Logo
Het is nu 04 jun 2026, 09:03

Antwoord op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Magneet vissen in Haarlem mag niet meer. 
Auteur Bericht
ForumJoker

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Magneet vissen in Haarlem mag niet meer.
dagobert schreef:
Het museum kreeg minder bezoekers als de magneetvissers.

Dan kan ik het wel begrijpen hoor. :oops: :oops: :oops: :lol: :lol:

Maar het blijft zonde dat we regelmatig op mooie stekjes worden weggejaagd. :pol :pol

Dagobert

ZEKER ALS JIJ DAAR STOND :lol: :lol: :lol: :lol: :iu :iu

14 jul 2011, 21:50
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
marcel kerk schreef:
Voor zover ik het kan begrijpen geld dit voor de scheepsvaart, en staan wij op de wal.

Morgen ga ik eens wat mensen om info bellen, want dit is volgens mijn gewoon bangmakerij.

Laten we dat hopen althans.

OK MARCEL

14 jul 2011, 21:52
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
Hans1971 schreef:
Was Delft. Dat had te maken met de vele handgranaten die daar gevonden werden.

JA DAT DEED MART ZELF IK HEB HET HEM NOG GEZEGT
JA ALS JE GAAG IN DE KRANT WILD
NOU DAT IS HEM GELUKT :oooo

14 jul 2011, 21:54
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
bubba schreef:
wat de reden ook geweest is , er zijn mensen geweest die er tegen zijn en geklaagd hebben. :yh

tis jammer ,maar tis niet anders

gelukkig is er veeeeeeeeeeeeel water in nederland dus er komt vanzelf weer een topstek terug :10

gr bubba :sd

ja zo is het bubba komt van zelf weer nieuuw :sd :sd :sd proost op het spaarne :dansenderomein: :dansenderomein: :dansenderomein:

14 jul 2011, 21:58
Profiel

Antwoord met een citaat
Telt onder zo 1 verbod ook het slepen van een magneet achter een bootje :06
Vind het onderhand wel een zielig zootje worden in Nederland met al die K*T regels. :pol :pol
Er komt nog een tijd dat je op het stadhuis moet aanvragen wanneer en of je je vrouw een beurt mag geven. :yh

Over de smeerboel is toch wel wat te zeggen, niet in Haarlem want daar bleef de kade schoon.
Maar hier in de buurt heb je toch echt smeerzakken en knoeipotten rondlopen om de hele steiger vol te flikkeren met ijzeren zooi.
Dat het nog altijd goed is gegaan verwonderd mij nog steeds :heiligboontje: :heiligboontje:
Op naar de volgende stek dan maar weer.

14 jul 2011, 22:01
Profiel

Antwoord met een citaat
jullie geven het gauw op hoor :lo

gr ed :sd

14 jul 2011, 22:03
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
melpatcindy schreef:
jullie geven het gauw op hoor :lo

gr ed :sd

wie geeft op :oooo :oooo :oooo :oooo

14 jul 2011, 22:05
Profiel
Antwoord met een citaat
bennie schreef:
Telt onder zo 1 verbod ook het slepen van een magneet achter een bootje :06
Vind het onderhand wel een zielig zootje worden in Nederland met al die K*T regels. :pol :pol
Er komt nog een tijd dat je op het stadhuis moet aanvragen wanneer en of je je vrouw een beurt mag geven. :yh

Over de smeerboel is toch wel wat te zeggen, niet in Haarlem want daar bleef de kade schoon.
Maar hier in de buurt heb je toch echt smeerzakken en knoeipotten rondlopen om de hele steiger vol te flikkeren met ijzeren zooi.
Dat het nog altijd goed is gegaan verwonderd mij nog steeds :heiligboontje: :heiligboontje:
Op naar de volgende stek dan maar weer.

Ik snap wat je bedoeld Bennie.

Vroeger moesten ze meer belasting betalen als een huis/kerk/gebouw ramen had. Hoe meer ramen, hoe meer belasting je moest betalen.
Velen metselden toen maar de ramen dicht. Dat zie je nu nog steeds bij gebouwen.

En wat dacht je van fiets belasting. Belasting betalen omdat je op een fiets reed. Een schoner apparaat voor de natuur bestaat er niet!!
Hoe dom kan Nederland het verzinnen!!!!!!

En zo zijn er meer regels die we niet snappen. En over 100 jaar al helemaal niet!!!!

Nu mag je niet met een magneetje vissen naar vondsten die onze voorouder verloren/weggegooid hebben.

Laten ze er nou is voor zorgen dat Nederland minder regeltjes krijgt! Dan hoeven we ook niet zo veel te onthouden.

