Logo
Het is nu 03 maart 2026, 14:52

Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Een XP adx 100/250 of een Golden Mask? 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Een XP adx 100/250 of een Golden Mask?
Vandaag even wezen zoeken met mijn zoon (staat met foto op flitsnieuws.nl onderaan bij foto van de dag)met zijn cutlass en ik met de adventis.Ik moet nog wel even wennen aan de vele signalen vooral de diepere geluiden klinken vaak mooi (zo'n lekker zacht geluid)dan ga je graven en is het ijzer als je dicht bij bent.Verder veel bijgeluiden die niks zijn.Maar goed zoals je zelf ook al zei na een 10 keer zoeken zul je de geluiden wel leren,maar toch kijk ik soms jaloers na mijn zoon die super stil zoekt en als ik een mooi geluid heb roep ik hem erbij en hoop dat die oude cutlass niets vindt maar die geeft dan ook een mooi signaal.Dus ik heb nog niet echt het gevoel dat ik veel dieper/beter zoek dan de oude cutlass maar eerlijk is eerlijk ik heb ook nog niet de echte ervaring met deze detector.Het mooiste is natuurlijk dat ik eens mee kan lopen met iemand die al wat langer zoekt met deze of een ander type xp en zo wat beter de detector kan leren.Dus als er nog iemand zoekt met een xp(niet deus)uit de buurt van friesland en ik kan een keer mee dan hou ik me aanbevolen!!Nou zo op bed morgen weer vroeg(5 uur).O ja wat musket kogels gevonden en wat troepjes verder wel lekker gezocht en daar gaat het om.
groet madeef.

03 jul 2011, 22:15
Profiel

Antwoord met een citaat
He madeef , als je teveel geluidjes krijgt moet je de sens en adjust wat terugdraaien , hier rond brugge is het zandgrond he , toch ten zuiden , weet niet hoe het is met de grond in friesland!
Maar de 1ste keer die je er mee zoekt mag je ook niet verwachten dat je direct diep zal gaan :07
Het komt wel , voor mij was een het een reuzeverschil van de ace naar de adventis!

04 jul 2011, 21:36
Profiel

Antwoord met een citaat
Hallo Madeef,

Welkom op dit forum (better let as net :07 ).
Zoals je ziet zijn we dorpsgenoten. Tips voor de Adventis heb ik niet (nooit mee gezocht), maar als je wil kunnen we wel eens gaan zoeken hier in de buurt.
Veel akkers zijn hier al flink afgezocht, maar er ligt nog genoeg heb ik wel gemerkt.

:sd ,
Dick

04 jul 2011, 23:35
Profiel

Antwoord met een citaat
Hallo jongens,
Bedankt voor de reaktie's,altijd leuk als er iemand op reageerd.Ik zal het eens proberen adventis ga nu eerst maar op disk 2 zoeken en de knop helemaal naar links zodat ik eerst wat rustiger kan zoeken en de detector wat kan leren.Super een dorpsgenoot!!!ik hou me altijd aanbevolen om samen eens te gaan zoeken.Zoek nu vooral bij skotterwoud(nou ja die nieuwe woonwijk bij het abe lenstra stadion)ik praat fries kan fries lezen maar niet fries schrijven.Waar zoek je zelf mee?Nou laat maar horen wanneer je kan,zit zelf in de ploegen kan dus ook door de weeks.vanmiddag nog even naar Leo K.het schepje van mijn zoon is door de midden dus even een nieuwe halen.
groet,
Madeef.

05 jul 2011, 14:47
Profiel

Antwoord met een citaat
Ha, da's een leuke stek. Er ligt geen heel oud spul, maar er komen nog wel eens mooie dingetjes vanaf.
Ik zoek zelf met de Lobo Supertrack (van Tesoro).
Leuke foto's trouwens van de kleine man. Je kan zo zien dat'ie het in z'n vingers heeft :10 .

:sd ,
Dick

07 jul 2011, 21:15
Profiel

Antwoord met een citaat
Ha dick,
Bedankt voor je reaktie,waar zoek jij in het algemeen dan, hier ook wat in de buurt of ook wel verder weg?Ik zou als de mais eraf is wel eens naar oudemirdum die kant op willen om te zoeken of sloten.Gisteren ook weer een half uur rond gereden door de tjongervallei en olderberkoop op de hoop een leuke stek te vinden maar niks gevonden nou.Dus toch maar weer bij abe lenstra in de buurt gezocht.Mocht je binnekort eens te zoeken gaan en je wilt wel eens iemand op sleeptouw nemen moet je het me maar even laten weten ben in bezit van een auto dus vervoer is geen probleem.Ja hij vind zoeken leuk spaart nu voor een lichtere tesoro die met 1 knop erop en dan deze oude cutlass weer inruilen.Nou laat maar eens weten wanneer je weer gaat zoeken.
m.vr.g.
Madeef.

08 jul 2011, 08:41
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2