|
|
Het is nu 04 jun 2026, 08:11
|
| Auteur |
Bericht |
|
Muta Abundantia
|
 Re: ZEER FEL GEZOCHT
_________________ nog wat gevonden recentelijk?
|
| 07 mei 2011, 14:22 |
|
 |
|
Travis
|
we wachten vol spanning op dat reisverslag van onze Henk Henk ,de zaal zit vol.........open die gordijnen 
|
| 08 mei 2011, 07:02 |
|
 |
|
Travis
|
schop 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 10 mei 2011, 06:20 |
|
 |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5737 Woonplaats: Ewijk
|
Natuurlijk maken velen de spannende avonturen die jij beleeft Travis, niet mee. De meeste zoeken een akkertje of veldje af maar gaan dat soort avonturen niet aan die jij wel doet. Helemaal de Braziliaanse jungles in is ook niet voor iedereen weggelegd. Zo af en toe maak ik zelf wel iets mee op dat gebied maar dat blijft toch beperkt tot de Schengen-landen zodat ik me niet aan de grens hoef te verantwoorden voor al het cultureel erfgoed wat ik de grens oversleep. Nu hebben we al zo'n 16 jaar een kameraad in Trier die Ehrenamtlicher Mitarbeiter was van het Rheinischen Landesmuseum Trier. Zo'n 4 jaar geleden belde hij me op met de mededeling: Henk, Komm rüber ess ist etwas loss hier. Wat was nu het geval: een blok huizen werd afgebroken om er een appartementencomplex te kunnen realiseren. De Trierse archeologische diensten hadden op dat moment geen tijd, geld en mankracht om het project te begeleiden dus hij had graag dat ik mee kwam graven. Daartoe ben ik altijd genegen maar het is niet zo 1,2, 3 geregeld. Monique werkte in die tijd nog dus ik was afhankelijk van week-ends want zulke afstanden kan ik niet alleen overbruggen. Het week-end na het telefoontje zijn we direct vertrokken en namen onze intrek in hotel-restaurant Zum Christoffel, direct naast de Porta Nigra. De vader van mijn kameraad was er toentertijd nog eigenaar van dus we hadden altijd een schitterende kamer. Monique had vrijdags een snipperdag genomen dus we konden in alle vroegte vertrekken. Rondom het middaguur kwamen we in Trier aan maar na 3 uur rijden heb ik het wel aardig gehad dus dan is het niet meer als een terrasje pakken en ergens lekker een maaltijd nuttigen. Nu is Trier eigenlijk bij mooi weer een groot openlucht terras dus je komt altijd aan je trekken. Wij gaan graag naar de Markt alwaar je restaurant Zum Domstein kunt vinden, een restaurant waar je ook origineel Romeinse maaltijden kunt bestellen maar dat is aan ons niet besteed. We genieten ervan de Güt Bürcherliche Küche en dalen af in de kelder. Daar hebben ze jaren geleden een verbouwing gehad en ontzettend veel schitterende vondsten gedaan. Die hebben ze allemaal teruggeplaatst in dezelfde kelder in vitrines die gezet zijn op Hypocaustegels die ze ook in de kelder gevonden hebben. Maar goed ik wijk af in enthousiame, we gingen naar een complex in de Engelstrasse alwaar de woningen inmiddels al tegen de vlakte lagen. Ook de Engelstrasse 41 hoorde hierbij want anders had ik het magisch getal niet kunnen gebruiken. We hebben er een erg lang weekend van gemaakt want het was een bijzonder rijk stuk qua vondsten en in principe hadden we er nog wat langer kunnen vertoeven maar ja, ook de plicht roept weleens Thuis gekomen konden we toch van alle vondsten erg leuke dingen samenstellen waarvan ik deze Drag. 37 jullie niet wil onthouden.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 10 mei 2011, 18:36 |
|
 |
|
Travis
|
Een mooi verhaal Henk, met goede tips,moesten we eens daar zijn Ste je voor ,de archeologen hebben geen tijd en geld ,jij komt daar als eerste aan man o man 
|
| 10 mei 2011, 18:44 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 17975 Woonplaats: Limbolonie
|
Hoi allemaal Ik zit mij hier rot te denken  wat is dat toch met die 4.1 heeft dit iets met munten te maken,..zo ja dan begrijp ik het mvg Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 10 mei 2011, 21:05 |
|
 |
|
lucky nero
Geregistreerd: 15 apr 2008, 22:27 Berichten: 5316 Woonplaats: landgraaf
|
Bertoninus schreef: Hoi allemaal Ik zit mij hier rot te denken  wat is dat toch met die 4.1 heeft dit iets met munten te maken,..zo ja dan begrijp ik het mvg Bert hoi bert denk nog eens aan benjamino gr. lucky nero 
|
| 10 mei 2011, 21:10 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
lucky nero schreef: Bertoninus schreef: Hoi allemaal Ik zit mij hier rot te denken  wat is dat toch met die 4.1 heeft dit iets met munten te maken,..zo ja dan begrijp ik het mvg Bert hoi bert denk nog eens aan benjamino gr. lucky nero  deze viewtopic.php?f=179&t=8560
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 10 mei 2011, 23:17 |
|
 |
|
detector.be
|
Jawel, de vicus ligt pal achter huis nr. 41.
