|
|
Het is nu 04 jun 2026, 11:56
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|
Op speurtocht met de Technische Recherche.
| Auteur |
Bericht |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5737 Woonplaats: Ewijk
|
 Op speurtocht met de Technische Recherche.
Vanmiddag ging om 12.20 uur de telefoon bij ons en meldde er zich iemand van de Technische Recherche inzake de vondst van een menselijke onderkaak. Of ik met ze mee wilde om de vindplaats exact aan te wijzen. Je hebt A gezegd dus komt B ook gauw om de hoek kijken. Dus heb ik mijn medewerking maar toegezegd. Ze zouden me een half uurtje later komen ophalen om dan op pad te gaan. En binnen die tijd waren ze er inderdaad. Monique had tevoren gezegd; hopelijk komen ze niet met een politiewagen want dan zal de buurt wel een hoop te l.llen hebben. Dat deden ze dus ook niet, ze kwamen met twee zilvergrijze VW-transporters maar waren beide wel gekleed in vrije-tijds-politie-kleding. Dus in no-time stond de hele buurt buiten en ik hoorde het al gonzen. Toen ik met één van hen zijn bus in wilde stappen realiseerde ik me opeens dat ik nog laarzen en mijn graafgereedschap moest pakken, dus weer terug naar de schuur en bepakt de bus ingestapt. In de bus heb ik uitgelegd waar ze naar toe moesten en waarom ik het idee had dat het een overblijfsel zou kunnen zijn van een gesneuvelde militair uit de septemberdagen van 1944. De rechercheur vondt het een plausibele verklaring want ook op hen was de kaak niet als nieuw overgekomen. Éénmaal op de plek van bestemming aangekomen, schrokken ze een beetje toen ik vertelde dat we toch eerst een pittige wandeling moesten maken voordat we op de goede plaats zouden zijn. Toen we éénmaal daar waren, hebben we het stuk strand in driëen verdeeld en zijn het weer helemaal afgelopen. Al vrij snel vondt één van de rechercheurs nog een stuk van waarschijnlijk menselijk schouderblad en zelf heb ik nog een stukje rib en een deeltje armpijp gevonden. Hopelijk lukt het de TR om deze fragmenten weer een naam te geven en ze een goede plaats op een begraafplaats te geven. Normaliter krijg ik niet te horen hoe of het verder gaat maar omdat ik er toch aardig bij betrokken ben wil men kijken of er iets te regelen valt. Mocht het een gesneuvelde militair betreffen, heb ik aangegeven, dan wil ik hem toch de laatste eer bewijzen op zijn begrafenis. Ik ga ervan uit dat familie waarschijnlijk niet meer komt opdraven. Dus dan is er in ieder geval iemand.
Ik hou jullie op de hoogte.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 07 mei 2011, 16:34 |
|
 |
|
lucky nero
Geregistreerd: 15 apr 2008, 22:27 Berichten: 5316 Woonplaats: landgraaf
|
 Re: Op speurtocht met de Technische Recherche.
mooi verhaal henk,ik ben benieuw of ze nog kunnen achterhalen wie die persoon is geweest. gr. lucky nero 
|
| 07 mei 2011, 16:37 |
|
 |
|
paul
|
Hoi Henk,
Een spannende gebeurtenis,het zou helemaal top zijn als het een gesneuvelde soldaat betreft daar ook nog de familie ervan te achterhalen is.
Succes met het verdere speurwerk.
Groetjes Paul
|
| 07 mei 2011, 16:42 |
|
 |
|
Maurits
|
Ik verbaas mij dat er dan toch meerdere stukjes bot worden gevonden. Ik weet hoe snel die rivieren stromen en alles kilometers verspoelen. Buren: "ik zei het toch...hij is raar". "Al die pakjes die hij verstuurd en kreeg van de postbode das geen zuivere koffie". 
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 07 mei 2011, 17:12 |
|
 |
|
Legionair
|
Maurits schreef: Ik verbaas mij dat er dan toch meerdere stukjes bot worden gevonden. Ik weet hoe snel die rivieren stromen en alles kilometers verspoelen. Buren: "ik zei het toch...hij is raar". "Al die pakjes die hij verstuurd en kreeg van de postbode das geen zuivere koffie".  Da's zuivere Hennep die ze in de tuin verbouwen, en Monique loopt altijd met een grote schaar 
|
| 07 mei 2011, 17:27 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
hoe is het henk
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 07 mei 2011, 17:30 |
|
 |
|
Hans1971
|
Bij die mensen komen ook regelmatig van die ongure types over de vloer. Met dat Leidse accent.
Haha, mooi verhaal Henk. Hierbij benoem ik jou tot de nieuwe sheriff van het forum.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 07 mei 2011, 17:44 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ha hans met ze neefjes 
|
| 07 mei 2011, 17:45 |
|
 |
|
dagobert
|
Het wordt spannend.
Dagobert
|
| 07 mei 2011, 18:36 |
|
 |
|
Maurits
|
Citaat: Met dat Leidse accent. Juh de tering...ik heb nog een lange schaar (datering kan maar zo 18e eeuw zijn) te koop Henk...ideaal voor grote toppen te knippen.
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 07 mei 2011, 18:50 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
|
| 07 mei 2011, 19:14 |
|
 |
|
van Otterloo
|
Mooi verhaal Henk en goed gedaan die aangifte  . Ik weet me te herinneren dat we nog zo'n geboren schrijver op ons forum hebben die ook van die smakelijke verhalen weet te vertellen  . Grt, Addie  .
_________________ Wat volgt, staat altijd in verband met wat eraan voorafging
|
| 07 mei 2011, 19:41 |
|
 |
|
Legionair
|
|
| 07 mei 2011, 20:47 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|