|
|
Het is nu 03 jun 2026, 12:39
|
Deel Keltische muntschat geveild
| Auteur |
Bericht |
|
flappie25
Geregistreerd: 12 jan 2009, 01:31 Berichten: 483 Woonplaats: Zevenaar
|
 Deel Keltische muntschat geveild
Keltische muntschat geveild Maastricht - Zestien munten van de Keltische muntschat die drie jaar geleden werd gevonden bij Maastricht zijn geveild voor 44.000 euro. De munten waren gevonden door amateurarcheoloog Paul Curfs in een veldje. In totaal bestond de schat uit 39 gouden en 70 zilveren munten. De rest van de collectie is niet te koop. De zestien munten zijn allemaal gekocht door één museum. Het veilinghuis wil niet zeggen welk, schrijft L1 http://www.telegraaf.nl/binnenland/9923 ... binnenlandGroet Flap
Laatst bijgewerkt door flappie25 op 31 mei 2011, 00:11, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 30 mei 2011, 21:22 |
|
 |
|
Nandus
Geregistreerd: 18 apr 2008, 09:22 Berichten: 1651 Woonplaats: Noord-holland
|
 Re: Kassa!
Van harte Paul met de opbrengst  . En ze zijn goed terechtgekomen  . Kunnen we er allemaal nog van genieten.
|
| 30 mei 2011, 21:25 |
|
 |
|
melpatcindy
|
gefeliciteerd hoor met deze mooie opbrengst  kun je een hoop mooie dingen voor doen de eer heb je al en ze zijn nog steeds te bezichtigen had exact hetzelfde gedaan  wat moet je anders met zoveel dure munten ,in de kluis?[kan je er niet naar kijken ] en gewoon thuis [in de kluis] of vitrinekast is veel te link dus ik vind het een goeie zet gr ed 
_________________ gezelligheid kent hier geen tijd
|
| 30 mei 2011, 22:10 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
goed gedaan paul je heb 100 % GELIJKE op naar de 2 de schat 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 30 mei 2011, 22:23 |
|
 |
|
detector.be
|
Proficiat met de opbrenst Paul. Jammer dat sommige aasgieren (collega zoekers) op diezelfde akker munten gepikt hebben van de muntschat die eigenlijk jouw vondst was.
|
| 30 mei 2011, 22:27 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28451 Woonplaats: Kerkrade
|
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 30 mei 2011, 22:54 |
|
 |
|
bertellen
Geregistreerd: 14 apr 2009, 21:52 Berichten: 550 Woonplaats: Voerendaal
|
Gefeliciteerd Paul, toch wat meer opgebracht dan het minimum. Goed geboerd man.
_________________ http://coindigger.webs.com
|
| 30 mei 2011, 23:01 |
|
 |
|
dagobert
|
Paul, Van harte gefeliciteerd met het mooie bedrag wat de munten hebben opgeleverd. Ze komen nu in een museum terecht. En ik vind dat terecht. Dagobert
|
| 30 mei 2011, 23:05 |
|
 |
|
paul
|
Hallo Collega zoekers, Vandaag was inderdaad een hele mooie spannende dag. Op weg naar de veiling hoorde mijn vrouw en ik al om 11.30 op de regionale zender dat mijn munten geveild gingen worden en dat is toch wel kicken als er weer een persbericht aan geweid wordt. Bij aankomst bij de NPV werden we hartelijk ontvangen door mevrouw Heidveldt die ons vanaf het begin begeleid en geadviseerd heeft. Tijdens de veiling hebben sommige zilveren munten flink meer opgebracht dan ze vermeld stonden in de catalogus maar uiteindelijk zijn als een lot verkocht aan een museum maar ze hebben dat museum niet bekend gemaakt. Tijdens de veiling ben ik ook nog telefonisch geïnterviewd door een radio zender die het om 18.30 uur zou uitzenden ik ben alleen vergeten te vragen van welk zendstation zei waren, ik weet alleen iets met spits in de uitzending naam maar het was weer een zeer leuke ervaring. @ Flappie het staat al op diverse internetsite's en het is idd kassa @Nandus: zelf ben ik ook blij dat ze nog in een museum terecht komen en met de opbrengst daar