Logo
Het is nu 04 jun 2026, 12:01

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
 OPROEP: Zijn er advocaten onder jullie of hebben jullie er in je vriendenkring? 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht OPROEP: Zijn er advocaten onder jullie of hebben jullie er in je vriendenkring?
Gegroet bodemvondstenwerelders!

Zijn er onder jullie of in jullie vriendenkring advocaten die iets van huurrecht afweten? Zoja, zou het mogelijk zijn om even naar een probleem te kijken waar ik mee zit? Even advies geven over wat mogelijk is in het Nederlandse rechtssysteem, want het is niet simpel om als Belgische student info te verkrijgen...

Alvast bedankt!

Vriendelijke groeten
Jeroen

Bedankt voor de determinaties en reacties

Tot ziens

Foto's gepost door jeroen V. blijven eigendom van Jeroen V.

08 mei 2011, 21:30
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Bericht Re: OPROEP: Zijn er advocaten onder jullie of hebben jullie er in je vriendenkring?
in nederland lijkt me het recht van een huurder volgens de wet goed beschreven en is volgens internet of bepaalde instanties goed verkrijgbaar lijkt me ?

gr ed :sd

08 mei 2011, 21:36
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: OPROEP: Zijn er advocaten onder jullie of hebben jullie er in je vriendenkring?
Ik ben nooit verder gekomen dan de lagere school en 2x Nederlands kampioen koekhappen. :07

Maar nu even serieus: Met welk probleem zit je eigenlijk? Bij sommige zaken heb je geen advocaat nodig.
Als je het probleem liever niet op het forum zet kun je ook naar een rechtswinkel http://www.rechtswinkelamsterdam.nl/ gaan. Hier krijg je juridisch advies, en is volgens mij nog steeds gratis.

Dagobert

Rechtswinkel:

Geheel kosteloos kunnen wij u voorzien van juridisch advies op de volgende rechtsgebieden: Personen- en familierecht, Consumentenrecht, Huurrecht, Arbeidsrecht en Sociale Zekerheidsrecht. De Stichting Rechtswinkel Amsterdam is soms moeilijk telefonisch bereikbaar vanwege een beperkt aantal medewerkers en telefoonlijnen. U kunt op deze website wellicht een antwoord op uw vraag vinden.

Laatst bijgewerkt door dagobert op 08 mei 2011, 21:43, in totaal 1 keer bewerkt

08 mei 2011, 21:37

Antwoord met een citaat
Jeroen,

Indien je geen rechtsbijstandverzekering hebt (of je ouders), kun je contact opnemen met Bureau voor Rechtshulp. Is gratis mits je "onvermogend" bent.
Kijk even in de telefoongids en bel ze. Zitten in iedere grotere stad.

Succes, Mark

08 mei 2011, 21:40
Profiel

Antwoord met een citaat
Helaas is dit zo'n speciaal gevalletje dat ik heb waar je maar doorverwezen blijft worden :as

@dago, ik wil de hele situatie hier gerust uit de doeken doen, maar dan komt hier een tamelijk lange tekst waar je niet echt gelukkig van gaat worden denk ik. Maar zal kort een samenvatting proberen te geven: Ik heb een kamer die via een deelnemerovereenkomst "verhuurd" wordt. De persoon die deze verhuurd heeft een "sociocratische" woongemeenschap wat er op neer komt dat er activiteiten samen georganiseerd worden en dat alles onderling overlegt wordt enzo. Maar het was al vrij snel duidelijk dat er 0 overleg was, en dat hij beloftes nooit na kwam en medebewoners als eigen huishoud slaafjes (ik heb echt nog nooit iemand gezien die een appartement op 5 minuten zo smerig kan maken en dan verwacht dat iemand anders het opkuist want een stofzuiger kan hij volgens mij niet opzetten). Ik was al langer opzoek naar een nieuwe kamer (zien wat er voorbij kwam waas het iets goed dan was ik weg) om in september zeker ergens anders te zitten. Maar nu kwam ik afgelopen maandag in de gemeenschappelijke ruimte en kreeg ik te horen dat per 1 augustus mijn contract beëindigt is: reden ik was achter de verhuurder zijn rug naar een nieuwe kamer gezocht en dit paste niet in zijn sociocratische denkbeeld. Dit maakte me allemaal geen ene reet uit, maar ik moest per direct voor tenminste 10 dagen de sleutel van de gemeenschappelijke ruimte (dus geen toegang tot toilet, badkamer en keuken) en de sleutel van de hal (dus geen toegang tot het gebouw) afgeven. En in mijn naiiviteit heb ik me (de eigenaar is een advocaat en zei direct dat indien ik er problemen mee had het maar via gerechtelijke wegens moet) laten intimideren en heb ik de sleutels afgegeven. Nu ben ik dus of van de verhuurder afhankelijk of van de andere huurder om 1 mijn kamer te gebruiken 2 dagelijkse taken uit te voeren. De reden voor het afgeven van de sleutels waren volgens de verhuurder dat ik dan rekening met hem zou moeten houden (terugkomend op het niet vertellen dat ik naar iets anders aan het zoeken was) om op mijn kamer te raken en de gemeenschappelijke ruimte.
Nu heb ik al wat rond gemaild en gebeld om eerst en vooral te weten te komen of de verhuurder dit recht heeft, en indien dit niet is, wat mijn rechten zijn (bijvoorbeeld de dagen dat ik geen toegang heb tot de kamer die ik huur niet betalen en dergelijke, of eventueel de politie er morgen of overmorgen bijhalen omdat ik geen toegang heb)

