|
|
Het is nu 03 maart 2026, 16:16
|
XP-Deus uitvoerig getest en de E-track deed ook mee (uitslag)
| Auteur |
Bericht |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
 Re: XP-Deus uitvoerig getest en de E-track deed ook mee (uitslag)
van Otterloo schreef: Alleen als het in een zakje zit Ed  anders krijg je vieze vingers  . Ad, het uiteindelijke resultaat bestaat uit de vondsten die je er mee naar boven haalt. Als jij dit een goede detector vindt moet je er mee blijven zoeken. Ik blijf zoeken met mijn Minelab  . Grt, Addie  . lees addie lees voordat je wat schrijft 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 25 jun 2011, 23:29 |
|
 |
|
bubba
|
Highlander schreef: conclusie van mijn kant is dat de Deus GEEN ijzer herkent , als het ijzer enig volume heeft. Bub dit snap ik eventjes niet?en dat is een kwalijke zaak , voor zo,n dure detector. ook kun je Cokes niet uitschakelen dit heb ik in de vorige thread ook al gezegt dat dat moeilijk is maar niet onmogelijk, en dat kan irritant zijn op akkers waar veel cokes liggen ook verliest hij veel diepgang als je de recoveryspeed (reactiesnelheid) hoog zet. Dat is niets nieuws en is bekend, zet je hem op een lagere reactiesnelheid gaat hij dieper staat ook zo in de gebruiksaanwijzingen hij pakt geen kleine muntjes als er IJZER in de buurt ligt dat is voor mij nieuw en kan ik niet bevestigen, sterker nog ik kan bevestigen dat hij die wel pakt op youtube zie je verschillende voorbeelden Ik ben geen guru maar een gewone gebruiker, zoals ook al eerder door mij aangegeven en berust op eigen ervaring met de etrac en de deus, is de etrac de betere allrounder(zie ook de ervaringen van Wilhelm) ik ben alleen van mening dat op moeilijke grond de deus een streepje voor heeft dit berust niet op tests maar op mijn gevoel en bevindingen die ik gemaakt heb met de etrac en de deus. maar nogmaals ik ben geen guru maar een gebruiker gr. highlander p.s. ik ben eg benieuwd naar de instellingen die jullie gebruikt hebben ha Highlander enig volume daarmee bedoel ik groter dan een dunne spijker , hoewel de Deus dan nog wel eens de fout in gaat (samenstelling van het ijzer vermoed ik) en de youtube filmpjes ken ik niet ,maar een middeleeuws zilveren penninkje op een stukje ijzer pakt hij echt niet hoor maargoed , kom gewoon langs om samen te testen , want dat zegt meer dan duizend woorden toch gr bubba 
|
| 25 jun 2011, 23:33 |
|
 |
|
frenk
ERELID
|
wil ik wel bijzijn 
_________________ Gezocht hondenpenningen Franse en Duitse regiments knopen gezocht
|
| 25 jun 2011, 23:34 |
|
 |
|
Highlander
|
highlander, leg zelf eens een penninkje naast een stuk ijxer en je zult merken dat je ,m niet hoort. wat ik in de tests op intern. opviel was dat die niet gedaan werden met klein goud of klein zilver. ik heb het nergens gezien
Hi Ad, zal ik morgen eventjes doen, hoe groot is het ijzer en hoe groot is het penninkje? gr. highlander
_________________ Gr. Highlander
|
| 25 jun 2011, 23:35 |
|
 |
|
Adbas
|
zie foto grt ad
_________________ ooit lagen vondsten voor het oprapen, nu moet je er zelfs voor graven
|
| 25 jun 2011, 23:36 |
|
 |
|
Highlander
|
enig volume daarmee bedoel ik groter dan een dunne spijker , hoewel de Deus dan nog wel eens de fout in gaat (samenstelling van het ijzer vermoed ik)