hebben we al een bestemming voor. @Melpatcindy, Dat is ook de reden waarom we ze tekoop hebben aangeboden. Thuis bewaren was veel te gevaarlijk gezien de geweldige mediahype omtrent mijn persoon. En in bruikleen geven bracht het ook niks op zelfs alleen maar renteverlies terwijl ze nu ook nog te bezichtigen blijven. @Ed, Ik ga voor de vierde schat Schat nr 1 mijn kinderen Schat nr 2 Mijn vrouw (misschien zijn de meeste het niet ermee eens (met hun eigen vrouw)) Schat nr 3 De Keltische Muntschat Schat nr 4 Wie weet @ Detector.be Dankjewel voor je felecitaties. In mijn onwetendheid (want ik was nieuw in deze wereld) heb ik inderdaad teveel informatie op diverse Fora gezet maar niet (en nog niet) vemoedend dat er een figuur is die er zoveel werk van gemaakt heeft om de plek te traceren zoals iedereen in maastricht gaan bellen met dezelfde achternaam als ik en dan te gaan spioneren. Uiteindelijk is het maar een kleine zoekwereld waar we in verkeren en zijn actie's hebben hem diverse bijnamen zoals plekkenpezer opgeleverd en nog heftigere namen die ik maar niet neerschrijf. Het is zelfs zo erg geweest dat diegene zelfs ging claimen dat hij de vinder van de schat was Uiteindelijk heeft hij zichzelf enorm belachelijk gemaakt in onze zoekwereld waar hij niet meer vanaf komt. Wie totaal geen debet eraan heeft is Ambianni want die heeft mij gebeld en ik heb hem zelfs uitgenodigd om mee te komen zoeken en we hebben tot heden ten dage nog steeds een leuk contact met elkaar. zo kan het ook Ik ben nog steeds supertrots op hetgeen wat ik gevonden heb, de afhandeling bij de archeologen van de gemeente Maastricht en natuurlijk de kroon op mijn zoekcarrière het boek over de muntschat. Vele zoekgroeten aan een ieder met ook een topvondst in het verschiet, Paul
|
| 30 mei 2011, 23:18 |
|
 |
|
paul
|
coinhunter chris schreef: Hoi Chris, Ik heb sommige heel snel leren kennen in negatieve zin maar gelukkig is het overgrote deel van de zoekers leuke gozers die je wel zo een vondst gunnen. Chris we hebben zoveel in onze privé situatie mee gemaakt en we hebben bij ons thuis een paar belangrijke regels 1 Wie goed doet die goed ontmoet 2 Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd 3 Carpe Diem en we hebben al een goede bestemming van de opbrengst. Groetjes Paul
|
| 30 mei 2011, 23:23 |
|
 |
|
paul
|
bertellen schreef: Gefeliciteerd Paul, toch wat meer opgebracht dan het minimum. Goed geboerd man. Dankjewel Bert, Dat vinden mijn vrouw en ik ook. Groetjes Paul
|
| 30 mei 2011, 23:24 |
|
 |
|
paul
|
dagobert schreef: Paul, Van harte gefeliciteerd met het mooie bedrag wat de munten hebben opgeleverd. Ze komen nu in een museum terecht. En ik vind dat terecht. Dagobert Dankjewel Dagobert, Het is een mooi bedrag en ik ben het met je eens dat ze in een museum thuis horen. Groetjes Paul
|
| 30 mei 2011, 23:26 |
|
 |
|
bikernico
|
Hoi Paul, Van harte met de verkoop van je Kelten Ik hoorde je toen ik naar huis reed op radio 1. Gaaf intervieuw en zoals je er in aangaf het gaat om het zoeken en niet altijd om het vinden.. een super hobby als ontspanning naast je werk Je maakte je nog zorgen of ze wel in holland bleven  , maar gelukkig is alles goed gekomen . Ik wens je heeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes met de centen. Met vriendelijke detectorgroet uit Apeldoorn Nico
|
| 30 mei 2011, 23:38 |
|
 |
|
Bone Idle
Geregistreerd: 22 apr 2008, 22:04 Berichten: 597 Woonplaats: Heerenveen
|
 Re: Deel Keltische muntschat geveild
Ha Paul, Ook ik hoorde het op Radio 1, prachtig resultaat man en een leuk interview. Hele goeie reklame voor onze hobby!  , Dick
_________________ De groeten van Loes......
|
| 31 mei 2011, 00:33 |
|
 |
|
frenk
ERELID
|
Paul wat een leuk bedrag kerel daar moet ik toch heel wat woningen voor schilderen Geniet er maaar lekker van 
_________________ Gezocht hondenpenningen Franse en Duitse regiments knopen gezocht
|
| 31 mei 2011, 06:16 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
Mooie opbrengst Paul Doe er iets goeds mee, maar dat zit bij jou wel goed denk ik. De munten zijn mi op een goede plek terecht gekomen en dat is helemaal mooi. Onbetrouwbare mensen zijn er overal helaas ook onder de zoekers. Uiteindelijk graven die altijd hun eigen graf en krijgen een naam waar ze nooit meer vanaf komen. groetjes cees
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 31 mei 2011, 07:05 |
|
 |
|
Hoth
|
@ Paul: Proficiat met de opbrengst, geniet ervan! Tevens wil ik graag kritisch zijn inzake de ''negatieve berichten'' in deze thread. Tot mijn verbazing las ik vorige week deze uitgave van het DDA Magazine: http://www.detectoramateur.nl/magazine/102.pdfHierin staat een compleet andere weergave van het voorval, en werd er niet met modder gesmeten. Wie er gelijk of ongelijk heeft, daar kan ik niet over oordelen, simpel weg omdat ik er niet bij was. Dat anderen, die er ook niet bij waren, wel kunnen oordelen, dat is aan hen. Wat ik zeggen wil is het volgende: Niemand verdient het om voor alles en nog wat uitgemaakt te worden, zeker niet publiekelijk, schuld of onschuld in het midden gelaten. Want, als we dat doen, dan zijn we net zo slecht bezig als diegene waarover we oordelen, toch? Laten we blij zijn voor Paul, en laten we de '' strontbak '' gewoon staan i.p.v erin te roeren, daar gaat het alleen maar harder van stinken. En eerlijk gezegd ben ik van mening dat er al genoeg over is gezegd, toch? Ik ben het erover eens dat er in deze wereld veel haat en nijd is, maar laten wij ons verstandig opstellen, haat en nijd verziekt onze prachtige hobby. Er bovendien zijn er veel interessantere dingen om over te praten, nietwaar? Groet, Patrick
_________________ Ook gij, Brutus?
|
| 31 mei 2011, 08:58 |
|
 |
|
joseph
|
detector.be schreef: Proficiat met de opbrenst Paul. Jammer dat sommige aasgieren (collega zoekers) op diezelfde akker munten gepikt hebben van de muntschat die eigenlijk jouw vondst was. hoort wie het zegt 
|
| 31 mei 2011, 09:01 |
|
 |
|
la taupe
|
@ Hoth; helemaal mee eens!! 
