|
|
Het is nu 04 maart 2026, 08:33
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 25 berichten ] |
|
Serieus magneetvissen 1e resultaat, we worden warm!
| Auteur |
Bericht |
|
archeonist
|
 Serieus magneetvissen 1e resultaat, we worden warm!
Gisteren kans gezien een uurtje te vissen op een lokatie die ik vooruit uitgedacht had. De vondsten zijn niet bepaald overweldigend, maar er moet meer liggen. Ik vind er gelukkig vrij weinig moderne rommel, behalve een fitnisstoestel en wat bierdoppen dan  , maar nu eindelijk ook eens wat smeedijzeren spijkers. Op de kant ligt het overigens bezaaid met scherfjes en pijpensteeltjes uit de 17e en 18e eeuw, goede indicatoren voor meer dus! Behalve de spijkers nog wat dingetjes zoals een moderne lepel, een vishaakje een tentharing, die laatste overigens al weggegooid. Ook vond ik een langwerpig voorwerp wat dik aangekoekt is, in de dikke laag zitten resten van geglazuurd aardewerk, dus de kans is groot dat het zo oud ook is. Verder nog een pootje van een grape denk ik, want hier heb ik wel bronzen uitvoeringen van, maar die zijn er kennelijk ook in ijzer. Verder nog delen van ijzeren messen gevonden (lemmet) Ook wil ik als beginnend magneetvisser  nog een aantal tips geven aan diegenen die het willen gaan proberen: 1 Wat ik ondervonden heb is het belangrijk om de magneet heel rustig binnen te halen, er zit dan veel meer aan. Als je te snel trekt gaat de magneet toch wat zweven en heeft het ijzer geen tijd om naar de magneet toe te trekken. 2 Heb je publiekvrees? Zorg dan dat je op een druilerige dag gaat vissen (heb ik gisteren ook gedaan), dan ben je er verzekerd van dat je met rust gelaten wordt. Oh enne nat en vies word je toch wel dus die regen maakt dan ook geen zak uit Vanmiddag ga ik weer, maar nu naar een andere lokatie met nog veel meer potentie, ik plaats de resultaten vanavond nog als ik wat leuks vind. Groet, Archeonist
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 19 jun 2011, 13:13 |
|
 |
|
Axel
|
 Re: Serieus magneetvissen 1e resultaat, we worden warm!
Het begin is er,,, hoop dat je toppers gaat vinden.
Heb zelf ook een magneet nu,,, ga eerdaags ook te vissen.
_________________ Mvg Axel
|
| 19 jun 2011, 14:43 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja dit is nog geen goed ijzer zo te zien op naar je topper
dit is denk ik een lepelboor
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 19 jun 2011, 14:48 |
|
 |
|
Hans1971
|
Net doen of je doof bent, helpt ook goed tegen omstanders. Op sommige locaties blijven ze aan je vragen wat je aan het doent bent. Op zich niet erg om even uit te leggen wat je aan het doen bent. Maar als de 6e in een kwartier komt vragen wat je aan het doen bent en je weer niet aan werpen toekomt dan slaat de meligheid wel eens toe. Bent u aan het doen? Vissen. Oh, maar hoe doen? U heeft een magneet! Oh, ik heb gisteren spijkers aan de vissen gevoerd en hoop dat ze die opgegeten hebben, dan kan ik nu met de magneet de vissen eruit vangen. Echt waar Bent u aan het doen? Vissen. Oh maar hoe dan. Ik probeer het gewicht op de kop van de vis te gooien. En ga zo maar door.
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 19 jun 2011, 14:52 |
|
 |
|
la taupe
|
Ik was met m'n zoekmaat aan het magneten toen een vrouw afkwam op ons met de vraag of we een hond onder water hadden.....echt waar..... 
|
| 19 jun 2011, 14:56 |
|
 |
|
Hans1971
|
la taupe schreef: Ik was met m'n zoekmaat aan het magneten toen een vrouw afkwam op ons met de vraag of we een hond onder water hadden.....echt waar.....  Zeehond, Dat is een goeie, Wat bent u aan het doen? Mijn hond aan het uitlaten. Oh, maar hij is onder water. Klopt is een zeehond. Wordt nog leuk aan de waterkant. 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 19 jun 2011, 15:04 |
|
 |
|
Travis
|
|
| 19 jun 2011, 15:08 |
|
 |
|
XpSven
Geregistreerd: 16 apr 2010, 11:13 Berichten: 2016 Woonplaats: Lanaken (Oost-Limburg °België° )
|
Hans1971 schreef: la taupe schreef: Ik was met m'n zoekmaat aan het magneten toen een vrouw afkwam op ons met de vraag of we een hond onder water hadden.....echt waar.....  Zeehond, Dat is een goeie, Wat bent u aan het doen? Mijn hond aan het uitlaten. Oh, maar hij is onder water. Klopt is een zeehond. Wordt nog leuk aan de waterkant.  Die onthouden we Saro 
_________________ I always say: " Who doesn't search, shall find nothing "
|
| 19 jun 2011, 15:10 |
|
 |
|
la taupe
|
Hans1971 schreef: la taupe schreef: Ik was met m'n zoekmaat aan het magneten toen een vrouw afkwam op ons met de vraag of we een hond onder water hadden.....echt waar.....  Zeehond, Dat is een goeie, Wat bent u aan het doen? Mijn hond aan het uitlaten. Oh, maar hij is onder water. Klopt is een zeehond. Wordt nog leuk aan de waterkant.  Dat was dus ook onze eerste reactie, de zeehond uitlaten....manmanman, wat lopen er toch rare mensen rond he.... 
|
| 19 jun 2011, 15:17 |
|
 |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5743 Woonplaats: Ewijk
|
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 19 jun 2011, 15:22 |
|
 |
|
Maurits
|
Hans zit er goed op met zijn doofheid...
Inmiddels ben ik zover dat ik kan zeggen op harde en monotone toon: IK KAN NIET GOED HOREN IK BEN TOOOOF! Wel leuk om te zien hoe beginnende magneet zoekers (nee noem geen naam) nog alle tijd nemen om uit te leggen wat je aan het doen bent, als men op een normale manier vraagt wat ik doe neem ik alle tijd. Maar ik heb ook meegemaakt dat ik met een mede visser praat over vondsten en dat er een toeschouwer over mij heen vraagt "WAAR GAAT HET OVER"...de man heeft ook eerlijk antwoord gekregen van mij...met het antwoord "over hellebaarden" was ik verder klaar met de man!
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 19 jun 2011, 19:33 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ik stuur ze altijd naar han ik heb er geen moete mee op lossing neem gert mee
|
| 19 jun 2011, 19:34 |
|
 |
|
sjoho
|
gewoon met de koptelefoon op gaan magneetvissen! ik ga ook het liefst als het iets minder mooi weer is, al vind ik de aanspraak juist wel erg leuk. vaak maakt dat de dag ook leuk als er verder niks uit het water komt. het valt me mee dat de reacties eigenlijk altijd positief zijn 
|
| 19 jun 2011, 19:38 |
|
 |
|
Maurits
|
Ook een leuke:
Op een dag stond er een man of twintig aan de andere kant van de oever te kijken...wij maar roepen naar de menigte "wat doen jullie....wat zijn jullie aan het doen"!
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 19 jun 2011, 19:39 |
|
 |
|
sjoho
|
haha daar was ik ook bij. van die mensen verbouwereerd meteen reageren "uh aan het varen" en dan zie je ze kijken. maar ze vroegen ons niets meer... 
|
| 19 jun 2011, 19:43 |
|
 |
|
Hans1971
|
Volgende keer als we met een hele groep zijn, zeg ik dat ik sociaal werker ben en dat we vandaag aan het vissen zijn met onhandelbare tbsklanten.
Nou en als ze dat zooite ongeregeld zien staan langs de waterkant dan geloven ze het graag
|
| 19 jun 2011, 19:47 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
Hans1971 schreef: Volgende keer als we met een hele groep zijn, zeg ik dat ik sociaal werker ben en dat we vandaag aan het vissen zijn met onhandelbare tbsklanten.
Nou en als ze dat zooite ongeregeld zien staan langs de waterkant dan geloven ze het graag whoeahahahahahhahahaha 
_________________ nog wat gevonden recentelijk?
|
| 19 jun 2011, 20:09 |
|
 |
|
Travis
|
Maurits schreef: Ook een leuke:
Op een dag stond er een man of twintig aan de andere kant van de oever te kijken...wij maar roepen naar de menigte "wat doen jullie....wat zijn jullie aan het doen"!  wil dan die gezichten eens zien
|
| 19 jun 2011, 20:23 |
|
 |
|
sjoho
|
haha en dan zeggen dat we vissen proberen te vangen. en dat die ene vlakbij helemaal over zijn rooie gaat als er allemaal ijzer aan zit ipv vis 
|
| 19 jun 2011, 20:31 |
|
 |
|
archeonist
|
Vandaag weer wezen vissen en inderdaad ondervonden dat de mensen erg geinteresseerd zijn. Echt iedereen is positief en sommige vragen ook dingen en ik beantwoord ook gewoon, maar ga wel stug door met smijten Het ergste is wel dat ik na vandaag een nieuwe verslaving erbij heb naast het detecoren  Man man wat is het leuk dat magneetvissen nu nog hopen op leuke vondsten. Maar ik ga deze zomer een topper vinden dat beloof ik jullie!!
|
| 19 jun 2011, 20:35 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja leuk he ach die mens het zijn vaak buitenlanders die zijn zo weg bij mijn
|
| 19 jun 2011, 22:01 |
|
 |
|
Maurits
|
Citaat: Volgende keer als we met een hele groep zijn, zeg ik dat ik sociaal werker ben en dat we vandaag aan het vissen zijn met onhandelbare tbsklanten.
Nou en als ze dat zooite ongeregeld zien staan langs de waterkant dan geloven ze het graag Afstand houden en zeker niet voederen!
|
| 19 jun 2011, 23:11 |
|
 |
|
Adbas
|
dat gaat idd de goeie kant op, hou vol de mooie vondsten komen vanzelf grt ad
_________________ ooit lagen vondsten voor het oprapen, nu moet je er zelfs voor graven
|
| 20 jun 2011, 01:34 |
|
 |
|
EXPLORER
Geregistreerd: 13 maart 2009, 10:02 Berichten: 197 Woonplaats: velsennoord
|
Ik zeg rondgaan met de pet 
_________________ groetjes martijn
ik heb dyslectie overwonnen! ik maak nog steets taalfouten....maar het maakt me geen donder meer uit....
|
| 20 jun 2011, 06:17 |
|
 |
|
XpSven
Geregistreerd: 16 apr 2010, 11:13 Berichten: 2016 Woonplaats: Lanaken (Oost-Limburg °België° )
|
Zo begint het, en het eindigt zoals ed z'n vitrine 
_________________ I always say: " Who doesn't search, shall find nothing "
|
| 20 jun 2011, 14:46 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 25 berichten ] |
|