was gebouwd om een simpele koerier te verbergen. Er zou wel eens een belangrijker iemand verscholen kunnen zitten.
Satellietfoto's Veiligheidsdiensten wisten, met hulp van Guantánamo-gevangenen, al ruim vier jaar het pseudoniem van de koerier, maar het duurde nog twee jaar voor ze zijn werkgebied wisten te traceren. Daarna zou het nog twee jaar duren, in augustus 2010, tot ze hem wisten te vinden in Abbottabad, een stad op 50 kilometer van Islamabad.
Analisten van de CIA namen in de weken daarna satellietfoto’s van het complex en maakte rapporten om te kunnen bepalen wie er allemaal op het terrein verbleven. In september meldde de CIA dat ook Bin Laden zich hoogstwaarschijnlijk daar bevond.
Riante villa Op het complex aan de rand van de stad staat een riante villa. Het luxueuze complex vormt een schril contrast met de berggrotten waar de Al-Qa’ida-baas zich jarenlang zou hebben opgehouden. De waarde ervan wordt geschat op 1 miljoen dollar en er zijn geen telefoon- en internetverbindingen.
Omwonenden maakten zich zorgen over de veiligheid omdat de bewoners hun vuilniszakken verbrandden in plaats van aan de straat te zetten.
Geheime vergaderingen Op 14 maart, toen vrijwel zeker was dat Bin Laden daar zat, hield Obama een eerste geheime vergadering over een plan van aanpak. De bijeenkomsten hadden plaats terwijl de regering de grootste moeite had om de financiële begroting op orde te krijgen.
Afgelopen vrijdag was de laatste vergadering, waarin Obama opdracht gaf tot een aanval op de compound. Geen enkele andere regering, inclusief de Pakistaanse, werd op de hoogte gebracht. Na het sein op groen te hebben gezet, hield Obama nog op ontspannen wijze een speech op het jaarlijkse journalistendiner, waar hij onder meer Donald Trump flink voor schut zette.
Zeemansgraf De operatie resulteerde afgelopen nacht in een aanval door een klein aantal Special Forces met verschillende helikopters. Autoriteiten melden aan The New York Times dat Bin Laden in zijn hoofd werd geschoten, nadat hij zich eerst verzette. Ook kwam een van zijn zoons om het leven, evenals twee andere mannen. Een vrouw die als menselijk schild werd gebruikt, werd ook gedood.
Het lichaam van Bin Laden werd in een helikopter gelegd, die onmiddellijk wegvloog. Een ander toestel is tijdens de operatie neergestort, volgens de Obama-regering door mechanisch falen. Er raakten geen soldaten gewond. Naar nu bekend is geworden, is het lichaam van Bin Laden vervolgens in zee gegooid.
Daarmee kwam een eind aan de jarenlange klopjacht op ’s werelds meest gezochte terrorist.
Tja,.......................en nu?
Dagobert
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door dagobert op 02 mei 2011, 13:15, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 02 mei 2011, 13:06 |
|
 |
|
dagobert
|
 Re: De meest gehate man is niet meer
Beetje vaag dat ze zijn lichaam in zee hebben gedumpt. Je gooit toch geen bewijs in de zee, zodat niemand op de wereld ziet dat het echt zo is.
Dagobert
|
| 02 mei 2011, 13:09 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
 ik vermoed een hoax zal wel een van zijn 41 dubbelgangers zijn geweest.......