klop hij reageerd anders op oud ijzer(gesmeed) dan op nieuw ijzer(uit onze tijd). gr. highlander
|
| 25 jun 2011, 23:37 |
|
 |
|
bubba
|
het penninkje is 12mm zilver het ijzer is veel groter (zie verhouding foto) en flinterdun 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 25 jun 2011, 23:40 |
|
 |
|
Highlander
|
dat past bub ik heb dezelfde zal het morgen eventjes doen, ben benieuwd gr. highlander
|
| 25 jun 2011, 23:42 |
|
 |
|
bubba
|
Highlander schreef: dat past bub ik heb dezelfde zal het morgen eventjes doen, ben benieuwd gr. highlander graag p.s wij hadden het penninkje OP het ijzer gelegd en zo getest resultaat: Deus geeft geen piep op het penninkje E-track geeft wel piep op penninkje Deus geeft pas een piep op penninkje als je die 10 cm uit de buurt van het ijzer legt 
|
| 25 jun 2011, 23:46 |
|
 |
|
Highlander
|
thanks Bub ik zal hetzelfde doen gr. highlander
|
| 25 jun 2011, 23:59 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Je hebt gelijk Johan toen de Deus uitkwam is deze getest door een viend uit Duisland,..met als resultaat het zelfde probleem,..zelfs de Lazer Rapier pakt hem wel,..wel met dubbel D,. en de Compass ook,..Deus niet ik ben bang dat de Deus een groot probleem heet met de dicriminatie en als dat het geval is zoals blijkt  gooi maar op de hoop,. ik geef Edwin gelijk  je betaald voor het draadloze gedoe,..maar prestaties ho maar,... sorry vienden this mijn mening,.. mvg Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 25 jun 2011, 23:59 |
|
 |
|
bubba
|
Bertoninus schreef: Je hebt gelijk Johan toen de Deus uitkwam is deze getest door een viend uit Duisland,..met als resultaat het zelfde probleem,..zelfs de Lazer Rapier pakt hem wel,..wel met dubbel D,. en de Compass ook,..Deus niet ik ben bang dat de Deus een groot probleem heet met de dicriminatie en als dat het geval is zoals blijkt  gooi maar op de hoop,. ik geef Edwin gelijk  je betaald voor het draadloze gedoe,..maar prestaties ho maar,... sorry vienden this mijn mening,.. mvg Bert ha Bert dat probeer ik steeds te zeggen! ik kraak de deus niet af ,maar zeg hoe het is. de Deus is heerlijk licht en het draadloze werkt perfect (helemaal top) maar de prestaties zijn belangrijker , dan het gebruikersgemak de Deus is zeer fel op klein spul en is over het algemeen een GOEDE detector. maar is hij zijn geld waard ik vind dat een detector in die prijsklasse een goede discriminatie hoort te hebben en volgens de feiten , is dat niet gebleken je kunt met de Deus ook zoeken met de instellingen / eigenschappen van zijn voorganger ( De XP-Goldmax) en dan presteert hij iets beter op ijzer dus wat ga je krijgen , de Deus zoeker zoekt straks met een Goldmax in een deus jasje dan kun je beter de echte Goldmax kopen ,want dat scheelt je de HELFT gr bubba 
|
| 26 jun 2011, 00:08 |
|
 |
|
dagobert
|
Dan zit er maar 1 ding op.
Het is nu wachten op een lichtere versie van de E-trac. Want met de e-trac maak je veel minder meters per dag. Om het uur moet je een 10 minuten uitrusten. En met de Deus loop je de hele dag door en vind je dus meer als de E-trac.
Al met al,.........................een metaaldetector naar alle wensen moet nog steeds uitgevonden worden.
Maar ze zijn wel al een heel eind.
