|
|
Het is nu 03 jun 2026, 12:18
|
Deel Keltische muntschat geveild
| Auteur |
Bericht |
|
Hoth
|
 Re: Deel Keltische muntschat geveild
@Paul: Bedankt voor je uitvoerige reactie Mijn stelling is - was - en blijft: Negatieve aandacht cq. emotie lijdt uiteindelijk alleen maar tot meer narigheid. Dat er veel om deze vondst te doen was, is duidelijk, en alles is ooit al eens gezegd, goed of kwaad. Jij hebt de vondst van je leven gedaan, en een ieder, die er nauw of zijdelings bij betrokken was, die mag dankbaar zijn dat hij erbij was. Want, dit komt zo snel niet nog eens voorbij :-) Narigheid is in dit geval een feit, maar de vreugde duurt een leven lang! En voor een ieder die er niet bij was, maar die de hobby een warm hart toedraagt, was het ook geweldig om te volgen. Ik heb er in ieder geval van genoten, want zoals jij al eerder zei: Het is een droom uit een jongensboek die uitkwam, en ik heb dat boek in een adem uitgelezen.... Laten we niet vergeten dat we uiteindelijk allemaal mensen zijn, en ieder reageert op een andere manier. Wellicht kan ooit de strijdbijl nog eens begraven worden, wat ik hoop, want uiteindelijk zijn we allemaal mensen én zoekers, en moge de hobby aan het einde zegevieren boven haat, nijd, miscommunicatie en egoisme Gr, Patrick
_________________ Ook gij, Brutus?
|
| 01 jun 2011, 09:02 |
|
 |
|
Hans1971
|
Kan goed begrijpen dat je je munten heb verkocht. Je heb de mooie herinneringen nog en natuurlijk de replica`s. En met het geld kan je weer leuke dingen doen. Anders liggen de munten maar te verstoffen in een kluis, nou zijn ze te zien voor het publiek. Het is je gegund Paul. 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 01 jun 2011, 20:58 |
|
 |
|
paul
|
Hoth schreef: @Paul: Bedankt voor je uitvoerige reactie Mijn stelling is - was - en blijft: Negatieve aandacht cq. emotie lijdt uiteindelijk alleen maar tot meer narigheid. Dat er veel om deze vondst te doen was, is duidelijk, en alles is ooit al eens gezegd, goed of kwaad. Jij hebt de vondst van je leven gedaan, en een ieder, die er nauw of zijdelings bij betrokken was, die mag dankbaar zijn dat hij erbij was. Want, dit komt zo snel niet nog eens voorbij :-) Narigheid is in dit geval een feit, maar de vreugde duurt een leven lang! En voor een ieder die er niet bij was, maar die de hobby een warm hart toedraagt, was het ook geweldig om te volgen. Ik heb er in ieder geval van genoten, want zoals jij al eerder zei: Het is een droom uit een jongensboek die uitkwam, en ik heb dat boek in een adem uitgelezen.... Laten we niet vergeten dat we uiteindelijk allemaal mensen zijn, en ieder reageert op een andere manier. Wellicht kan ooit de strijdbijl nog eens begraven worden, wat ik hoop, want uiteindelijk zijn we allemaal mensen én zoekers, en moge de hobby aan het einde zegevieren boven haat, nijd, miscommunicatie en egoisme Gr, Patrick Hoi Patric, Laat ik eens beginnen dat ik altijd open sta voor een constructief gesprek met wederzijds respect nu morgen en in de toekomst. Op het veld heb ik wel tegen Ed en Richard verteld dat ik de vinder ben van de munten en als we het onder ons drieën kunnen houden dan doe ik op het laatste de melding bij de archeologen, komen er meer zoekers bij dan doe ik meteen melding, en zo is het ook gegaan. Wat ik heel jammer heb gevonden is dat ik na de persconferentie beticht werd van alle media aandacht opeisen en achterstoten, uitsluiten enz. maar dat is nooit het geval geweest en nooit mijn opzet. Dit heb ik ook zeer duidelijk in de DDA vermeld maar dit werd me nooit geloofd. Op de akker en erbuiten heb ik diverse handreikingen gedaan om dit uit te praten maar daar is helaas nooit positief op gereageerd en werd zelfs op zijn zachts gezegd afgeblaft en voor leugenaar uitgemaakt. Ook nu nog ga ik elke dialoog met eenieder aan ,de deur staat altijd open, ik ben bereid voor elk constructief gesprek om standpunten aan te horen en misverstanden uit de wereld te helpen alleen een strijdbijl hoef ik niet te begraven want ik heb helemaal geen ruzie met Pietje, Jantje, Klaasje niet en ook met ED niet maar ik hoop wel dat we de lucht kunnen klaren. Dus Ed als je dit leest stuur een PB dan ga ik het gesprek met je aan. En wat de hobby betreft: het blijft een schitterende hobby die ik altijd met veel plezier zal blijven uitoefenen (lekker ontspannend) Met vriendelijke groet, Paul
|
| 01 jun 2011, 21:53 |
|
 |
|
paul
|
Hans1971 schreef: Kan goed begrijpen dat je je munten heb verkocht. Je heb de mooie herinneringen nog en natuurlijk de replica`s. En met het geld kan je weer leuke dingen doen. Anders liggen de munten maar te verstoffen in een kluis, nou zijn ze te zien voor het publiek. Het is je gegund Paul.  Dankjewel Hans, De opbrengst wordt zeer goed besteed. En ik ben blij dat ze in een museum komen en wel te Venlo en Maastricht Groetjes Paul
|
| 01 jun 2011, 21:55 |
|
 |
|
paul
|
 Re: Kassa!