_________________ nog wat gevonden recentelijk?
|
| 02 mei 2011, 13:31 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28455 Woonplaats: Kerkrade
|
er zijn bijna voorverkiezingen in de V S en de deze gasten schuwen geen middel om de belangrijkste persoon in de wereld te zijn en bljiven. ja je zag toen hoe ze Saddam Hoessein pakte en hem als een troffee mee sleepte en zijn gebid inspecteerde zoals we dat zien bij dieren. maar de Amerikanen zullen wel met foto's komen van het stoffelijk overschot om te populariteit van dat land weer op te vijzelen.het blijft toch het land waar ook Hollywood is ,toneelspelen kan bijna elken politicus.de mensen zien niet dat dezelfde Obama het land bijna in de afgrond heeft geschoven,maar de troffee Bin Laden helpt hem om weer hoog op de troon gezet te worden. MAAR Al QAIDA ZAL WEL MET EEN VRESELIJKE AANSLAG WEL DE MAN WILLEN WREKEN,HOOP VURIG DAT DAT DAN IN VS IS EN NIET IN EUROPA.het zijn toch altijd de onschuldige mensen die hierbij de dood vinden,belangrijke staatleden zijn toch niet pakken voor deze terroristen bende. grt Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 02 mei 2011, 13:57 |
|
 |
|
john b
Geregistreerd: 03 aug 2009, 22:26 Berichten: 1268 Woonplaats: schalkwijk (houten)
|
voor op stellend dat ik geen fan van osama ben wil ik dit toch even kwijt want ik baal er altijd zo van als die amerikanen de onschuldige uit hangen
dat er zoveel onschuldige mensen door zijn toedoen zijn omgekomen is niet goed te praten maar vergis je niet in de amerikanen die een heel vies spelletje met osama hebben gespeeld met valse beloften dit is allemaal gebeurd tijdens de rusische invasie van afghanistan dit vergeten de amerikanen voor het gemak te vermelden zei hebben zelf osama opgeleid en geholpen met wapens en financiele middelen door de cia om de russen uit afghanistan te verdrijven wat zich precies heeft afgespeeld weten de amerikanen alleen denk ik maar osama was een beetje kwaad erom geworden (wat zou je zelf zijn als je een vies kunstje werd geflikt)
de dreiging nu van nieuwe aanslagen zouden de amerikanen er zelf niet om vragen??? ik lees vanmorgen
Eerder had een Amerikaanse functionaris nog gezegd dat de Verenigde Staten het lichaam van Bin Laden volgens de islamitische regels zouden behandelen
ik weet niet al te veel van een moslim begravenis maar een zeemans graf is gewoon een grote belediging lijkt mij ik zou het niet gek vinden als alleen daarom al een paar aanslagen werden gepleegt
wie zaait zal oogten is een bekend spreekwoord dus moeten ze niet janken achteraf als er iets gebeurd
dit wou ik maar effe kwijt groeten john
|
| 02 mei 2011, 15:50 |
|
 |
|
dagobert
|
john b schreef: voor op stellend dat ik geen fan van osama ben wil ik dit toch even kwijt want ik baal er altijd zo van als die amerikanen de onschuldige uit hangen
dat er zoveel onschuldige mensen door zijn toedoen zijn omgekomen is niet goed te praten maar vergis je niet in de amerikanen die een heel vies spelletje met osama hebben gespeeld met valse beloften dit is allemaal gebeurd tijdens de rusische invasie van afghanistan dit vergeten de amerikanen voor het gemak te vermelden zei hebben zelf osama opgeleid en geholpen met wapens en financiele middelen door de cia om de russen uit afghanistan te verdrijven wat zich precies heeft afgespeeld weten de amerikanen alleen denk ik maar osama was een beetje kwaad erom geworden (wat zou je zelf zijn als je een vies kunstje werd geflikt)
de dreiging nu van nieuwe aanslagen zouden de amerikanen er zelf niet om vragen??? ik lees vanmorgen
Eerder had een Amerikaanse functionaris nog gezegd dat de Verenigde Staten het lichaam van Bin Laden volgens de islamitische regels zouden behandelen
ik weet niet al te veel van een moslim begravenis maar een zeemans graf is gewoon een grote belediging lijkt mij ik zou het niet gek vinden als alleen daarom al een paar aanslagen werden gepleegt
wie zaait zal oogten is een bekend spreekwoord dus moeten ze niet janken achteraf als er iets gebeurd
dit wou ik maar effe kwijt groeten john Hey John, Ik geef je helemaal gelijk hoor. Ik moet die Amerikanen ook niet. Ze denken al eeuwen lang dat de wereld van hun is omdat ze toevallig een paar landen geholpen hebben in een oorlogs-situatie. Alle olie eigenen ze ook toe. En weet ik veel wat voor grondstoffen nog meer? De mensen daar worden opgegroeid met het idee dat Amerika de wereld macht heeft. Een groter hypocriet volk bestaat er volgens mij niet. Uiteraard hebben wij onze vrijheid te danken aan de Amerikanen, maar ook andere landen hebben daar aan meegeholpen. Maar Amerika strijkt met de eer!! Terrorisme is in mijn ogen een laatste middel om de Amerikanen te treffen. Want een oorlog verlies je toch tegen zo,n overmacht, en dat weten de Amerikanen. Uiteraard keur ik terrorisme niet goed. Laat dat voorop staan. Verder denk ik dat er nooit een oplossing zal komen tegen alle oorlogen en ellende in de wereld. Dagobert
|
| 02 mei 2011, 16:04 |
|
 |
|
Travis
|
We mogen ook niet vergeten dat de yanks vriend aan huis zijn met Saudi-Arabie,net het land dat extreme moslims financiert, in dit geval de Wahhabi's. Om het met de woorden van Hitler te zeggen....hebben we geen vijand?....dan creeren we er eentje,en hij liet duitsers in pools uniform op zijn landgenoten schieten.... WW2 was een feit. In 1989 valt de muur en de Amerikaanse oorlogsindustrie zit met een groot probleem.....WE HEBBEN GEEN VIJAND MEER  ......gelukkig verschenen er toen net op tijd de taliban en al-quadia......een nieuwe vijand is geboren en vanaf nu is het weer" bussines as usual"  . De rol van de media hierin is natuurlijk ook belangrijk.....die zorgt ervoor dat we geconditioneerd worden Om nog eventjes terug te komen op onze bevrijders uit '45,is het niet een beetje raar dat de hele duitse oorlogsmachinerie draaide op Amerikaanse petroleum?.......Rockefeller wist waar het geld te verdienen viel.....aan beide zijden OP SCHOOL LEREN ZE ONS ENKEL DE GEROMANTISEERDE EN GEPOLIJSTE VERSIE......OF ZOALS CHURCHILL SMALEND ZEI....DE GESCHIEDENIS WORDT GESCHREVEN DOOR DE OVERWINNAARS
|
| 02 mei 2011, 16:48 |
|
 |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5737 Woonplaats: Ewijk
|
Ben het over het algemeen met jullie eens, maar dat dit reacties gaat opleveren staat voor mij als een paal boven water. En hoogst waarschijnlijk gaan er doden vallen onder hen die er totaal niets mee te maken hebben. Politiek; de meest smerige bussines die er is.
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 02 mei 2011, 18:27 |
|
 |
|
Travis
|
Legionair schreef: Ben het over het algemeen met jullie eens, maar dat dit reacties gaat opleveren staat voor mij als een paal boven water. En hoogst waarschijnlijk gaan er doden vallen onder hen die er totaal niets mee te maken hebben. Politiek; de meest smerige bussines die er is. Waar het fatsoen eindigt,daar begint de politiek.
|
| 02 mei 2011, 18:30 |
|
 |
|
Maurits
|
Citaat: Uiteraard hebben wij onze vrijheid te danken aan de Amerikanen Hadden ze de Duitsers niet verdreven (samen met Canadezen, Russen en de rest van de wereld) hadden we nu wel brede autobhanen gehad waarin we in onze nieuwe golf plank gas konden rijden ipv rondkijken in de file... geintje natuurlijk. Die Osama was een viespeuk! Als je onschuldige mensen mensen vermoord omdat ze verschillen van cultuur en geloof dan verdien je niet beter dan dood te eindigen met twee kogels in je kop. Het lichaam ligt denk ik niet in zee maar het zal wel ergens in een bevriend land in een koelcel liggen. Hee maar hoe cool is dat hee...als je thuiskomt van werk en je kan zeggen tegen je vrouw "ja was leuk op werk...stukkie gevlogen, beetje geschoten nog een nare man gedood ook..hoe was jou dag met de kids?". Die seals zijn geen jongens waarmee je moet spotten....
