|
|
Het is nu 03 maart 2026, 16:22
|
XP - DEUS Ijzervreter tegenvaller of toch niet ???
| Auteur |
Bericht |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
 XP - DEUS Ijzervreter tegenvaller of toch niet ???
Hallo ben inmiddels een aantal keren met de Deus op stap geweest. gewicht en draadloos is uiteraard TOP. maar het gaat mij meer om de prestaties , en die vind ik tegen vallen . Ligt dat nu aan mij of aan de Techniek/prestaties van de Deus het probleem is , dat ik IJZER niet gedisc krijg en hij vreet ook nog eens Cokes. doe ik iets verkeerd of ........... denk niet dat ik iets verkeerd doe eerlijk gezegd gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 11 jun 2011, 20:16 |
|
 |
|
Hoth
|
 Re: XP - DEUS Ijzervreter tegenvaller of toch niet ???
Ik heb de Déus ook al een tijdje en bij mij zijn de prestaties top Wat zijn je instellingen? Gr, Patrick
_________________ Ook gij, Brutus?
|
| 11 jun 2011, 20:25 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Zoooo dat is geen plezierig vooruitzicht Jo moet toch wat te doen zijn met de instellingen  kan niet anders maaar je weet nooit doe de baterijen eruit ben je van het ijzer af  grapje Bubs mvg Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 11 jun 2011, 20:25 |
|
 |
|
dagobert
|
Een detector helemaal door krijgen doe je niet in een aantal dagen op pad met de detector. Ik denk dat je iets meer geduld moet hebben en wat met je instellingen moet spelen. Maar het zou evengoed een fabrieks afstelling fout kunnen zijn dat ie ijzer niet kan discrimineren. Je weet het niet?
Ik denk dat ze je hier zeker kunnen helpen om jou probleem op te lossen.
Dagobert
|
| 11 jun 2011, 20:29 |
|
 |
|
bubba
|
Hoth schreef: Ik heb de Déus ook al een tijdje en bij mij zijn de prestaties top Wat zijn je instellingen? Gr, Patrick dat vraag ik mij dus af Hoth ijzer herkent hij pas ( boven) de grond , dus eerst een goede piep en is de vondst bijna in het zicht bedenkt de detector zich en gaat brommen (ijzer toon) tja zo ken ik het ook he. Cokes pakt hij ook , nu kan ik het wel weg krijgen door de Notch te gebruiken maar daar hou ik niet van ( je weet dan niet wat je nog meer mist) gr bubba 
|
| 11 jun 2011, 20:31 |
|
 |
|
bubba
|
dagobert schreef: Een detector helemaal door krijgen doe je niet in een aantal dagen op pad met de detector. Ik denk dat je iets meer geduld moet hebben en wat met je instellingen moet spelen. Maar het zou evengoed een fabrieks afstelling fout kunnen zijn dat ie ijzer niet kan discrimineren. Je weet het niet?
Ik denk dat ze je hier zeker kunnen helpen om jou probleem op te lossen.
Dagobert tis niet mijn eerste detector Dago en ik heb alle instellingen getest zo ingewikkeld is de Deus niet 
|
| 11 jun 2011, 20:32 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
bubba schreef: Hoth schreef: Ik heb de Déus ook al een tijdje en bij mij zijn de prestaties top Wat zijn je instellingen? Gr, Patrick dat vraag ik mij dus af Hoth ijzer herkent hij pas ( boven) de grond , dus eerst een goede piep en is de vondst bijna in het zicht bedenkt de detector zich en gaat brommen (ijzer toon) tja zo ken ik het ook he. Cokes pakt hij ook , nu kan ik het wel weg krijgen door de Notch te gebruiken maar daar hou ik niet van ( je weet dan niet wat je nog meer mist) gr bubba  ha johan zo laat je niks leggen val weer tegen van je 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 11 jun 2011, 20:42 |
|
 |
|
bubba
|
jij slaat de Ijzeren-spijker op zijn kop ED als je een simpele detector op All-Metal zet dan vind je ook veel en heb je een behoorlijke diepgang maar de gevorderde detectorpiloot wilt juist discrimineren , en toch de hele kleine goede muntjes/voorwerpen er tussen uit vissen. en ik zie dat met de deus alleen gebeuren als je Vaak ook op ijzer moet/gaat graven en dat wil ik niet gr bubba 
|
| 11 jun 2011, 20:46 |
|
 |
|
bubba
|
effe voor de duidelijkheid , zeer klein ijzer disc werkt wel 
|
| 11 jun 2011, 20:47 |
|
 |
|
bubba
|
kom op , overtuig mij dat het niet waar is wat ik zeg 
|
| 11 jun 2011, 20:54 |
|
 |
|
bubba
|
Hoth schreef: Ik heb de Déus ook al een tijdje en bij mij zijn de prestaties top Wat zijn je instellingen? Gr, Patrick ha Pat ik heb allerlei instellingen geprobeerd niets werkte 
