|
|
Het is nu 04 jun 2026, 09:53
|
Magneet vissen in Haarlem mag niet meer.
| Auteur |
Bericht |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Magneet vissen in Haarlem mag niet meer.
Hans1971 schreef: Als je er maar een voor mij laat liggen  en ik dan 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 13 jul 2011, 23:31 |
|
 |
|
hannibal
|
_________________ gr Hannibal
|
| 13 jul 2011, 23:37 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ok dan ga ik maar is op goud jacht
|
| 13 jul 2011, 23:42 |
|
 |
|
hylke
Geregistreerd: 12 jul 2009, 15:49 Berichten: 2272 Woonplaats: Rijnsburg
|
Laatst bijgewerkt door hylke op 14 jul 2011, 10:10, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 14 jul 2011, 00:17 |
|
 |
|
archeonist
|
Ja hier baal ik dus nu gruwelijk van he. Maanden lang zit ik te kijken naar al die prachtige vondsten en weken terug besloten om in mijn vakantie die volgende week begint ook eens af te reizen naar Haarlem om eens te gooien. EN NU MAG HET INEENS NIET MEER!! Wat zal de reden zijn? Ik neem aan dat iedereen toch gewoon zijn vondsten meldt? Waarom stelt de gemeente niet een centraal archeoloog aan die deze vondsten in kaart brengt? Ik bedoel er wordt gratis arbeid verricht door mensen die magneetvissen als hobby hebben, dus kan er een win win situatitie uit voort komen. Alleen al die koltendolken of dat zwaard van Ed, volgens mij is dat gruwelijk belangrijke informatie die men zo even gratis en voor niets krijgt. Ik wordt hier echt zo moe van, zijn er geen leden van dit forum die zelf archeoloog zijn? Wellicht kunnen die het misschien uitleggen?
|
| 14 jul 2011, 08:36 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20727 Woonplaats: utrecht
|
dit heeft volgens mij niets met archeologen te doen. als je ELKE AVOND met tig mensen op een rij staat te gooien en de nodige troep op de kade achterlaat..... tja ,dan kan ik mij voorstellen dat de bewoners/bedrijven ter plaatse het een keer zat zijn. ik denk dat het tevaak en teveel , de doorslag heeft gegeven gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 14 jul 2011, 11:51 |
|
 |
|
Hans1971
|
bubba schreef: dit heeft volgens mij niets met archeologen te doen. als je ELKE AVOND met tig mensen op een rij staat te gooien en de nodige troep op de kade achterlaat..... tja ,dan kan ik mij voorstellen dat de bewoners/bedrijven ter plaatse het een keer zat zijn. ik denk dat het tevaak en teveel , de doorslag heeft gegeven gr bubba  Dat is het niet, heb al de redenen gehoord van de politie. Het komt niet omdat er zoveel stonden te gooien. Troep werd er ook niet achtergelaten. Hebben altijd louter positieve reacties gehad van bewoners en passanten, zelfs van de politie. Het komt van het museum vandaan, niet eens de stadsarcheoloog. Er is al aan hem gevraagd of hij intresse had in de vondsten om aan te melden. Hij had GEEN intresse wat ik begreep. Geen context. Ach, we gaan kijken wat we nog kunnne redden. 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 14 jul 2011, 12:05 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20727 Woonplaats: utrecht
|
ah het museum . een bedrijf ter plaatse dus 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 14 jul 2011, 12:18 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
bubba schreef: dit heeft volgens mij niets met archeologen te doen. als je ELKE AVOND met tig mensen op een rij staat te gooien en de nodige troep op de kade achterlaat..... tja ,dan kan ik mij voorstellen dat de bewoners/bedrijven ter plaatse het een keer zat zijn. ik denk dat het tevaak en teveel , de doorslag heeft gegeven gr bubba 
|
| 14 jul 2011, 12:23 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
als je ELKE AVOND met tig mensen op een rij staat te gooien en de nodige troep op de kade achterlaat.....
ja was dat h et maar dan snap ik het nog johan we hebben nooit troep gemaakt
|
| 14 jul 2011, 12:25 |
|
 |
|
Anoniem
Geregistreerd: 26 sep 2010, 13:06 Berichten: 3322 Woonplaats: Gorinchem
|
de ed schreef: als je ELKE AVOND met tig mensen op een rij staat te gooien en de nodige troep op de kade achterlaat.....
ja was dat h et maar dan snap ik het nog johan we hebben nooit troep gemaakt Klopt, eigenlijik haal je juist de "troep" uit het water 
_________________ Hiphop & Reggae, ohja, beetje Jazz
|
| 14 jul 2011, 12:26 |
|
 |
|
archeonist
|
Hans1971 schreef: Het komt van het museum vandaan, niet eens de stadsarcheoloog. Er is al aan hem gevraagd of hij intresse had in de vondsten om aan te melden. Hij had GEEN intresse wat ik begreep. Geen context. Ach, we gaan kijken wat we nog kunnne redden.  Huh geen context? Maar toch wel locatie? Dat is ook een onderdeel van de context toch? Ik stel mezelf een overzichtskaart voor van een plattegrond van haarlem waarop met punten aangegeven staat waar wat de afgelopen jaren gevonden is. Het zou toch geweldig informatief zijn als je op bepaalde plekken concentraties kunt aanwijzen van bepaalde vondsten? Stel je eens voor een concentratie gereedschap, wellicht een smederij of iets dergelijks, een concentratie klotendolken een lokatie waar mensen hun bijgeloof konden uitoefenen weet ik veel. En dan nog de losse unieke vondsten, ik verwijs maar weer naar dat prachtige zwaard van de Ed, waarom juist op die lokatie? En als men het nu niet weet dan is het natuurlijk mooi als de vondstinformatie wordt bewaard zodat het wellicht in de toekomst een stukje uit een grotere puzzel kan vormen. Dit is toch echt weer zo zonde jongens, bah!
|
| 14 jul 2011, 12:28 |
|
 |
|
sjoho
|
Heel jammer dit. als er nog eens iemand een kruisboogpijlpunt wil verkopen dan hoor ik dat graag. denk niet dat ik die ooit nog eens zal vinden 
|
| 14 jul 2011, 12:30 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Hans1971 schreef: bubba schreef: dit heeft volgens mij niets met archeologen te doen. als je ELKE AVOND met tig mensen op een rij staat te gooien en de nodige troep op de kade achterlaat..... tja ,dan kan ik mij voorstellen dat de bewoners/bedrijven ter plaatse het een keer zat zijn. ik denk dat het tevaak en teveel , de doorslag heeft gegeven gr bubba  Dat is het niet, heb al de redenen gehoord van de politie. Het komt niet omdat er zoveel stonden te gooien. Troep werd er ook niet achtergelaten. Hebben altijd louter positieve reacties gehad van bewoners en passanten, zelfs van de politie. Het komt van het museum vandaan, niet eens de stadsarcheoloog. Er is al aan hem gevraagd of hij intresse had in de vondsten om aan te melden. Hij had GEEN intresse wat ik begreep. Geen context. Ach, we gaan kijken wat we nog kunnne redden.  zo was het hans als het troep was geweest was het al veel eerder afgelopen we hade zelf bezem bij ons om het mooi aan tevegen zij de mens dat is netjes niks dan loof hebben we gehad voor het netjes tehouden
|
| 14 jul 2011, 12:31 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
sjoho schreef: Heel jammer dit. als er nog eens iemand een kruisboogpijlpunt wil verkopen dan hoor ik dat graag. denk niet dat ik die ooit nog eens zal vinden  ja wel die ga jij nog wel vinden
|
| 14 jul 2011, 12:34 |
|
 |