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 02 mei 2011, 18:58 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 07 mei 2011, 17:20 |
|
 |
|
dagobert
|
Maurits schreef: Citaat: Uiteraard hebben wij onze vrijheid te danken aan de Amerikanen Hadden ze de Duitsers niet verdreven (samen met Canadezen, Russen en de rest van de wereld) hadden we nu wel brede autobhanen gehad waarin we in onze nieuwe golf plank gas konden rijden ipv rondkijken in de file... geintje natuurlijk. Die Osama was een viespeuk! Als je onschuldige mensen mensen vermoord omdat ze verschillen van cultuur en geloof dan verdien je niet beter dan dood te eindigen met twee kogels in je kop. Het lichaam ligt denk ik niet in zee maar het zal wel ergens in een bevriend land in een koelcel liggen. Hee maar hoe cool is dat hee...als je thuiskomt van werk en je kan zeggen tegen je vrouw "ja was leuk op werk...stukkie gevlogen, beetje geschoten nog een nare man gedood ook..hoe was jou dag met de kids?". Die seals zijn geen jongens waarmee je moet spotten.... Of ze hebben hem levend meegenomen. En peuteren alle info uit hem zodat ze de rest van de cellen ook op kunnen pakken. Na de klus, pang!!! Ik zou die Amerikanen er geen ongelijk in geven. Al moet ik Amerikanen ook niet. Wat dat betreft ook een  volk. Dagobert
|
| 07 mei 2011, 20:03 |
|
 |
|
Travis
|
Het beste wat ze konden doen was die pipo in zee gooien,als hij ergens begraven wordt creeert men een nieuw bedevaardsoord voor deze "martelaar". De mannen van greenpeace zullen het maar niks vinden...er .zwemmen nu haaien met indigestie daar
|
| 08 mei 2011, 05:37 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
o is hij al dood dan
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 08 mei 2011, 19:17 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7596 Woonplaats: Deventer
|
Travis schreef: Het beste wat ze konden doen was die pipo in zee gooien,als hij ergens begraven wordt creeert men een nieuw bedevaardsoord voor deze "martelaar". De mannen van greenpeace zullen het maar niks vinden...er .zwemmen nu haaien met indigestie daar Hij heeft inderdaad zijn laatste BOMMETJE gemaakt 
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 10 mei 2011, 15:55 |
|
 |
|
Hoth
|
Amerika gooide in 1945 2 atoombommen op Japan. In één klap meer dan 100.000 doden, vooral vrouwen, bejaarden en kinderen. Door deze daad dwong het Japan op de knieën.
De een zegt: Amerika heeft een einde gemaakt aan de oorlog en erger voorkomen. De ander zegt: Amerika was geen haar beter dan de Nazi`s en de communisten.
Dus, voor het geval Osama Bin Laden gaat hetzelfde op....
Gr,
Hoth
_________________ Ook gij, Brutus?
|
| 10 mei 2011, 22:56 |
|
 |
|
dagobert
|
Hoth schreef: Amerika gooide in 1945 2 atoombommen op Japan. In één klap meer dan 100.000 doden, vooral vrouwen, bejaarden en kinderen. Door deze daad dwong het Japan op de knieën.
De een zegt: Amerika heeft een einde gemaakt aan de oorlog en erger voorkomen. De ander zegt: Amerika was geen haar beter dan de Nazi`s en de communisten.
Dus, voor het geval Osama Bin Laden gaat hetzelfde op....
Gr,
Hoth Heel wijs gesproken. Met oorlog bestaan er geen winnaars. Alleen verliezers. Dagobert
|
| 11 mei 2011, 00:21 |
|
 |
|
Hoth
|
Bedankt Gerard.
Ik citeer een wijs iemand:
Het eerste slachtoffer van oorlog is onschuld....
Gr,
Patrick
_________________ Ook gij, Brutus?
|
| 11 mei 2011, 08:36 |
|
 |
|
Travis
|
een snoeperd was het wel
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 15 mei 2011, 07:39 |
|
 |
|
Roderick
Geregistreerd: 05 dec 2010, 14:38 Berichten: 623 Woonplaats: Zeeland
|
_________________ luctor et emergo/carpe diem
|
| 15 mei 2011, 09:02 |
|
 |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5737 Woonplaats: Ewijk
|
Heeft dat schaap al een aanklacht ingediend? Tenslotte gaat ook de voorzitter/president van het IMF voor de bijl.
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 16 mei 2011, 20:15 |
|
 |
|
Travis
|
Legionair schreef: Heeft dat schaap al een aanklacht ingediend? Tenslotte gaat ook de voorzitter/president van het IMF voor de bijl. Te laat
|
| 18 mei 2011, 17:03 |
|
 |
|
Travis
|
De erfgenamen daarentegen ,blijven niet bij de pakken zitten.
|
| 18 mei 2011, 17:10 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 23 berichten ] |
|