|
| 11 jun 2011, 21:07 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
bubba schreef: jij slaat de Ijzeren-spijker op zijn kop ED als je een simpele detector op All-Metal zet dan vind je ook veel en heb je een behoorlijke diepgang maar de gevorderde detectorpiloot wilt juist discrimineren , en toch de hele kleine goede muntjes/voorwerpen er tussen uit vissen. en ik zie dat met de deus alleen gebeuren als je Vaak ook op ijzer moet/gaat graven en dat wil ik niet gr bubba  ja ik snap het wel ja het is denk niet te verlijken met een met die anderen topper van jou ik kend de deus niet maar de xp wel en det zijn raaren toverstokken maar werken wel goed 
|
| 11 jun 2011, 21:08 |
|
 |
|
bubba
|
ha ED tja , de E-track kan wel ijzer discen en cokes pakt hij ook niet. en dan toch haal ik de goede vondsten er uit maar het gaat nu om de DEUS Ed of ik doe iets gruwelijks verkeerd of tis net als de fisher een valse dieptevreter voor het bedrag wat de DEUS ..... mogen we best kritisch zijn toch gr bubba 
|
| 11 jun 2011, 21:12 |
|
 |
|
ALFABOY
Geregistreerd: 18 apr 2008, 11:07 Berichten: 2821 Woonplaats: kerkrade
|
bubba schreef: ha ED tja , de E-track kan wel ijzer discen en cokes pakt hij ook niet. en dan toch haal ik de goede vondsten er uit maar het gaat nu om de DEUS Ed of ik doe iets gruwelijks verkeerd of tis net als de fisher een valse dieptevreter voor het bedrag wat de DEUS ..... mogen we best kritisch zijn toch gr bubba  Hoi Bubba ik denk dat jij toch wel verstand hebt van detectoren,dus of hij is kapot of jij ben teveel eisend of het is gewoon een k-tdetector. Maar als ik me niet vergis heb je wel met deze dat topmuntje gevonden dan ga je mischien te snel denken dit is m en blijf je niet meer objectief denken Gr Alfa 
|
| 11 jun 2011, 21:21 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
bubba schreef: ha ED tja , de E-track kan wel ijzer discen en cokes pakt hij ook niet. en dan toch haal ik de goede vondsten er uit maar het gaat nu om de DEUS Ed of ik doe iets gruwelijks verkeerd of tis net als de fisher een valse dieptevreter voor het bedrag wat de DEUS ..... mogen we best kritisch zijn toch gr bubba  ja ik weet wat je mee maakt heb ik ook gehad met de xp je moet anders denken het is geen gewoon md
|
| 11 jun 2011, 21:26 |
|
 |
|
bubba
|
ha Alfa dat muntje lag haast boven de grond , dus zelfs de Micronta van de kijkshop had hem kunnen pakken nee , zo werkt dat niet he ik zeg niet dat het een K-detector is , maar vraag mij af wat ik verkeerd doe. als ik op een zoekstek loop met veel ijzer , wil ik geen ijzer oppiepen. d.w.z ik wil wel horen dat het er ligt ,maar niet graven op een GOEDE piep en dan ijzer naar boven halen. ik heb behoorlijk lopen schuiven met de instellingen ,maar hij herkent ijzer (vooral in de grond) niet goed. en als ik de Disc zover opvoer dat hij wel ijzer herkent , dan hoor je bij koper ook niets meer gr bubba 
|
| 11 jun 2011, 21:28 |
|
 |
|
ALFABOY
Geregistreerd: 18 apr 2008, 11:07 Berichten: 2821 Woonplaats: kerkrade
|
bubba schreef: ha Alfa dat muntje lag haast boven de grond , dus zelfs de Micronta van de kijkshop had hem kunnen pakken nee , zo werkt dat niet he ik zeg niet dat het een K-detector is , maar vraag mij af wat ik verkeerd doe. als ik op een zoekstek loop met veel ijzer , wil ik geen ijzer oppiepen. d.w.z ik wil wel horen dat het er ligt ,maar niet graven op een GOEDE piep en dan ijzer naar boven halen. ik heb behoorlijk lopen schuiven met de instellingen ,maar hij herkent ijzer (vooral in de grond) niet goed. en als ik de Disc zover opvoer dat hij wel ijzer herkent , dan hoor je bij koper ook niets meer gr bubba  Dan is hij stuk,dit zal toch niet de bedoeling zijn van zon dure detector Gr Alfa
|
| 11 jun 2011, 21:30 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
bubba schreef: ha Alfa dat muntje lag haast boven de grond , dus zelfs de Micronta van de kijkshop had hem kunnen pakken nee , zo werkt dat niet he ik zeg niet dat het een K-detector is , maar vraag mij af wat ik verkeerd doe. als ik op een zoekstek loop met veel ijzer , wil ik geen ijzer oppiepen. d.w.z ik wil wel horen dat het er ligt ,maar niet graven op een GOEDE piep en dan ijzer naar boven halen. ik heb behoorlijk lopen schuiven met de instellingen ,maar hij herkent ijzer (vooral in de grond) niet goed. en als ik de Disc zover opvoer dat hij wel ijzer herkent , dan hoor je bij koper ook niets meer gr bubba  ha lijkt wel een xp coldmaxx kan je het ijzer wegdaaien of had en zacht zetten het geluit van ijzer ik denk dat je anders moet gaan denken heb ik ook gehad ik vind dit top 