|
MDgek
|
archeonist schreef: Hans1971 schreef: Het komt van het museum vandaan, niet eens de stadsarcheoloog. Er is al aan hem gevraagd of hij intresse had in de vondsten om aan te melden. Hij had GEEN intresse wat ik begreep. Geen context. Ach, we gaan kijken wat we nog kunnne redden.  Huh geen context? Maar toch wel locatie? Dat is ook een onderdeel van de context toch? Ik stel mezelf een overzichtskaart voor van een plattegrond van haarlem waarop met punten aangegeven staat waar wat de afgelopen jaren gevonden is. Het zou toch geweldig informatief zijn als je op bepaalde plekken concentraties kunt aanwijzen van bepaalde vondsten? Stel je eens voor een concentratie gereedschap, wellicht een smederij of iets dergelijks, een concentratie klotendolken een lokatie waar mensen hun bijgeloof konden uitoefenen weet ik veel. En dan nog de losse unieke vondsten, ik verwijs maar weer naar dat prachtige zwaard van de Ed, waarom juist op die lokatie? En als men het nu niet weet dan is het natuurlijk mooi als de vondstinformatie wordt bewaard zodat het wellicht in de toekomst een stukje uit een grotere puzzel kan vormen. Dit is toch echt weer zo zonde jongens, bah! De gehele context is in kaart te brengen, zeker gezien de concentraties van de vondsten. echter de stadsarcheloog vindt dit anders. laatstgenoemde heeft middels noodveroordening gezorgd dat er middels detector ook niet gezocht mag worden binnen de stadsgrenzen Haarlem. Hij heeft daar het alleenrecht. Aanvulling op het opruimen van troep, er was daar een man die langskwam om het oude ijzer op te halen. na het zoeken kwam deze man de kade aanvegen. Hij heeft zelfs gezorgd voor een houten bak om het afval in te deponeren. ach, we hebben er een mooie tijd gehad, wat jammerlijk te kort heeft geduurd. Er zijn mooie vriendschappen ontstaan wat zeker ook heel wat waard is. Nu rest ons nog te genieten van de mooie vondsten die we opgevist hebben 
_________________ groet, Rich
Faber quisque fortunae suae
|
| 14 jul 2011, 12:50 |
|
 |
|
dagobert
|
Stukje bij beetje mogen we als hobbyisten niets meer. Waar gaat dat naar toe? Ik zou nog wel collectief brieven gaan schrijven naar de gemeente, waarin aangegeven wordt dat jullie het er niet mee eens zijn. Het zal wel niets uithalen, maar ze hebben dan wel een gegronde reden moeten opgeven, die misschien aan te vechten is? Dagobert
|
| 14 jul 2011, 13:01 |
|
 |
|
XpSven
Geregistreerd: 16 apr 2010, 11:13 Berichten: 2016 Woonplaats: Lanaken (Oost-Limburg °België° )
|
En toch vind ik dat we nog veel mogen. Kijk gelijk in Spanje, daar mag je nergens zoeken, zelfs niet met toestemming van de eigenaar. Inderdaad, af en toe word het ons verboden ergens te zoeken. Maar als het een slecht veldje is, zal niemand er iets over zeggen op het forum. Dit gebeurd natuurlijk alleen bij goede velden. Saro en ik zijn ze ook al eens vriendelijk komen verzoeken het veld te verlaten, en er niet meer terug te keren. Was het beste veldje wat we ooit gehad hebben volgens mij, en ja, het kan altijd gebeuren. Maar er zullen nog zoveel andere plaatsen zijn waar ook wat ligt. En met een beetje geluk lukt het hen toch nog een overeenkomst te maken, en mogen ze er toch nog zoeken onder bepaalde voorwaarden Hoop voor hen dat het zal lukken. En anders, pech zou ik zo zeggen. Ze hebben er prachtige vondsten bovengehaald. Vergelijk het met Alphen, daar was het ook ineens gedaan omdat er een honkbalveld kwam. Maar hoop voor jullie Hans, Maus, Ed, ... Dat het niet gedaan is, en er toch nog mooie vondsten volgen 
_________________ I always say: " Who doesn't search, shall find nothing "
|
| 14 jul 2011, 13:09 |
|
 |
|
Mat
|
Tja, Ik denk toch dat Bubba hierin volledig gelijk heeft. Je zal toch maar een man of 10 voor je deur hebben staan, die de ene fiets vol blubber naar boven halen. Denk dat de stank de menssen daar tot aktie heet gegezet, want het stikt als de ziekte en je zal daar maar zelf wonen. Ik geloof dat dit ook eerder gebeurd is in Leiden, daar gingen de bewoners ook over hun nek van de stank en troep, geloof dat daar ook een verbod geld, tenminste dat las ik op een ander forum. Daarom is het gelijk met metaalzoekers, ga je alleen, krijg je toestemming van de boer, maar ga je met een hele groep, zal hij zich wel 2x bedenken. En ja degeen die toestemming heeft, neemt gelijk dan maar een man of 10 mee, einde van het liedje, boer trekt de toestemming helemaal in, want die andere lopen daar dan iligaal. Het is jammer, maar niks aan te doen, daarom probeer ons zoeken op de akkers in ere te houden, want voor je het weet komt er ook daarvoor zoiets uit de bus.
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 14 jul 2011, 13:16 |
|
 |
|
dagobert
|
Mat schreef: Tja, Ik denk toch dat Bubba hierin volledig gelijk heeft. Je zal toch maar een man of 10 voor je deur hebben staan, die de ene fiets vol blubber naar boven halen. Denk dat de stank de menssen daar tot aktie heet gegezet, want het stikt als de ziekte en je zal daar maar zelf wonen. Ik geloof dat dit ook eerder gebeurd is in Leiden, daar gingen de bewoners ook over hun nek van de stank en troep, geloof dat daar ook een verbod geld, tenminste dat las ik op een ander forum. Daarom is het gelijk met metaalzoekers, ga je alleen, krijg je toestemming van de boer, maar ga je met een hele groep, zal hij zich wel 2x bedenken. En ja degeen die toestemming heeft, neemt gelijk dan maar een man of 10 mee, einde van het liedje, boer trekt de toestemming helemaal in, want die andere lopen daar dan iligaal. Het is jammer, maar niks aan te doen, daarom probeer ons zoeken op de akkers in ere te houden, want voor je het weet komt er ook daarvoor zoiets uit de bus. Ik had met Wilco ook toestemming om op een akker te mogen zoeken. Daarna ook de fout gemaakt om er met meerdere mensen te zoeken. Boer was hier waarschijnlijk niet van gediend, dus hij wou niemand meer op zijn land. Op zich hadden we toestemming, maar niet voor meer mensen. Beetje eigen schuld, dikke bult. Met meerdere mensen zoeken oke. Maar vraag dan eerst toestemming van de boer of hij dat wel goed vind. Dagobert
|
| 14 jul 2011, 13:52 |
|
 |
|
MDgek
|
het verbod heeft niets te maken met toestemming oid. het betrof een vlot en bevaarbaar water wat voor een ieder openstaat. Met deze sugesties slaan we de plank volkomen mis. Het verbod is gekomen door het museum, wat hans al aangaf, en niet de overlast van stank, rommel etc. Sterker nog, we waren een extra atractie voor de stad. Er waren zelfs gesprekken geweest met havenmeesters, BOA´s en amtenaren. deze hadden indien er overlast was direct aan de bel gehangen.