Dagobert
|
| 26 jun 2011, 00:10 |
|
 |
|
Adbas
|
bert, ik ken heel wat mensen die erg te spreken zijn over hun goldmaxx power. als ik bv. zie wat ik met de gmp heb gevonden hoef ik niet te klagen. maar als je de deus en e trac naast elkaar test,zoals vanmiddag, dat geeft me wel te denken. de deus maskeerd te veel. dat heeft te maken met een vaste frequentie van de xp en de--hoeveel zijn het er--26? van de e trac. grt ad
_________________ ooit lagen vondsten voor het oprapen, nu moet je er zelfs voor graven
|
| 26 jun 2011, 00:11 |
|
 |
|
bubba
|
28 frequenties tegelijk van 1,5 kHZ t/m 100 kHZ 
|
| 26 jun 2011, 00:17 |
|
 |
|
dagobert
|
Adbas schreef: bert, ik ken heel wat mensen die erg te spreken zijn over hun goldmaxx power. als ik bv. zie wat ik met de gmp heb gevonden hoef ik niet te klagen. maar als je de deus en e trac naast elkaar test,zoals vanmiddag, dat geeft me wel te denken. de deus maskeerd te veel. dat heeft te maken met een vaste frequentie van de xp en de--hoeveel zijn het er--26? van de e trac. grt ad Minelab heeft patent op die 28 frequenties. Anders had Xp dat ook wel gedaan. Toch nog even een maar. Ik heb/ken een akkertje waar veel ijzer ligt. Ik zoek met de E-trac en die pakt daar nog niet eens een duit op de oppervlakte, dus wat is een goede detector. Niet geloven?!?!? Kom eens een keer zoeken met mij daar, en je zal zien dat de E-trac daar een onding is. Zelfs de Lobo heeft daar veel moeite. En Menno kwam er met de Deus heel goed weg. Dagobert
|
| 26 jun 2011, 00:18 |
|
 |
|
Octavianvs
|
Klein schijfje op de minelab zetten en heel traag bewegen met de zoekschijf Dagobert 
|
| 26 jun 2011, 00:22 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
bubba schreef: ha Bert ik vind dat een detector in die prijsklasse een goede discriminatie hoort te hebben gr bubba  Klopt Jo even dit,... vind je het gek een md (Deus) met een lage disc,..die het niet tot behoren doet,. dat deze MD dan fel is op klein spul zet elke md maar op alle metalen dan is iedere Md fel  simpel of spreek ik spaans Heren zoekers,..er zijn op deze wereld niet veel detectoren die werkelijk door ijzer heen kunnen kijken,..ik ken er maar drie,.. en ik denk dat Krok Dundee (Gerrit)eentje die meer uren in testen heeft getoken als wij allen bij elkaar  het met mij eens is Compass,.Lazer, en Minelabdit soort testen deden wij al een jaar of 17 geleden,..wij wisten wel waar de klepel hing en dan ben ik hard,..de rest is 2e rangs,..je kan ermee zoeken zeker maar niet op vervuilde grond,..lees massa`s ijzer nu hou ik er over op,..this mooi geweest,. ik begin een beetje boos te worden,..maar dat mag,..eerst testen en dan lullen That's the way you do it dat wat Johan heeft gedaan is 100% zo moet je een test doen beter kan je niet testen,.probeer het maar en ga eens naar de kerk mvg Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
Laatst bijgewerkt door Bertoninus op 26 jun 2011, 00:28, in totaal 6 keer bewerkt
|
| 26 jun 2011, 00:23 |
|
 |
|
dagobert
|
Octavianvs schreef: Klein schijfje op de minelab zetten en heel traag bewegen met de zoekschijf Dagobert  Klopt inderdaad. Wilco(Guusgeluk) heeft daar inderdaad wel succes mee. Maar ik heb geen kleine schotel. Dus ook een schotel bepaalt hoe een detector presteert. Dagobert
|
| 26 jun 2011, 00:26 |
|
 |
|
dagobert
|
Bertoninus schreef: ha Bert ik vind dat een detector in die prijsklasse een goede discriminatie hoort te hebben gr bubba  Bertoninus schreef: Klopt Jo even dit,... vind je het gek een md (Deus) met een lage disc,..die het niet tot behoren doet,. dat deze MD dan fel is op klein spul zet elke md maar op alle metalen dan is iedere Md fel  simpel of spreek ik spaans Heren zoekers,..er zijn op deze wereld niet veel detectoren die werkelijk door ijzer heen kunnen kijken,..ik ken er maar drie,.. en ik denk dat Krok Dundee (Gerrit)eentje die meer uren in testen heeft getoken als wij allen bij elkaar  het met mij eens is Compass,.Lazer, en Minelabdit soort testen deden wij al een jaar of 17 geleden,..wij wisten wel waar de klepel hing en dan ben ik hard,..de rest is 2e rangs,..je kan ermee zoeken zeker maar niet op vervuilde grond,..lees massa`s ijzer nu hou ik er over op,..this mooi geweest,. ik begin een beetje boos te worden,..maar dat mag,..eerst testen en dan lullen That's the way you do it dat wat Johan heeft gedaan is 100% zo moet je een test doen beter kan je niet testen,.probeer het maar en ga eens naar de kerk mvg Bert Niet boos worden ouwe broodrooster. Daar ben jij veel te lief voor. Over 20 jaar is het nog steeds het zelfde liedje. Dagobert