|
| 11 mei 2011, 17:50 |
|
 |
|
Travis
|
detector.be schreef: Jawel, de vicus ligt pal achter huis nr. 41. DAT werpt natuurlijk een heel ander licht op de zaak he Bedankt detector,God zal u belonen ,al ist met spek en bonen 
|
| 11 mei 2011, 18:06 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
Travis schreef: detector.be schreef: Jawel, de vicus ligt pal achter huis nr. 41. DAT werpt natuurlijk een heel ander licht op de zaak he Bedankt detector,God zal u belonen ,al ist met spek en bonen  Wel 41!
|
| 11 mei 2011, 20:35 |
|
 |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5737 Woonplaats: Ewijk
|
Muta, je kunt nu niet gaan verlangen dat we elk potje of blikje bonen gaan natellen Dan wordt het allemaal veel te vermoeiend en dit 4,1 gebeuren vreet toch al energie. Laten we in de toekomst gewoon ervan uitgaan dat de BVW-standaard 4.1 is. Dus Travis 4.1, Muta Abundantia 4.1, Legionar 4.1, en zo verder en verder. Shit, schiet me ineens te binnen dat 4.1 weliswaar het hoogste cijfer was waarmee ik op school beloond werd maar dat het tevens ook een onvoldoende was. Het voorstel 4.1 veeg ik hiermee direct van tafel, alhoewel ik nog steeds denk dat we het Hackers en andere oneigenlijke gebruikers het knap moeilijk hadden gemaakt met deze gouden formule. Sorry voor al deze 4.1 overlast Een bijna 41-jarige malloot
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 11 mei 2011, 20:54 |
|
 |
|
Hans1971
|
Man man. Het wordt steeds gekker hier. 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 11 mei 2011, 21:04 |
|
 |
|
detector.be
|
Travis schreef: detector.be schreef: Jawel, de vicus ligt pal achter huis nr. 41. DAT werpt natuurlijk een heel ander licht op de zaak he Bedankt detector,God zal u belonen ,al ist met spek en bonen  En ook in de coördinaten: 50°54'54'' 41'''--- 4° 11''17''41'''. De hotspot van de vicus
|
| 11 mei 2011, 21:15 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
hahahahah ik lach me 41 breuken!
|
| 11 mei 2011, 21:31 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
no0u lachen jullie maar ik ga nog is 41 gouden munten vinden
|
| 11 mei 2011, 21:47 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
 en bedankt he ed, nu ga ik weer 4,1 nachten wakker liggen uit jaloezie!
|
| 11 mei 2011, 23:13 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Muta Abundantia schreef: :06 en bedankt he ed, nu ga ik weer 4,1 nachten wakker liggen uit jaloezie! ja graag gedaan gooooooije
|
| 12 mei 2011, 00:18 |
|
 |
|
Travis
|
Na de Da Vinci code nu het betere werk:de 4,1 code........eat chin Dan Brown.....mijn ganzenveer in aanslag,ik ben al aan 't schrijven 
|
| 12 mei 2011, 06:01 |
|
 |
|
Travis
|
Hans1971 schreef: Man man. Het wordt steeds gekker hier.  Volgend jaar nog gekker.....dan wordt Hans 41 
|
| 12 mei 2011, 06:02 |
|
 |
|
detector.be
|
Als je 41 intikt bij google krijg je 1.440.000.000 links.
|
| 12 mei 2011, 21:22 |
|
 |
|
Travis
|
detector.be schreef: Als je 41 intikt bij google krijg je 1.440.000.000 links.  Dat kan geen toeval meer zijn 
|
| 12 mei 2011, 21:34 |
|
 |
|
detector.be
|
41° N en 41° O is Tobamzga in Turkije en daar hoort deze foto bij
|
| 12 mei 2011, 21:52 |
|
 |
|
Travis
|
Verdoerie detector.be, wie nu nog twijfelt is een dommerd.
|
| 12 mei 2011, 21:55 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7596 Woonplaats: Deventer
|
Als je goed kijkt en telt ,zie ik 41 huizen /schuren staan Kan ook geen toeval zijn 
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 13 mei 2011, 21:46 |
|
|