Dago, ik ga morgen nog eens proberen contact op te nemen met de rechtswinkel, is me vorige week niet gelukt (denk door de feestdagen enzo)

Groeten

Tot ziens

08 mei 2011, 22:06
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
FF googlen naar Huurcommissie, dan kom je veel te weten over dat soort zaken.

succes guus

08 mei 2011, 22:11
Profiel

Antwoord met een citaat
:pol :pol :pol Das kamperen! wat een streek is dat!
Heel veel sterkte met deze procedure.
Lijkt mij (maar ben geen jurist) niet dat ze je fundamentele rechten (badkamer/toilet/voordeur) mogen ontnemen VOOR het huurcontract is beeindigd!

Wat een drama!

08 mei 2011, 22:15
Profiel
Antwoord met een citaat
jeroen V. schreef:
Helaas is dit zo'n speciaal gevalletje dat ik heb waar je maar doorverwezen blijft worden :as

@dago, ik wil de hele situatie hier gerust uit de doeken doen, maar dan komt hier een tamelijk lange tekst waar je niet echt gelukkig van gaat worden denk ik. Maar zal kort een samenvatting proberen te geven: Ik heb een kamer die via een deelnemerovereenkomst "verhuurd" wordt. De persoon die deze verhuurd heeft een "sociocratische" woongemeenschap wat er op neer komt dat er activiteiten samen georganiseerd worden en dat alles onderling overlegt wordt enzo. Maar het was al vrij snel duidelijk dat er 0 overleg was, en dat hij beloftes nooit na kwam en medebewoners als eigen huishoud slaafjes (ik heb echt nog nooit iemand gezien die een appartement op 5 minuten zo smerig kan maken en dan verwacht dat iemand anders het opkuist want een stofzuiger kan hij volgens mij niet opzetten). Ik was al langer opzoek naar een nieuwe kamer (zien wat er voorbij kwam waas het iets goed dan was ik weg) om in september zeker ergens anders te zitten. Maar nu kwam ik afgelopen maandag in de gemeenschappelijke ruimte en kreeg ik te horen dat per 1 augustus mijn contract beëindigt is: reden ik was achter de verhuurder zijn rug naar een nieuwe kamer gezocht en dit paste niet in zijn sociocratische denkbeeld. Dit maakte me allemaal geen ene reet uit, maar ik moest per direct voor tenminste 10 dagen de sleutel van de gemeenschappelijke ruimte (dus geen toegang tot toilet, badkamer en keuken) en de sleutel van de hal (dus geen toegang tot het gebouw) afgeven. En in mijn naiiviteit heb ik me (de eigenaar is een advocaat en zei direct dat indien ik er problemen mee had het maar via gerechtelijke wegens moet) laten intimideren en heb ik de sleutels afgegeven. Nu ben ik dus of van de verhuurder afhankelijk of van de andere huurder om 1 mijn kamer te gebruiken 2 dagelijkse taken uit te voeren. De reden voor het afgeven van de sleutels waren volgens de verhuurder dat ik dan rekening met hem zou moeten houden (terugkomend op het niet vertellen dat ik naar iets anders aan het zoeken was) om op mijn kamer te raken en de gemeenschappelijke ruimte.
Nu heb ik al wat rond gemaild en gebeld om eerst en vooral te weten te komen of de verhuurder dit recht heeft, en indien dit niet is, wat mijn rechten zijn (bijvoorbeeld de dagen dat ik geen toegang heb tot de kamer die ik huur niet betalen en dergelijke, of eventueel de politie er morgen of overmorgen bijhalen omdat ik geen toegang heb)

Dago, ik ga morgen nog eens proberen contact op te nemen met de rechtswinkel, is me vorige week niet gelukt (denk door de feestdagen enzo)

Groeten

Altijd dezelfde ellende in de kamer verhuur. Vaak wordt er misbruik gemaakt van de situatie ¨studenten¨
In dit geval lijkt het me onrechtmatig wat de verhuurder doet. Maar ik kan daar helaas niets aan veranderen.
Rechtshulp, rechtswinkel of huurcommissie kan jou vast en zeker verder helpen.
Doe dit wel zo spoedig mogelijk. Anders lig je misschien op korte termijn op straat?

Succes.

Dagobert

08 mei 2011, 22:20

Antwoord met een citaat
Hoi, wat een ellende zeg. Je kan eens kijken op www.juridischloket.nl dat is gratis.
Mijn zoon,ook een student, had ook eens een akkefietje en is daar goed geholpen.
Succes.

09 mei 2011, 07:43
Profiel
Antwoord met een citaat
Wat een ellende Jeroen,
duimen voor een goede afloop, :10 :10
grt
Travis Bickle

09 mei 2011, 08:37
ERELID

Antwoord met een citaat
Jurofoon .............krijg je direct antwoord op je vraag .

Klote man ik wil wel even met een knokploeg langs komen :pol ben net van mijn voorwaardelijk af dus het kan weer . :07

In nederland is het zo dat je als huurder meer rechten hebt als verhuurder en volgens mij heeft hij het recht niet om jou de sleutel af te nemen ( mits het in het huur contract staat )

Ik zal dit probleem morgen even bij een vriend neer leggen ( zit zelf in de vastgoed en verhuur ) die kan hier vast wel meer over zeggen .

In iedergeval moet je je niet laten intimideren door hem al weet ik dat het moeilijk is :pol

Succes en vele groetjes Niels.

09 mei 2011, 19:03
Profiel

Antwoord met een citaat
Waarschijnlijk gaat hij ervan uit dat jij wel eieren voor je geld kiest en dat je de gerechtelijke stap niet zult nemen.

Trouwens hoe meer ik erover na denk..... Hoe weet die man van jouw poging om "achter zijn rug om" naar een andere kamer te zoeken? Ik denk niet dat hij je kan verbieden om een andere kamer te zoeken.

Er is ook nog zoiets als de wet op de privacy....... lijkt me kolder dat hij je kan verbieden een andere kamer te zoeken!

Ben je vandaag nog wijzer geworden bij de wetswinkel?

09 mei 2011, 19:15
Profiel
ERELID

Antwoord met een citaat
Dit is pure onderdrukking en machts misbruik zulke figuren moet je op knopen :pol

gr van een steeds kwader wordende Niels.

09 mei 2011, 19:17
Profiel

Antwoord met een citaat
helemaal eens Not, dat zulke dingen anno nu nog kunnen in Nederland......

Keihard aanpakken zo een!

09 mei 2011, 19:19
Profiel
ERELID

Antwoord met een citaat
Zolang er niet in het huur contract staat voor welke tijd je deze ruimte huurt (waarschijnlijk wel een opzeg termijn ) mag je ten allertijde zoeken naar een vervangende ruimte en idd Hester het gaat hem geen fuck aan wat hij doet :schildzwaard:

dit soort mensen denken vaak ..........ach huurders genoeg

En trouwens dit lijkt wel op een soort straf die hij oplegt en hoe langer ik er over denk lijkt het mij zeer verstandig om idd naar de politie te gaan want hij word de toegang tot zijn eigen ruimte ontzegt ( waar hij gewoon volledig huur voor betaald )

:pol :pol :pol :pol

09 mei 2011, 19:29
Profiel

Antwoord met een citaat
Hey,

Ff een update (sorry voor het lange wachten).
Ik ben naar het juridische loket geweest en daar moest men lachen met het contract, ze had dit nog nooit gezien omdat er bepaalde belastings stuff ontdoken werd.
En dat van de sleutel mocht absoluut niet, ben dan doorverwezen naar een huur advocaat.
Maar heb even het rekensommetje gedaan en de kosten van een advocaat zouden hoger liggen dan de kosten die ik heb om 5 keer vanuit België naar school te pendelen (had nog maar 3 collegedagen en 2 tentamens) zodus ben ik maar naar België gegaan. Ook de tijd die er in zou kruipen bij een rechtszaak zou me te kostbaar zijn deze weken.
Nu dus ff volledig focussen op de aankomende tentamens en de essay die ik aan het schrijven ben en dan een nieuwe kamer zoeken.
Helaas heb ik niet de persoonlijke overwinning op deze "beste" man die men beter op zijn rug legt met een metalen emmer op zijn buik(ohja vergeet de 41 ratten niet ander de emmer) en dan langzaam de emmer verwarmen, tot 410°C zodat de ratten zich een uitweg zoeken door zijn buik.

Bedankt voor de hulp en bezorgdheid!

Groeten
Jeroen

Tot ziens

14 mei 2011, 10:10
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Hoi Jeroen,
Jammer. Je hebt het recht aan je zijde maar wegens het geld dat het kost krijg je je recht niet :DOOD:
Hardstikke krom. Maar gelukkig dat je het zo van je af kan zetten.
Veel succes met je tentamens en veel geluk met het zoeken naar een andere kamer.
Groeten,Roderick

14 mei 2011, 10:29
Profiel

Antwoord met een citaat
owghe om toch nog een stukje van jouw recht te krijgen zou je de belastingdienst kunnen tippen........
het is niet in de haak om mensen op deze manier te onderdrukken, dus linksom of rechtsom: deze man moet gestopt worden!

14 mei 2011, 10:52
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]