Dagobert

14 jul 2011, 22:19

Antwoord met een citaat
Niet met teveel mensen vissen en zoeken... :10
Het is net als met het gewone vissen, einzelgängers vangen het meest.
Alleen het sociale en de vriendschap word er wel minder op zo, bah! :evil:
Ronald

14 jul 2011, 22:26
Profiel

Antwoord met een citaat
Het word dus een jaarlijkse magneetvisvergunning aanvragen :lol:

14 jul 2011, 22:53
Profiel

Antwoord met een citaat
:oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo

Weet wel een nieuwe magneet plek.............de Ed zijn huiskamer,staat vol met ijzer en heb je zelfs de kans op Romeins.
Alleen niet allemaal tegelijk.........wel altijd prijs....... :07 :07 :07 :07 :07

14 jul 2011, 23:06
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
hannibal schreef:

Weet wel een nieuwe magneet plek.............de Ed zijn huiskamer,staat vol met ijzer en heb je zelfs de kans op Romeins.
Alleen niet allemaal tegelijk.........wel altijd prijs....... :07 :07 :07 :07 :07

ok ok en dan naar jou toe altijd prijs :sd

14 jul 2011, 23:15
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
hannibal schreef:

mooi die foto s :10
mooi muntj en goud

14 jul 2011, 23:17
Profiel

Antwoord met een citaat
Ok jongens even het volgende:

Ik heb even gebeld met de Havendienst in Haarlem. Nu is het zo dat er toch wel klachten zijn binnengekomen van aanwonenden over overlast. Verder is het zo dat in de Scheepvaart en havenverordening iets schijnt te staan over het dreggen of vissen naar levenloze voorwerpen. Dit heb ik nog niet gelezen maar ik zal zo eens kijken of die verordening ergens online staat. Het is dus zo dat het verbod niet nieuw is, maar er wordt nu dus wel op gelet vanwege kennelijk toch overlast.

Vriendelijke groet,

Erwin

15 jul 2011, 10:11
Profiel

Antwoord met een citaat
Nou die verordening was snel gevonden, zie link:

http://decentrale.regelgeving.overheid. ... 58569.html

Daarin staat onder andere dit:

Artikel 17 Baggerverbod
(V) Het is, behalve aan de daarvoor door het college van burgemeester en wethouders aangewezen personen, verboden in de wateren te baggeren of naar levenloze voorwerpen te vissen of te zoeken.

Hiermee lijkt mij de discussie gesloten. Zoeken of vissen in het water naar levenloze voorwerpen is verboden, helaas maar waar....

15 jul 2011, 10:20
Profiel
Antwoord met een citaat
maar dan alleen bevaarbaar water lijkt me.
het kanaal apeldoorn-dieren bv wordt niet meer gezien als vaarroute, en daar zou het dan nog wel mogen???

15 jul 2011, 11:27
Antwoord met een citaat
Ik heb vernomen dat het waarschijnlijk toch is doorgezet omdat er toch klachten zijn binnengekomen.
Heb gehoord dat er een restaurant beheerder heeft gelaagd omdat hij zijn stoeltjes niet op de terras/kade kon zetten, of iets in die zin?

Denk aan die schreeuwlelijk op die zwarte rondvaartboot. Jullie kennen hem wel!!!

En er zal wel geklaagd zijn door omwonende i.v.m lawaai en geplonsd de hele dag? Maar dit is maar een verdenking.
Ook zal er wel geklaagd zijn om de hoeveelheid mensen die stonden te gooien?

Dagobert

15 jul 2011, 11:34

Antwoord met een citaat
[quote="dagobert"]Ik heb vernomen dat het waarschijnlijk toch is doorgezet omdat er toch klachten zijn binnengekomen.
Heb gehoord dat er een restaurant beheerder heeft gelaagd omdat hij zijn stoeltjes niet op de terras/kade kon zetten, of iets in die zin?

Hier kan ik een antwoord op geven. Deze beste man kwam aan ons vragen of we hem wilden helpen om twee weggewaaide stoelen uit het water te vissen. Echter waren deze stoelen van alluminium. Maar we hebben het toch geprobeerd met als resultaat een stoel van een wisse verdrinkingsdood gered is. Deze man gaf een cola als dank terug. Denk niet dat deze heeft geklaagt. Hij trok juist meer klanten aan op zijn terras als we aan het gooien waren, aldus deze man.

of daar andere dingen zijn gebeurd geen idee. Met deze hobby heb je altijd voor en zeker ook tegenstanders.
als voorbeeld voor deze , als men een boom wil kappen in je eigen tuin moet men vergunning aanvragen. daarop mag men uit de gemeente hun mening geven. vaak wordt deze afgewezen omdat een bewonder vande andere kant van het dorp bezwaar maakt. deze contex lijkt wel op deze.

Er zullen vast dingen gebeurd zijn tijdens het beoeffenen van onze `sport` daar heb ik geen idee van. Een ding is zeker, sinds 1998 staat het beschreven in het APV. We mogen blij zijn dat ze ons daar zo lang hebben laten jutten.

Faber quisque fortunae suae

15 jul 2011, 11:54
Profiel
Antwoord met een citaat
MDgek schreef:
dagobert schreef:
Ik heb vernomen dat het waarschijnlijk toch is doorgezet omdat er toch klachten zijn binnengekomen.

Hier kan ik een antwoord op geven. Deze beste man kwam aan ons vragen of we hem wilden helpen om twee weggewaaide stoelen uit het water te vissen. Echter waren deze stoelen van alluminium. Maar we hebben het toch geprobeerd met als resultaat een stoel van een wisse verdrinkingsdood gered is. Deze man gaf een cola als dank terug. Denk niet dat deze heeft geklaagt. Hij trok juist meer klanten aan op zijn terras als we aan het gooien waren, aldus deze man.

of daar andere dingen zijn gebeurd geen idee. Met deze hobby heb je altijd voor en zeker ook tegenstanders.
als voorbeeld voor deze , als men een boom wil kappen in je eigen tuin moet men vergunning aanvragen. daarop mag men uit de gemeente hun mening geven. vaak wordt deze afgewezen omdat een bewonder vande andere kant van het dorp bezwaar maakt. deze contex lijkt wel op deze.

Er zullen vast dingen gebeurd zijn tijdens het beoeffenen van onze `sport` daar heb ik geen idee van. Een ding is zeker, sinds 1998 staat het beschreven in het APV. We mogen blij zijn dat ze ons daar zo lang hebben laten jutten.

Daarom had ik er ook een vraagteken bijgezet. Maar heb vandaag vernomen dat het zo iets moest zijn? Maar twee verhalen kunnen ook door elkaar gehaald worden?

Het zou haast wel uit klachten gekomen moeten zijn omdat er altijd mensen bellen naar de politie. Als ze op 1 dag 20 belletjes krijgen van mensen, met de woorden,....er staat wel 30 man langs de waterkant en die gooien troep in het water.
Niet eens wetende dat het een magneet aan een touw is!!

En die blik elke keer van die klootzak op die zwarte rondvaartboot! Hij heeft zeker meerdere keren gebeld met klachten. Dat kan niet anders als je vanaf je rondvaartboot de magneetvissers verrot scheld.

Al met al heel teleurstellend voor de magneetvissers, die zich wat dat betreft goed aan de openbare regels hielden. Niets vermoedend toch waarschijnlijk voor overlast hebben gezorgd.

Dat worden vanaf heden magneetvisdagen waar 100 man aan mee doet. Politie kan moeilijk 100 man bekeuren. :heiligboontje:

Dagobert

15 jul 2011, 12:12
ForumJoker

Antwoord met een citaat
archeonist schreef:
Ok jongens even het volgende:

Ik heb even gebeld met de Havendienst in Haarlem. Nu is het zo dat er toch wel klachten zijn binnengekomen van aanwonenden over overlast. Verder is het zo dat in de Scheepvaart en havenverordening iets schijnt te staan over het dreggen of vissen naar levenloze voorwerpen. Dit heb ik nog niet gelezen maar ik zal zo eens kijken of die verordening ergens online staat. Het is dus zo dat het verbod niet nieuw is, maar er wordt nu dus wel op gelet vanwege kennelijk toch overlast.

Vriendelijke groet,

Erwin

ja dat klopt maar dat is weer opgelost
ze waren zelf loven over hoe ik optrad
als het bijna verkeerd ging
ik ben er niet overal bij geweest archeonist

ik weet bij toe val hoe het zit ik heb ook gebeld
ze willen de oude dingen bewaren voor later als ze de mogelijkheid krijgen om die dingen om hoog te halen

zze denken dat wij het voor het geld doen

dat zij de beste man

wij gaan nog praten met die mannen archeonist

1 ding is van belang dat het niet een landeluk verbod krijgen

het was daar zo goed als leeg archeonist

nu kan ik dat gemakkelijk praten om dat ik mooie dingen er uit trok

je moet echt veel geluk hebben en veel tijd er in doen dan vondt je nog wel wat

het was voor mijn meer ontspanning even er uit
en het was vlakbij
en dat is zo jammer
hier val al zo weinig te zoeken

gr edwin :10

15 jul 2011, 12:50
Profiel

Antwoord met een citaat
Nou Ed maar ik ben wel heel blij met al die prachtige vondsten die jullie de afgelopen tijd hebben laten zien! :10

Is je zwaard al bijna klaar :07

15 jul 2011, 14:11
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
archeonist schreef:
Nou Ed maar ik ben wel heel blij met al die prachtige vondsten die jullie de afgelopen tijd hebben laten zien! :10

Is je zwaard al bijna klaar :07

ja je ik heb geen klagen :oooo

15 jul 2011, 17:07
Profiel

Antwoord met een citaat
Ik wacht op mijn dolk...

15 jul 2011, 17:08
Profiel WWW
ForumJoker

Antwoord met een citaat
Maurits schreef:
Ik wacht op mijn dolk...

en maar wachten :Hellup:

15 jul 2011, 17:09
Profiel

Antwoord met een citaat
Ik heb voor die andere legerdolk iets moois in gedachten ...(jou avatar zeg maar)

15 jul 2011, 17:11
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende