Logo
Het is nu 03 maart 2026, 14:04

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
 Zeevissen 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Zeevissen
ff heel wat anders dan zoeken naar steentjes , makreelvissen.
Morgen gaan we met een groepje familieleden vanuit Lauwersoog , de Noordzee op om op makreel te vissen.
Goed en wel en prachtig natuurlijk , maar ben doodsbenauwd om zeeziek te worden.
Dit schijnt aardig in de buurt te komen van een Hells-gevoel.. :roll: :shock: :01
Weet iemand mischien enkele goeie tips en/of trucs , om deze , alles onderkotsende
zeeziekte te voorkomen ? Dat ik van het gerste-nat af moet blijven had ik al begrepen (hoe moeilijk dat ook zal zijn :sd ) .....

29 aug 2008, 20:05
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zeevissen
Gemberwortel, Kwolle!

29 aug 2008, 20:07
Antwoord met een citaat
De wortel van de gember wordt wijd gebruikt als spijsverteringshulp voor milde dyspepsie, en algemeen bevorderd helpen misselijkheid of bewegingsziekte behandelen of verhinderen.

29 aug 2008, 20:08
Antwoord met een citaat
Van te voren goed eten. Ik ben eens gaan zeevissen en werd ook zeeziek. Dit is echt geen pretje. Je voeld je zo rot dat je je gat er op een gegeven moment uit kotst :-? :-?

De boot gaat ook niet terug als jij/anderen zeeziek zijn. Alleen als iemand in levensnood zit,succes :07 :07 :07

Ja ja, dat klinkt erg hard maar het kan echt de hel op aarde zijn. Ik ga nooit meer de zee op in een wankelboot. Alleen de boot naar Engeland doe ik nog. Maar ook daarover heb ik verhalen gehoord dat het personeel de kotstzakjes niet konden aanslepen.

Stap gewoon op die boot en doe alsof je gewoon niet op die boot zit. Ga gewoon je gang en denk niety van te voren dat je ziek gaat worden. Kijk naar de horizon. Dan hebben je hersenen het minst last van je evenwicht orgaan(dat ding wat in je oren zit).

Ik ga er vanuit dat je met veel makreel thuis komt :10 :10 :10 :10

Dagobert

29 aug 2008, 20:25
Antwoord met een citaat
Kots .... mmmm ..... heerlijk warm eten voor de vissen :07 :07 :07

29 aug 2008, 20:30
Antwoord met een citaat
Michel schreef:
Kots .... mmmm ..... heerlijk warm eten voor de vissen :07 :07 :07

Gooi jij er nog even een schepje bovenop Michel. Straks gaat die man niet eens meer.

Dagobert

29 aug 2008, 20:32

Antwoord met een citaat
Zorg dat je midscheeps staat, daar is de minste dijning.
Goed gevulde maag kan wel helpen, spek en ei.
Plijster helpt ook wel eens
GR Mat

29 aug 2008, 20:44
Profiel
Antwoord met een citaat
Straks gaat die man niet eens meer.
Kan er nu niet meer onderuit , wordt morgen in alle vroegte al opgehaald..no turning back :twisted:

Plijster helpt ook wel eens
Ik neem aan dat je geen nicotine-pleister bedoeld , Mat !? :lol: :lol:

Heb vanavond nog wel ''prematour'' gehaald. Tabletjes tegen wagen- , vlieg- en zeeziekte.
Mischien dat die kunnen helpen..

Aan het weer zal het niet liggen morgen , aflandige wind (kracht 2) en stralend weer. Mischien wordt ik dus wel helemaal niet ziek.. :06
In ieder geval , iedereen bedankt voor de tips (die gember gaat ook mee , Muta !) :10
en mocht ik heelhuids terugkeren morgen , doe ik wel een kort verslagje... :wink:

29 aug 2008, 21:09
Antwoord met een citaat
kauwgom kauwen helpt ook, blijven je oren vrij (je evenwichtsorgaan, die reisziekte veroorzaakt zit in je oren)

29 aug 2008, 21:28

Antwoord met een citaat
Ja, zolang het hamertje recht op het aambeeld blijft, dan is er niks aan de hand.
Gr Mat

29 aug 2008, 21:40
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
dagobert zeeziek nee wel zoek ziek :ppp

29 aug 2008, 21:42
Profiel

Antwoord met een citaat
Hoi, een goed en stevig ontbijt. Bijvoorbeeld LOKVOER. Zo vang je 2 vissen in een klap.
WHOEhahahahahahahahahah. :lol: :lol: :lol: :lol:

guusgeluk

29 aug 2008, 21:42
Profiel
Antwoord met een citaat
:07 .... ik heb niets gezegd hé :lol: :lol:

29 aug 2008, 21:45

Antwoord met een citaat
Mat schreef:
Zorg dat je midscheeps staat, daar is de minste dijning.
GR Mat

klopt inderdaad, wanneer je die truc toepast ga dan bij voorkeur liggen.
maar wat je misschien nog beter doet is ervoor zorgen dat je de golven ziet komen.
je zal dan logischerwijs weten wanneer het schip op en neer gaat, en dat helpt echt!

grt :grin:

Minelab Manticore

29 aug 2008, 21:56
Profiel
Antwoord met een citaat
Muta Abundantia schreef:
kauwgom kauwen helpt ook, blijven je oren vrij (je evenwichtsorgaan, die reisziekte veroorzaakt zit in je oren)

Da's wel een bekend iets.. Dat doen wij vlakke Friezen ook wanneer we in de ''bergen'' van Limburg komen. Verminderd wel de druk , het suizen en ploppen in je oren , weet ik nog. Ook gapen en bekketrekken hielp wel.. hoop niet dat er morgen ''bergen'' op de zee zijn.. :roll:

Ga vast wat lokvoer aanmaken voor morgen vroeg... :grin: :ppp :ppp

LIGGEN ?? Radiohoofd ? Me verstoppen voor de golfen , zien ze me niet en maken ze me ook niet ziek.... :09

29 aug 2008, 22:00

Antwoord met een citaat
liggen ja, in het midden van het schip. wanneer je echt zeeziek bent zal je wel gaan liggen hoor :grin:

succes
:lol:

Minelab Manticore

29 aug 2008, 22:08
Profiel
Antwoord met een citaat
Wat een belevenis ! De scheepshoorn gaat en iedereen staat op een ''wankel'' schip , en gooit de lijnen uit !! Gevolg ; binnen 5 minuten één grote warboel van nylon , paternosters en loodkneiters waar je U tegen zegt ! :lol: :lol:
Mijn tip is , ff wachten tot iedereen zijn lijnen uit de knoop haalt en dan zelf in gaan gooien.... alle ruimte van de wereld heb je dan.. :10 :10
Het weer was formidabel , geen zeeziekte en meer dan 100 makrelen gevangen en ook nog 4 kabeljouwen ! Echt schitterend.
En stiekum was het wel een beetje leuk , dat er drie Duitsers zo zeeziek waren , dat je af en toe moest bukken om niet onder de kotsplakaten te geraken ! :lol: :lol: Maar dit kan ook van de drank komen , want die lui zaten om 06:30 uur al aan het bier , flessen rum en nog meer bier ! De hele dag (op drie na dan..) En ze waren niet eens vervelend ! Chapeau voor deze Duitsers !
Kortom , een aanbeveling voor een ieder die van vissen , zee en gezelligheid houdt.. :10 :10

30 aug 2008, 19:50

Antwoord met een citaat
Gewoon gaan!
midscheeps is idd een goed advies, maar ik ben ieder jaar zeeziek en ga toch ieder jaar weer.
dus dood ga je er niet aan.
ik hoop dat je heel wat vangt dat maakt veel goed.
nog een paar tipjes:als je al beroerd bent niet naar binnen gaan daar heb je de vette lucht van gehaktballen en diesel, en niet bij het vis slachten gaan kijken dat is niet bevorderlijk,
fijne dag morgen

freddy

30 aug 2008, 22:39
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]