|
| 26 jun 2011, 00:29 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
als ik daar loop trek ik het er wel uit hoor hoef ik geen coldmaxx ofe trekker voor te hebben
zo vaak op zwaar ijzer gezocht
daar ben ik heel sterk in zelf op coks velde gezocht waar je md op hol slaat en hoop op gevonden
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 26 jun 2011, 01:36 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi All Toen de deus uit kwam dacht ik die moet ik hebben, maar de ervaring met het detector wereldje zij, nee, niet doen. We worden al 20 jaar voor de gek gehouden, beter dit beter dat, knopje erbij, knopje eraf, en alle producenten maken zich er schuldig aan. Dit is met de etrac ook niet anders, wat is er nou echt veranderd na de xs, ex ll en de se, zo goed als niks maar ik moet bekennen dat het de beste allround detectors zijn, maar voor specifieke doeleinde zijn er betere. Ja Bert, getest word er nog weekelijks en dan zie je dat die oude beesjes wat jij noemt, het verschikkelijk goed doen, vooral qua disk. Ik koop in ieder geval helemaal NIKS meer, heb het helemaal gehad met de de detector industrie +, heb het hele huis al vol staan met detectors lol. Groetjes Gerrit
|
| 26 jun 2011, 09:16 |
|
 |
|
Hoth
|
Nogmaals: ( Ook in deze thread gepost: viewtopic.php?f=330&t=3635&start=125):
Ik vind de Déus voor mij de betere keuze t.o.v de E-Trac, dit gegeven zegt niets over de prestaties van de E-Trac. Tevens heb ik nooit gezegd dat de E-Trac een slechte machine is.
Het voordeel van de Déus t.o.v de E-Trac zit hem voor mij met name in het gewicht. Het klinkt gek, maar de vondsten zijn voor mij van minder belang, het zoeken gaat bij mij om buiten zijn, even ontspannen en samen zoeken met mijn vrienden. Als ik wat vind, dan is dat mooi meegenomen, vind ik niets, dan is het ook goed, ik heb qua vondsten de buit ruim binnen :-)
Dat ik niet zoveel plaats, is puur een kwestie van mijn eigen gevoel daarin, ik heb niet zozeer de drang om een ieder alles te laten zien, en dat is een persoonlijke keuze. Ieder het zijne.
Dus, als ik moet kiezen tussen een E-Trac, die vlgs. de test alles vindt, met de restrictie, dat ik de volgende dag pijn in mijn nek, arm, en schouder heb, en dat ik met pijn en moeite maximaal 2 uur kan zoeken, of tussen de Déus, met wie ik al deze klachten niet heb, en met gemak uren kan zoeken, dan neem ik jullie conclusies graag op de koop toe.
En mocht ik me nu niet zeker zijn, dan koop ik er gewoon weer een E-Trac bij.
Gr,
Patrick
_________________ Ook gij, Brutus?
|
| 26 jun 2011, 09:41 |
|
 |
|
detector.be
|
Jullie hebben het hier over het gewicht. Draag toch een harnas en weg gewicht. Dat is dus geen verontschuldiging.
|
| 26 jun 2011, 09:51 |
|
 |
|
Hoth
|
Ik erger me dood aan het feit, dat er hier lieden zijn die anderen hun mening in de maag willen splitsen, en dan ook nog laagdunkende kreten erop los laten. Sommigen hier doen uitspraken, waaraan ik ten eerste twijfel of ze überhaupt ooit wel eens met een XP Déus gezocht hebben, laat staan er eentje in de hand te hebben gehad.
Nogmaals:
Het is MIJN mening dat de E-Trac voor MIJ de beste keuze is en IK graag met de Déus zoek en NEE ik vind het niet belangrijk dat de E-Trac tijdens een SIMULATIE van de werkelijkheid een klein muntje naast ijzer pakt en de Déus niet! En NEE ik wil ook niet met een harnas zoeken en WIE denken SOMMIGEN wel dat ze zijn om MIJ de les te kunnen lezen inzake zoeken en hoe je een detector moet testen?
En wie ben JIJ om aan MIJN mening een beter argument toe te voegen?
Wie de schoen past trekke hem aan :-)
Duidelijk gaat het hier om Welles Nietes...om mee-loop mentaliteit en dat is jammer!
Gr,
Patrick
_________________ Ook gij, Brutus?
Laatst bijgewerkt door Hoth op 26 jun 2011, 10:06, in totaal 2 keer bewerkt
|
| 26 jun 2011, 10:01 |
|
|