|
| 14 jul 2011, 13:59 |
|
 |
|
dagobert
|
MDgek schreef: het verbod heeft niets te maken met toestemming oid. het betrof een vlot en bevaarbaar water wat voor een ieder openstaat. Met deze sugesties slaan we de plank volkomen mis. Het verbod is gekomen door het museum, wat hans al aangaf, en niet de overlast van stank, rommel etc. Sterker nog, we waren een extra atractie voor de stad. Er waren zelfs gesprekken geweest met havenmeesters, BOA´s en amtenaren. deze hadden indien er overlast was direct aan de bel gehangen. Maar wat heeft een museum voor inbreng zodat er nu een verbod is op magneetvissen? Ik snap dat niet zo goed? Is er soms een directeur of personeel komen kijken, en heeft gezien wat er allemaal gevonden is? Ik zou toch nog eens de gemeente aan schrijven voor een verklaring. Want volgens de wet is magneetvissen niet verboden. Dagobert
|
| 14 jul 2011, 14:08 |
|
 |
|
MDgek
|
dagobert schreef: MDgek schreef: het verbod heeft niets te maken met toestemming oid. het betrof een vlot en bevaarbaar water wat voor een ieder openstaat. Met deze sugesties slaan we de plank volkomen mis. Het verbod is gekomen door het museum, wat hans al aangaf, en niet de overlast van stank, rommel etc. Sterker nog, we waren een extra atractie voor de stad. Er waren zelfs gesprekken geweest met havenmeesters, BOA´s en amtenaren. deze hadden indien er overlast was direct aan de bel gehangen. Maar wat heeft een museum voor inbreng zodat er nu een verbod is op magneetvissen? Ik snap dat niet zo goed? Is er soms een directeur of personeel komen kijken, en heeft gezien wat er allemaal gevonden is? Ik zou toch nog eens de gemeente aan schrijven voor een verklaring. Want volgens de wet is magneetvissen niet verboden. Dagobert wij allemaal ook niet Gerard. Ik denk dat we in gesprek moeten gaan met de instantie 
|
| 14 jul 2011, 14:13 |
|
 |
|
zandhaas
|
ik zoek niet ik gooi alleen omdat ik dat plonsje zo leuk vindt potverdrie, hangt er weer allemaal rommel aan mijn plonsblok 
|
| 14 jul 2011, 14:16 |
|
 |
|
Hans1971
|
Mat schreef: Tja, Ik denk toch dat Bubba hierin volledig gelijk heeft. Je zal toch maar een man of 10 voor je deur hebben staan, die de ene fiets vol blubber naar boven halen. Denk dat de stank de menssen daar tot aktie heet gegezet, want het stikt als de ziekte en je zal daar maar zelf wonen. Ik geloof dat dit ook eerder gebeurd is in Leiden, daar gingen de bewoners ook over hun nek van de stank en troep, geloof dat daar ook een verbod geld, tenminste dat las ik op een ander forum. Daarom is het gelijk met metaalzoekers, ga je alleen, krijg je toestemming van de boer, maar ga je met een hele groep, zal hij zich wel 2x bedenken. En ja degeen die toestemming heeft, neemt gelijk dan maar een man of 10 mee, einde van het liedje, boer trekt de toestemming helemaal in, want die andere lopen daar dan iligaal. Het is jammer, maar niks aan te doen, daarom probeer ons zoeken op de akkers in ere te houden, want voor je het weet komt er ook daarvoor zoiets uit de bus. Dat was het mooie daar, er was bijna geen bagger. Het stonk ook niet. Het was een paar jaar daarvoor gebaggerd, bijna geen fietsen. Er was geen rommel op de kant, geen stank, geen overlast. Niks van dit alles. Het komt ook niet van de bewoners af, maar enkel en alleen van het museum. Er is nooit geen enkele overlast geweest, zoals Rich het ook al zegt. We waren een atractie daar. Op hoeveel foto`s en filmpjes we wel niet staan van toeristen. Iedereen die kwam kijken vond het prachtig en was geintresseerd. Zelfs man bijt hond wilde een item over ons maken, wat we afgeslagen hebben. Ik wil na mijn vakantie wel een gesprek aangaan met het museum met een select clubje.
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 14 jul 2011, 14:30 |
|
|