|
|
Het is nu 04 jun 2026, 13:36
|
Een ouwe Legionair is niet zo maar uitgeschakeld!!!!!
| Auteur |
Bericht |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5737 Woonplaats: Ewijk
|
 Een ouwe Legionair is niet zo maar uitgeschakeld!!!!!
Omdat velen van jullie misschien wel iets meegekregen hebben over de problemen die Monique en ik afgelopen maandag en dinsdag hebben gehad maar niet weten wat of er nu precies aan de hand is/was. Hierbij het stuk zoals ik het in de Mod.-hoek heb geplaatst.
Een ouwe Legionair is niet zo maar uitgeschakeld!!!!!!! Ja, jullie lezen het goed, die ouwe Legionair is er weer bovenop gekomen na een verschrikkelijke nacht, vooral voor Monique. Wat was er nu gebeurd?? Na de uiterst zware zondag met de jongens langs de Waal en ik 's maandags begonnen bij een nieuwe werkgever. Heb daar na 7 jaren niet gewerkt te hebben direct een uitest vermoeiende en zware dag van 9 uur non-stop gemaakt. Dat was dus zonder pauzes of wat dan ook, boterham uit de vuist en proberen alle nieuwe ervaringen te verwerken en op te slaan. 's avonds Hans nog op bezoek gehad en na zijn vetrek heb ik gespoten voor de nacht en ben vrij snel gaan slapen. Om een uur of half twee werd Monique wakker van rare geluiden, dat was ik natuurlijk, ze constateerde dat ik badend van het zweet nergens meer op reageerde. Heeft toen direct mijn bloedsuikerspiegel gemeten maar de meter kon de waarde niet registreren. Dat houd in dat de waarde onder de 1 mmol. ligt en dat kan fataal aflopen. Ze heeft toen direct de noodarts gebeld en gezegd dat ze me intraveneus glucose ging toedienen maar dat hij wel direct moest komen. Na 15 minuten waren ze er en schrokken zich rot, ik was comateus en reageerde nergens meer op. Toen hebben ze via een infuus 4 ampullen glucose ingespoten en erg langzaam steeg mijn bloedsuikerspiegel maar er was nog steeds geen reactie van mijn kant. Na een tijdje kwam ik bij maar kon de rechterkant van mijn lichaam niet meer gebruiken en kon ook niet meer praten. Eindelijk een stilte in Ewijk Na anderhalf uur van alles geprobeerd te hebben besloten ze toch maar om een ambulance op te roepen omdat ze dachten dat er ook een hersenprobleem was. Ik kon nog steeds niet praten dus ook niet zeggen: dat kan niet want wat er niet is kan ook geen probleem opleveren. Om half vijf werden we afgeleverd bij het CWZ in Nijmegen alwaar ik door een Neuroloog ontvangen werd. De eerste vraag die ze me stelde was, schrik niet: wilt U gereanimeerd worden of laten we U inslapen. Heb ze waarschijnlijk wat dommetjes aangekeken want ik had nog steeds niet door wat er nu eigenlijk aan de hand was. Maar goed, ze startte de onderzoeken en daarna ben ik naar een afd. Neuro-care gebracht. Zeg maar een Intensive Care voor patiënten met Neurologische problemen. In de loop van de ochtend kwam langzaam mijn spraak weer terug, de zusters balen er nog steeds van, en naar mate de uren verstreken begonnen ook mijn ledematen weer beter te bewegen. Dat heeft de Neurologen tot de gelukkige conclusie gebracht dat de verlamming en het verlies van spraak veroorzaakt is door de lange en hevige bloedsuikerspiegel. Gelukkig werd ik toen ontslagen uit het ziekenhuis maar waarschijnlijk niet bij mijn nieuwe werkgever waar ik inmiddels al telefonisch contact mee heb gehad.
Bedankt voor al jullie warme reacties, dat doet een mens echt enorm goed. Waarschijnlijk zal ik de eerstkomende dagen weinig op het Forum zijn, want ik voel me totaal gebroken en zal nog wel een paar dagen nodig hebben om volledig te herstellen.
Hartelijke groeten,
Henk
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 29 jun 2011, 14:48 |
|
 |
|
XpSven
Geregistreerd: 16 apr 2010, 11:13 Berichten: 2016 Woonplaats: Lanaken (Oost-Limburg °België° )
|
 Re: Een ouwe Legionair is niet zo maar uitgeschakeld!!!!!
welcome back ouwe Legionair 
_________________ I always say: " Who doesn't search, shall find nothing "
|
| 29 jun 2011, 14:52 |
|
 |
|
jeroen V.
|
Dat is een hele nare gebeurtenis!
Veel beterschap Henk en laat je maar lekker verwennen door Monique!
_________________ sommigen hebben alle kennis, althans dar denken ze.
Bedankt voor de determinaties en reacties
Tot ziens
Foto's gepost door jeroen V. blijven eigendom van Jeroen V.
|
| 29 jun 2011, 14:56 |
|
 |
|
Travis
|
Hoi Henk , ik had iets gehoord ja maar ben blij je hier terug te zien.....ik zag je gisteren al op het forum  .....kzei nog tegen Nathalie,de Henk is er weer Verzorg je goed man ,en neem nie teveel hooi op de vork he. Die van het XXXXIste tijn taaie beterschap namens ons tweetjes Henk
|
| 29 jun 2011, 15:09 |
|
 |
|
archeonist
|
Wowo jezus man! Waren we je bijna kwijt kerel! Gelukkig komt alles weer goed begrijp ik. Ik wist niet dat je suikerpatient was, maar wat is nu de oorzaak geweest van die lage suikerspiegel? Te veel insuline gespoten? Zeer veel beterschap gewenst, Archeonist 
|
| 29 jun 2011, 15:26 |
|
 |
|
Legionair
|
[quote="XpSven"]welcome back ouwe Legionair  [/quote Thanks Sven 
|
| 29 jun 2011, 15:28 |
|
 |
|
Legionair
|
jeroen V. schreef: Dat is een hele nare gebeurtenis!
Veel beterschap Henk en laat je maar lekker verwennen door Monique! Dit soort zaken behoren tot het leven van een diabeet Jeroen. Je hebt het als je naar bed gaat en je hebt het nog steeds als je opstaat. Dus....... toch bedankt Jeroen 
|
| 29 jun 2011, 15:31 |
|
 |
|
Anoniem
Geregistreerd: 26 sep 2010, 13:06 Berichten: 3322 Woonplaats: Gorinchem
|
Gelukkig dat je er weer bovenop bent, alles toch nog goed afgelopen. Je bent een van de drijvende krachten achter dit forum en het zou zonde zijn als we je moeten missen. Maar je bent bovendien ook nog een geweldig toffe kerel, staat voor iedereen klaar en bovenal ook gastvrij Heel veel beterschap gewenst yannick
_________________ Hiphop & Reggae, ohja, beetje Jazz
|
| 29 jun 2011, 15:33 |
|
 |
|
Legionair
|
archeonist schreef: Wowo jezus man! Waren we je bijna kwijt kerel! Gelukkig komt alles weer goed begrijp ik. Ik wist niet dat je suikerpatient was, maar wat is nu de oorzaak geweest van die lage suikerspiegel? Te veel insuline gespoten? Zeer veel beterschap gewenst, Archeonist  Hoi Erwin, Nee het lag niet aan de insuline hoeveelheid, die zijn gewoon vastgesteld via een protocol. Denkelijk hebben de zondag en mijn eerste werkdag toch teveel van me geeisd. Gelukkig dat Monique adequaat ingegrepen heeft anders was ik er waarschijnlijk niet meer geweest. Bedankt voor je wensen 
|
| 29 jun 2011, 15:35 |
|
 |
|
Highlander
|
_________________ Gr. Highlander
|
| 29 jun 2011, 15:36 |
|
 |
|
Legionair
|
Smits schreef: Gelukkig dat je er weer bovenop bent, alles toch nog goed afgelopen. Je bent een van de drijvende krachten achter dit forum en het zou zonde zijn als we je moeten missen. Maar je bent bovendien ook nog een geweldig toffe kerel, staat voor iedereen klaar en bovenal ook gastvrij Heel veel beterschap gewenst yannick Mede namens Monique dank voor je mooie woorden en je beterschaps-wens 
|
| 29 jun 2011, 15:37 |
|
 |
|
MDgek
|
Ik zeg altijd, Old sodiers never die. Henk vanaf mijn kant Beterschap. En zo te lezen heb je een topper van een vrouw. kortom, sterkte komende tijd
_________________ groet, Rich
Faber quisque fortunae suae
|
| 29 jun 2011, 15:38 |
|
 |
|
Legionair
|
|
| 29 jun 2011, 15:39 |
|
 |
|
Legionair
|
MDgek schreef: Ik zeg altijd, Old sodiers never die. Henk vanaf mijn kant Beterschap. En zo te lezen heb je een topper van een vrouw. kortom, sterkte komende tijd Dank je Rich en dat van die topper, dat klopt 
|
| 29 jun 2011, 15:39 |
|
 |
|
dagobert
|
Henk, maar ook Monique, Wij wensen jullie het allerbeste toe, en dat je er maar snel overeen mag komen. Na 7 jaar weer zwaar aan de arbeid heeft zo zijn nadelen op je lichaam. Je lichaam heeft door het vroege opstaan en de vele uren meer suikers verbrand. Hierdoor is je spiegel waarschijnlijk flink omlaag gegaan, en s,nachts de doorslag gegeven. Ik kan je alleen maar zeggen,....bespreek dit met je huisarts. Misschien dat je insuline aangepast/verhoogd moet worden? Ik zeg maar wat hoor. Rust maar goed uit want Zondag wordt weer een zware dag. Oh ja,......onkruid vergaat niet zo snel.  Gelukkig niet. Dagobert
|
| 29 jun 2011, 15:44 |
|
 |
|
Legionair
|
dagobert schreef: Henk, maar ook Monique, Wij wensen jullie het allerbeste toe, en dat je er maar snel overeen mag komen. Na 7 jaar weer zwaar aan de arbeid heeft zo zijn nadelen op je lichaam. Je lichaam heeft door het vroege opstaan en de vele uren meer suikers verbrand. Hierdoor is je spiegel waarschijnlijk flink omlaag gegaan, en s,nachts de doorslag gegeven. Ik kan je alleen maar zeggen,....bespreek dit met je huisarts. Misschien dat je insuline aangepast/verhoogd moet worden? Ik zeg maar wat hoor. Rust maar goed uit want Zondag wordt weer een zware dag. Oh ja,......onkruid vergaat niet zo snel.  Gelukkig niet. Dagobert Zo,n 16 jaar ben ik nu al een insuline-afhankelijke diabeet Gerard en weet er meer van dan mijn huisarts, over het algemeen hebben dieniet zo gek veel kennis van diabetes. Dat valt ons altijd op als we door het een of ander met een vreemde huisarts van doen hebben. Ik ga nu gewoon nog meer controleren en noteren en stel daar mijn hoeveelheid op in. Naar de Zondag kijk ik al uit en dat wordt echt niet zo zwaar als afgelopen Zondag. Inderdaad onkruid vergaat niet zo snel maar vergeet niet dat sommige mooie blommetjes ook lang kunnen staan 
|
| 29 jun 2011, 15:54 |
|
 |
|
dagobert
|
Legionair schreef: dagobert schreef: Henk, maar ook Monique, Wij wensen jullie het allerbeste toe, en dat je er maar snel overeen mag komen. Na 7 jaar weer zwaar aan de arbeid heeft zo zijn nadelen op je lichaam. Je lichaam heeft door het vroege opstaan en de vele uren meer suikers verbrand. Hierdoor is je spiegel waarschijnlijk flink omlaag gegaan, en s,nachts de doorslag gegeven. Ik kan je alleen maar zeggen,....bespreek dit met je huisarts. Misschien dat je insuline aangepast/verhoogd moet worden? Ik zeg maar wat hoor. Rust maar goed uit want Zondag wordt weer een zware dag. Oh ja,......onkruid vergaat niet zo snel.  Gelukkig niet. Dagobert Zo,n 16 jaar ben ik nu al een insuline-afhankelijke diabeet Gerard en weet er meer van dan mijn huisarts, over het algemeen hebben dieniet zo gek veel kennis van diabetes. Dat valt ons altijd op als we door het een of ander met een vreemde huisarts van doen hebben. Ik ga nu gewoon nog meer controleren en noteren en stel daar mijn hoeveelheid op in. Naar de Zondag kijk ik al uit en dat wordt echt niet zo zwaar als afgelopen Zondag. Inderdaad onkruid vergaat niet zo snel maar vergeet niet dat sommige mooie blommetjes ook lang kunnen staan  Zo is dat Henk. Ik gebruik mijn medicijnen ook naar eigen ervaring. Hou het inderdaad nu je weer werkt wat vaker in de gaten. Zondag wordt niet zwaar Henk. Ik heb al een rollator voor je geregeld. Dagobert
|
| 29 jun 2011, 15:58 |
|
 |
|
Legionair
|
dagobert schreef: Legionair schreef: dagobert schreef: Henk, maar ook Monique, Wij wensen jullie het allerbeste toe, en dat je er maar snel overeen mag komen. Na 7 jaar weer zwaar aan de arbeid heeft zo zijn nadelen op je lichaam. Je lichaam heeft door het vroege opstaan en de vele uren meer suikers verbrand. Hierdoor is je spiegel waarschijnlijk flink omlaag gegaan, en s,nachts de doorslag gegeven. Ik kan je alleen maar zeggen,....bespreek dit met je huisarts. Misschien dat je insuline aangepast/verhoogd moet worden? Ik zeg maar wat hoor. Rust maar goed uit want Zondag wordt weer een zware dag. Oh ja,......onkruid vergaat niet zo snel.  