Logo
Het is nu 04 jun 2026, 10:02

Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Waarschuwing voor de supermagneet/magneetvissers. 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
 Waarschuwing voor de supermagneet/magneetvissers.
Beste medezoekers,

Omdat ik er al meerdere threads van heb gelezen wil ik iets toevoegen aan het gevaar van een supermagneet/magneetvissen).

Verwondingen:

Laat ik zo beginnen dat een supermagneet geen kinderspeelgoed is. Het is dus af te raden dat de magneet wordt gebruikt door kinderen jongen als 16/18 jaar. Kinderen staan nou eenmaal minder stil bij de gevaren van bepaalde dingen in het leven. De magneten die ze tegenwoordig aanbieden om te magneetvissen hebben een enorme trekkracht tot wel 240/300 kilo.
Zoals bekent is zijn er al wat ongelukken gebeurt met de supermagneet. Zo hebben we al eens kunnen zien dat iemand zijn vingers tussen twee magneten kreeg. Resultaat,.....een bijna platte vinger. Laten we zeggen, de vel van de vinger was er compleet vanaf. Ook kan je vinger tussen ijzer en magneet komen vast te zitten. Probleem is dan, dat je je vinger(s) er niet ongeschonden tussenuit krijgt want de magneet zit te vast om hem met 1 hand los te krijgen.
Wat ook zeer gevaarlijk is dat er twee magneten bij elkaar in de buurt komen. Zelfs bij een afstand van zo,n 40/50cm kunnen de magneten elkaar onverwachts aantrekken. Ze klappen dan met een enorme kracht op elkaar met alle gevolgen van dien.

Bankpasjes en electronica:

De supermagneet heeft een enorme magneetische kracht. Houd de magneet dus nooit bij een portemonnee waar bankpasjes in zitten. Nadat de magneet in aanraking komen met bankpasjes. Zullen je bankpasjes niet meer werken.
Kijk ook altijd uit dat je de magneet niet in de buurt houd van electronica(tv,s, computers, horloge,s, enz,...). Vaak zitten er in electronica gevoelige onderdelen die door een magneet onherstelbaar beschadigt kunnen worden.

Bommen explosieven:

Tijdens het magneetvissen is er een kans dat je een bom of ander gevaarlijk explosief naar boven haalt.
Het beste wat je dan zou kunnen doen is de magneet te laten zitten. En altijd de politie op de hoogte te brengen. Bij het verwijderen van de magneet kan de ontsteking van de bom in werking worden gezet. Een bom blijft zelfs na vele tientallen jaren nog steeds gevaarlijk. Uiteraard willen we onze magneet niet verliezen dus trekken we de magneet er gewoon vanaf. Doe het in dat geval onder water. Onder water heeft de magneet niet zo veel trekkracht als boven water.
Uiteraard is het verwijderen van de magneet op eigen risico!!
Wat bommen en explosieven betreft: Dezelfde regels als met een metaaldetector.

Versturen van een magneet:

Het per post versturen van een supermagneet kun je het beste doen door de magneet te verpakken in piepschuim. En als je dit niet hebt de magneet dik verpakken in papier. Hierdoor heeft de magneet niet meer zo veel aantrekkingskracht waardoor er ongelukken zouden kunnen gebeuren. Om te testen dat het veilig is ingepakt kun je er iets van ijzer bij houden. Blijft het ijzer niet meer aan het piepschuim of papier plakken? Dan zit je goed. En kun je de magneet zonder verdere problemen versturen.

Wondjes en blaren:

Trek tijdens het magneetvissen altijd een paar goede sterke handschoenen aan. Door het vele uitgooien en het weer inhalen van de magneet schuurt het touw langs je vingers. Na verloop van tijd zullen er blaren ontstaan die het verloop van het magneetvissen niet bevorderen. Kijk ook altijd uit met het verwijderen van spijkers en andere ijzeren voorwerpen. Er kunnen zeer scherpe voorwerpen aan de magneet zitten die in je handen kunnen prikken of snijden. Met een sterke kans dat het gaat ontsteken door vuil en roest.