|
| 31 mei 2011, 09:49 |
|
 |
|
Mat
|
Hoi Paul, Proficiat met de verkoop en ik ben blij dat het in Nederland is gebleven. Als ze naar het buitenland waren gegaan, dan had ik nooit meer met je gesproken. Heb je er toch nog copies van laten maken, zoals je tegen mij gezegd hebt. Besteed ze goed, want je kunt ze maar 1 keer uitgeven. Gr Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 31 mei 2011, 09:53 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Ik ga voor de vierde schat Schat nr 1 mijn kinderen Schat nr 2 Mijn vrouw (misschien zijn de meeste het niet ermee eens (met hun eigen vrouw)) Schat nr 3 De Keltische Muntschat Schat nr 4 Wie weet zo is dat ik zeg altijd tegen han je groots schat zit thuis en als je nog gezond blijf dan is het nog veel mooier dan die schat en aldat gelul wat je met jou muntjes doet dat zal je zelf uit maken en niet een ander gr de ed 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 31 mei 2011, 12:25 |
|
 |
|
dagobert
|
Hoth schreef: @ Paul: Proficiat met de opbrengst, geniet ervan! Tevens wil ik graag kritisch zijn inzake de ''negatieve berichten'' in deze thread. Tot mijn verbazing las ik vorige week deze uitgave van het DDA Magazine: http://www.detectoramateur.nl/magazine/102.pdfHierin staat een compleet andere weergave van het voorval, en werd er niet met modder gesmeten. Wie er gelijk of ongelijk heeft, daar kan ik niet over oordelen, simpel weg omdat ik er niet bij was. Dat anderen, die er ook niet bij waren, wel kunnen oordelen, dat is aan hen. Wat ik zeggen wil is het volgende: Niemand verdient het om voor alles en nog wat uitgemaakt te worden, zeker niet publiekelijk, schuld of onschuld in het midden gelaten. Want, als we dat doen, dan zijn we net zo slecht bezig als diegene waarover we oordelen, toch? Laten we blij zijn voor Paul, en laten we de '' strontbak '' gewoon staan i.p.v erin te roeren, daar gaat het alleen maar harder van stinken. En eerlijk gezegd ben ik van mening dat er al genoeg over is gezegd, toch? Ik ben het erover eens dat er in deze wereld veel haat en nijd is, maar laten wij ons verstandig opstellen, haat en nijd verziekt onze prachtige hobby. Er bovendien zijn er veel interessantere dingen om over te praten, nietwaar? Groet, Patrick Wijze woorden. Inderdaad, Laten we dit forum niet gebruiken om een ander zwart te maken die zichzelf niet kan verdedigen. Of die geen nou wel of niet schuldig is? Ik denk persoonlijk dat er meer mensen waren geweest. Voorbeeld is een plek waar veel magneetvondsten vandaan komen. In het begin visten er maar een paar mensen. En nu staat half Nederland daar te gooien. Zijn al die mensen dan ineens stekkenpesers? En zijn ze nu opeens oneerlijk bezig? Uiteraard weet ik iets van het voorval. Maar ik wil het niet eens weten. Puur om het feit dat er altijd twee verhalen bij zitten. En niet 1. Dagobert
|
| 31 mei 2011, 13:38 |
|
 |
|
hylke
Geregistreerd: 12 jul 2009, 15:49 Berichten: 2272 Woonplaats: Rijnsburg
|
Hoi Paul, Heb je gezien en gesproken op het forumfeest en natuurlijk de munten gezien Ben blij voor je dat het zoveel heeft opgebracht  Doe er leuke dingen mee Het is je gegund Hylke
|
| 31 mei 2011, 14:27 |
|
 |
|
MARK.
Geregistreerd: 01 nov 2010, 18:07 Berichten: 343 Woonplaats: Op de prairie van Limburg
|
Dag Paul, Slim en verstandig afgehandeld. Een win-win-situatie! Ik zou het ook zo gedaan hebben. Sympathiek dat je hier op het forum nog iets wil vertellen. Groet, Mark
|
| 31 mei 2011, 14:30 |
|
 |
|
Ambianii
|
Vanharte feli kerel...een mooi bedrag,wat idd veel hoger voor jou had moeten zijn! Jij blijft voor mij de originele ontdekker hoor en aan jou alle eer nogmaals Wel jammer dat rob hier misschien mij ook onder de aasgieren verstaat,want dan zou hij misschien van paul zelf moeten horen dat die vork heeel anders in de steel zit! Ik heb er in iedergeval een vriend bij en dat is volgens mij al een paar jaar wederzijds Ik heb uit respect voor Paul mezelf altijd op de achtergrond gehouden alhoewel paul en ik nog altijd samen zoeken. De laatste 2 gouden en 1 zilveren van paul was ik zelf bij op het veld en gunde hem ze supervanharte!! Positief blijven en hufters laten doodbloeden/stilzwijgen, voor de rest blijft het ook voor mij nog immer een jongensdroom die uitkwam,maar besmeurd is met roddel en achterklap...heel jammer van zo`n mooie hobby en dan zo`n enorm mooie vondst die Paul deed..uniek en op jou paul...proost!! Geniet en tot gauw Mvg Richard/ambianii
|
| 31 mei 2011, 15:01 |
|
|