|
| 11 jun 2011, 21:33 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ALFABOY schreef: bubba schreef: ha Alfa dat muntje lag haast boven de grond , dus zelfs de Micronta van de kijkshop had hem kunnen pakken nee , zo werkt dat niet he ik zeg niet dat het een K-detector is , maar vraag mij af wat ik verkeerd doe. als ik op een zoekstek loop met veel ijzer , wil ik geen ijzer oppiepen. d.w.z ik wil wel horen dat het er ligt ,maar niet graven op een GOEDE piep en dan ijzer naar boven halen. ik heb behoorlijk lopen schuiven met de instellingen ,maar hij herkent ijzer (vooral in de grond) niet goed. en als ik de Disc zover opvoer dat hij wel ijzer herkent , dan hoor je bij koper ook niets meer gr bubba  Dan is hij stuk,dit zal toch niet de bedoeling zijn van zon dure detector Gr Alfa ] nee ik denk niet dat hij stuk is er zijn mensen die ook niet met de itrekker om kunnen gaan ik zie johan al op het veld wat een kloten md liefer me e trekker 
|
| 11 jun 2011, 21:37 |
|
 |
|
bubba
|
tja , misschien ben ik wel verwend met de E-track Ed. maar ik wil graag horen van Deus zoekers wat hun ervaringen zijn op ijzer-volle zoekstekken anders gebruik ik de Deus voortaan wel op ijzer-arme zoekstekken dacht dat er meer deus zoekers waren op bvw gr bubba 
|
| 11 jun 2011, 21:39 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja peter heeft er ook 1 ja val ook tegen maar ja dat hebben ze zelf gedaan in het begin was het nog niet goed met deze md dat haal je moelijk weer in
|
| 11 jun 2011, 21:42 |
|
 |
|
joppie
penningmeester
|
ik denk dat Johan gelijk heeft , we zijn laatst samen op pad geweest en toen kwam ik op een baan waar die ouwe al geweest was en ik haalde er nog een aantal vondsten uit , en die ouwe kan toch aardig piepen , beter als de gemiddelde zoeker  . ik hou het maar bij mijn eeeeee-trakker  . gr.joppie.
|
| 11 jun 2011, 22:34 |
|
 |
|
Highlander
|
hi Bub nou dan zal ik maar eens  , neem het basis programma en ga zoeken heb je dan het gevoel dat hij nog steeds raar doet, dan mag ik denk ik wel zeggen dat jou verwachting en jou voorgeschiedenis m.b.t. de etrak een verkeerd beeld geeft van wat de deus allemaal kan, met andere woorden de etrac speelt op safe d.m.v. zijn voorfilter je hebt een graaftoon of je hebt geen graaftoon de etrac geeft bijna geen valse signalen. De Xp deus beweegt zich op een smallere en gevoelige draad, hij gaat in mijn ogen verder dan de etrac, als de Deus ijzer ziet discrimineerd hij dit niet uit maar geeft het ijzer een kleur(niet letterlijk natuurlijk) daardoor leer je op den duur herkennen dat ijzer niet gelijk aan ijzer. Ik had ook moeilijkheden met de Deus omdat ik daarvoor jaren met de etrak gezocht had, nu wil ik niet meer anders. gr.highlander
_________________ Gr. Highlander
|
| 11 jun 2011, 23:33 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Highlander schreef: hi Bub nou dan zal ik maar eens  , neem het basis programma en ga zoeken heb je dan het gevoel dat hij nog steeds raar doet, dan mag ik denk ik wel zeggen dat jou verwachting en jou voorgeschiedenis m.b.t. de etrak een verkeerd beeld geeft van wat de deus allemaal kan, met andere woorden de etrac speelt op safe d.m.v. zijn voorfilter je hebt een graaftoon of je hebt geen graaftoon de etrac geeft bijna geen valse signalen. De Xp deus beweegt zich op een smallere en gevoelige draad, hij gaat in mijn ogen verder dan de etrac, als de Deus ijzer ziet discrimineerd hij dit niet uit maar geeft het ijzer een kleur(niet letterlijk natuurlijk) daardoor leer je op den duur herkennen dat ijzer niet gelijk aan ijzer. Ik had ook moeilijkheden met de Deus omdat ik daarvoor jaren met de etrak gezocht had, nu wil ik niet meer anders. gr.highlander ja top gezegt  highlande ja dat is xp 
|
| 11 jun 2011, 23:39 |
|
 |
|
Highlander
|
_________________ Gr. Highlander
|
| 11 jun 2011, 23:46 |
|
|