Omstanders:

De magneet wordt met een flinke slinger het water ingegooid. Kijk altijd goed om je heen dat er niemand achter je staat. Omstanders blijken met het fenomeen magneetvissen erg nieuwsgierig te zijn. Ze lopen dus op je af en steken vaak hun nek uit om te kijken wat er in je emmer zit of om te kijken wat je aan het doen bent. Zelf heb ik een magneet rakelings langs een dames hoofd zien gaan. Vraag maar aan Pelgrim :ls :lol:

Boten en andere vaartuigen:

Ik ben er zelf getuige van dat een magneetvisser(dit keer geen namen :lol: :lol: ) bijna een magneet in een boot gooide. De man kon het voorval voorkomen door zijn stuur helemaal om te gooien. De man kwam weliswaar te hard onder een brug doorvaren. Maar zal in dit geval niet fout zijn geweest.
Vaak word er in een grote groep gevist met de magneet. En daar word vaak heel wat afgelachen. Doordat er zoveel lol is word er ook vaak niet opgelet dat er een boot aankomt. Kijk dus altijd uit dat er geen boot langs vaart terwijl je aan het gooien bent!!

Weet je zelf nog bepaalde gevaarlijke situaties met betreft magneetvissen? Ik zou zeggen, plaatsen. Het is nog maar een prille hobby die we erbij hebben. En gelukkig nog zonder al te grote ongelukken.
Maar ik zou er toch niet aan moeten denken dat 1 van ons straks een groot probleem met zich moet meedragen omdat hij of zij een ongeluk heeft veroorzaakt.

Dagobert

Laatst bijgewerkt door dagobert op 11 jun 2011, 20:25, in totaal 1 keer bewerkt

11 jun 2011, 17:56

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waarschuwing voor de supermagneet/magneetvissen.
dagobert schreef:
Laat ik zo beginnen dat een supermagneet geen kinderspeelgoed is. Het is dus af te raden dat de magneet wordt gebruikt door kinderen jongen als 16/18 jaar.

En als je nou héél voorzichtig bent... :07

11 jun 2011, 18:00
Profiel
Antwoord met een citaat
Smits schreef:
dagobert schreef:
Laat ik zo beginnen dat een supermagneet geen kinderspeelgoed is. Het is dus af te raden dat de magneet wordt gebruikt door kinderen jongen als 16/18 jaar.

Als ik al getuige ben geweest van al de bovenstaande waarschuwingen, gedaan door volwassen personen!! :ls :ls
Dan houd ik mijn hart vast wat kinderen mee gaan maken.
Mijn zoon van 14 mag ook magneten maar dan ben ik er wel bij. Alleen zou hij er ook niet mee op pad mogen. Maar dit is de verantwoordelijkheid van de ouders zelf.

Dagobert

11 jun 2011, 18:04

Antwoord met een citaat
dagobert schreef:
Smits schreef:
dagobert schreef:

Als ik al getuige ben geweest van al de bovenstaande waarschuwingen, gedaan door volwassen personen!! :ls :ls
Dan houd ik mijn hart vast wat kinderen mee gaan maken.
Mijn zoon van 14 mag ook magneten maar dan ben ik er wel bij. Alleen zou hij er ook niet mee op pad mogen. Maar dit is de verantwoordelijkheid van de ouders zelf.

Dagobert

Bedankt voor je antwoord Dagobert :10

11 jun 2011, 18:09
Profiel

Antwoord met een citaat
en pas op , want er zwemmen vaak Eenden in het water :ls

en raak je die met de magneet, dan hebben ze een Bult op hun KOP , of erger :as

(dat jij die vergeet dago) :pol :lol:

gr bubba :sd

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

11 jun 2011, 18:16
Profiel WWW
Antwoord met een citaat
bubba schreef:
en pas op , want er zwemmen vaak Eenden in het water :ls

en raak je die met de magneet, dan hebben ze een Bult op hun KOP , of erger :as

(dat jij die vergeet dago) :pol :lol:

gr bubba :sd

:lol: :lol: :lol: :lol:

Maar het is wel zo. :10 :10

Dieren in het water:

Kijk tijdens het gooien altijd uit dat er geen watervogels in de buurt zijn. Krijgt een watervogel een magneet op zijn koppie. Dan zal het beestje waarschijnlijk niet meer verder zwemmen. Dit geldt ook voor zeehonden, bevers, krokodillen en nijlpaarden.

Dagobert

11 jun 2011, 18:22
ForumJoker

Antwoord met een citaat
ja ook op passen voor boten

11 jun 2011, 20:09
Profiel

Antwoord met een citaat
en niet te dicht bij je tv houden :mrgreen:

oh en let ook 's op je horloge. heb vandaag een paar uur gevist en hij loopt nu 6 minuten achter :01 . dit is me al een paar keer opgevallen na het magneetvissen (er zit net een paar weken een nieuwe batterij in en loopt anders niet zomaar achter)

11 jun 2011, 20:13
Profiel
Antwoord met een citaat
sjoho schreef:
en niet te dicht bij je tv houden :mrgreen:

oh en let ook 's op je horloge. heb vandaag een paar uur gevist en hij loopt nu 6 minuten achter :01 . dit is me al een paar keer opgevallen na het magneetvissen (er zit net een paar weken een nieuwe batterij in en loopt anders niet zomaar achter)

Klopt helemaal. Mijn klokje is ook altijd van slag af als ik een dag heb gegooid.

Daarom ook die waarschuwingen. Wij hebben al wat meer ervaring met de magneet. Maar het lijkt me erg handig als een geïnteresseerde dit eerst leest voordat hij gaat gooien.

Dagobert

11 jun 2011, 20:15

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waarschuwing voor de supermagneet/magneetvissers.
ik denk dat een krokodil wat anders zal doen als je een magneet tegen z'n kop gooit :07

11 jun 2011, 20:28
Profiel
Antwoord met een citaat
XpSven schreef:
ik denk dat een krokodil wat anders zal doen als je een magneet tegen z'n kop gooit :07

Krokodil Jan heeft een bult op kop, een hele dikke,
Krokodil Jan, parkiet Kees, eekhoorn Piet, Haas Hein en bever Bill hadden magneetvissen gedaan,
Parkiet Kees wou krokodil Jan laten gooien.
Hij had de magneet niet gezien en viel zo pardoes op de grond,
Nu begon hij te huilen en normaal had hij zo’n grote mond!
Iedereen kwam aangesneld,
En dokter varken Thijs werd gebeld.
Daar kwam dokter varken Thijs op Toon schildpad,
Het ging natuurlijk sneller als hij op Bert het paard gezeten had.
Krokodil Jan moest achterop,
En hop,
Daar gingen ze.
Thuis werd een pleister op de bult geplakt,
Een aspirientje en nu maar hopen dat de pijn zakt.

Dagobert :sd

11 jun 2011, 20:33

Antwoord met een citaat
Ik heb ooit vastgezeten met de magneet...hoe ik ook rukte en trok het kreng kwam niet los. Ik kwam op het briljante idee om mijn auto aan het andere eind van het touw vast te maken. Ik knoopte het koord aan het sleepoog en trok het touw strak door gas te geven met de Dodge. Aan het touw stonden nog een paar man te sjorren. In plaats van de magneet schoot het sleepoog met een knal los en raakte een mede zoeker in zijn middel deze stortte met een kreet ter aarde! Even was ik bang dat de gewonde zoeker afgevoerd kon worden. Achteraf viel het mee maar de schrik zat er in en de lol van het vissen was er die dag vanaf. Het had anders kunnen aflopen. Vandaag ben ik nog wezen vissen met deze zoeker en hij grapte toe hij vast zat "ff de auto halen"!