Gelukkig niet. Dagobert Zo,n 16 jaar ben ik nu al een insuline-afhankelijke diabeet Gerard en weet er meer van dan mijn huisarts, over het algemeen hebben dieniet zo gek veel kennis van diabetes. Dat valt ons altijd op als we door het een of ander met een vreemde huisarts van doen hebben. Ik ga nu gewoon nog meer controleren en noteren en stel daar mijn hoeveelheid op in. Naar de Zondag kijk ik al uit en dat wordt echt niet zo zwaar als afgelopen Zondag. Inderdaad onkruid vergaat niet zo snel maar vergeet niet dat sommige mooie blommetjes ook lang kunnen staan  Zo is dat Henk. Ik gebruik mijn medicijnen ook naar eigen ervaring. Hou het inderdaad nu je weer werkt wat vaker in de gaten. Zondag wordt niet zwaar Henk. Ik heb al een rollator voor je geregeld. Dagobert Denkelijk loopt die ouwe Legionair je er met gemak uit Dago, dus laat die rollator maar thuis. Scheelt gewicht in de auto 
|
| 29 jun 2011, 16:01 |
|
 |
|
Hans1971
|
Henk wil je me niet zo laten schrikken meer. Is niet goed voor me. Gek is dat, maandagavond was alles nog goed en hartstikke gezelig ook. Kan zoiets hard gaan dan, maar goed dat Monique er was. Ben ook blij dat jullie mij die eenzame avonden wat opvangen. Maar zal vanavond maar even kort langskomen voor bakkie. Knap maar weer snel op, 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 29 jun 2011, 16:44 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
hoi henk goed dat je vrouw mijn belde maandag ochten vroeg zo dat ik een paar mensen kon in lichen ja het was iets te veel van het goede eerste wij zondag veel lopen en doen naar je werk wat tocht wel weer spannen is nou het is weer goed daarom neem neem ik er 1 op wat zeg je 2 dan op je gezondheid henk en Monique, 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 29 jun 2011, 16:58 |
|
 |
|
Legionair
|
de ed schreef: hoi henk goed dat je vrouw mijn belde maandag ochten vroeg zo dat ik een paar mensen kon in lichen ja het was iets te veel van het goede eerste wij zondag veel lopen en doen naar je werk wat tocht wel weer spannen is nou het is weer goed daarom neem neem ik er 1 op wat zeg je 2 dan op je gezondheid henk en Monique,  Dank je Ed  en de groeten aan je vrouw
|
| 29 jun 2011, 17:19 |
|
 |
|
MARK.
Geregistreerd: 01 nov 2010, 18:07 Berichten: 343 Woonplaats: Op de prairie van Limburg
|
Sapperdeflap Henk, Was net klaar met m'n columnpie voor vrijdag. Lees je dit. Er gebeurt wel elke dag wat op dit forum... Ik wens je in ieder geval beterschap. Complimenten voor het optreden van Monique! Groet, Mark
|
| 29 jun 2011, 17:22 |
|
 |
|
Adbas
|
jezus man, wat moeten jullie geschrokken zijn. nooit geweten dat zo,n reaktie mogelijk zou zijn. geluk dat monique bijtijds kon ingrijpen. sterkte en beterschap jullie samen en doe ,n beetje rustig aan voortaan grt ad
_________________ ooit lagen vondsten voor het oprapen, nu moet je er zelfs voor graven
|
| 29 jun 2011, 17:29 |
|
 |
|
Legionair
|
MARK. schreef: Sapperdeflap Henk, Was net klaar met m'n columnpie voor vrijdag. Lees je dit. Er gebeurt wel elke dag wat op dit forum... Ik wens je in ieder geval beterschap. Complimenten voor het optreden van Monique! Groet, Mark Ik kijk er al naar uit Mark, dat zijn toch de smaakmakende delen van dit Forum De wereld draait door in voor- en tegenspoed en dat zie je ook terug op het Forum. Dat maakt het Forum ook tot wat het is, een broedplaats voor gelijkgestemden met alles bij elkaar dezelfde passie; het uit de grond halen van ons verleden. Dank je voor je wensen Monique's optreden heeft me het leven gered waarschijnlijk anders was ik zo de diepe duisternis ingegleden. Dus een compliment is op zijn plaats. Ze heeft het niet makkelijk met me, diabetes heb je namelijk nooit alleen, daar moet je met zijn tweëen doorheen. Gelukkig pakt ze het goed op en reageert adeqaat. Bedankt voor je beterschaps-wensen Hartelijke groet, Henk en natuurlijk Monique
|
| 29 jun 2011, 18:04 |
|
 |
|
Ambianii
|
|
| 29 jun 2011, 18:24 |
|
|