bertellen schreef: Gefeliciteerd Paul, toch wat meer opgebracht dan het minimum. Goed geboerd man. Hoi Bert, Boeren kan ik als de beste THX groetjes en totziens, Paul
|
| 01 jun 2011, 22:01 |
|
 |
|
bertellen
Geregistreerd: 14 apr 2009, 21:52 Berichten: 550 Woonplaats: Voerendaal
|
Hey Paul een ieder die jou een beetje kent weet welk een geweldig mens jij bent. Als ik jou was zou er verder geen aandacht aan schenken. Jij bent diegene die weet hoe alles in elkaar steekt. Dus voor de anderen wie de schoen past trekke hem aan. Er zijn genoeg mensen die onaangename ervaringen hebben met de een of de ander. Nogmaals het is je van harte gegund. Groetjes Bert.
_________________ http://coindigger.webs.com
|
| 01 jun 2011, 22:07 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20727 Woonplaats: utrecht
|
ha Paul ik had een heel lang verhaal getypt , en drukt op de verkeerde knop (weg) achteraf gezien misschien maar goed ook , want ik was keihard naar de bewuste RAT toe en zijn soort mensen maargoed , Paul ik vind dat jij het helemaal goed hebt aangepakt en het juiste moment hebt gekozen om het echte verhaal te vertellen de bewuste persoon is van het forum afgekickt en daar sta ik nog steeds 1000% achter. ik gun echt iedereen alles , maar ben blij dat een persoon als jij deze schat hebt mogen vinden. ik heb een paar keer jou ontmoet en contact gehad , en als er 1 zo,n vondst verdiend ben jij het wel. ook hoop ik dat jij en jou gezin nu eindelijk verlost blijven van alle ellende , en jullie als gezin lekker gaan genieten van elkaar. en daar zal de opbrengst best een steentje aan bij gaan dragen denk ik Paul chapeau gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 01 jun 2011, 22:32 |
|
 |
|
bertellen
|
In een woord CHAPEAU Bubba.
|
| 01 jun 2011, 22:48 |
|
 |
|
paul
|
bubba schreef: ha Paul ik had een heel lang verhaal getypt , en drukt op de verkeerde knop (weg) achteraf gezien misschien maar goed ook , want ik was keihard naar de bewuste RAT toe en zijn soort mensen maargoed , Paul ik vind dat jij het helemaal goed hebt aangepakt en het juiste moment hebt gekozen om het echte verhaal te vertellen de bewuste persoon is van het forum afgekickt en daar sta ik nog steeds 1000% achter. ik gun echt iedereen alles , maar ben blij dat een persoon als jij deze schat hebt mogen vinden. ik heb een paar keer jou ontmoet en contact gehad , en als er 1 zo,n vondst verdiend ben jij het wel. ook hoop ik dat jij en jou gezin nu eindelijk verlost blijven van alle ellende , en jullie als gezin lekker gaan genieten van elkaar. en daar zal de opbrengst best een steentje aan bij gaan dragen denk ik Paul chapeau gr bubba  Hoi Bubba, Ik bloos niet snel maar nu zit ik toch even met een brok in mijn keel door de woorden die je tot mijn gezin en mij richt. Een schatvondst doen is prachtig maar valt in het niets als er iets met je naaste dierbaren aan de hand is geweest en nog steeds is. Dit heeft mij en mijn gezin geleerd dat alles relatief is en dat je moet proberen alles in de juiste context te plaatsen en zien te relativeren. Nu moet ik toegeven dat het met de schatvondst zeer moeilijk was. Tijdens onze ontmoetingen heb ik een groot respect voor jou gekregen wat jij allemaal betekent en doet voor kinderen met beperkingen en jou verstand van zaken. Ik weet ook dat jij mij en ons gezin deze schatvondst van harte gunt en me steeds gecomplimenteerd hebt met de afhandeling ervan Ik wil alleen een correctie op jouw verhaal doen en het betreft de zin Ik citeer "ook hoop ik dat jij en jou gezin nu eindelijk verlost blijven van alle ellende , en jullie als gezin lekker gaan genieten van elkaar." We gaan niet van elkaar genieten maar we hebben altijd van elkaar genoten en blijvenvan elkaar genieten. Bubba mijn oprechte welgemeende dank, Met vriendelijke zoekgroeten, Paul
|
| 01 jun 2011, 22:49 |
|
 |
|
bertellen
|
Mooie woorden Paul. Ondanks alle misére weet ik dat jullie levensgenieters zijn en nu natuurlijk een beetje extra. Gelijk heb je.
|
| 01 jun 2011, 22:52 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20727 Woonplaats: utrecht
|
ha Paul , dingen doen voor een ander , brengt meer plezier dan eigenbelang maar laten we verder niet te zoetsappig worden nogmaals , HOE JE DOET , HOE JE ONTMOET (ik bedoelde zorgeloos genieten) gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 01 jun 2011, 22:55 |
|
 |
|
frenk
ERELID
|
_________________ Gezocht hondenpenningen Franse en Duitse regiments knopen gezocht
|
| 01 jun 2011, 22:58 |
|
 |
|
Ambianii
|
yep, ik geniet hier ook van ..top mensen...paul; proost  (alweer  ) geniet en niet mate...altijd..elk moment en met het hele gezin. Da`s heel moeilijk voor mij persoonlijk,maar wel lekker makkelijk gezegd  ...langzaam gaat het beter. fijne avond allen, Mvg Ambi
|
| 01 jun 2011, 23:25 |
|
 |
|
paul
|
|
| 01 jun 2011, 23:27 |
|
 |
|
paul
|
Hey Frenk, Ik word zo stil aan een alcoholist met al die pilsjes  ( en ik drink niet) Heb je de deus al geprobeerd en beheers je hem al? Grt Paul
|
| 01 jun 2011, 23:28 |
|
 |
|
paul
|
Ambianii schreef: yep, ik geniet hier ook van ..top mensen...paul; proost  (alweer  ) geniet en niet mate...altijd..elk moment en met het hele gezin. Da`s heel moeilijk voor mij persoonlijk,maar wel lekker makkelijk gezegd  ...langzaam gaat het beter. fijne avond allen, Mvg Ambi Echte levensgenieters HIK,HIK,HIK Carpe Diem Rich en uit eindelijk komt alles goed. Grt Paul
|
| 01 jun 2011, 23:30 |
|
 |
|
paul
|
Hallo collegae zoekers, Hier een radio uitzending vlak na de veiling van de munten. De uitzending begint bij 19.26 minuut http://www.omroepwnl.nl/programmas/avon ... 0-mei-2011Groetjes Paul
|
| 03 jun 2011, 00:05 |
|
 |
|
frenk
ERELID
|
paul schreef: Hey Frenk, Ik word zo stil aan een alcoholist met al die pilsjes  ( en ik drink niet) Heb je de deus al geprobeerd en beheers je hem al? Grt Paul nee paul heb hem nog niet geprobeerd ben nog druk bezig met schilderen 
_________________ Gezocht hondenpenningen Franse en Duitse regiments knopen gezocht
|
| 03 jun 2011, 08:59 |
|
 |
|
paul
|
Voor de veiling zijn de Keltische munten naar Tefaf gegaan.
Ook Mieke Zilverenberg was onder de indruk van de Keltische Muntschat.
Een hele tijd met haar gepraat over de vondst en over de Romeinse spullen wat zei in de verkoop had.(schitterend,maar zeer duur)
Groetjes Paul
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 04 jun 2011, 00:02 |
|
 |
|
Jvlivs
Geregistreerd: 16 apr 2008, 19:33 Berichten: 7088 Woonplaats: Kerkrade
|
_________________ A Casa, sulla divane, si trova niente!!!!!!
|
| 04 jun 2011, 09:23 |
|
 |
|
Jvlivs
Geregistreerd: 16 apr 2008, 19:33 Berichten: 7088 Woonplaats: Kerkrade
|
Hey Paul, Ik zie net die prachtige foto van jou met Mieke. Nog effe en dan ben jij nog bekender dan haar!!!!! Leuk man. Vele groeten, John.
_________________ A Casa, sulla divane, si trova niente!!!!!!
|
| 04 jun 2011, 09:24 |
|
 |
|
XpSven
Geregistreerd: 16 apr 2010, 11:13 Berichten: 2016 Woonplaats: Lanaken (Oost-Limburg °België° )
|
44.000 euro Daar heb je al een serieus goede detector voor. eentje van zilver denk ik 
_________________ I always say: " Who doesn't search, shall find nothing "
|
| 04 jun 2011, 17:22 |
|
 |
|
paul
|
|
| 04 jun 2011, 21:11 |
|
 |
|
paul
|
Jvlivs schreef: Hey Paul, Ik zie net die prachtige foto van jou met Mieke. Nog effe en dan ben jij nog bekender dan haar!!!!! Leuk man. Vele groeten, John. Niet bekender maar wel knapper De kennis van haar daar wil ik de helft wel van hebben,wat weet die vrouw veel. Er kwamen Italianen op het moment dat ik daar was en ze ging vloeiend over in het Italiaans. Mieke Zilverenberg was onder de indruk van de schat. Groetjes Paul
|
| 04 jun 2011, 21:15 |
|
 |
|
paul
|
XpSven schreef: 44.000 euro Daar heb je al een serieus goede detector voor. eentje van zilver denk ik  Hoi Sven, €44000,00 is met opgeld en ik moet er ook nog een beetje over betalen, maar dan heb je nog een detector met een gouden randje. Groetjes Paul
|
| 04 jun 2011, 21:17 |
|
|