Saillant detail: de plek waar het gebeurde staat nu bekend als "de bocht des doods".

11 jun 2011, 20:50
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
is die medezoeker Hans ? :07 :07

Toen hij het weekend erna bij ons kwam, liet hij ons zien wat je hem had aangedaan.
Je moest je schamen Maurits :07 :07

11 jun 2011, 20:52
Profiel

Antwoord met een citaat
Ja ik weet dat hij daarna overal zijn broek liet zakken...heb je er een kusje op gegeven?

11 jun 2011, 20:55
Profiel WWW
ForumJoker

Antwoord met een citaat
Maurits schreef:
Ik heb ooit vastgezeten met de magneet...hoe ik ook rukte en trok het kreng kwam niet los. Ik kwam op het briljante idee om mijn auto aan het andere eind van het touw vast te maken. Ik knoopte het koord aan het sleepoog en trok het touw strak door gas te geven met de Dodge. Aan het touw stonden nog een paar man te sjorren. In plaats van de magneet schoot het sleepoog met een knal los en raakte een mede zoeker in zijn middel deze stortte met een kreet ter aarde! Even was ik bang dat de gewonde zoeker afgevoerd kon worden. Achteraf viel het mee maar de schrik zat er in en de lol van het vissen was er die dag vanaf. Het had anders kunnen aflopen. Vandaag ben ik nog wezen vissen met deze zoeker en hij grapte toe hij vast zat "ff de auto halen"!

Saillant detail: de plek waar het gebeurde staat nu bekend als "de bocht des doods".

ja wilde man
ik zij nog doe nu is dat touw naar de over kant

wat had ik geluk dan ons ze vriend net nog voor me stond andes was ik de lul geweest

je zij nog hij moet zig niet zo aanstellen
doen je dat zij moet ik wel lachen :lol: :lol: :lol:
ja het was een raaredag voor ons
het is nog goed af gelopen :sd :sd

11 jun 2011, 20:56
Profiel

Antwoord met een citaat
Later kreeg ik bijna een magneet op mijn kop! Dan is ook je lampje wel uit als je zo'n ding op je kop krijgt.

11 jun 2011, 21:01
Profiel WWW
ForumJoker

Antwoord met een citaat
nou als er een tv er tegen kan
kan jij er zeker tegen

11 jun 2011, 21:02
Profiel
Antwoord met een citaat
en ook uitkijken voor fietsers als je gooit

11 jun 2011, 22:04
ForumJoker

Antwoord met een citaat
Travis schreef:

en voor bunkers :07

11 jun 2011, 22:06
Profiel
Antwoord met een citaat
de ed schreef:
Travis schreef:

en voor bunkers :07

:nenenenene: ....ed daar kan ik niet mee lachen :pol :pol

11 jun 2011, 22:07
Antwoord met een citaat
ook opletten voor bananenschillen :10

11 jun 2011, 22:08
Antwoord met een citaat
En nooit gooien zonder touw :10

11 jun 2011, 22:15

Antwoord met een citaat
en als je dan toch MET touw gooit zorg er dan voor dat het uiteinde er niet achteraan gaat.

11 jun 2011, 22:18
Profiel
Antwoord met een citaat
Muta Abundantia schreef:
en als je dan toch MET touw gooit zorg er dan voor dat het uiteinde er niet achteraan gaat.

:lol: :lol: :lol: maw....het touw moet langer zijn als dat je kunt gooien :10

11 jun 2011, 22:20
Antwoord met een citaat
Ook niks waardevols laten liggen als ge naar huis gaat :10
En nee ED....MIJN MAGNEET HEB IK NIET OPZETTELIJK LATEN LIGGEN :pol :pol

11 jun 2011, 22:21
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende